Kirjoittaja Aihe: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä  (Luettu 7652 kertaa)

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« : 26.07.10 - klo:08:11 »
Lomareissulla huomattua:    Ajeltiin 2-päällä ja laukut täynnä tuommoiset 50-70km pätkä motarilla, ja kun oltiin pysähdytty kaffetauolle Saloon päästi KR miehekkäät (hieman öljyiset) savut ilmaan (putken päästä onneksi) kun rykaisin koneen käymään!  Savutus loppui kyllä kun lähdettiin ajelemaan...
Sama ilmiö ilmaantui aina kun oli ajettu 30-120km pätkä , ja pyshydyin vaikkapa tankkaamaan. Takana ajellut kaveri on kommentoinut "käryn hajusta"...Leo Vincen vaihdon yhteydessähän kaiketi katti on poistunut, johtuuko siitä? Kelihän oli joka kerta n. 28-30C, eli lämmintä oli!

Samalla olen huomannut, että öljyä on alkanut kulumaan: Viimeisen 1500km matkalla piti lisätä 2dl, että sain taas öljypinnan tarkastusputkessa puoleenväliin. Ulkoisia vuotoja ei ole löytynyt kuin pieni pisarointi vesipumpun reunan tietämiltä.
Änkkärihän on siis tähän vaihdettu Leo Vinceen, onko sillä merkitystä ko. asiaan....ei kait pitäisi olla?
Kilometrit mittarissa on nyt 26900, ja 20tkm huolto tehtiin pari kuukautta sitten, ja samalla koneeseen tehtiin takuuseen nokkakiristäjä-remontti...Voisiko olla käynyt korjauksessa joku käpy? Tiedoksi myös saatettakoon, että 20tkm huollossa koneeseen laitettiin ELF:in öljyt... angry

« Viimeksi muokattu: 26.07.10 - klo:13:23 kirjoittanut macceS »
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #1 : 26.07.10 - klo:17:07 »
No jopas nyt jotakin. Ei kuulu normaaliin toimintaan.

Nokkaketjunkiristäjärempalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Eikä putkistolla. Nyt on jostakin muusta kyse.

Nuo ELFin öljyt eivät kyllä ole suositusöljyt. Ja alkaisin kyllä ensimmäiseksi epäilemään viskositeettia näillä helteillä. Tai sitten on jotakin koneesta mennyt särki. Eihän sekään mahdotonta liene.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #2 : 27.07.10 - klo:09:22 »
Juu... ELF on 10W/40, niin kuin pitääkin. Itsekin olisin taipuvainen kallistumaan tuon helteen/viskositeetin puolelle, koska kone käy ja kukkuu juuri niin kuin pitääkin, eikä savuttelua ole nyt enää ilmennyt. Se pieni vuoto tulee luultavasti venakopan tiivisteestä. tarksitetaan asia öljynvaihdon yhteydessä..
Mutta, mutta...Laitetaan torstaina oikeat öljyt, eli Castrol GPS 10W/40 koneeseen, ja katsotaan sitten mitä tapahtuu!
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #3 : 04.03.11 - klo:12:31 »
Enpäs ollutkaan muistanut päivittää tietoja:

Öljyt vaihdettiin siis kesällä takaisin Castroliin, ja samalla huomasivat, että eivät olleet vaihtaneet ketjunkiristäjärempan yhteydessä uutta kopantiivistettä, vaan lätkäisseet vanhan takaisin. Ja tämä siis eri huoltopisteessä kuin Riku Motorin huollossa... No, ei ihme, että vähän öljyjä tiputteli.....Sen jälkeen loppui vuotelukin!

Se "käryttäminen"(eli kitkerä käry,jota oli vielä öljynvaihdonkin jälkeen) ja savunpölläytys jäi vain mieltä kaivertamaan:

Kun kerran orkkis-slipari on vaihdettu Leo Vinceen, jonka myötä myös katti poistuu, niin kysynkin viisammilta:
Pitäisikö kone kuitenkin käyttää vielä säädettävänä? Ettei vaan kävis laihalla?

« Viimeksi muokattu: 04.03.11 - klo:13:45 kirjoittanut macceS »
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #4 : 04.03.11 - klo:14:49 »
Eipä sitä taida voida säätää, jos et ole PC:tä tms. laittanut. Ja myyhän itse BMW:kin Akran putkea lisävarusteena, joka ei säätöjä kaipaa..

Mulla on ässässä Remuksen putki, jossa katti. Se on siinä mutkapalassa ennen sliparia.
En tiedä minkä verran katti vie tehoja, mutta Bikefoxin penkissä löytyi PC:n säätöjen jälkeen karvan alle 160 hp / 140 Nm.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #5 : 04.03.11 - klo:14:53 »
Eipä sitä taida voida säätää, jos et ole PC:tä tms. laittanut. Ja myyhän itse BMW:kin Akran putkea lisävarusteena, joka ei säätöjä kaipaa..

Mulla on ässässä Remuksen putki, jossa katti. Se on siinä mutkapalassa ennen sliparia.
En tiedä minkä verran katti vie tehoja, mutta Bikefoxin penkissä löytyi PC:n säätöjen jälkeen karvan alle 160 hp / 140 Nm.

Renkaalta? hesse_blink
Mitäs muuta siihen on tuupattu kiinni?
Oliko millaiset korjauskertoimet käytössä?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K12R savuttaa (-ko?) ja syö öljyä
« Vastaus #6 : 05.03.11 - klo:16:56 »
Ei siinä muuta lisäksi ole kuin Konnat ja noice killeri on feikkimallia. Näyttää siltä, että killeri olisi paikoillaan, mutta todellisuudessa siitä on jäljellä vain muutama sentti. Korjauskertoimista en tiedä, olis kiva jossain toisessa penkissä vertailla. Harmi, kun viime kesän Kukkaismäen miitingissä mittaaja teki oharit..

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal