Kirjoittaja Aihe: MP-messut 2012  (Luettu 3426 kertaa)

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #45 : 16.02.12 - klo:22:19 »
Koitanpa onnistunko laittamaan kuvan(t), jotka meidän Mari-Anne (tytär 15 v, ajaa krossia) otti messuilla. Samanlainen Kawa, jonka minä onneton menin myymään v. -78. Ja tämä rekisterikilpikin on kohtalon ivaa hardcore. Olen yrittänyt soittaa henkilölle joka tod. näk. omistaa Kawan (joka ei ole mopo, niin kuin nämä nykyajan automaattiohjauksella varustetut lepotuolit(esim. s1000 RR)), mutta ei numero vastaa.





Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #46 : 17.02.12 - klo:08:32 »
Joo-o, tuo se oli mahtava tykki kun sitä isot pojat vei. Keula nousi komeasti ja tukka hulmusi vapaana tuulessa.

Mutta silloin se näytti paljon isommalta, nyt näyttää kevarilta.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #47 : 17.02.12 - klo:12:26 »
Näytti pieneltä. Paljkonkohan oikeasti painaa? tuskin kuitenkaan paljoa alle 200kg. Oli kuiteskin ensimmäinen katupyörä, jossa keula ei pysynyt maassa kun lähti ykkösellä paikalataan ja avasi kasun. Oli uskomattoman vääntävä kone. Muistaakseni kohdassa ~3000 rpm irtosi keula. Huipputehokin oli 7-8 tuhannen tienoilla. Ja se oli pirun jännää touhua tuolla keuliminen, kun moottori ikään kuin räjähti käymään tietyssä kohtaa, kun oli seokset kaasarissa kohdallaan, ja läpi virranneet polttoaineet saivat happea kylliksi.
Ajettavuus sen sijaan oli seiskapuolikkassa mainettaan parempi. Runko oli selvästi jämäkämpi tässä kuin kaks-, kolmepuolikkaassa ja viissatasessa. Huippua sai mittariin ~220. ja se oli hirveetä kyytiä silloin. JA SE KILINÄ!!! Dukatit ei pärjää äänimaailman ihanuudessa, se on kolmitpyttyisten Kawojen hallussa ikuisesti se kilisevän ja kolisevan kilpakoneen saundin laatu!


 

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #48 : 17.02.12 - klo:12:37 »
Olen tuollaisella jopa päässyt ajamaan. Nostalogia alkaa kolkuttelemaan täälläkin. Nyt päähän on tullut ajatus että jostain pitää löytää Honda CR500 crossipeli. Tai sellaisen kone ja laittaa se vähä modernimpaan runkoon. CR500sta on sanottu leskentekijäksi, kerran olen päässyt ajamaan ja vieläkin meinaa housut värjääntyä kun sitä ajattelee.

Tosin luulen että sen verran tiukkoja crossipelejä on tullut omistettua, ettei CR500 ihan niin paha enää olisi. Joka tapauksessa peli joka puraisee pään poikki ja kakkaa kaula-aukkoon jos sitä ei kunnioita.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #49 : 17.02.12 - klo:15:31 »
Olen tuollaisella jopa päässyt ajamaan. Nostalogia alkaa kolkuttelemaan täälläkin. Nyt päähän on tullut ajatus että jostain pitää löytää Honda CR500 crossipeli. Tai sellaisen kone ja laittaa se vähä modernimpaan runkoon.

Joku 90-luvun 2-t kevari voisi olla sopiva runko, mihin sen koneen laittaa. Tulisi kevyt ratalelu.

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #50 : 17.02.12 - klo:17:19 »
Olen tuollaisella jopa päässyt ajamaan. Nostalogia alkaa kolkuttelemaan täälläkin. Nyt päähän on tullut ajatus että jostain pitää löytää Honda CR500 crossipeli. Tai sellaisen kone ja laittaa se vähä modernimpaan runkoon.

Joku 90-luvun 2-t kevari voisi olla sopiva runko, mihin sen koneen laittaa. Tulisi kevyt ratalelu.

