Kirjoittaja Aihe: RR kokemukset  (Luettu 106260 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #120 : 21.06.10 - klo:14:57 »
Onkohan Bemarin ketjussa varaa laittaa piikkiä isompi eturatas?
Tehoa on varmaan tarpeeksi, että huippuja jaksaa kelata enemmän, mutta ehtiiköhän kiihtyä?

Eiköhän ilmanvastuksella, yms. ole myös vaikutusta huippuihin.
Muistaakseni tähän oli olemassa jonkin laskukaavakin, pitäisi hieman googlata.

Miten on mahdollista, että Bemari kulki 304, kun välityksien mukaan sen ei pitäisi kulkea kuin 300?
Kaveri kertoi että pyörä on vakio, lukuun ottamatta sliparia.


- isompi ratas lyhentää myös vähän akseliväliä. Jos laittaa taakse pienemmän rattaan, niin akseliväli vähän pitenee, voi olla etu
- ilmanvastus on varmaan aika ratkaiseva, turhat pidäkkeet pois
- pidemmällä välityksellä ei ehkä keuli niin herkästi suuremmilla vaihteilla
- kulkuun vaikuttaa rengastuskin. Vetoaluekaavio on joka tapauksessa laskennallinen ja perustuu 14000rpm maksimikierroksiin jollakin todellisella rengaskoolla

Tiedä sitten mitä kokonaisuuteen vaikuttaa isojen poikien kertoma vetoluisto, jota kovemmissa vauhdeissa esiintyy.
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:14:59 kirjoittanut hidas57 »

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #121 : 21.06.10 - klo:15:02 »
Missähän kohtaa tuo Heinon peli on mennyt rajoittajalle? Jos menee justiin maaliviivalla rajoittajalle onnistuneella ajolla, niin eipä tuohon välitysten pidentäminen enää auta yhtään. Oliko mitään juttua?
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #122 : 21.06.10 - klo:15:47 »
- ilmanvastus on varmaan aika ratkaiseva, turhat pidäkkeet pois

Silverstonen MotoGP kisoja kun katselin  niin näyttivät Dovizioson moposta livekuvaa jossa näkyi leikattu etujarrukahva.
Olivat huomanneet että suoralla kun viiletti oikeesti kovaa niin tuuli/ilmanvastus oli painanut etujarrua päälle.

Eli aika helkkarin pienet asiat vaikuttaa kun mennään oikeesti kovaa.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #123 : 21.06.10 - klo:16:03 »
Noita kilpakuskien kahvoja olen ihmetellyt, että miksi ne pitää olla niin hemmetin pitkät? Hirveet sapelit, heti konttauksessa ne saa ensimmäisenä tälliä. Ja useimmat kuskit kuitenkin operoi kahdella sormella, tai joka tapauksessa eivät käytä sitä ulointa osaa lainkaan. Jotain ilmastointireikää siihen sitten on viritetty, mutta eikö lyhyempi kahva olisi parempi?

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #124 : 21.06.10 - klo:16:09 »
Missähän kohtaa tuo Heinon peli on mennyt rajoittajalle? Jos menee justiin maaliviivalla rajoittajalle onnistuneella ajolla, niin eipä tuohon välitysten pidentäminen enää auta yhtään. Oliko mitään juttua?

Ei ollut mitään puhetta. Pitää kysyä kun olen RM Heinolle yhteydessä.

Ratastusten laskemista:
http://www.gearingcommander.com/

Tuolta löytyy valmiina S1000RR:n arvot, ja näkee helposti eri rataskompinaatioiden vaikutukset.
Näppärää!

Oletuksena laskee 13 000 rpm:n mukaan huippunopeudeksi 291.2 km/h.
14 000 rpm antaa 313,6 km/h.

Ilmeisesti nopeusmittarikin näyttää edelleen normaaleja lukemia, kun nopeus mitataan absin takia suoraan etu- ja takarenkaalta.
Siis jos ratastusta muuttaa.



« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:16:17 kirjoittanut Pasi »

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #125 : 22.06.10 - klo:11:20 »
Näyttäisi tuolla http://www.alphatechnik.de sivuilla olevan 17-piikkinen isoin eturatas. Onkohan sitä isompaa sitten edes olemassa? Taakse on 38-46 ja eteen 14-17.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #126 : 22.06.10 - klo:14:19 »
Näyttäisi tuolla http://www.alphatechnik.de sivuilla olevan 17-piikkinen isoin eturatas. Onkohan sitä isompaa sitten edes olemassa? Taakse on 38-46 ja eteen 14-17.

Minäkin katsoin samaa. Ajattelin laittaa kaksi piikkiä pienemmän takarattaan.
Mikä ratas käy vakioketjun kanssa? 520 vai 525?

