Kirjoittaja Aihe: Mikä rengasmerkki/tyyppi?  (Luettu 136944 kertaa)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #180 : 11.05.15 - klo:09:12 »
Tässä kun on tuota GS-911 keskustelua niin kysympä seuraavaa... Ilmeni talven jäljiltä ongelma rengaspaineantureiden kanssa. Aluksi edessä pelasi hetken ja takana ei enään ollenkaan. Nuo tuosta tietenkin aiheutuu näyttöön keltainen kolmio. Saako tuolla GS-911 vehkeellä disabloitua tuon seurannan vaikkapa seuraavaan renkaanvaihtoon/patterin vaihtoon asti? Pyörä K1200S -08

Ja jottei aivan oftopickiksi mene niin Metzelerin Z8 interactit alla. Edelliset meni vaihtoon 12300km ja pintaakin vielä oli... Ihan kohtuullisen hyvät myös radalla.

Tutkin äsken asiaa, ei taida onnistua disablointi. Itselläni ei ole onneksi niitä rengaspaineantureita eli täyttä varmuutta en pysty sanomaan. Alla parit print skriinit asiasta. Uutta paristoa vaan anturiin.

http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/procedures/rdc


Bin laden

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #181 : 12.05.15 - klo:22:57 »
ok, kiitoksia näistä vastauksista. Ehkä tuo häly häipyy jos ei ole opetettuja antureita...

-Pekka
DrPaiN & K1200S -08

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #182 : 23.07.15 - klo:09:49 »
Laitetaanpas kokemusta Metzeler M7RR:stä (190/55 takana).

Maantie/touring, paineet 2.6/3.0
- mukavat ja ketterät, vaimentaa hyvin tienpinnan pienet epätasaisuudet
- kuluu kohtalaisen nopeasti, nyt 8tkm ajettu ja takarenkaaseen tullut kolme tasaista kohtaa (sivuilla Norjan ansiota), eturengas selvästi 'kuoppainen' keskilinjan sivuilta (urituksen reunat), alle 2tkm jäljellä
- pito erittäin hyvä kaikissa keleissä
Rata (vain yksi käynti, totuttelua), paineet kylmänä 2.1 molemmissa päissä
- erittäin hyvä ajettavuus
- erittäin hyvä pito
- kuluu nätisti, sopivan pehmeä seos

Sporttirenkaiksi nuo ovat aika halvat mynetmotossa. Z8 hiukan kalliimpi, kestoltaan selvästi parempi, ei tosin omakohtaista kokemusta.

Mitäkö seuraavaksi? Edellinenhän oli SportSmart2, joka kesti tosi hyvin (13tkm) niinkin pehmeäksi renkaaksi. Ehdokkaat taitavat olla SS2, Z8 ja tämä M7. Ensi vuodeksi tulee ainakin Contin Sportattack 3 uutena.

Lisäksi testattu Brembon SC-jarrupaloja (07GR62SC) edessä. Tilasin Carpimotosta (Italia) aamupäivällä ja seuraavana päivänä oli jo palat ajossa! Palat 2x31,72€=63,44€ toimituskulu 8,54€. Nuo palathan ovat rataisin versio mitä on saatavilla K12R:ään ja kyllä pysähtyy niin kylmänä kuin kuumanakin. Noissa pysyn.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #183 : 23.07.15 - klo:10:10 »

Lisäksi testattu Brembon SC-jarrupaloja (07GR62SC) edessä. Tilasin Carpimotosta (Italia) aamupäivällä ja seuraavana päivänä oli jo palat ajossa! Palat 2x31,72€=63,44€ toimituskulu 8,54€. Nuo palathan ovat rataisin versio mitä on saatavilla K12R:ään ja kyllä pysähtyy niin kylmänä kuin kuumanakin. Noissa pysyn.


Äänteleekö jarrutuksissa?  (Motonetin TRW Lucas -sintteripalat ainakin "huutaa" juuri ennen pysähtymistä )

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #184 : 23.07.15 - klo:11:40 »
Ei pidä ääntä/kitinää nämä Brembot. Luukakset tosiaan vinkui mielellään, vaikka muuten olivat ok. Eikä auttanut edes palojen taakse laitettava kitinänestokumi, eli ilmeisesti pala vinkuu levyä vasten. Näiden Brembojen kanssa en ole tehnyt mitään erikoistoimia, vain satuloiden ja mäntien puhdistus asennettaessa. Ei siis mitään rasvoja palojen taustoihin tms.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #185 : 30.07.15 - klo:08:09 »
Tilasin uuden setin M7RR:ää. Z8 hävisi kalkkiviivoilla, kun tuumailin ensi keväänä ajavani enempikin radalla ja siinä suhteessa M7 on selvästi paras. Onhan se muutenkin tosi hyvä, vaan ei kestoltaan paras. Laitan aina molemmat renkaat samaan aikaan, niin pääsee muutaman tonnin nauttimaan pyörän oikeista ajo-ominaisuuksista ennen renkaiden kulumista. On siinä vaan niin iso ero kuluneisiin renkaisiin, että maksan mielelläni.

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #186 : 30.07.15 - klo:11:09 »
Tulee itsekin vaihdettua aina yhtäaikaa, oma ajotapani kyllä kuluttaakin ne aikalailla samaa tahtia. Joissain aikaisemmissa pyörissä saattoi etusella ajaa kaksi takasta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla


Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #187 : 30.07.15 - klo:19:28 »
Nudaan tuli myös laitettua M7:t alle 5 viikkoa sitten ja nyt niillä on rullattu n. 8000 km, hyvin ovat toimineet ja vielä on reilusti pintaa jäljellä. Ensiasennus M5:t meni kankaille 8tkm kohdalla ja noilla ajelee vielä monta tuhatta joten selvästikin kehitys mennyt eteenpäin. Edellinen rengaspari oli Pilot Power 3 joista tykkäsin suuresti ja aika samalla viivalla nämä Metzlerit on. Siirtymätaipaleella alas alpeille sekä Schwartzwaldista kotiin oli takana kunnon 3,2 touringpaineet ja muutoin ajelin 2,2 paineilla ja nätisti on kulunut eikä mitään tasaisia kohtia havaittavissa, joten 2x thumbup9  M7RR kumeille.  

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #188 : 29.08.15 - klo:09:55 »
Mp/motorrad tulla tupsahti postilaatikkoon. Numerossa 7 testattiin renkaita. Metzeler Z8 varmaan tulee seuraavaksi alle bemariin.
« Viimeksi muokattu: 29.08.15 - klo:10:01 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #189 : 31.08.15 - klo:07:57 »
Eilen ajelin Motoparkin huvipuistossa vieläkin uudehkot M7:t alla ja kyllä tämä toinen setti toimi todella hyvin. Edellisellä pääsin radalle vasta renkaiden oltua aika kulmikkaat, eikä silloinkaan pahaa sanottavaa. Maantiellä kerrassaan mainiot. Eihän ne varmaan samaa kestä kuin Z8, mutta tuskin on valtavaa eroa omissa ajoissa siinä suhteessa. Jos olisi oikein pitkää siivua tiedossa, niin siinä tapauksessa voisi kallistua Z8:n suuntaan.

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #190 : 02.09.15 - klo:23:58 »
Hyvä vinkki Hitaalta.

Tilasin rengas-onlinesta M7 takasen ja saan sen kotiin toimitettuna hintaan 163,90.
Allelaitto Sipoolaisella mp-pajalla kustantaa 25,-
Ei paha.

 hali_peukku
Vauhti korjaa virheet.

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #191 : 03.09.15 - klo:07:59 »
Mp/motorrad tulla tupsahti postilaatikkoon. Numerossa 7 testattiin renkaita. Metzeler Z8 varmaan tulee seuraavaksi alle bemariin.

