Kirjoittaja Aihe: Rataperse 2010  (Luettu 1554 kertaa)

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Re: Rataperse 2010
« Vastaus #15 : 07.01.10 - klo:14:18 »
No eipä nyt saivarrella, parin minsan tankkausaika ja lyhkäset tupakkitauot mukaan lukien. icon_pai[/quote]

En saivartele. Silloin, kun ajetaan yhdeltä istumalta, niin silloin kans ajetaan. No, meillä on kaikilla omat tapamme edetä. Hyvä puoli noissa pyörissä, joissa on pitkä toimintasäde, on se , että aina ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalle, vaan voi katella vähän mukavampia paikkoja.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:14:51 kirjoittanut jarska »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Rataperse 2010
« Vastaus #16 : 07.01.10 - klo:14:38 »
Lainaus käyttäjältä: Kartsa
No eipä nyt saivarrella, parin minsan tankkausaika ja lyhkäset tupakkitauot mukaan lukien. hesse_blink

Nojuu, ässällä on sitten kiva vetäistä 100 kilsan rupeama YHTÄMITTAA ja sitten pysähtyä jonnekkin nätille huoltoasemalle tankkaamaan, eikä ole temppu eikä mikään. innocent
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:14:52 kirjoittanut jarska »

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Re: Rataperse 2010
« Vastaus #17 : 08.01.10 - klo:09:23 »
Jarska Jarska, tää nyt alkaa jo vaikuttaa joltain muulta saitilta, kun et viitsi lukea vastauksia kunnolla, siinä lukee , että aina ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalle.
GT:n toimintasädettä en vielä tiedä, mutta GTR:llä ja FJR:llä ajoi kevyesti mökille pysähtymättä , kun lähtiessä tankki oli täysi, matkaa n. 430km.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Rataperse 2010
« Vastaus #18 : 08.01.10 - klo:09:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Kartsa"
Jarska Jarska, tää nyt alkaa jo vaikuttaa joltain muulta saitilta, kun et viitsi lukea vastauksia kunnolla, siinä lukee , että aina ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalle.
GT:n toimintasädettä en vielä tiedä, mutta GTR:llä ja FJR:llä ajoi kevyesti mökille pysähtymättä , kun lähtiessä tankki oli täysi, matkaa n. 430km.

Kunhan lämpimikseni(31pakkasta aamulla) ja ajokautta odotellessa vänkään. shakehands

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Re: Rataperse 2010
« Vastaus #19 : 08.01.10 - klo:10:37 »
Mä oon kateellinen, meillä ei ole kuin 16 astetta.

Niin itse asiasta voisin mainita omalta osaltani sen, että tuskin lähden rataperse ajoon, kun ei ole hirveämmin tullut radalla ajeltua, toisaalta ei rautapersekään kiinnosta, ei ole semmoista todistettavaa.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Rataperse 2010
« Vastaus #20 : 24.01.10 - klo:21:20 »
Vaikuttaa tosimiesten hommalta,
radat on alle 3 km suomessa joten tarttis ajaa vajaa 600 kierrosta, kisoissa ajavat kait 20? Tarkistin että huiput tarvii noin 1.10 min kierrokseen. Tuskin menee pelkällä tankkaamisella, epäilen että kummitkin joutuu vaihtamaan matkalla. Matikallahan riittää että nopeuden saa pysymään noin 70 km/h...., mutta stopit ja kuskinkin huollot vie aikaa. Vrt. kotiloiden endurance 6 tunnin ajoissa ajetaan noin 200 kierrosta ja kuskeja on useita per auto.
Pitää olla oikeesti hyvä ja kova naama että ton ratapee homman pystyy hoitamaan kotiin.
Toi ei oo mun juttu.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jiihoo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 186
  • BMW K12S, Bimota SB6, Turbo-Busa, R6R Superstock..
Vs: Rataperse 2010
« Vastaus #21 : 24.01.10 - klo:22:07 »
Radan pituus on 2723 metriä, joten vuorokaudessa on ajettava vähintään 591 kierrosta. Olet oikeassa, vauhti ei tarvitse olla kummoista, jokaisen tunnin aikana pitää ajaa noin 25 kierrosta.

Suurin merkitys on taukojen pituudella, ja sillä että jaksaa loppuun asti vetää samaa tahtia. Kahtena aikaisempana kertana on sade häirinnyt ajosuoritusta, joten mahdollisen sateen varalta olisi hyvä saada alussa vähän etumatkaa aikatauluun nähden.

Olemme lähdössä matkaan kolmen BMW-pyörän "tiiminä". Suurimman riskin olemme etukäteen arvioineet johtuvan lähtöajasta (klo18). Se tarkoittaa, että jo 5-6 tunnin jälkeen ajetaan pimeässä, ja tällöin vielä suurin osa pyöristä (max. 50 osallistujaa otetaan mukaan) on radalla mukana. Jos lähtö olisi aamulla, olisi pimeän koittaessa kovimmat huimapäät jo pudonneet leikistä pois.

Samoin pimeässä on vaikeampaa nähdä, jos joltakin valuu öljyt tai nesteet radalle. Voipi tulla ylimääräistä ohjelmaa tai äkillinen poistuminen tangentin suuntaan.

Renkaita ei ole tarkoitus vaihtaa kesken ajosuorituksen. Renkaiden kuluminen noin parin minuutin kierrosajoilla ei ole juuri suurempaa kuin katuajossa.
Jouhevan ajon varmistamiseksi voisi jopa harkita jarrutta ajoa tai vain kahden vaihteen käyttöä ratakierroksella.


Koko ryhmä kuntoilee (muutenkin kuin vain) tapahtumaa varten ja pyöriin kiinnitetään näkyvälle paikalle sykemittarit, jotta sykettä voidaan seurata koko ajan.
Ruokailua tärkeämpää on riittävän nesteen nauttiminen suorituksen aikana. Olemme harkinneet ylimääräisen juomatauon pitämistä tankkausten välissä. Ajomatkasta aiotaan selvitä 7-8 tankkauksella.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Rataperse 2010
« Vastaus #22 : 25.01.10 - klo:19:51 »
Onnea jiihoon hankkeelle  hali_peukku. En ole Kemorassa käynytkään, joten en osaa arvioida rataa. Todellinen keskinopeus pitänee olla jotain muuta kuin tuo 70 km/h, jotta matkan saa täyteen. Toivotaan kuivaa keliä ja onnistunutta ajoa.
Lahden näyttelyn aikana 5.-6. helmikuuta 5 persoonaa kiusaa itseään SS1000 jääperseajolla, eli Lahdesta napapiirille ja takaisin. Liekö mchuurre mukana?
Quot homines, tot sententiae.

Nasu

  • Vieras
Vs: Rataperse 2010
« Vastaus #23 : 26.01.10 - klo:07:00 »
Onnea vaan yrittämään lähtijöille rataperseilyyn. Itse vaan tietää kuinka puhki on jo sen 20min. setin jälkeen ja varsinkin sen 7 X 20min. jälkeen vaikkei vauhtia olekaan. Hiukan erilaista ajoa kun tiellä. Kaksi rautapeppua on tullut tiellä ajettua ja se taitaa riittää. Näillä mennään ja ensi kesäksi keksitään jotain uusia kujeita.  grin

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Rataperse 2010
« Vastaus #24 : 26.01.10 - klo:08:17 »
Varmasti kova laji ja ei taida kannattaa lähteä tällaisen noviisin heti eka rata kerralla tuota yrittämään. bowdown

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal