BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: hidas57 - 22.09.11 - klo:09:20

Otsikko: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 22.09.11 - klo:09:20
Valitan, ei kuvia vielä, mutta joitakin yksityiskohtia saksalaisten sivuilta.

Siellä näkyi jo kohtuullisen luotettavan oloista tietoa ärärrän uudistuksista. Pääasiassa kohdistuvat alustaan ja sen geometriaan. Mutta muutakin on:
- ilmanottoa muutetaan
- shifteriä parannellaan
- tehomoodit uudistetaan, mapping
- aerodynamiikkaa parannetaan, keula ja perä
- jäähdytyksen muutoksia
- uusia värejä, katteiden muutoksia
- hiukan keveämpi

Ei tuossa ollut suoraa mainintaa DTC:n muutoksista, mutta voi liittyä tehomoodeihin. Uusi mapping voi vaikuttaa myös suoritusarvoihin, parantavasti natyyrlich.

Tulee 2011 joulukuussa toimituksiin.  BMWsmile
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Kemo81 - 26.09.11 - klo:15:03
On kans  airrev Korvini kantautunut että tälläistä olisi luvassa.Niin sanottu facelift.Markkinoille käsittääkseni tulossa myös HP versio tuosta s1000rr:stä:) 0003
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 27.09.11 - klo:12:50
Aika mukavasti on tulossa parannuksia jo ennestään hyvään pyörään.

Noniin, ens keväänä rupee saamaan  2010/2011 malleja edullisesti kun tulee vaihtopyöriä, eihän wanhat enää sovellu radalle.innocent
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 28.09.11 - klo:05:16
Jos tulee joku erikoispainos HP4 tms. niin taitaa mennä harkintaan. Ei sillä, että olisi vakio liian lussu, mutta tekniikkaporno vaan jaksaa kiinnostaa...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 15.10.11 - klo:12:26
Eilen kun kävin kauppiaalla, niin hänen käsittääkseen ulkoisesti isoin muutos on perässä. Siitä tulee jotenkin terävämpi. Tiedä sitten, kun ei sekään ole kuvia nähnyt...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 15.10.11 - klo:19:01
Valitan, ei kuvia vielä, mutta joitakin yksityiskohtia saksalaisten sivuilta.

Siellä näkyi jo kohtuullisen luotettavan oloista tietoa ärärrän uudistuksista. Pääasiassa kohdistuvat alustaan ja sen geometriaan. Mutta muutakin on:
- ilmanottoa muutetaan
- shifteriä parannellaan
- tehomoodit uudistetaan, mapping
- aerodynamiikkaa parannetaan, keula ja perä
- jäähdytyksen muutoksia
- uusia värejä, katteiden muutoksia
- hiukan keveämpi

Ei tuossa ollut suoraa mainintaa DTC:n muutoksista, mutta voi liittyä tehomoodeihin. Uusi mapping voi vaikuttaa myös suoritusarvoihin, parantavasti natyyrlich.

Tulee 2011 joulukuussa toimituksiin.  BMWsmile

Mikä toi saksalainen sivu on, missä tuosta puhutaan?
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: app - 15.10.11 - klo:20:27
Näkyy olevan Ekalla jo sen verran pahana tämä RR-kuume, että saadaan katsella kohta mutkatievideot jyrkemmillä kallistuskulmilla. Hyvähyvä!
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 16.10.11 - klo:11:49
Jos HP-versio tulee, niin saattaapi mennä tilaukseen. Eicma on neljän viikon päästä ja pakkohan ensi vuoden mallit on viimeistään siellä olla.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 17.10.11 - klo:10:16
Mikä toi saksalainen sivu on, missä tuosta puhutaan?

Tämä:
http://www.s1000rr.de/forum/viewtopic.php?f=1&t=3205&start=45 (http://www.s1000rr.de/forum/viewtopic.php?f=1&t=3205&start=45)

Noita juttuja ovat kuulleet jälleenmyyjiltä.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Pasi - 20.10.11 - klo:07:29
Tässä se nyt on:

http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics (http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics)


Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 20.10.11 - klo:08:19
Tässä se nyt on:

http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics (http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics)

Jumankekka, tuleepa nameja muutoksia...Caaaarboniiiii, ei sillä sun wanhalla tee enää yhtään mitään,hae pois se sieltä tuunauksesta, tässä sun seuraava pyörä. hesse_blum

Ja vielä...lämpökahvatki hesse_blink hesse_blink..ei hitto, valmis tourinki vehje.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Pasi - 20.10.11 - klo:09:39
Sivulta on poistettu tiedot, se taidettiin julkaista liian aikaisin  hesse_biggrin

Ilmeisesti virallinen 2012-vuosimallin julkaisu on tänään klo 13.00.

Tässä muutokset tiivistettynä:
- ‘more’ torque lower in the rev range (which is to say we have the same amount of peak torque and power)
- new bellmouths
- new fuel map
- tweaked exhaust
- change in the final drive which has lost a tooth off the rear sprocket.
- new steering head angle
- shorter wheelbase, different offset
- the rear shock pivot point has changed
- manually adjustable steering damper

Ja tietenkin jarZan mainitsema lisävaruste:
- the new optional heated grips (with two levels!)

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 20.10.11 - klo:09:50
"The rear shock pivot point has changed"?

Jahas, ne tuunasivat perää kun tietääkseni liian lussu keula olis vaatinu jotain muutoksia(jäykempiä jousia),tjsp.

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 20.10.11 - klo:11:14
Ehkä ratakuskin paino ei vaadi samoja jousia kuin tourinkikuskin, siinä taitaa olla 30-40kg ero.  hesse_wink2

No odottakaamme virallista tietoa.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 20.10.11 - klo:12:13
Ehkä ratakuskin paino ei vaadi samoja jousia kuin tourinkikuskin, siinä taitaa olla 30-40kg ero.  hesse_wink2

No odottakaamme virallista tietoa.

Kyllä, mut suurin osa RR:n omistajista taitaa olla juurikin keski-ikäsiä, kaljamahasia setiä, luen itteni tähän alati kasvavaan ja riskialttiiseen ryhmään. hesse_blum

Mut mä olen oppinut "isoilta" pojilta,niiltä persjalkasilta 50 kilosilta et RR:ssä on keula liian löysä ratahommiin(pohjaa kuin isoisän wanha heteka), siis kun oikeesti ajetaan kovaa ja Kawassa taas liian lurppa takajousi.

