BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: kawinisti - 29.06.14 - klo:10:42
-
Hehheh..ei mene millään yli 296kmh todellista nopeutta. Muuten vakio 2010 malli, mutta peräpään pakoläpän servomoottorilta otettu johto irti ja läppä levällään koko ajan.
Voiko kulunut takarengas tai "alhainen" 70`C moottorilämpö vaikuttaa.. kierrokset nousee reilusti yli 13t mutta tarkempaan en ole katsellut, ei ainankaan rajoittimelle mene.
PETTYMYS ON SUURI!!!!! Jotain tartteis tehdä!
-
..Juu, pärnäselle tuli hommia !
-
Kyllä ihan oikeesti sapettaa ettei mene 300 rikki! Foorumeilla hehkutetaan että vakio romuilla paukuttaa rajoittimelle ja vauhtia reilusti yli 300.. WTF?!? Oma ei tunnu menevän millään...eihän tuota voi kehua edes "jatkeeksi" kun japsit ajaa ohi vasemmalta ja oikealta..Hyvä ettei jää itävallan ihmeillekkin tulemaan;)
-
Huonosti sisäänajettu yksilö? Olisko rattaiden vaihto mitään, jos ei kerkiä...
-
Alle 3tkm ajettu, eikä ole renkaista päätellen revitelty edes suoralla! Voisko olla että männänrenkaat ei ole saanut tarpeeksi painetta!? Välitykset vaihtuu lyhyempiin, mutta olisihan se kiva kerran elämässä ajaa yli maagisen 300 rajan!!
-
No käy nyt äkkiä radalla (mahd pitkä suora) hilseet pois koneesta. Rajoittimeen saakka vetoja kaikilla vaihteilla, melkein... Siitä se tykkää.
-
Onko läppää ohjaavalta servolta vaijeri irti vai oikein johto? Nää ei tykkää irtonaisista liittimistä.. Sitten peilit, kilpiteline ja vilkut pois ja siitä tuulilasista teippaat ne reijjät sivusta umpeen. 302km/h ottanee vakioratastuksella sit hyvissä olosuhteissa, kun kuski hyvin litissä tankkia vasten.
-
On tuo nyt 200-300km laulanut aika kovasti ja radalle tarkoitus mennä antamaan lisähappea! Irroitin servomoottorilta johdon kokonaan läpän testauksen aikana->läppä jäi levälleen!
Laitoin nyt johdon takaisin, mutta en ole vielä kerennyt testata kuinka toimii..VETTÄ VETTÄ VETTÄ! Kuuluisiko etummaisen läpän ajaa samanlainen testi kuin taaemman? Startatessa läppä liikkuu, mutta ei aja testiä virrat päälle laittaessa, kuuluisiko? Vikavalo ei ole palanut missään vaiheessa, eikä ulkomaan foorumeiden mukaan pitäisi vaikuttaa suorituskykyyn laskevasti muutenkaan. Tiedä nyt näistä mitä tapahtuu kun yhden johdon irroittaa..! Pakkohan se on ryhdyttävä kepulikonsteihin jos ei muuten kulje..siis ilmanvastusta pienentämään! bmw_yllapito tai piiskalla pollet laukkaamaan!
-
Sähköjohdot täytyy olla servoilla kiinni, vaikka vaijerit olisikin irti.
-
Lähtökohtaisesti vikaa voi olla neljässä eri asiassa: pyörässä, olosuhteissa, mittausmenetelmässä tai kuskissa.
Miten toi nopeus on mitattu ja missä? Näkeekö käyrää miten nopeus on kehittynyt, nouseeko nopeasti tuohon 296 ja pysähtyy siihen, vai nouseeko hitaasti ja ei vaan yksinkertaisesti jaksa kovempaa?
Mikä kuskin koko ja ajoasu?
Entä tuuliolosuhteet?
-
Racechrono + 5hz gps..aika pientä on muuten mittarivirhe bemussa:)
EI paras mutta ainoa esimerkki, veto loppuu hieman "kesken". Tyyni ilma ja nahkapuku päällää..kuski on mitä on, mutta aika kovaa päästy vanhoillakin pyörillä! Tosiaan viileällä testailtu, eikä motin lämmöt noussut kuin 70 asteeseen normaaliajossa. Voihan tuolla moottorin alhaisella lämpötilalla olla osuutta vedottomuuteen! Huippunopeuspäiviä odotellessa.. Kyllähän tuolla nyt kuitenkin kerkeää jo ei kiire ole ;)
-
Ihan loogisen näköinen nopeuskäyrä.
Jos X-akselia venyttäisi, niin näkisi tarkemmin esim. nopeudet 1000m kohdalla ja sen jälkeen vaikka 100m välein. Tolla mittakaavalla näyttää että kiihtyy vedon loppuun asti, mutta todennäköisesti viimeisten 100 tai 200 m matkalla nopeus kasvaa enää hyvin marginaalisesti.