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #127 : 22.06.10 - klo:15:46 »
Orgin puolella GTracer tiesi väittää, että välitykset loppuivat Hallin kapinoissa kesken. Eli jos näin oli, niin harvempi välitys saattaapi olla hyödyksi.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #128 : 08.07.10 - klo:08:01 »
Sain viime viikon alussa oman S1000RR:n. Nyt mittarissa on 1200km. Pyörä vietiin ensihuollon jälkeen KX-Centeriin, ensin vakiona dynottavaksi, jonka jälkeen pyörään kiinni Akrapovicin kokoputkisto ja PowerCommander.

Vakiopyörästä irtosi takapyörältä 170hv, ja putkitettuna 177hv. Nämä luvut on niin alakanttiin, kun niitä vertaa netistä löytyviin dynomittauksiin.

Vastaavanlaisissa DynoJetin penkeissä vakiopyöristä on lähtenyt 180-185hv:ta. Toinen pyöräni R1 -07 varustettuna Akran slipareilla ja PC3:lla antoi huhtikuussa samassa penkissä 161hv:ta takapyörälle.
Eli siihen nähden on eroa on vain 16hv. Pyysin RM Heinoa selvittämään mistä noin matalat tehot johtuvat. Onko Bemarini niin huono, vai onko BMW laskenut uusien pyörien tehoja, nyt kun kaikki luulevat sen olevan tehokkain markkinoilla oleva pyörä.

Pyöräni on valmistettu viikolla 23, joten onhan se mahdollista, että BMW on tehnyt muutoksia moottoreihin varmistaakseen niiden kestävyyden.

RM Heinolla on esittelypyörä, jos he saisivat käytettyä sen KX Centerin penkissä, niin nähtäisiin onko pyöräni ok.

Pitää odottaa vastausta RM Heinolta, ennen kuin pyörä saa lopullisen tuomion.

Mutta jos heidän mielestään pyörä on kunnossa, niin sitten tuli tehtyä väärä ostos. En olisi ostanut pyörää, jos olisin tiennyt tämän.

Kannattaa odottaa mitä RM Heino vastaa, siis jos on kiinnostunut uuden Bemarin hankinnasta, ettei tule pettymyksiä...

Laitoin saman viestin Orgin sivuillekin, siis jos joku ihmettelee.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #129 : 08.07.10 - klo:08:11 »
Millaiseen ajoon RR:n ostit?
Mutkapätkää, rataa vai nopeeta matka-ajoo?

Veikkaisin että tuhannen kilometrin jälkeen moottorista ei vielä lähde täysiä tehoja rullalle.
Mä veisin moisen testiin kesän ajojen jälkeen, samoin aika ihmeellisesti vaikuttaa kuinka motti saa ilmaa ja millaista ilmaa.
Syksyn/talven testit antaa huomattavasti korkeemmat tehot kuin kesän.

Dyno antaa tietysti tarkkaa kippuraa, silti kannattaa kuunnella omaa kankkuakin.
Huipputeho on käytössä aika vähän aikaa ratakierroksella, ja PC:n säädöt vaikuttaa paljon.

Akralla on RR:ään aika monta putkistovaihtoehtoakin, millaisen otit?

Jos saat dynon kippurat näytille niin ihan kiva olis nähdä kuinka akseli on pyörinyt.  hali_peukku
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #130 : 08.07.10 - klo:08:38 »
Onnea nyt kuitenkin Pasi uudelle "matalaviritteiselle" ärärrälle. grin :mrgreen:

Meillä kaikilla on tietenkin omat kriteerimme pyörien ostoon, mut en minä ainakaan tätä pelkästään huipputehon vuoksi ostanut, se on vaan niin hulvattoman hauska ajaa mutkaa, matkaa, rataa, mahtuu isompikin ukko/tyttö puikkoihin, vakaa, loistava alusta ja toimiva elektroniikka. hesse_wub

En kyllä oikeen usko että tehdas olis lähtenyt vaivihkaa pudottaan tehoja, vaikka kaikkihan on mahdollista pemarin ollessa kyseessä. :mrgreen:


Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #131 : 08.07.10 - klo:08:50 »
Mutkapätkä käyttöön pääasiassa, mutta tarkoituksena on siis käydä kokeilemassa mitä pyörä kulkee, siis nopeusmittaustapahtumassa.
Noilla tehoilla saattaa jäädä 300km/h haaveeksi, vaikka tilasin jo pari piikkiä pienemmän hammasrattaan.

En usko, että pyörä antaa syksyllä esim 187hv:ta ulos, vaikka kuinka olisi tullut kilometrejä, muutama heppa on voinut tulla lisää.

Jep, eipä ainoastaan huipputehoista ole hyötyä, ala- ja keskialueet ovat enemmän käytössä.

