Onkohan Bemarin ketjussa varaa laittaa piikkiä isompi eturatas? Tehoa on varmaan tarpeeksi, että huippuja jaksaa kelata enemmän, mutta ehtiiköhän kiihtyä?Eiköhän ilmanvastuksella, yms. ole myös vaikutusta huippuihin.Muistaakseni tähän oli olemassa jonkin laskukaavakin, pitäisi hieman googlata.Miten on mahdollista, että Bemari kulki 304, kun välityksien mukaan sen ei pitäisi kulkea kuin 300?Kaveri kertoi että pyörä on vakio, lukuun ottamatta sliparia.
- ilmanvastus on varmaan aika ratkaiseva, turhat pidäkkeet pois
Missähän kohtaa tuo Heinon peli on mennyt rajoittajalle? Jos menee justiin maaliviivalla rajoittajalle onnistuneella ajolla, niin eipä tuohon välitysten pidentäminen enää auta yhtään. Oliko mitään juttua?
Näyttäisi tuolla http://www.alphatechnik.de sivuilla olevan 17-piikkinen isoin eturatas. Onkohan sitä isompaa sitten edes olemassa? Taakse on 38-46 ja eteen 14-17.
Kun menin omalla R1:llä paikalle, ja lähdin Bemarilla niin huomasin heti tehoeron, siis vakiopyöräkin tuntui huomattavasti tehokkaammalta.Ajattelin, että tässä paketissa on kaikki kohdallaan. Jos haluan käydä kokeilemassa kulkuja, niin nopeus ei jää pyörästä kiinni.Luistoesto hoitaa oho-tilanteet, shifteri auttaa kiihdytyksissä, jne.
Ehkä pyörästä löytyykin jotain ihmeellistä.