Ihan rajoittajalle ei välttämättä jaksa kiertää, koska silloin ollaan jo laskevalla tehokäyrällä. Mun mielestä välitykset kannattaa valita niin, että tavoitenopeus saavutetaan (noin2% vetoluisto huomioiden) maksimitehon kierrosluvulla. Mulla on duunissa HP4:n tehomittauskäyrä, täytyy siitä huomenna vilkaista millä kierrosluvulla se antoi maksimitehon, sama konehan noissa taitaa olla.
Muoks.
Huipputeho näyttää tulevan noin 900rpm ennen kierrosluvun rajoitinta.
-
Mulla ihan sama vika,295 pääsin enkä yhtään kovempaa!Siis suoraan kadulta täydellä tankilla kaikki hilut kiinni,peilit vaan käänsin.Kerro jos löydät hyvän niksin lisäämään vauhtia
-
Tuskallista, genau. Mutta tehtaan lupaus vain 'yli 200 km/h'? Ylihuomenna koeponnistan oman autobahnilla. Killerillä ja ilman, hope sou. Valitettavasti Full touring varusteissa, takaboxi liinoilla vahvistettuna!
-
Joensuussa 2.8.2014 on mahdollista kokeilla huippunopeutta (standing mile) ihan laillisesti. Hipihipi ilmoittautumaan tapahtumaan: www.lentokentta.info. Tällä hetkellä 45 nimeä listassa, tarkoittaa että tapahtuma voidaan jo järjestää mutta vielä mahtuu mukaan.
Ja kyseessä ei ole kilpailu, vaan "tilaisuus kokeilla laillisesti oman pyörän tai kuljettajan huippunopeutta".
-
Mä alan ainakin, hiomaan kaikki niitin kannat sileiksi, ja sit kunnon vahaus päälle! Vartalonmyötäinen asu mulla onkin jo olemassa jossain.... 03Biker
-
http://alpha-bmw.com/collections/engine-tuning/products/alpha-performance-bmw-s1000-rr-hp4-complete-turbo-kit
-
http://alpha-bmw.com/collections/engine-tuning/products/alpha-performance-bmw-s1000-rr-hp4-complete-turbo-kit
Menit sitten sanomaan tän ääneen. =)
Oma veikkaus näin meidän kesken että se on kuukausi niin RR + turbokitti on tilattu Hispanjan suuntaan.
-
Ookkei, kulkeehan se! Radalla ajo varmaan poistanut edellisen omistajan tukokset moottorista. BMWsmile
305,7kmh rajoitinta vasten Joensuussa ja varttimaili motoparkissa 9,78s/243kmh hali_peukku
-
Jovain! hali_peukku
-
Mulla ei ole ongelmaa tuon kulkemisen kanssa hesse_blum Lentokentillä vedot 307-311 välillä. Toi 311 ajettu Joensuun kentällä viime vuonna, takaratas 43 piikkinen, muissa vedoissa vakiolätkä. Hallissa mokasin viime vuonna, jäi rainmode päälle, siltikin, 301. Ehkä toi vaan on tyttöjen pyörä oops2
-
jep,299 jäi viimevuoden tulokseksi.Karstaa ei pitäisi kamalasti olla ja ilman peilejä ja kilpitelinettä ajettu.Rajoittaja paukkui pitkään ennen maalia niin enään ei olisi auttanut kuin uusi takarengas sen loppuun ajetun tilalle.Muuten vakio ja MIESkuski,myydään peli pois ja jatketaan haaveilua 300 rikkomisesta!
(paska mopo)
-
rajottimelle?! mulla on lyöny rajottajalle ainoastaan kerran, viime kesänä hallissa ja harmillisesti just vähän ennen tutkaa, mutta siltikin, sain tulokseks reilu 300. eikä se menny rajottajalle ees tossa 311 vedossa. mikä teitä miehiä vaivaa hesse_wink2 eli mopo ei ole paska, heh, tai ainakaan toi mun yksilö, se on valiovehje BMWsmile
-
Kaapin paikka on näytetty pojat... hesse_blum
-
hesse_biggrin no ei oo, mut...
Kaapin paikka on näytetty pojat... hesse_blum
-
Kaapin paikka on näytetty pojat... hesse_blum
On minullakin mennyt muutaman kerran yli 300kmh:
28 kertaa yli 300kmh, niistä 20 kertaa yli 310 ja 2 kertaa yli 200mph... hesse_wink2
-
Kaapin paikka on näytetty pojat... hesse_blum
On minullakin mennyt muutaman kerran yli 300kmh:
28 kertaa yli 300kmh, niistä 20 kertaa yli 310 ja 2 kertaa yli 200mph... hesse_wink2
No niih, Pasilla onki kaikkee kivaa laitettu tohon puimuriinsa hesse_biggrin
-
Kävin eilen Lappeenrannassa taas kokeilemassa. Olihan tuuli..(alkaa selitykset), peilit kiinni, kilpi kiinni ja vakiolätkällä. Pari kertaa rajotinta vasten ennen tutkaa, 304