Saan käppyrät huomenna paperille, yritän saada viimeistään launtaina näytille.

Pyörään tuli Akrapovicin Racin Line putkisto, hiilikuituisella äänenvaimentimella.

Akrapovic


Juu, kaikilla on omat ihastumisen kohteet. Kun kävin kokeilemassa S1000RR:ää, niin ihastuin shifteriin, absiin, luistonestoon ja tehoihin.
Kun menin omalla R1:llä paikalle, ja lähdin Bemarilla niin huomasin heti tehoeron, siis vakiopyöräkin tuntui huomattavasti tehokkaammalta.
Ajattelin, että tässä paketissa on kaikki kohdallaan. Jos haluan käydä kokeilemassa kulkuja, niin nopeus ei jää pyörästä kiinni.
Luistoesto hoitaa oho-tilanteet, shifteri auttaa kiihdytyksissä, jne.

Jos olisin halunnut pelkkää tehoa, niin silloin olisi kannattanut ostaa ylivuotinen Haybusa, ja olisi säästynyt melkein 10000 euroa muuhun tarkoitukseen.
Mutta odotellaan mitä RM Heinolta vastataan. Ehkä pyörästä löytyykin jotain ihmeellistä.
« Viimeksi muokattu: 08.07.10 - klo:09:00 kirjoittanut Pasi »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #132 : 08.07.10 - klo:09:14 »
Tämä alkoi kiinnostaan siinä määrin et pitiköhän tuo munkin käydä jossain välissä penkittään toi KX-Centerillä vaikka matkaa täältä onkin. icon_rolleyes

Mut onhan tuossa Pasin pyörässä kyllä ihmeen alhaiset lukemat verrattuna kymmeniin muihin testeissä mitattuihin lukemiin.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #133 : 08.07.10 - klo:09:21 »
Kun menin omalla R1:llä paikalle, ja lähdin Bemarilla niin huomasin heti tehoeron, siis vakiopyöräkin tuntui huomattavasti tehokkaammalta.
Ajattelin, että tässä paketissa on kaikki kohdallaan. Jos haluan käydä kokeilemassa kulkuja, niin nopeus ei jää pyörästä kiinni.
Luistoesto hoitaa oho-tilanteet, shifteri auttaa kiihdytyksissä, jne.

Ehkä pyörästä löytyykin jotain ihmeellistä.

Toivotaan että selitys löytyy.
Persdynoa kannattaa kyllä kuunnella, kannattaisko poiketa toisessa dynossa hakemassa vertailukohtaa?

Huippunopeuskokeiluissa huipputeho toki näyttelee roolia, jos koneesta lähtee 15 hepoo lisää niin epäilemättä koko ylärekisteri on ruudikkaampi.
Mutkatiellä ja rata-ajossa RR on käsittääkseni valloittanut kokolailla kaikki testit ajettavuudellaan.

BrittiBikessa on artikkeli "In search of 200bhp"

Sällit ruuvas 2500 mailia ajettuun RR:ään evo-putkiston kiinni ja mopo telalle.
Vakiona mopo rullas 176,4 hepoo ja uudella rännillä irtos 182 pollea.

Huomattavaa on että uuden mopon (talvitesti) sama mopo pyritti rullaa 184 pollen teholla täysin vakiona.
Artikkeli päättyy lauseeseen "It all depends on the weather"..

Dyno-mestarin kommentit oli että putkisto on hiukan haastava asennettava, sillä Bemun elektroniikka puuttuu peliin varsin helposti kun huomaa että ilma virtaa paremmin. Samoin kommentoi että PC:n lisääminen ja sen säädöt näyttelee aika isoa roolia.
Mielenkiintoista on että alaväännössä esiintyvä notkahdus hävisi kokonaan EVO-putkistolla.
6000 rpm kohdalla uusi putkisto ilman mitään lisäjekkuja toi 10 hepoa lisää, tämä siis hyvinkin pitkälti alueella millä moni poistuu mutkista.

Toinen huomattava asia on että onhan softa päivitetty huollossa ja se kaikkein ruudikkain moodi käytössä?

Ei muutakuin elokuussa Kemoraan kokeileen kuinka kannu kulkee.
Siellä varmaan pääsee suorittamaan pikku vertailua muihin RR:iinkin.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa ex600

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 24
  • Honda CBR 1000 RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #134 : 08.07.10 - klo:09:27 »
Minä kävin myös dynossa vakio pyörällä jolla oli ajettu n.5500km.Teho n.171hp,käppyrät voi käydä katsomassa sivulta pwr-moto.fi.
Pyöräni valmistusviikko on muistaakseni 10.Kulki lappeenrannan lentokentällä 299.

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal