Kirjoittaja Aihe: RR kokemukset  (Luettu 106328 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #75 : 12.05.10 - klo:21:33 »
Oisko vänkäreissä eroja?
JaRRskan emäntä vissiin viihtyi kohtuu hyvin RR:n kyydissä?
Ettei menis emäntä vaihtoon? (jos menee niin älä JaRRskan rakasta vie)

Tykkää juu istua edelleen, kehuu kun näkee hyvin ja muutenki fiilistelee.

Poissa TMD106

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
  • S1000RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #76 : 13.05.10 - klo:11:11 »
Pari viikkoa ovat RR:ien toimitukset myöhässä, helmikuun alussa tilattu. Turkkilaiset karvakädet ovat ilmeisesti lakkoilleet. Ensi viikolla
pitäisi viimeinkin olla luovutus. On harkittava vakavasti itsemurhaa ellei ala tulemaan.
Hain Espoon Heinolta "sijaispyörän" niin tuli samalla kokeiltua RR:ää. Ei kaduta että tuli tilattua, hyvältä tuntui. Esiintyy jonkun verran
värinöitä siinä satasen tienoilla 6vaihteella, tuntui oikeassa jalassa ja kädessä. Koeajon puitteissa ei oikein ehtinyt perehtyä asiaan.
Mitenkäs enemmän ajaneilla, häiritseekö, puutuuko kädet värinästä? Joku tässä valitti ettei peileistä näe mitään, voin vakuuttaa että
siinä on kyykyksi harvinaisen pitkät peilinvarret, joten näkyvyys on suorastaan erinomainen (vrt. Ducati 1098-1198).
En malta olla mainitsematta että Ducatin (1098S) jälkeen tuntuu mikä kyykky tahansa hyvältä, jopa tämä "sijaispyörä" ZX10R Kawa
vm.2004. Tuli tästä D aiheesta avauduttua aikoinaan Orgin puoleella, kaikkea saatanan paskaa sitä tuleekin ostettua.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #77 : 13.05.10 - klo:21:21 »
Mullon taas 50 tkm:n Ducatikokemukset ihan hyviä, mutta ergonomiapuutteet helpotti Bemarin valintaa. No tuli remonttiaki tehtyä, muttei mitään ihmeellistä.  1098silla oon tosin vain kokeillu.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #78 : 14.05.10 - klo:07:07 »
Pari viikkoa ovat RR:ien toimitukset myöhässä, helmikuun alussa tilattu. Turkkilaiset karvakädet ovat ilmeisesti lakkoilleet. Ensi viikolla
pitäisi viimeinkin olla luovutus. On harkittava vakavasti itsemurhaa ellei ala tulemaan.
Hain Espoon Heinolta "sijaispyörän" niin tuli samalla kokeiltua RR:ää. Ei kaduta että tuli tilattua, hyvältä tuntui. Esiintyy jonkun verran
värinöitä siinä satasen tienoilla 6vaihteella, tuntui oikeassa jalassa ja kädessä. Koeajon puitteissa ei oikein ehtinyt perehtyä asiaan.
Mitenkäs enemmän ajaneilla, häiritseekö, puutuuko kädet värinästä? Joku tässä valitti ettei peileistä näe mitään, voin vakuuttaa että
siinä on kyykyksi harvinaisen pitkät peilinvarret, joten näkyvyys on suorastaan erinomainen (vrt. Ducati 1098-1198).
En malta olla mainitsematta että Ducatin (1098S) jälkeen tuntuu mikä kyykky tahansa hyvältä, jopa tämä "sijaispyörä" ZX10R Kawa
vm.2004. Tuli tästä D aiheesta avauduttua aikoinaan Orgin puoleella, kaikkea saatanan paskaa sitä tuleekin ostettua.

Jep, tärisee kyllä jonkin verran ja juurikin oikeelta puolelta enemmän, siihen kyllä tottuu aika pian.

En nyt muista tarkkaa kiekkamäärää missä värinä juurikin tuntuu, mut alle ja yli sen kriittisen kohdan ei enää huomaa.

No minähän se noista peileistä kommentoin, tottunut et näkee kunnolla mut oppii noistakin katteleen.

Poissa kmk

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #79 : 15.05.10 - klo:16:04 »
Laitetaanpa eka postaus näille foorumeille.
Tuli tehtyä vajaan 200km koeajo 1000RR:llä. Normaalisti ajelen K12R:llä ja olihan RR ihan eri planeetalta..

Maantielenkki pienemmillä ja mutkasemmilla teillä+vähän kaupunkikruisailua tuli heitettyä. Erittäin mukava ajella mutkapätkillä, mutta radallehan se on tarkoitettu. En ostaisi puhtaasti katukäyttöön. Kädet puutu aikalailla tärinöiden takia ja on se niin kyykky, että vauhtia tarvii matka-ajossa olla reilusti yli sallitun ettei käsiin tule liikaa painoa.

Ajettavuudesta/alustasta ei ole pahaa sanottavaa ja vaihteistokin toimi kuin Japseissa ikään. Shifteri oli hieno ominaisuus myös kadulla ja keulimisen esto oli todella tarpeen, vaikka vähän ehkä odotin sulavampaa toimintaa siltä. Rajusti siinä on kyllä kulkupuolta kun muistaa kierrättää..
Jarruthan olikin teholtaan sitten todella paljon paremmat kuin K12R:ssä.

Vaikka sanoin, että en pelkkään katukäyttöön ostaisi, niin paluu K12R:n puikkoihin suoraan RR:stä oli melko pelottava..ei jarruja, oli kuin traktorilla olisi ajanut (tankokin tuntu olevan mallia Ape Hanger :mrgreen:) ja loivimmankin mutkan otto tuntui luonnottomalta. Ilmeisen hyvin RR:n siis kotiutui ja olihan se ensimetreiltä asti helppo ajaa. Nyt täytyy kyllä jättää kyykyillä ajot pois, että uskaltaa 12R:llä jatkossakin käydä radalla...


Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #80 : 16.05.10 - klo:10:26 »
Ottamatta kantaa RR:ään, koska sellaista ei vielä annettu koeajoon, niin muistelen susukin koeajopäiviä, jolloin ajoin ensin bussin ja sitten gixxun. Se juuri oli aika tylsää, että kun sellaisen kilvanajoasentoon ittensä vänkää, niin sitten vähänkin laillinen nopeus tuntuu typerältä. Kulkua olis, mutta-mutta. Ja sitten kun hyppäsin oman ratsun selkään, niin jopa oli mukava ajoasento ja potkuakin ihan kelvollisesti, vaikkakaan ei koskaan liikaa, järjellisillä kierroksilla.

Että ihan vastapainona tällaistakin heittelin soppaan. offtopic

Poissa ex600

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 24
  • Honda CBR 1000 RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #81 : 16.05.10 - klo:22:07 »
Kokemuksia nyt 2370km verran,tuntuu koko ajan paremmalta.Tällaisia ilmoja lisää niin ei kotona viihdy.Kokemukset kaikin puolin positiiviset,Contin renkaisiinkin olen ollut tyytyväinen minun ajoillani.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #82 : 16.05.10 - klo:22:19 »
Maantielenkki pienemmillä ja mutkasemmilla teillä+vähän kaupunkikruisailua tuli heitettyä. Erittäin mukava ajella mutkapätkillä, mutta radallehan se on tarkoitettu. En ostaisi puhtaasti katukäyttöön. Kädet puutu aikalailla tärinöiden takia ja on se niin kyykky, että vauhtia tarvii matka-ajossa olla reilusti yli sallitun ettei käsiin tule liikaa painoa.

Tähän ainakin mulla auttaa kovasti kun opettelee kannatteleen lähes koko aika alaropalla tankista ja jalkatapeista.

Ei sillä että tuo kellekkään outoa hommaa  olis, mut ei ole kauaa aikaa kun mä en oikeen osannut ja ranteet+kämmenet puutui melkoisesti.

Nyt kun on treenannut alaselkää ja reisiä tuossa jutussa niin huomaa kuin paljon lähtee käsiltä pois painoa.

Mun mittasella(186cm) ei tarvii nopeuden nousta paljoa yli satasen kun alkaa tuulikin kannatteleen hyvin.
« Viimeksi muokattu: 16.05.10 - klo:22:21 kirjoittanut jarska »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #83 : 17.05.10 - klo:07:22 »
Mun mittasella(186cm) ei tarvii nopeuden nousta paljoa yli satasen kun alkaa tuulikin kannatteleen hyvin.

hmmm...  Ei se pituus vaan se leveys  reps
Tankin päällähän siinä kuuluu maata, tourerit on erikseen =)

Kemorassa olis kiva vaikka yksi täysi stintti koittaa opetella RR:llä kuinka oikeella mopolla ajetaan.. 
Ottaako joku vaihdossa KS:N??
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #84 : 17.05.10 - klo:07:31 »
Mun mittasella(186cm) ei tarvii nopeuden nousta paljoa yli satasen kun alkaa tuulikin kannatteleen hyvin.

hmmm...  Ei se pituus vaan se leveys  reps
Tankin päällähän siinä kuuluu maata, tourerit on erikseen =)

Kemorassa olis kiva vaikka yksi täysi stintti koittaa opetella RR:llä kuinka oikeella mopolla ajetaan.. 
Ottaako joku vaihdossa KS:N??

