BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Peter G - 26.05.10 - klo:20:35

Otsikko: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Peter G - 26.05.10 - klo:20:35
Onko havaintoa mulla k13r:ssä tossa 1100 paikkeilla, en tiedä voisko olla vähemmänkin grin
Kaasukahvassa tuntuu olevan kokoajan löysää vaikka vaijereita oon kiristellytkin, onko kenelläkään havaintoa millä saa kahvan toimimaan asp hesse_yahoo
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Repa - 27.05.10 - klo:08:21
Kaasukahvan välykset saat säädettyä vaijerista vain kahvan päästä. Toisessa päässä ei ole säätöjä.

Eli jos vaijerista loppuu säätö, niin herää kysymys onko vaijeri jostakin syystä liian pitkä? Vaihto tietenkin auttaa tässä tapauksessa.
Mutta ei nuo vaijerit kyllä veny eli viittaisi siihen että jossakin muualla on vikaa.

Jos vaijeri olisi alapäästä irronnut, kaasu ei toimisi lainkaan.

Ja kahvan sisältäkään se ei rikki varmaankaan ole. 

Tuohon tyhjäkäynnin säätöön en voi kommentoida lainkaan. Epäilet ilmeisesti, että jokin johto tms olisi mennyt läppien liikutusmekanismin väliin avaten hiukan kaasua. Tämä antaisi hiukan klappia kaasuvaijeriin, mutta nostaisi tyhjäkäynnin paljon korkeammaksi. Eli täältä tuskin vikaa löytyy.

Kokeile vielä tuota vaijerin säätöä.

Ja kokeilehan laittaa virrat päälle. Älä starttaa.
Käännä kaasu täysin auki ja kiinni. Kolmesti.
Käännä virrat pois.

Tämä resetoi kaasuasennon tunnistimen.

Ja sitten kone käyntiin.
Auttoiko?

t. Repa
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: hidas57 - 27.05.10 - klo:11:29
No ei ole 1100rpm paljoa. Jos sen alle pitäisi päästä, niin alkaa erilaiset lonkotusongelmat vaivata, ehkäpä jopa epätasainen tyhjäkäynti. K1300 sentään käy tyhjäkäyntiä aika nätisti. Oma raaceri on taipuvainen nostamaan eri tilanteissa, ja aina kun koneen lämpö ei ole täysi, herkästi tyhjäkäyntiä valutellen sen sitten taas tuonne 1100-1200 pintaan, ja se tuppaa risomaan. Kyse lienee bemarin konstikkaasta tyhjäkäyntiautomatiikasta, koskapa läppien asento on PC:n ohjauspaneeliltakin katsoen ihan ok, eli 0%.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Peter G - 27.05.10 - klo:11:52
Moro, hyvä tietää toi resetointi hommeli, kun pääsen täältä leipätöistä mopolla kohti kotia nähdään miten kävi. Mutta ei tuo tyhjäkäynti paha ole ajatus siitä että onko kohdallaan lähinnä askarrutti.
 icon_rolleyes
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Peter G - 27.05.10 - klo:16:52
Kaasukahvan välykset saat säädettyä vaijerista vain kahvan päästä. Toisessa päässä ei ole säätöjä.

Eli jos vaijerista loppuu säätö, niin herää kysymys onko vaijeri jostakin syystä liian pitkä? Vaihto tietenkin auttaa tässä tapauksessa.
Mutta ei nuo vaijerit kyllä veny eli viittaisi siihen että jossakin muualla on vikaa.

Jos vaijeri olisi alapäästä irronnut, kaasu ei toimisi lainkaan.

Ja kahvan sisältäkään se ei rikki varmaankaan ole. 

Tuohon tyhjäkäynnin säätöön en voi kommentoida lainkaan. Epäilet ilmeisesti, että jokin johto tms olisi mennyt läppien liikutusmekanismin väliin avaten hiukan kaasua. Tämä antaisi hiukan klappia kaasuvaijeriin, mutta nostaisi tyhjäkäynnin paljon korkeammaksi. Eli täältä tuskin vikaa löytyy.

Kokeile vielä tuota vaijerin säätöä.

Ja kokeilehan laittaa virrat päälle. Älä starttaa.
Käännä kaasu täysin auki ja kiinni. Kolmesti.
Käännä virrat pois.

Tämä resetoi kaasuasennon tunnistimen.

Ja sitten kone käyntiin.
Auttoiko?

t. Repa
Samat kerrokset näyttäisi olevan mutta niinhän niiden pitääkin sitten vissiin, hyvä tietää toi resetointi jubatsu kiitos Repa
t:Peter
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Entelodontti - 28.05.10 - klo:09:30



Ja kokeilehan laittaa virrat päälle. Älä starttaa.
Käännä kaasu täysin auki ja kiinni. Kolmesti.
Käännä virrat pois.

Tämä resetoi kaasuasennon tunnistimen.

Ja sitten kone käyntiin.
Auttoiko?

t. Repa

Guru. bowdown respekt
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynnin kierrosluku ja kaasukahvan välykset
Kirjoitti: Repa - 28.05.10 - klo:10:51



Ja kokeilehan laittaa virrat päälle. Älä starttaa.
Käännä kaasu täysin auki ja kiinni. Kolmesti.
Käännä virrat pois.

Tämä resetoi kaasuasennon tunnistimen.

Ja sitten kone käyntiin.
Auttoiko?

t. Repa

Guru. bowdown respekt

Hui hai. Joka jeppehän nämä tietää. Lukee vain voorumilta...

t. Repa