BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: zext - 25.08.16 - klo:20:25
-
Eli pyörä on k1200s -05 eli pienemissä vauhdeissa(40-70) pyörä ei mene suoraan, tuntuu kuin keula lähtis alta, vaeltaa puolelta toiselle, onko vika vai ominaisuus? Alla uudet Pilotit ja väljyyttä keulasta ei löydy, ohjaus iskari vähän kostea.
-
Voisko pallonivelet vaatia rasvausta?
-
Ei mun ässä tuollaista tehnyt. Eteni suoraan...
-
Mun muistaakseni asiasta oli aikoinaan juttua, ja se on enempi ominaisuus. Kaverin 2005 K1200S teki ihan samaa... K1300S:ssä on jotain muutettu eikä se tee samaa ilmiöitä.
-
Eli pyörä on k1200s -05 eli pienemissä vauhdeissa(40-70) pyörä ei mene suoraan, tuntuu kuin keula lähtis alta, vaeltaa puolelta toiselle, onko vika vai ominaisuus? Alla uudet Pilotit ja väljyyttä keulasta ei löydy, ohjaus iskari vähän kostea.
Kyllä sen pitäisi suoraan mennä. Oletko oletko kokeillut erillaisilla teillä? Muuten nivelet ja laakerit tarkistukseen, myös takaa...
-
Jos etutukivarsien pallonivelet kangertaa hiukan niin sei mee ihan suoraan suoraan ja siksi vaeltaa. Sama homma kuin jo snormikeulaisessa pyörässä kiristää ohjauslaakerin liian tiukalle (jos on kiristettävää mallia).
-
Mitkä Pilotit siinä on? Onhan paineet kunnossa?
Itse en muista tuollaista juttua ollenkaan, siis ominaisuutena tms. Huono rengas lähinnä tulee mieleen, tai pienet paineet. Molemmat pilaa ajettavuuden hitaissa nopeuksissa.
Omaan laitteeseen vaihdettiin pallonivelet, kun kuulemma väljyyttä, mutta mitään muutosta ajoon en havainnut.
-
Itsellä meni aikoinaan ässässä pallonivelet vaihtoon jo 40tkm kohdalla kun teki juurikin tuota, vaihdon jälkeen pelas taas Ok. Sitä välystä ei saa kovin helposti testattua, pitää toimia niin kuin autoissa, eli paino pois etujousitukselta ja sitten jollain varrella vääntelemään ja katsomaan onko välystä.
-
Jankkaan hiukan samaa, mutta vaikkei välystä vielä olisikaan pallonivelet voi myös takellella eli olla hapettuneet tai ruosteessa sisäpuolelta siksi ei käänny herkästi. Periaatteessa sama efekti vois tulla myös ohjausiskarista, jos se hiukan jumittaa, mutta niistä taitaa yleensä vain vaimennusteho heikentyä ajanmyötä. Huollossa taitaa olla erikseen maininta pallonivelien voitelusta - eri asia tehdäänkö tuota yleensä.
-
Kyllä noista pallonivelistä syy taitaa löytyä. Nostin vielä keulan ylös ja nivelet narisee eli ovat kuivat. Kiitoksia mielenkiinnosta ja asiallisista hyvistä kommenteista!!
-
hesse_biggrin Sama homma mulla aikoinaan kun oli ko. pyörä. Alempi muistaakseni oli jäykkä, vaihdoin tallissa molemmat kumminkin.
Sen jälkeen oli kuin eri pyörä!
-
Kyllä noista pallonivelistä syy taitaa löytyä. Nostin vielä keulan ylös ja nivelet narisee eli ovat kuivat. Kiitoksia mielenkiinnosta ja asiallisista hyvistä kommenteista!!
Jos haluat vielä syyskeleistä nauttia ja bemulla ajella niin käy ostamassa apteekista injektioruisku ja esim peräöljyä pikkuisen (pistää sen suojamuovin läpi) kun laittaa niin loppu takertelu. Vaihdat sitten ajokauden päätyttyä uudet nivelet. hali_peukku
-
Niin ja jos nuo pilotit on misukan pilot roadit niin heitä ne helvetin kuuseen.Itse laitoin 13 sataseen ässään eikä ollut mninkäänlaista luottoa,kokoajan oli hakemassa johonkin suuntaan.Nyt metzelerin kumeksit alla ja kulkee kuin juna.Mut jos narisee nivel niin se kyllä tekee haittaa niinkuin tuolla aiemmin kirjotettiin.
-
No periaatteessa mikä tahansa uusi Pilot pitäisi kyllä mennä suoraan ja kääntyäkin. Vasta kovemmassa mutka-ajossa Road alkaa vaikuttamaan epämääräiseltä. Huonoin itsellä on ollut M3, ja se on Metukka. Muut sen jälkeen ok.