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 20.10.11 - klo:13:24
Lisää vettä myllyyn:
http://hellforleathermagazine.com/2011/10/2012-bmw-s1000rr-king-of-the-hill-again/#more-21289 (http://hellforleathermagazine.com/2011/10/2012-bmw-s1000rr-king-of-the-hill-again/#more-21289)
Ja tekstin kopio siltä varalta, että 'häviää'

The 2012 BMW S1000RR is the same as the old BMW S1000RR, just with a tweaked engine and chassis to tweak performance slightly. Peak power and torque numbers remain unchanged, but the curves grow fatter. Much more importantly, the steering angle gets steeper and the wheelbase shrinks, that should help cure the current model’s so-so handling. Oh, and heated grips are now optional, finally making this a real BMW.

Here’s all the changes at a glance:

Optimised torque curve for improved ridability.
• Expansion from two to three performance curves (one each for Rain and
Sport modes and an additional one for Race and Slick modes); Rain mode
now 120 kW (163 hp).
• Reconfigured throttle for enhanced response (particularly gentle and
sensitive acceleration in Rain mode, and immediately direct and
spontaneous response in Sport, Race, and Slick modes).
• Reduced twisting force and tighter twistgrip angle.
• Smaller secondary ratio for boosted thrust.
• Refined tuning between Race ABS and Dynamic Traction Control (DTC).
• Enlarged cross sectional area of the intake air guide through the steering
head for greater air flow efficiency.
• Better handling, steering accuracy, and feedback.
• Revised spring elements for an even wider range of damping forces.
• Suspension geometry modified with new values for the steering head
angle, offset, position of the swing arm pivot, fork projection, and spring
strut length.
• New mechanical steering damper adjustable over ten levels.
• Forged and milled fork bridge in a new design and with a smaller offset.
Revised design with a leaner tail section, redesigned side panels, centre
airbox cover with side aperture grilles, and winglets.
• For new colour variants: plain Racing Red with Alpine white, Bluefire,
Sapphire black metallic, BMW Motorrad Motorsport colours.
• Revised RR logo.
• New heel plates and leaner stabilisers on the passenger footrests.
• Redesigned LCD engine speed display for better readability and with five
dimming levels.
• Instrument cluster with the new functions “Best lap in progress” and
“Speedwarning”; deactivation of “Lamp” fault message when headlamp
or number plate carrier removed.
• Catalytic converters relocated, so no heat shield necessary.
• Expansion to the optional extras and special equipment ex works.

The S1000RR still makes 193bhp, 83lb/ft and weighs 204kg (wet), leaving it behind the new Ducati 1199 Panigale (195bhp, 179kg wet) and 2012 Kawasaki ZX-10R (197bhp and 198kg wet).

'Revised spring elements' viittaa (myös) niihin etujousiin.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 20.10.11 - klo:13:47
Noniin, kyllä tuossa saattaapi tosiaan olla et etujousiin on puututtu, hyvä BMW.

Ja muutenkin alustan geometriaan+moneen muuhun paikkaan, hienoo että näin pian tuunataan "kuntoon"! bowdown

Ennustan että ens keväänä kauppiaiden varastot pursuaa edellistä mallia, edulliseen hintaan, tietenkin. hesse_wink2


Jaaniin, aika hyvin jos keskialuetta on saatu entisestään parannettua, tosin en usko etteikö yhtään tehon kustannuksella...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 20.10.11 - klo:14:14
Tehon osalta oleellinen lienee ilmanoton väljennys, jolloin poistopuolen väljennyksestä voidaan saada enempi hyötyä. Tosin siinäkin on jo vakiona pientä modia. Tuskin putoo huipputeho.

Edit: tulikin updeittiä jo tuohon laittamaani linkkiin, kuvia, käppyröitä ja pressimateriaalia.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JTK - 20.10.11 - klo:15:30
Eiks tuolla Pasin aamuisessa linkissä: superbiken sivuille jo ollu:
"In addition, the Sachs fork internals feature a bigger piston, new valving and spring rates and there’s now a manually ..."


Vaan mistään en hokannu että nokka-akseleihin olis puututtu? :mrgreen:

Edit: Vaikuttaa että kisapelin suuntaan kehittävät, joten noi kahvanlämppärit kummastuttaa. Jostain jenkkisaitilta lueskelin loppukesällä, että 2012 olis tulossa kaks eri versiota, raaseri ja vielä raaserimpi hesse_blink. Lienee kuitenkin "asiantuntijoiden" arvailua, niinku oli "lähes varma tieto" turpo-kawasta.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 20.10.11 - klo:15:42
Oleellista  :mrgreen:
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JiiPee66 - 20.10.11 - klo:18:18
Jaa pitäisköhän vaihtaa uudenpaan.....?
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: DrPain - 20.10.11 - klo:19:10
Kait se pitää laittaa sitten tämä virallisenkin linkki, kun niin nätisti pyörittävät tuota tuossa pramilla...

http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bike/sportbikes/s1000rr_my2012/s1000rr_mu_overview.html (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bike/sportbikes/s1000rr_my2012/s1000rr_mu_overview.html)
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Carbon - 21.10.11 - klo:06:11
Tässä se nyt on:

http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics (http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics)

Jumankekka, tuleepa nameja muutoksia...Caaaarboniiiii, ei sillä sun wanhalla tee enää yhtään mitään,hae pois se sieltä tuunauksesta, tässä sun seuraava pyörä. hesse_blum

Ja vielä...lämpökahvatki hesse_blink hesse_blink..ei hitto, valmis tourinki vehje.



Jaaha, vai ei enää ole 2010 räärää romurautaa arvokkaampi knuppel2 No, onhan se totta että nuo ensimmäiset versiot mistä vain laitteesta on vähemmän parempia kuin pari vuotta jo palautetta saaneet uutuudet. app kun kirjoitti tuolla toisaalla että ei sen merkin niin väliä, kunhan vain sopiva kärpänen ja kuume siihen päälle iskee, niin se riittää, amen !
Olis se kiva tietää kun esim mun pyörässä on se optimaalinen limiitti 100 %, niin kuinkakohan paljon siitä meikäläinen ottaa irti ? 62,3% ? Tarkoitan niinkuin radalla.
Nopeustestissä sain sen 302, siitä ei enää paljon limiittiä ole jäljellä....
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Kemo81 - 21.10.11 - klo:07:39
Nyt on ainakin Facebookissa bmw motorrad sivuilla uudesta kvia ja videoit.:)

Iselle ei oikein osunu silmään muuta kun takakatteessa ilmanotot joist näki koko perän läpi,eli jotkin metalliverkot tms.Edessä olevat pienet splitterit/ilmanohjaimet oli muuttuneet läpinäkyväksi eli jotai pleksiä jne..Värit tietty ovat uudet.Mageita pikku muutoksia.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JTK - 21.10.11 - klo:11:03
Linkki lisää NAKS (http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/bike/sportbikes/s1000rr_my2012/special/s1000rr_techspecial_intro.html)
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 21.10.11 - klo:12:38
Itselle ei sinällään ole merkitystä tällä uutuudella, mutta näin merkkifoorumin kannalta se tarjoaa piristystä. Ja antaa toivoa vastaavanlaisen tekniikan tulemisesta myös enempi kiinnostavaan genreen. Joka tapauksessa näyttävät panostaneen keskeisesti oleelliseen, eikä vanneteippeihin. Testit sitten näyttävät kuinka siinä on onnistuttu.  smiley_hitler-t
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 21.10.11 - klo:12:45
No jos vuoden 2010 testien voittokulkua kattelee, niin tuskin uutuuskaan tulee sen huonommaksi jäämään, päinvaston on odotettavissa vielä parempia tuloksia, näin uskon sillä onhan tuossa puututtu "kovalla kädellä" oikeestaan kaikkeen, missä ei niin loistanut ja enemmänkin. bowdown

Mut kuka hemmetti noita värejä oikeen suunnittelee, taas on kuin tikkurilan värikartasta napattuja.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Raaseri - 21.10.11 - klo:13:18
Nätit pikku päivitykset. Tuo haarukan uudistus on mielenkiintoinen, keulassa vaimennukset ei oikein kovaa ajoa ihan palvelleet, vaan olisi varmaankin vaatinut modifikaatioita. Takapäässä en nyt varsinaisesti toiminnallista heikkoutta edes rata-ajossa huomannut. Taipumus keulia liikaa varmaan juontuu takaakin, mutta enpä osaa sanoa paljonko sitä silti katukäyttöön tarkoitetulla iskarilla pois saadaan.

Uusi on uusi, mutta itse jos Bemariin ensi kaudeksi jään, tarvii miettiä tarkkaan laittaako vanhaan keulaan Öhlärin big pistonit cartridgen reilu tonnilla, vaihtaako sen takia vaihtaa koko mopo. Se nyt on ainoa itseäni teknisesti kiinnostava heikkous nykyisestä.

Panigalella noi ongelmat poistuis, ja sais lisäksi kauniin äänen ja muotoilun. Mutta noiden välissä tullee olemaan ~8k€ ero.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 21.10.11 - klo:13:33
No on ne sentään keksineet useampia värejä kuin yhden sävyn vihreän ja mustan.  :mrgreen:

Ehkä perusongelma näissä värityksissä yleensäkin on, että kun moottori, runko ja vanteet ovat aina mustat, niin nuo muutamat eriväriset lärpäkkeet korostuvat ja periaatteessa hyväkin väri näyttää huonolta. No, ei ole nuo bemarin värit ostoksille kirvoittaneet sitten 2007.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 21.10.11 - klo:16:19
Namuttelua:

BMW S 1000 RR 2012 - First Action Video (http://www.youtube.com/watch?v=i5jJVbdlXx0#ws)

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Jussipolo - 21.10.11 - klo:23:18
Aika namu video. Tuntuupi olevan hyvät liikkeet tässäkin rääräässä... Kiitos.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 25.10.11 - klo:21:33
Bensaa liekkeihin (http://www.cycleworld.com/2011/10/22/2012-bmw-s1000rr-first-ride/) by Cycle World. airrev
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JTK - 02.11.11 - klo:20:19
Koeajelu kuvaa MCN :
Normi kuvaus

2012 BMW S1000RR onboard (http://www.youtube.com/watch?v=hpBo1MohtjQ#ws)
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 02.11.11 - klo:21:54
Komia toi RR teksti mittaristossa, eihän edeltävässä mallissa ollunna tota?

Hyvin kulkee... airrev
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Jussipolo - 03.11.11 - klo:21:57
Kyllä hyvin kulkee ja on kuvattu Valenciassa. Tiedän profiilin, tuttu pelistä Tourist Trophy PS2.  BMWsmile
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 08.11.11 - klo:15:45
Toi 2012 malli pitää laittaa tilaukseen. Sitte mulla on ehkä suomen ennätys s1000rr:n sisäänajoissa. Se on meinaan neljäs... Omasta RR-historiasta seuraavasti:

1 & 2. vm 2009, kone kilahti Münchenin vieressä 8tkm kohdalla. Parin viikon päästä valmis ja sitten Münchenin ympäristöä koluamaan päiväksi urakalla. Sillä jatkettiin tän vuoden heinäkuun puoliväliin 30tkm kohdalle.

'-> Amsterdamin ituhipit ja muut pilvenpolttajat päätti varastaa sen Hotel Edenin edestä.

3. Lunariin meni. Uusi 2011  BMW-sport värinen alle. Tuhatkilsaa taas nylkkäystä, että sai täysitehoisen. Noh, 1600 km kohdalla tielle teleporttautui ajokoira. Koira jäi alle ja delas, minä parin voltin ja kierähdyksen kautta vastaantulevan kaistalle jaloilleen (!). Onneks ei tullut ketään vastaan, uus Arlenness-nahkapuku ja Schubert-kypärä paskaks. -> Lunariin.

4. Kyllä on keväällä tilattava uusi 2012 malli, en mä muutakaan huippu-touring pyörää keksi. Se niinku tykkää kun lihava-keski-ikäinen-setä ajaa sillä...

bmw2_smilie
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JukkaE60 - 08.11.11 - klo:16:09
Toi 2012 malli pitää laittaa tilaukseen. Sitte mulla on ehkä suomen ennätys s1000rr:n sisäänajoissa. Se on meinaan neljäs... Omasta RR-historiasta seuraavasti:

1 & 2. vm 2009, kone kilahti Münchenin vieressä 8tkm kohdalla. Parin viikon päästä valmis ja sitten Münchenin ympäristöä koluamaan päiväksi urakalla. Sillä jatkettiin tän vuoden heinäkuun puoliväliin 30tkm kohdalle.

'-> Amsterdamin ituhipit ja muut pilvenpolttajat päätti varastaa sen Hotel Edenin edestä.

3. Lunariin meni. Uusi 2011  BMW-sport värinen alle. Tuhatkilsaa taas nylkkäystä, että sai täysitehoisen. Noh, 1600 km kohdalla tielle teleporttautui ajokoira. Koira jäi alle ja delas, minä parin voltin ja kierähdyksen kautta vastaantulevan kaistalle jaloilleen (!). Onneks ei tullut ketään vastaan, uus Arlenness-nahkapuku ja Schubert-kypärä paskaks. -> Lunariin.

4. Kyllä on keväällä tilattava uusi 2012 malli, en mä muutakaan huippu-touring pyörää keksi. Se niinku tykkää kun lihava-keski-ikäinen-setä ajaa sillä...

bmw2_smilie

Jokos saat tukkuostajan alennukset? hesse_biggrin
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 08.11.11 - klo:16:24
Toi 2012 malli pitää laittaa tilaukseen. Sitte mulla on ehkä suomen ennätys s1000rr:n sisäänajoissa. Se on meinaan neljäs... Omasta RR-historiasta seuraavasti:

1 & 2. vm 2009, kone kilahti Münchenin vieressä 8tkm kohdalla. Parin viikon päästä valmis ja sitten Münchenin ympäristöä koluamaan päiväksi urakalla. Sillä jatkettiin tän vuoden heinäkuun puoliväliin 30tkm kohdalle.

'-> Amsterdamin ituhipit ja muut pilvenpolttajat päätti varastaa sen Hotel Edenin edestä.

3. Lunariin meni. Uusi 2011  BMW-sport värinen alle. Tuhatkilsaa taas nylkkäystä, että sai täysitehoisen. Noh, 1600 km kohdalla tielle teleporttautui ajokoira. Koira jäi alle ja delas, minä parin voltin ja kierähdyksen kautta vastaantulevan kaistalle jaloilleen (!). Onneks ei tullut ketään vastaan, uus Arlenness-nahkapuku ja Schubert-kypärä paskaks. -> Lunariin.

4. Kyllä on keväällä tilattava uusi 2012 malli, en mä muutakaan huippu-touring pyörää keksi. Se niinku tykkää kun lihava-keski-ikäinen-setä ajaa sillä...

bmw2_smilie


 hesse_blink hesse_blink hesse_blink...ja vielä uskallat moisen ostaa.


4. Kyllä on keväällä tilattava uusi 2012 malli, en mä muutakaan huippu-touring pyörää keksi. Se niinku tykkää kun lihava-keski-ikäinen-setä ajaa sillä...

bmw2_smilie

Naulan kantaan ja nythän siihen saa lämpökaffatki.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 08.11.11 - klo:16:44
Jukkalle sen verran, että aina sitä jotain saa...

Ja Jarxxalle, että Ehdottomasti! Absolutely! Sun aikasempi teksti vähän provos mua.



Entisaikaan moottoripyöräily oli nuorten huimapäisten miesten laji, nyttemmin se on muuttunut keski-ikäisten ahtautumiseksi über-sporttipyörän selkään.

Heitin muuten kahdella eri keikalla v. 2010 Euroopassa 30l Haglöfs-repun ja tankkilaukun kanssa 14tkm. Ehkä muuten se mun eka kone hajos, kun ajoin liikaa tourinkia...

Ny 2011 jäi englantilaisen 80l sotilasrepun kuskaaminen, koukaten Turkin kautta vähän vajaaks kun ituhipit vei paluumatkalla Amsterdamissa koko Biimerin. (Amsterdam ja Hollanti on pska paikka, jopa Turkissa selviää jättämällä pyörän hotellin eteen ja hotellihenkilökunnan vartioimaksi).

Toi ajokoirakokemus himmas vähän menoa, mutta heti seuraavana päivänä oli hypättävä k1200s:n selkään, että sai pelon veks. Kotona tietysti KAUHU-Skenarioitiin, mitä kaikkea olISI VOInut sattua!

Prkl! VoISIshan sitä tietysti jäädä PELKÄSTÄÄN kotiin kuolemaan sydän- ja verisuonitauteihin. Tai voisi olla vähän uhkarohkea, ja voISI siirtyä ajamaan rentoutuneemmin vaikka 6-sylinteristä GT:tä... Tai jopa HD:tä ja käydä kerta viikkoon "ostamassa Emännälle Lahen satamasta kolme maitoo"...

Toi s1000rr on vähän kun my-way. Mä voin suositella sitä kaikille tourinkiin ja elämysmatkailuun alppiteillä. Tietty voihan sillä kotomaaSSakin elämysmatkailla... Niinhän ilmeisesti jopa Hakkarainen tekee!
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 08.11.11 - klo:16:57
S1000rr:stä ja Touringista tuli vielä mieleen...

Kävästiin ny 2011-matkalla Italiassa Antermoijassa. Siellä oli Honda Fireblade miitinki. Yksi meidän noin kolmesta muskettisoturista on Fireblade guru ja halusi pyörähtää siellä. Noh, GS-miehen kanssa heitettiin iltajameihin vartavasten hankitut BMW-paidat päälle. Mentiin sitte ihmettelemään...

Ensimmäiseksi ihmeteltiin pakettiautojen ja peräkärryjen suurta määrää. No, sittehän me tajuttiin, että porukka ei ollu tullut paikalle moottoripyöriä ajamalla vaan AUTOilla!

Sitte nähtiin yks vähän vanhempi heppu, joka oli tullut BMW:n R1200RT:lla paikalle kun FireBladen "polvikulma ei sovi" ja "tallissa on matkailuun paremmin sopivia pelejä". (Hihiteltiin GS-miehen kanssa hillittömästi).

Oon mä kuullu, että jotkut ajavat myös radalla s1000rr:llä, mutta touringissa se on ihan lyömätön! Ja vielä kun saa lämpökahvat! Ehkä näin vanhemmiten odottais, että olis tupakansytytin virran ulosottoon niin vois lämmittää vaikka expressot... Ehkä vaihdevivusto pitää kääntää kun sitä olis sitte vielä kivempi pykältää.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: spk_1978 - 08.11.11 - klo:18:41
Ja noista uusista väreistä tilaukseen menee...?
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 09.11.11 - klo:08:26
Anatoolissa on aitoa SS-henkeä. Samoilla linjoilla olisin pyörän valinnassa, jos olis kunnon tourinkipeli hakusessa.  hali_peukku
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 09.11.11 - klo:09:18
Tuo perinteiden sini-valko-puna BMW-sporttiväri oli mielessä. Nyt kun tuo puna-valkoinen on uutena värinä niin se pistää miettimään.

Ehkä kuitenkin päädyn valko-sini-punaiseen... Sillä kun ajaa valkoinen kypärä päässä, nahkapuvussa missä on isot valkoiset tekstit saa jotenkin huomiota keskimääräistä enemmän... Turvallisuustekijänä ihan lyömätön!
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Raaseri - 10.11.11 - klo:09:56
Punainen on kuvissa nätti, mutta pettymys on että värien kanssa on oltu niin laiskoja. Tankki tosta valkoseksi ja muut punaseksi. Olisi tuosta nätimmänkin saanut kun olisi rajailtu värit muihin kuin muovinpalojen saumoihin.

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Pasi - 18.11.11 - klo:10:23
Hienoa kun moderaattorit ovat siirtäneet täällä olleet off-topicit toiseen paikkaan.

Sitten asiaan. Onko kukaan muu Anatoolin lisäksi tilannut 2012-mallia?
Entä onko aikomusta vaihtaa "vanhaa" S1000RR:ää uuteen?

Itse mietin R1:sen vaihtamista 2012-malliin. Oma S1000RR 2010-malli jää kyllä itselle, eihän siitä voi luopua.
Kyselin jo välirahoja. Kun kuulin ensimmäistä kertaa, että pyörään saa lisävarusteena kahvanlämppärit, niin ajattelin että ei kiitos. Mutta nyt olen päätynyt siihen, että jos tulee hommattua 2012-malli, niin se tulee kahvanlämppäreillä varustettuna.

Minua kiinnostaa bluefire väri, mutta kun kuvista ei oikein saa selvää väristä.
Ilmeisesti se on metalliväri, pitäisi nähdä väri luonnossa, kauppiailla ei vain vielä ole värimallia näytettäväksi.

Toinen värivaihtoehto on puna-valkoinen, mutta katsotaan nyt.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 26.11.11 - klo:15:37
Osa jo varmaan lukenutkin, tilaamalla tai ostamalla huippulehden nimeltä MP-maailma hesse_ok(ei...en saa rojalteja minäkään)..mut tässäpä koeajoo uudesta 2012 RR:stä:



Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 26.11.11 - klo:20:03
Sen verran vielä näihin vertailuihin,et mua kiinnostas nähdä edellinen ja paranneltu malli vastakkain ihan tuoreeltaan radalla.

Ja mieluiten joku pätevä ratakuski satulaan, molemmat vuosimallit peräperää... hesse_ok
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Jetwave - 27.11.11 - klo:14:39
Mua taas kiinnostais päästä kokeilee omaa 2010 ja tota 2012 mallia peräkkäin radalle. samanlaiset renkaat alle ja tehtaan täysin vakio pyörä, mikä toi omakin on. Huomaiskohan tällänen normaali ripuliranne kuski noissa mitään eroa? Toivottavasti tulee keväällä radalle koeajo kutsu.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 27.11.11 - klo:16:32
Mua taas kiinnostais päästä kokeilee omaa 2010 ja tota 2012 mallia peräkkäin radalle. samanlaiset renkaat alle ja tehtaan täysin vakio pyörä, mikä toi omakin on. Huomaiskohan tällänen normaali ripuliranne kuski noissa mitään eroa? Toivottavasti tulee keväällä radalle koeajo kutsu.

Jeps, tää vois olla kans kiva kokeilu, uskoisin et jotain eroja huomaa, onhan alustaan ja rungon geometriaan tehty muutoksia, mitä ne sitten onkaan niin olis kiva kuulla tarkemmin.

Mut miksi kaasun vastetta on kevennetty, eihän se nyt liian terävää ollut, ei ainakaan mun mielestä.

Ja piikki isommaksi takaratasta, aika tiheet välitykset muutenkin, mut kaippa se ainakin radalla kivalta tuntuu... airrev
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 28.11.11 - klo:17:44
Kevennetty kaasuvaste? Ei, vaan suorempi kaasuvaste vähäisemmällä voimalla, plus pikakaasu. Rain-moodissa vastetta kevennetty, sitäkö aina käytit? Noeitietty.  icon_rooki

• Reconfigured throttle for enhanced response (particularly gentle and
sensitive acceleration in Rain mode, and immediately direct and
spontaneous response in Sport, Race, and Slick modes).
• Reduced twisting force and tighter twistgrip angle
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 17.12.11 - klo:20:09
Rakas poikaystäväni JTK scannaili mulle pienen jutun(en tiedä kyllä miksi...yrittääköhän se...)...valaisee jonnin verran muutoksista: hesse_kalja

Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: atomic - 17.12.11 - klo:23:24
Rakas poikaystäväni JTK scannaili mulle pienen jutun(en tiedä kyllä miksi...yrittääköhän se...)...valaisee jonnin verran muutoksista: hesse_kalja

Jospa sinun sydänkäpynen yrittää käännyttää sinua  BMWsmile  :mrgreen:
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 18.12.11 - klo:10:08
Rakas poikaystäväni JTK scannaili mulle pienen jutun(en tiedä kyllä miksi...yrittääköhän se...)...valaisee jonnin verran muutoksista: hesse_kalja

Jospa sinun sydänkäpynen yrittää käännyttää sinua  BMWsmile
:mrgreen:

Saattaa olla, tai sitten himoittee tuota ittelleen...kuuleman mukaan
pokserista on radalla jo kannet hioituneet niin pahasti et mäntä kurkistaa ulos...sylinterit pitäis saada luonnollisempaan asentoon ja mielellään pari lisää.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 18.12.11 - klo:11:50
Tuntuu jotenkin liikkuvan paremmin tää parannettu malli tongue2...vai mitä Carboniitti...  hesse_wink2