No on mulla tuulipintaa molemmissa suunnissa. :mrgreen:

Mä liikuskelen aika paljon satulassa, väliin munat kiinni tankkiin ja oikeen kerään tuulta itteeni ja väliin taas pötkölleen tankin päälle persus takana.

Tossa pystyy liikkuun aika hyvin noin sportiksi.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #85 : 21.05.10 - klo:14:05 »
Kävin tänään kevyen lenkin heittämässä Kuvan koeajossa.

Mittarissa oli pedon luku 666km, kun lähdin liikenteeseen. Vähän matkaa piti ajella rauhallisemin siinä kaupunkialueella, ennenkuin pääsi kokeilemaan onko se piikkisofta varmasti pois pelistä ja olihan se. Pieni ja näppärä ajettava, eikä aivan tahattomasti tehotkaan yllätä. Kuitenkin aika helposti se keula nousee yläkierroksilla aivan yrittämättä, siis kevyehköllä kaasun käytöllä, aivan kuin etukeno ajoasento toimisi jonkinlaisena kantopintana. Vauhtiahan on kakkosellakin jo aika paljon yläkierroksilla. Tosin ilmanpaine ei siinä vielä tunnu kummoiselta, eikä mitään tuulenpieksämistä esiinny. Posket tosin vetääntyy kapulan käännön seurauksena korviin, mutta se johtuu osin naamaan sijoittuneen läskin määrästä. Välillä keulan kotiuttaminen maahan tapahtui suht äkkinäisesti, olisko takapyörässä ilmennyt luistoa, jota TC korjasi? Jotain valoakin siinä taulussa vilahteli.

Ajelin vain race-moodissa, kun ei tommosella 30km lenkillä nyt viitti ihan kaikkea kokeilla. Toki sentään laptimerin tuikkasin päälle jossain vaiheessa kun piti vilkkua tavoitella. Onkos se muuten niin, että vaihteita pystyy survomaan virallisesti myös alaspäin ilman kytkintä, kun tuntui tarjoavan jonkinlaista välikaasua ja vaihdot kyllä onnistuivat?

Siinä rauhallisemmin kaahatessa silmiin piirtyi Akran sivuilla olevat vääntökäyrät, vakiona ja kokorännin kanssa. Keskikierroksilla tuntui olevan tilausta sen tarjomalle lisäpotkulle tuolla alueella.

Hieno laite, ja suupielet korvissa siinä muutkin kokeilijat oli. Gixxua ja bussiakin oli ajoon, mutta ei enää napannut.

Lopuksi kävin laskemassa adrenaliinitasot normaaliksi ajamalla Suikan 1250F:n.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #86 : 21.05.10 - klo:16:04 »
... vaihteita pystyy survomaan virallisesti myös alaspäin ilman kytkintä, kun tuntui tarjoavan jonkinlaista välikaasua ja vaihdot kyllä onnistuivat?

??  hesse_blink
Quot homines, tot sententiae.

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #87 : 21.05.10 - klo:16:30 »
Meneehän ne tollakin tyylillä alaspäin , itseasiassa jokaisessa mopossa , mutta kyllä sitä kytkintä kuuluisi käyttää  horisko

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #88 : 21.05.10 - klo:18:13 »
Meneehän ne tollakin tyylillä alaspäin , itseasiassa jokaisessa mopossa , mutta kyllä sitä kytkintä kuuluisi käyttää  horisko

Jaa, en muista ettöä bemari olisi mainostanut tälläistä funktiota.
Mikään uusi juttu se ei olisi. Muistaakseni Suzuki kehitti systeemin joka blippas kaasun kun vaihtoi alaspäin.
=> Poistaa sen taiteilun etujarrun ja välikaasun kanssa. (sinänsä harmi se välikaasu on varsin hauskaa touhua)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #89 : 21.05.10 - klo:19:06 »
Meneehän ne tollakin tyylillä alaspäin , itseasiassa jokaisessa mopossa , mutta kyllä sitä kytkintä kuuluisi käyttää  horisko

Jaa, en muista ettöä bemari olisi mainostanut tälläistä funktiota.
Mikään uusi juttu se ei olisi. Muistaakseni Suzuki kehitti systeemin joka blippas kaasun kun vaihtoi alaspäin.
=> Poistaa sen taiteilun etujarrun ja välikaasun kanssa. (sinänsä harmi se välikaasu on varsin hauskaa touhua)
Ei sitä funktiota olekaan , mutta meneehän se väkisin jos haluaa  innocent

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal