BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Peter G - 10.05.10 - klo:18:34

Otsikko: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: Peter G - 10.05.10 - klo:18:34
Dodii, joku muppetti väänsi vasurin puolen peilin kierteestään löysäksi hedari knuppel2 . Kun sitä yrittää kiertää takaisin niin peilin varsi ei mene samaan asentoon kuin toinen jää ikäänkuin soijootamaan eteenpäin kun kierre on pohjassa ja peili tiukasti. Jos haluaa saada peilinvarren kohdalleen jää se löysäksi, koska kierre pohjaan kierrettäessä menee liikaa eteenpäin . Kysymys kuuluu pitääkö kierteeseen laittaa jotain jotta saa sen asettumaan oikein?
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: hidas57 - 10.05.10 - klo:18:51
Siinä on kaksi pulttia/mutteria peräkkäin. Toisella valkataan asento ja toisella kiristetään kiinni. Kaksi kiintoavainta tai jakaria tarvitaan.
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: Peter G - 10.05.10 - klo:18:59
Ok en kattonut sen kumitötsän alle se "kontra" mutteri on varmaan siellä, Kiitos hidas57 hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: Peter G - 10.05.10 - klo:20:02
Siinä on kaksi pulttia/mutteria peräkkäin. Toisella valkataan asento ja toisella kiristetään kiinni. Kaksi kiintoavainta tai jakaria tarvitaan.

Noin, hyvien ohjeiden avulla peilein varret kiristetty ja kontramutterilla tiukennettu , hieno homma, Nyt ei v...ta enää yhtään hesse_kalja
http://www.youtube.com/watch?v=7UJ84D8qkXY
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: spk_1978 - 11.05.10 - klo:06:48
 hesse_biggrin

Mä kanssa olin hiukan ihmeissäni kun mopoa kaupasta ekaa kertaa kotiin ajaessa yhtäkkiä toinen peili pyörähti kyynärpään viereen.
Loppujen lopuksi molemmat oli löysällä, eikä niitä oikein saa trimmattua ilman kahta kiintolenkkiä.

En oikein tiedä tykkäänkö vai enkö noista peileistä.
Radalla ne vois peittää vaikka sukalla kuten oikeet rataketut tekee mutta ne lähtee niin kivasti irti että tulee pyöräytettyä ne pois.
Aika nopeesti ne on takas paikallaan kun niihin tottuu.

Mopo muuten on pari astetta pornomman näköinen ilman peilejä.
Ajelin kerran radalta ilman peilejä kotiin ja valoissa poliisimopoilija huusi että "Looks cool, have a nice day.."
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: Nasu - 11.05.10 - klo:07:32
hesse_biggrin

Mä kanssa olin hiukan ihmeissäni kun mopoa kaupasta ekaa kertaa kotiin ajaessa yhtäkkiä toinen peili pyörähti kyynärpään viereen.
Loppujen lopuksi molemmat oli löysällä, eikä niitä oikein saa trimmattua ilman kahta kiintolenkkiä.

En oikein tiedä tykkäänkö vai enkö noista peileistä.
Radalla ne vois peittää vaikka sukalla kuten oikeet rataketut tekee mutta ne lähtee niin kivasti irti että tulee pyöräytettyä ne pois.
Aika nopeesti ne on takas paikallaan kun niihin tottuu.

Mopo muuten on pari astetta pornomman näköinen ilman peilejä.
Ajelin kerran radalta ilman peilejä kotiin ja valoissa poliisimopoilija huusi että "Looks cool, have a nice day.."

Ööö..pitääkö tämä tulkita niin et noissa peileissä tarvii kaks avainta jos ne irrottaa? Ensimmäinen idea oli ottaa ne siitä katteesta irti mut se kate taitaa olla kiinni niillä samoilla ruuveilla kun peili. Mietein vaan kun meinaan ne viikonloppuna riipiä irti et saakohan ne sit takaskin.  :mrgreen:  Onneksi siellä taitaa olla paikalla työkaluja et jos multa loppuu ne.  ashamed
Otsikko: Vs: Peilit ja niiden kierre
Kirjoitti: spk_1978 - 11.05.10 - klo:09:13
Taitaa F-mallin mopoissa olla peilit kinni ruuveilla "katteissa" toisin kuin noissa KR-malleissa.
Eli ei muuta kuin ruuvit irti ja peilit käteen =)