Mulle tuli suositusten jälkeen Z8 vahvistetut K12 ässään alle ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Mulle ei rata-ajoa tule, pelkästään sekalaista maantieajoa - matkustajalla ja ilman. Nyt ajettu joku 6000km, kulmikkuutta löytyy mutta vastaavasti pintaakin on ihan reippaasti vielä jäljellä. En mä kauheesti osaa ominaisuuksista kertoa, mua kiinnostaa se että ne renkaat ei yllätä, tasaisen vahvaa toimintaa:)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #192 : 03.09.15 - klo:08:48 »
Se mikä noiden M7:n ja Z8:n kulumisessa häiritsee, on etusen keskikuviointi, johon kuluu lommoja. Uran toinen laita ei kulu paljoa, mutta toinen kuluu. Sopivasta kulmasta katsoen rengas näyttää mutterimaiselta. Ilmiö on tuttu monestakin renkaasta, joissa on keskialueen vieressä vinottaisia uria. Omissa eturenkaissa yleensä kuvion toinen laita on kulunut uran pohjan tasalle ja toisessa laidassa on 2-3mm jäljellä, kun takakumin takia tulee vaihto eteen. Vaihdan siis aina myös etusen, koska sen kustannus on vain 100€ luokkaa ja ajo-ominaisuudet parantuvat heti huimasti. Viimeksi M7:t (120/70+190/55) kotiin tuotuna 254€ ja asennus 15+15 irtovanteille odottaessa.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #193 : 03.09.15 - klo:10:28 »
Oon nyt ajanu tämän kesän Michelin Pilot Road 4:silla ja kilsoja kertynyt noin 11 500. Takarengas alkaa olla vaihtokunnossa, mutta on kulunut yllättävän tasaisesti. Eturenkaassa taas on reilusti pintaa jäljellä, mutta oli kulunut jo 5-6 tkm kohdalla ikävästi tassaiseksi keskeltä ja varsinkin vasemmalla puolella oli pykälää eli sukelsi hieman vasemmalle kantatesssa. Eturenkaassa oli paineita ehkä noin 2,8 Baria koko ajan ja takasessa 3,1. Radalla noilla ei ole käyty eli vaihtelevaa maantieajoa pääosin yks päällä. Ehkä kolmasosa ajosta tavaroiden kaa ja pieni osa kakspäällä tavaroiden kaa.

Eturengas kuluu selvästi hitaammin kuin Pilot Road 3 ja tuntuuu jotenkin vakaammalta. Takarengas on hyvän tuntuinen. Kiihdyteltyä tule aika runsaasti  eli on kestänyt hyvin sitä. Vaappumista on ollu 6 tkm eteenpäin - luulen kuitenkin eturenkaan syyksi. Pito on kyllä hyvä.

Testin tiivistelmän perusteella huomasin saman asina Miselineistä eli joutuu käyttään enemmän vastaohjausta kuin ehkä aiemmin keskimäärin mutkiin ajettaessa ja kulumisen alettua joutuu korjaileen linjaa hieman.

Seuraavaksi vois ehkä kokeilla kuitenkin Metzelerin Z8:eja.
« Viimeksi muokattu: 03.09.15 - klo:10:36 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #194 : 03.09.15 - klo:15:33 »
Kyllähän maantieajossa ja varsinkin raskaammilla laitteilla kulutuskestävyys on tärkeä. Muissa ominaisuuksissa eri rengasmallit ovat lähellä toisiaan, eli tosi hyviä. Harva uskaltaa sadekelillä juurikaan ulosmitata renkaan ominaisuuksia, lähinnä vain vetopitoa kiihdytyksissä ja joskus hyvin harvoin on tarve kovempiin jarrutuksiin. Nykyisten renkaiden märkäpitoon on satsattu paljon.

Ja varmaan moni touringissa arvostaa vakaata ja mukavaa kulkua, eikä niinkään äärimmäistä ketteryyttä, jonka saattaa jopa tuntea huteruutena.

Alla kuva M7:sta (sininen) vs M5 (punainen), ja voi helposti kuvitella kummassa profiilissa on enemmän kumia tietä vasten pyörä pystyssä tai sitten kallistettuna. Tai kumpi kierähtää helpommin kantille. Ja nuohan ovat molemmat sport-renkaita, joskin M5 lähellä touring-rengasta.
« Viimeksi muokattu: 03.09.15 - klo:15:42 kirjoittanut hidas57 »

 

Uusimmat viestit

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
tänään kello 15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Powered by EzPortal