2012 revamped BMW S 1000 RR riding scenes in Ricardo Tormo (Valencia) track (http://www.youtube.com/watch?v=bDaDRM7ZTYo#ws)
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: JTK - 18.12.11 - klo:12:49
Rakas poikaystäväni JTK scannaili mulle pienen jutun(en tiedä kyllä miksi...yrittääköhän se...)...valaisee jonnin verran muutoksista: hesse_kalja

Jospa sinun sydänkäpynen yrittää käännyttää sinua  BMWsmile
:mrgreen:

Saattaa olla, tai sitten himoittee tuota ittelleen...kuuleman mukaan
pokserista on radalla jo kannet hioituneet niin pahasti et mäntä kurkistaa ulos...sylinterit pitäis saada luonnollisempaan asentoon ja mielellään pari lisää.

 offtopic
Iltapäivälehtien lööppejä? :mrgreen: Fantasiakirjoituksillä peitellään totuutta? horisko

Todellisuussa lienee niin että rakas kumarrus pressamme lienee vähäistä enemmän huolestunut vihreän suorituskyvystä natsisahaa vastaan. hesse_biggrin
Yllättävän paljon tuosta "uudesta" RR:stä on Raahen suunnalta kirjoiteltu.
 reps reps
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 18.12.11 - klo:13:13
Viime viikolla näin tuommoisen puna-harmaan livenä Almerian moottoriradalla. Bemari järjesti ajelupäivän ja kävin paikalla. Onhan se räyhäkkään näköinen peli.

Huhujen mukaan loppukesästä olisi tulossa HP4-malli. Nyt alkoi oikeasti kiinnostaa  idea3
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Carbon - 18.12.11 - klo:22:19
Tuntuu jotenkin liikkuvan paremmin tää parannettu malli tongue2...vai mitä Carboniitti...  hesse_wink2

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bDaDRM7ZTYo[/youtube]

Ei taida poika tuntee kuskia ? Kävin tossa Jurvan uutta kiekkaa syksyllä kokeilemassa. Kukakohan kerkes kuvaamaan ? Tänään muuten vein ton vanhan millä ei kuulemma enää mitään tee, Erkalle.
En pääse kyllä dokumentoimaan videon avustuksella noita tuunauksia, mutta jos edes kuvina tai paperilla sitten. Tais se Erkkakin odotella 2012 mallia, mestaruuspyörä oli kaiketi myyty.
Kyllä minäkin tuota uutta haluaisin, mutku pitäis saada vanhaankin ensin vauhtia. Ens kesä näyttäis olevan parempi noin töiden ym puolesta, josko se siitä lähtis.
Sen koko sinisen taitaisin ottaa.
Ottamisesta puheenollen, ehdotus: En tiedä juridiikasta, veroista ym miten arpajaisissa kuuluu menetellä, mutta mutta.
Meitä on 600 jäsentä, ehkä 500 ketä näitä lukee ? Mites kerätään 50e kaikilta arvontaan ? 50e x 500 jäsentä on 25 000e ! Eli uusi RR, tai iso osa uuteen matkapyörään....HÄ ?
Tai kuinka monta on halukas tulemaan arvontaan mukaan, esim 300 jäsentä. Silloin panos on n. 80e. Oon mukana heti ! On siinä hiukkasen parempi suhde kun voittaa lotossa ?
Meni vähän kauas otsikosta, mutta ollut mielessä. Luovutus Jurvan ratapäivillä, eikö olis hienoa ?
Oon itse hakenut kansallisen Smoto-arvan päävoittoa, ollut luovuttamassa sitä Yyteri Meetingissä. Oli silloin Suzuki 600 GSX R. Kaveri ei ollut uskoa että ota ny se ja vie kotiin, ei maksa mitään !
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: MotoAuto - 19.12.11 - klo:09:24
Tuntuu jotenkin liikkuvan paremmin tää parannettu malli tongue2...vai mitä Carboniitti...  hesse_wink2

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bDaDRM7ZTYo[/youtube]

Ei taida poika tuntee kuskia ? Kävin tossa Jurvan uutta kiekkaa syksyllä kokeilemassa. Kukakohan kerkes kuvaamaan ? Tänään muuten vein ton vanhan millä ei kuulemma enää mitään tee, Erkalle.
En pääse kyllä dokumentoimaan videon avustuksella noita tuunauksia, mutta jos edes kuvina tai paperilla sitten. Tais se Erkkakin odotella 2012 mallia, mestaruuspyörä oli kaiketi myyty.
Kyllä minäkin tuota uutta haluaisin, mutku pitäis saada vanhaankin ensin vauhtia. Ens kesä näyttäis olevan parempi noin töiden ym puolesta, josko se siitä lähtis.
Sen koko sinisen taitaisin ottaa.
Ottamisesta puheenollen, ehdotus: En tiedä juridiikasta, veroista ym miten arpajaisissa kuuluu menetellä, mutta mutta.
Meitä on 600 jäsentä, ehkä 500 ketä näitä lukee ? Mites kerätään 50e kaikilta arvontaan ? 50e x 500 jäsentä on 25 000e ! Eli uusi RR, tai iso osa uuteen matkapyörään....HÄ ?
Tai kuinka monta on halukas tulemaan arvontaan mukaan, esim 300 jäsentä. Silloin panos on n. 80e. Oon mukana heti ! On siinä hiukkasen parempi suhde kun voittaa lotossa ?
Meni vähän kauas otsikosta, mutta ollut mielessä. Luovutus Jurvan ratapäivillä, eikö olis hienoa ?
Oon itse hakenut kansallisen Smoto-arvan päävoittoa, ollut luovuttamassa sitä Yyteri Meetingissä. Oli silloin Suzuki 600 GSX R. Kaveri ei ollut uskoa että ota ny se ja vie kotiin, ei maksa mitään !

Mukana ollaan!! ajelu
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: atomic - 19.12.11 - klo:13:01
Realistisia kun ollaan  ashamed niin 150 mukana ja panos 167 €
Pessimisti ei pety  hesse_biggrin
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 30.12.11 - klo:15:35
Jopas olikin kattava ja selkokielinen juttu RR:n faceliftistä uudessa Motorrad lehdessä. bowdown

Tuota kun luki niin tuli auttamatta mieleen kuinka wanhaa tekniikkaa ne edelliset on... hesse_blum


Edit: Siis puhutaankohan tuossa nyt höpöjä, hampaan verran pienempi eturatas(joka vastaa n. 3 hammasta isompaa taakse) ja hampaan isompi taakse. hesse_blink hesse_blink
Ennestäänki tiheet välitykset...vai oonko mää taas hakoteillä?

Sehän lähtee jo mutkista kuin per*****n raiskattu apina ja huippunopeus 260km/h korvilla. :mrgreen:
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 30.12.11 - klo:17:10
No ei oo kun se yksi piikki takana eroa. Kyllä se vielä liki 300 menee.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 19.01.12 - klo:10:25
Velvoitin rouvan tuomaan saksanmatkaltaan vähän paikallisia lehtiä, kun ei niitä muuten oikein näe.

Uusimmassa PS-lehdessä oli kyykyttimien vertailu, poislukien Panokalle. Honta, Kawa, Yammu, MV. Siinä oli ratatestiä ja muutenkin kattavaa suoritusarvojen vertailua. And the winner is... BMWsmile

Selkeästi nopeimman ratakierroksen pystyi bemarilla ajamaan, vaikka MV sai alustansa suhteen melkein pelkkää kymppiä arvostelussa. Yhdellä sektorilla jammu oli yhtä vikkelä, mutta muuten peli oli selvä.

Japsit on nyt laittaneet pyöränsä alennusmyyntiin, Saksassakin myydään edelleen 10% alennuksella ylivuotisia (-11) vihreitä aivan virallisella kampanjalla, joskin jo hiukan vakiintuneeseen tapaan. Josko sitten kauppa kävisi, halpojahan nuo ovat. Panokallesta on aivan huikeat esittelyt joka lehdessä, ei vielä oikeita testejä mutta kohta tulee. Pelkkää moottoria voi jo kuunnella jyytyypissä testipenkkisimulaatiossa. Sou what?
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 19.01.12 - klo:12:56
No perskules, ei sitten edes Honta pärjännyt uudella alustallaan ja tehostetulla keskialueen väännöllä.

Kylä RR on kova luu, edelleen ja senkus paranoo. bowdown bmw2_smilie innocent

Jaaniin, testiä esiin Hitas, mikä oli selkeesti parempi ratakierros verrokkina muut...0,0057s vai...?
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 19.01.12 - klo:14:45
Hontan vääntö oli hyvää luokkaa, mutta ei tehnyt siitä erityisen nopeaa. Selkeä ero oli muistaakseni noin 1,4s sellaisella 1.40 ratakierroksella (Almeria?). Lehti ei ole nyt käsillä, mutta palataan kun on.  smiley_hitler-t
Otsikko: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 19.01.12 - klo:17:11
Jaaha,
Bmw.      1.44,13
Honda.    1.45,78
Kawa.      1.45,41
Yammu.   1.45,71
Mv.           Ei aikaa, nurin

Voishan tuota ehkä skannatakin, ketä kiinnostaa, boring...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 19.01.12 - klo:20:30
Mua ainakin kiinnostaa, scanneri laulamaan jos viitsit, Kiitos. shakehands
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 20.01.12 - klo:08:19
On se vaan niin pitkä juttu (15s) ja saksaksi. Eiköhän noita vielä tule. Sorry. Selkäkin on kipee.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 20.01.12 - klo:09:30
On se vaan niin pitkä juttu (15s) ja saksaksi. Eiköhän noita vielä tule. Sorry. Selkäkin on kipee.

Jaa se on germaaniksi, no en sitten haluakkaan. hesse_blum
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 03.05.12 - klo:07:09
 BMWsmile

Päädyin sitten tähän väriin. Oikeastaan se oli perheen taiteellisen johtajan valinta... Kävin eilen heittämässä lenkin ja voi kele kun se on jopa rajoitetuilla tehoilla kivaa. Vauhti ikäänkuin syntyy itsestään. Kyllä se tykkää kun annetaan kättä!

Suttasin vielä tuon naapurin kilven... withstupid bmw_yllapito
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 03.05.12 - klo:08:08
Hieno on.  smiley_hitler-t airrev
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 03.05.12 - klo:11:00
Tämmössii KLAKS (http://www.mpmaailma.fi/uutinen/bmw-kutsuu-s-1000-rr-malleja-tarkastettavaksi-–-kiertokangen-pultit-vaarassa-irrota). icon_rolleyes
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 03.05.12 - klo:11:29
BMWsmile

Päädyin sitten tähän väriin. Oikeastaan se oli perheen taiteellisen johtajan valinta... Kävin eilen heittämässä lenkin ja voi kele kun se on jopa rajoitetuilla tehoilla kivaa. Vauhti ikäänkuin syntyy itsestään. Kyllä se tykkää kun annetaan kättä!

Suttasin vielä tuon naapurin kilven... withstupid bmw_yllapito

Onnee uurelle!!
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Eka - 03.05.12 - klo:12:14
Komea, eikä mopokaan ole hassumpi.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 03.05.12 - klo:12:52
Voi kele! Minkä jarZXa laitoit. "Kiertokangen pultit vaarassa irrota ja voi johtaa moottoririkkoon...".

Mä tiedän nämä kokemuksesta. Käynnistelen tässä 4 (NELJÄTTÄ!) s1000rr:n sisäänajoa. Ekan 2010 vm kone laukes kesällä 2010 8 - 9 tkm kohdalla Germaniassa. Neljän auton ohitus, kolme pykälää pienempää, loppunopeus siinä 150 kmh. Onneksi vedin ohituksen vauhdilla kun viimeisen auton kohdalla nykäs... Onneksi painoin kytkimen pohjaan. Yritin kytkin pohjassa vauhdissa käynnistellä. Kerran Kloks, uusi yritys kloks, sitten mä luovutin ja laskettelin alamäen alas.

Ne neljä germaaniautoilijaa ajoivat tietysti ohi ja pudistelivat ilmeisesti päitään tyhmälle mp-kuskille.

Yritin paikaltani starttailla ja taas sama kloks. Kone totaalijumissa. ADAC:i liikeen omistaja kertoi, että en ole ainoa tieltä korjattu s1000rr omistaja. Korjaukseen BMW-liikeeseen.

Kolmen viikon päästä kävin hakemassa tuolta: http://www.motorrad-holzleitner.de/index.php?article_id=27 (http://www.motorrad-holzleitner.de/index.php?article_id=27)

Oli pätevän oloinen korjaaja. Kertoi, että tn. vasemman sylinterin kiertokanki oli mennyt poikki. Ja siitä sitten kone oli mennyt tuhannen pskaks muutoinkin. Kiertokankivikaa siis v. 2010. Koneenvaihto ja sillä uudella koneella ajoin sitten n. 25.000km. Ne molemmat koneet olivat jotenkin "kiliseviä".

Sen jälkeen mulla oli vm. 2011 malli ja se toimi hyvin ja kävi kauniimmin kuin edelliset. Sitten mä ajoin sen pskaks kun törmäsin ajokoiraan. Mitään ei ehtinyt tekemään. Onneksi vauhtia ei ollut paljon niin mies säästyi.

Nyt tuntuis, että tämä 2012 malli kävisi ihan yhtä rivosti kuin 2010 kili-kali-koneet. Ja älkää tulko selittämään, että eroja ei kuule. Mä oon siviilissä HIFISTI!
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: jarska - 03.05.12 - klo:15:19
Suttasin vielä tuon naapurin kilven... withstupid bmw_yllapito

Kyllä nyt on naapurisopu koetuksella.
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: app - 03.05.12 - klo:16:49
Sitten mä ajoin sen pskaks kun törmäsin ajokoiraan. Mitään ei ehtinyt tekemään. Onneksi vauhtia ei ollut paljon niin mies säästyi.

Mites ajokoiran kävi? (Meistä miehistä niin väliä)
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: LadyS1000RR - 03.05.12 - klo:18:08
Sitten mä ajoin sen pskaks kun törmäsin ajokoiraan. Mitään ei ehtinyt tekemään. Onneksi vauhtia ei ollut paljon niin mies säästyi.

Mites ajokoiran kävi? (Meistä miehistä niin väliä)

Jospa tää mopo pysyis paremmin ehjänä, kun edelliset. Noin huonoa säkää ei voi enää olla...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 03.05.12 - klo:18:38
Vähämmärepesin! "Kyllä nyt on naapurisopu koetuksella."
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: Anatooli - 03.05.12 - klo:18:55
Ajokoira kuoli heti koska se menetti henkensä.

Kun olin keräillyt itseni muutaman voltin ja kierteen jälkeen keskeltä tietä... Ensimmäinen ajatus oli , että mä vedän sen omistajaa turpaan kun se tulee paikalle. Noh, tulihan se vanha äijä. Vähän hillitsi kun sillä oli haulikko JA se väänsi itkua kun "kaveri kuoli". Yhteisiä metsäreissuja oli vuositolkulla...

Mutta tää on ihan offtopikki. Tänään jätän ajamatta ja keskityn työn tekoon. Maanantaiksi on tilattu ensimmäinen huolto ja sitä ennen pitäisi viikonloppu urkakoida alitehoisella. Ehtiiköhän sitä edes ylinopeuteen asti...

Toi JarZXan viittaus kotiinkutsuun sai Heinolta sitten jo vastauksen. BMW aikonee teettää koneet ensi talvena. Epäilin, että mun kone kilahtaa TAAS kun kilometrejä tuppaa kertymään enemmän kuin useimmilla motoristeilla. Ryhtyivät sitten pohtimaan ottaisivatko jo kesällä testiasennukseen ennen Euroopanlomaa. Mua keskeytys ei niin haittaisi kun on myös "toistaiseksi" luotettava k1200s.

Saa nähdä mitä noista tulee. Kylhä se vtuttaa, että pitää jo korjata HETI ostamisen jälkeen...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: TommoKe - 03.05.12 - klo:22:08
Voi kele! Minkä jarZXa laitoit. "Kiertokangen pultit vaarassa irrota ja voi johtaa moottoririkkoon...".

Mä tiedän nämä kokemuksesta. Käynnistelen tässä 4 (NELJÄTTÄ!) s1000rr:n sisäänajoa. Ekan 2010 vm kone laukes kesällä 2010 8 - 9 tkm kohdalla Germaniassa. Neljän auton ohitus, kolme pykälää pienempää, loppunopeus siinä 150 kmh. Onneksi vedin ohituksen vauhdilla kun viimeisen auton kohdalla nykäs... Onneksi painoin kytkimen pohjaan. Yritin kytkin pohjassa vauhdissa käynnistellä. Kerran Kloks, uusi yritys kloks, sitten mä luovutin ja laskettelin alamäen alas.

Ne neljä germaaniautoilijaa ajoivat tietysti ohi ja pudistelivat ilmeisesti päitään tyhmälle mp-kuskille.

Yritin paikaltani starttailla ja taas sama kloks. Kone totaalijumissa. ADAC:i liikeen omistaja kertoi, että en ole ainoa tieltä korjattu s1000rr omistaja. Korjaukseen BMW-liikeeseen.

Kolmen viikon päästä kävin hakemassa tuolta: http://www.motorrad-holzleitner.de/index.php?article_id=27 (http://www.motorrad-holzleitner.de/index.php?article_id=27)

Oli pätevän oloinen korjaaja. Kertoi, että tn. vasemman sylinterin kiertokanki oli mennyt poikki. Ja siitä sitten kone oli mennyt tuhannen pskaks muutoinkin. Kiertokankivikaa siis v. 2010. Koneenvaihto ja sillä uudella koneella ajoin sitten n. 25.000km. Ne molemmat koneet olivat jotenkin "kiliseviä".

Sen jälkeen mulla oli vm. 2011 malli ja se toimi hyvin ja kävi kauniimmin kuin edelliset. Sitten mä ajoin sen pskaks kun törmäsin ajokoiraan. Mitään ei ehtinyt tekemään. Onneksi vauhtia ei ollut paljon niin mies säästyi.

Nyt tuntuis, että tämä 2012 malli kävisi ihan yhtä rivosti kuin 2010 kili-kali-koneet. Ja älkää tulko selittämään, että eroja ei kuule. Mä oon siviilissä HIFISTI!

IHANAN kiliseviä koneita!  Munkin kesäkuussa 2010 tehty pata kilisee ja värisee hienosti jo reilun 20tkm kokemuksella...
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: hidas57 - 04.05.12 - klo:09:54
Eli paras olla ostamatta kuuntelematta ensin.  idea3
Otsikko: Vs: S1000RR 2012
Kirjoitti: app - 04.05.12 - klo:10:29
Ei kannata ostaa Kawasikaa säkissä!