BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: mi16 - 16.02.12 - klo:18:30

Otsikko: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: mi16 - 16.02.12 - klo:18:30
Hei,
Saisinko kokemuksia Shifteristä ja siitä kuin se muuttaa ajotapaa. Muuttuko elämä taas hiukan hauskemmaksi :)
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Bem-Ari - 16.02.12 - klo:20:21
Hieno varuste on.  hesse_biggrin
Joutuu paljon enemmän vaihteleen ja kiihdytteleen,kun toimii niin hyvin.Tulee käytettyä ihan kaupunkinopeuksillakin.Ja kovemmin kiihdyteltäessä se pamaus putkesta on aika porno.Tulee ohituksetkin tehtyä pikkuvaihteella,että saa nostaa isompaa siinä autokuskin sivuikkunan kohdalla. reps
Mutta oikeesti on kyllä asiallinen varuste ja tekee ajamisesta jotenkin entistäkin miellyttävämpää.  bmw2_smilie
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: app - 16.02.12 - klo:22:35
Näin se on. Loistava värkki. Ei enää kytkimen vetelyä, eikä kaasun löysäystä kiihdyttäessä, sen kun nyppii vaan, ja uskomattoman pehmeästi toimii.
Lisävarusteena hintansa väärti.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Motoasiana - 20.02.12 - klo:17:11
Mistäs tommosia vaihdeapulaisia saa ja mitä maksaa, voiko itse asentaa?      03Biker-ajaja
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hidas57 - 21.02.12 - klo:10:09
K1200R pyörään en tiedä pelkkää apulaista. Jos laittaa ruiskunohjauksen säädön vaikkapa PowerCommanderilla, niin siihen voi liittää shifterin. Hintaa alkaa kertymään kyllä aika mukavasti, koska PC:n asennus on yksi hankalimmista näihin bemareihin. Saahan tuolla sitten muutakin hyötyä, varsinkin putkivirin kanssa.
Karkeat hinnat:
PC 350-400
asennus+säätö 300-500 (ei välttämättä samassa paikassa)
shifteri 300
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Motoasiana - 22.02.12 - klo:16:07
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Jussipolo - 22.02.12 - klo:19:09
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.

Mitä se nokkaketjun vaihto kustansi?
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Motoasiana - 24.02.12 - klo:10:26
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.

Mitä se nokkaketjun vaihto kustansi?

Osat maksoivat 330,- (nokkaketjusrj + kiristin), työstä en osaa sanoa, kun tehtiin muuta huoltoa myös, pari tuntia?
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Jussipolo - 24.02.12 - klo:15:57
No eihän tuo mahottomia maksa. Kiristin minulla on jo vaihdettu modattuun versioon. Orkkisketju on ja toimii hyvin...vielä.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: mi16 - 23.03.12 - klo:22:08
Nyt on tullut jo vähän kokemuksia ja ei voi kuin ihmetellä kuin hienosti toimii sekä miksei tollasta ole kaikissa pyörissä....
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: tuomas_82 - 24.03.12 - klo:13:19
Nyt on tullut jo vähän kokemuksia ja ei voi kuin ihmetellä kuin hienosti toimii sekä miksei tollasta ole kaikissa pyörissä....

Juu tästä on helppo olla samaa mieltä, on hieno varuste kerrassaan ja hyvin harvoin tule enää vaihdettua kytkimen kanssa isommalle vaihteelle :)

Ainut mikä tossa mietityttää niin rasittaako shifterin käyttö enemmän vaihteistoa tai lyhentääkö sen elinikää oleellisesti... sytytyksen katkaisusta huolimatta kytkimen kanssa vaihtohan on paljon pehmeempi... mutta kaipa nuo bemarin insinöörit on suunnitellut paikat niin että kestää jos tuollaista varustetta kerta tarjoavat.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hidas57 - 24.03.12 - klo:17:49
No kilpakuskien mukaan kannattaa vaihtaa ilman kytkintä vaikka ei ole shifteriäkään, on kuulemma parempi moottorille.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hidas57 - 27.03.12 - klo:12:15
Justiin vilkaisin Motorradin 50tkm kestotestin yhteenvedon S1000RR:lle. Siinä yhtenä kiinnostavana kohtana vaihteiston kunto shifterin kanssa. Mitään poikkeavaa ei havaittu vaihteistossa ja matkaa voi jatkaa.  bmw2_smilie
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: app - 29.03.12 - klo:11:16
Tapahtuu niin pehmeästi vaihtaminen, että tuskin kytkimen kanssa parempaan pääsee. En ihmettele testin tulosta.
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hopeanuoli59 - 29.03.12 - klo:14:36
No kilpakuskien mukaan kannattaa vaihtaa ilman kytkintä vaikka ei ole shifteriäkään, on kuulemma parempi moottorille.
No en kyllä suosittele vaihtaamaan kaasu pohjassa, täysi veto päällä ilman kytkintä, välikaasulla menee kyllä mutta vaihdappa veto päällä, käy kyllä askin päälle. Shifteri on todella mahtava, varsinkin käänteisellä vaihteistolla, kaasu pohjassa polkee vaan isompaa sisään. 0003
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hidas57 - 29.03.12 - klo:21:05
No tiedät varmaan miten ilman kytkintä pystyy vaihtamaan, isommalle. Ei se pykälä vaan vaihdu kaasu auki, pakko on vähän löysätä...
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hopeanuoli59 - 30.03.12 - klo:00:09
Luulen tietäväni, minkä muun takia sitä shifteriä sitten tarvitaan, kaasua löysäämättä isompaa pesään, se on se juttu mistä ne fiilikset saa, toki voihan sen kanssa ajella myös ihan hissukseen. hesse_wink2
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: hidas57 - 30.03.12 - klo:12:25
Joo, shifterin kanssa voi vaihtaa ylös kaasu auki tai vähemmän auki ilman kytkintä, mutta ilman shifteriä sitä kaasua on pakko löysätä, että pykälän saa ilman kytkintä sisään. Tämä vielä selityksen korjauksen täsmennyksenä.  withstupid
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: Jusu - 26.10.12 - klo:18:13
Mun mielestä S1000RR:n shifteri oli niin hauska peli että sellainen piti sitten asentaa myös muihin pyöriini.

Diavel sai TransLogic:in shifterin ja FZ1:n sai siinä samalla täyden upgraden (PC III usb, Ignition Module, PC QS, BCM/Air box modification & Leo Vince GP Pro). Täytyy myöntää että Bemarin alkuperäinen shifteri toimii näistä kaikkein hienostuneimmin.

Shifteri on ehdottomasti hankinnanarvoinen kapistus!

Jammun Power Commander shifteri
(http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/577237_10150941379227732_1970345014_n.jpg)

Diavelin TransLogic shifteri
(http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/426880_10150549307517732_770506880_n.jpg)
Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: macceS - 29.06.15 - klo:07:33
Moro,
Nyt kun tässä nykyisessä on shifteri (joka on loistava verme), niin tulee mieleen kysymys:

Voiko / uskaltaako / pystyykö sillä vaihtaa myös alaspäin ilman kytkimen käyttöä?




Otsikko: Vs: Shifteri / vaihdeavustin
Kirjoitti: peejii - 29.06.15 - klo:09:43
Ei kannata muuten kun kaasun kanssa leikkimällä, jos ei ole vastaava kuin 2015 s1000rr:ssä oleva shifteri (molemmat suunnat avustettu). Yleensä nuo on yhteen suuntaan avustavia, vaikkakin anturi voidaan ohjelmoida joko vetäväksi tai työntäväksi.