Mulla on K 1200 S -07 mallinen pyörä,aj.34000 km.Kesän mittaan muutaman kerran ABS-valo syttyi kesken ajon palamaan,sitten sammui pitkäksikin aikaa.Asia toistui usein kesän mittaan.Käytin huollossa ja tietokone kehotti ABS-yksikön vaihtoon.Huollossa vihjattiin yleisesti esiintyvään ABS-yksikön sähkömoottorin ongelmaan,joka johtuu liian pehmeästä moottorien hiilien materiaalista.Kai sitten kuluvat nopsaan ja jumittaa mahdollisesti pidikkeeseen.Tutkin ongelmaa ulkomaisilta nettisivuilta ja löytyihän sieltä kohtalotovereita,jostain sieltä löysin yrityksen
www.rhelectronics.de,jonne ajokauden päätyttyä lähetin yksikön korjattavaksi.
Uusi yksikkö on sen verran kallis että laittoi meikän etsimään muita korjausvaihtoehtoja.ABS-yksikkö on "suljettua" mallia ja moottorin kyllä saisi purettua itsekin (youtubesta löytyy purkuvideo,www.youtube.com/watch?v=6m2H-nC0CqE),mutta katsoin parhaaksi lähettää korjaukseen.Pyörän jarrut ovat uudempaa versiota,ei servojarrut.
Nyt palautui,asensin korjatun yksikön,vikakoodit päivitettiin huollossa ja toimii hienosti.Katselin työnjälkeä ja tosi siististi on yksikön sisällä käyty mitään jälkiä jättämättä.Luulenpa että Saksassa on yrityksen toiminta tiukkojen lupien takana joka takaa osaltaan työn laadun (takuu 24 kk).Korjailevat myös autojen ym.ohjainboxeja.
Kustannuksiltaan koko operaatio oli postikuluineen n.kolmasosa uuden yksikön hinnasta,koko reissu kesti 2 viikkoa normipostissa itse korjaus hoitui päivässä.
Kokemus oli niin positiivinen että laitan levitykseen palstalle,vieläpä kun näyttää BMW:llä olevan ABS-ongelmia
läpi koko malliston.