Dodii!
Mopo vihdoinkin talven jälkeen alla ja elämä hymyilee
Paitsi että BagsConnectionin electric engage tankkilaukusta virrat kadoksissa.
Kyseisessä mallissahan virrat tulee laukunkiinnikkeenä toimivaan hevosenkengän kautta laukussa olevaan GPS:ään, kännykkäään jne.
Mittausten perustella laukun johdotuksessa ei ole vikaa.
Liitäntäpinnat ja liitokset puhdistettu ja käsitelty WD-40:llä
Bagsconnectionin johtosarjassa olevassa boxissa sulake on ehjä.
Johtojen heiluttelu ei auttanut enkä oikein jaksa uskoa että johdot olisivat talven aikana itsekseen katkeilleet.
Lopulta päädyin mittaamaan jännitteen akun etupuolella olevasta liittimestä johon systeemi on kytketty. Normaalistihan tuolla nimenomaisella liittimellä ruokitaan BMW:n omaa navigaattoria.
Tulos oli hämmästyttävät 10.6 volttia. Onko tuo normaalia?
Luulisi että liittimeen tulee 12 volttia kun pyörä kerran muutenkin käyttää sitä jännitettä.
Jos liittimeen tulee nykyään jostain syystä liian alhainen jännite niin saattaa olla että lakun johtosarjassa oleva "äly" ei päästä virtaa laukkuun asti. Yksi ratkaisu on tietysti kytkeä systeemi suoraan akkuun mutta jostain syystä on hauskempaa kun laukusta katkeavat virrat 10 sekuntia pyörän virtojen katkaisun jälkeen.
Mitähän kannattaisi seuraavaksi kokeilla? withstupid