BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Entelodontti - 12.05.10 - klo:22:49

Otsikko: ABSi kettuili
Kirjoitti: Entelodontti - 12.05.10 - klo:22:49
Dodii!

Eilen aamulla ABS:n herääminen kesti rouheat 4 km ja tänä aamuna siihen tarvittiin 9 km....  angry
Ekan tauon jälkeen ajeltiin sitten ilman jarrutehostinta ja lukkkiutumattomia jarruja.  hedari Jarrut on muuten jokseenkin paskat käyttää ilman tehostusta. Lisäksi se vilkkuva punainen ABS valo mittaritaulussa pitää huolen siitä ettei verenpaine vahingossa pääse laskemaan liian alas.
Iltapäivästä pääsin Turkuun Motomarkettiin missä Brünhilde pantiin letkuun kiinni ja sydänfilmin perusteella diagnoosiksi löytyi jarrukahva. Kahvan sisällä on jokin hituvirta kytkin jonka asentoa voi säätää kahvan alapuolella olevasta ruuvista. Kun kytkin oli jostain syystä (tärinästä?  reps) kääntynyt, niin Järjestelmä kosti resetoimalla ABSit.
Tämä tiedoksi jos satutte kohtaamaan saman tyyppistä ongelmaa.

 bowdown Motomarketille nopeasta ja asianmukaisesta toiminnasta. DKW pääsi heti hoitoon ja laskuakaan ei kertynyt kuin 37€
Otsikko: Vs: ABSi kettuili
Kirjoitti: Repa - 13.05.10 - klo:11:50
Dodii!

Eilen aamulla ABS:n herääminen kesti rouheat 4 km ja tänä aamuna siihen tarvittiin 9 km....  angry
Ekan tauon jälkeen ajeltiin sitten ilman jarrutehostinta ja lukkkiutumattomia jarruja.  hedari Jarrut on muuten jokseenkin paskat käyttää ilman tehostusta. Lisäksi se vilkkuva punainen ABS valo mittaritaulussa pitää huolen siitä ettei verenpaine vahingossa pääse laskemaan liian alas.
Iltapäivästä pääsin Turkuun Motomarkettiin missä Brünhilde pantiin letkuun kiinni ja sydänfilmin perusteella diagnoosiksi löytyi jarrukahva. Kahvan sisällä on jokin hituvirta kytkin jonka asentoa voi säätää kahvan alapuolella olevasta ruuvista. Kun kytkin oli jostain syystä (tärinästä?  reps) kääntynyt, niin Järjestelmä kosti resetoimalla ABSit.
Tämä tiedoksi jos satutte kohtaamaan saman tyyppistä ongelmaa.

 bowdown Motomarketille nopeasta ja asianmukaisesta toiminnasta. DKW pääsi heti hoitoon ja laskuakaan ei kertynyt kuin 37€

Hienoa että tuli noin helpolla kuntoon.
Ja olihan HALPA hinta!
Itse olen joutunut noista diagnooseista maksamaan 60-70 €/kerta, jonka vuoksi sitten hommasin itselleni tuon GS-911:sen.

t. Repa
Otsikko: Vs: ABSi kettuili
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 14.05.10 - klo:02:24
Ne on aika tunnottomat nuo servojarrut ilman servoa. Pakko oli viime keväänä testata ne kun essonbaarin asiantuntijat olivat kertoneet, että ei ole jarruja ollenkaan/ne on niin äkkinäiset, että etunen menee alta just. Kokeilin eri nopeuksista turvallisissa olosuhteissa ja totesin, että kyllä ne toimii ilman servoakin, tehoa on vaikka kuinka paljon, mutta tuntuma on huono. Eli lukkojarrutuksen riski kasvaa ilman jarrutehostinta, mutta aivan varmasti pysähtyy. Kiihdytin ja laitoin virrat avaimesta pois. Kokeilin ensin 40 kmh, sitten 60, 80 ja lopuksi 100 kmh. Vaikeat jarrut, mutta toimivat.
Otsikko: Vs: ABSi kettuili
Kirjoitti: Ekku - 14.05.10 - klo:08:13
Ne on aika tunnottomat nuo servojarrut ilman servoa. Pakko oli viime keväänä testata ne kun essonbaarin asiantuntijat olivat kertoneet, että ei ole jarruja ollenkaan/ne on niin äkkinäiset, että etunen menee alta just. Kokeilin eri nopeuksista turvallisissa olosuhteissa ja totesin, että kyllä ne toimii ilman servoakin, tehoa on vaikka kuinka paljon, mutta tuntuma on huono. Eli lukkojarrutuksen riski kasvaa ilman jarrutehostinta, mutta aivan varmasti pysähtyy. Kiihdytin ja laitoin virrat avaimesta pois. Kokeilin ensin 40 kmh, sitten 60, 80 ja lopuksi 100 kmh. Vaikeat jarrut, mutta toimivat.

Se on vähän eri asia, jos tiedät jo etukäteen, että nyt on tehostin pois pelistä. Kun se menee vikatilaan kesken kovasta vauhdista suoritettavan jarrutuksen, niin menee kyllä kuskilla pasmat sekaisin kun tilanne muuttuu kesken jarrutuksen.