Ei sentään. Crossi on crossi. Eli CR nimenomaan uudehkoon alumiinirunkoiseen crossiin. CR500 on varmaan yksi ainoita kisapelejä joiden viritystä laskettiin kisakäytössä. Kuulemma paksumpaa tiivistettä alapäähän ja painavampaa vauhtipyörää laitettiin SM-tasollakin kun muuten oli liian ärhäkkä menijä.

Suomessa on jossain piilossa kymmeniä 1990-2005 väilliä tehtyjä oikeita 250cc 2t kisapyöriä. Tehoa paljon enemmän ratakäyttöön kuin tuollaisessa CRssä ja noilla on aikoinaan ajettu sen ajan renkailla kovempaa kuin kukaan tän foorumin ukoista pääsee edes nykymopoilla.

Jos haluaa oikeasti hyvän ratapyörän halvalla, tuollaista kannattaisi etsiä. Osien saatavuus saattaa tosin olla ongelma, en tiedä.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #51 : 17.02.12 - klo:18:05 »
Ahveniston enkkakin on ajettu 250 cc pyörällä -94. Olin katsomassa (en muista vuotta) Viimeistä tai viimeisiäTT-kisoja kun siellä järjestettiin, kun Tapio Virtanen (toivottavasti en nyt muista nimeäkin väärin) ajoi kaks- tai kolmepuolikkaalla MZ:llä, jossa uusi moottori, jonka Rotax osti, jolla hän pesi mennen tullen koko muun kaartin. Sen saman moottorin pohjalta sitten tehtiin nämä viissatasetkin RR-moottorit. Junnuissa SM-kisoissa menestynyt Ari Riihinen Kertoi minulle tämän moottorin perusidean olleen se, että rivinelonen katkaistiin keskeltä poikki, ja pantiin peräkkäin kaksi kampuraa. Ei V-kone, vaan ikään kuin kaksi moottoria yhdessä alakerrassa. Kampurat rattailla yhdessä. Tämä oli MZ:n keksintö, mutta niin vaan loppui rahat kehittäjältä, ja oli pakko myydä sitten pois.

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #52 : 17.02.12 - klo:18:22 »
kaks- tai kolmepuolikkaalla MZ:llä, jossa uusi moottori, jonka Rotax osti, jolla hän pesi mennen tullen koko muun kaartin. Sen saman moottorin pohjalta sitten tehtiin nämä viissatasetkin RR-moottorit. Junnuissa SM-kisoissa menestynyt Ari Riihinen Kertoi minulle tämän moottorin perusidean olleen se, että rivinelonen katkaistiin keskeltä poikki, ja pantiin peräkkäin kaksi kampuraa. Ei V-kone, vaan ikään kuin kaksi moottoria yhdessä alakerrassa. Kampurat rattailla yhdessä. Tämä oli MZ:n keksintö, mutta niin vaan loppui rahat kehittäjältä, ja oli pakko myydä sitten pois.
Varmaan kohta joku savunharmaa 2t friikki kertoo meille oikeat vastaukset. Tuo moottorikonstruktio oli 80-luvulla muissakin, mm Suzuki RG500  Gamma. Yhdellä kaverilla on tuollainen vieläkin Jollysportin putkilla. Aikanaan pelottavan nopea laite. Nykyään on paljon nopeampia, muttei yhtä pelottavia.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #53 : 17.02.12 - klo:18:27 »
Siinä oli tosiaan muistinvaraista tietoa, mutta väittäisin MZ:n olleen se joka kehitti tämän koneen. Toivotaan että joku toiminnassa mukana ollut kertoo lisää.

Poissa Kasperi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 23
  • BMW K 1300 s vm 2012
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #54 : 17.02.12 - klo:21:10 »
Augustusburgista löytyy MZ: tin museo. Tuli käytyä viime kesänä siellä.
Olihan siellä Saarisenki vanhoja pelejä näytillä.
Niin ja mitä ihmeellisempiä moottoriversioita...

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #55 : 18.02.12 - klo:13:58 »

Suomessa on jossain piilossa kymmeniä 1990-2005 väilliä tehtyjä oikeita 250cc 2t kisapyöriä. Tehoa paljon enemmän ratakäyttöön kuin tuollaisessa CRssä ja noilla on aikoinaan ajettu sen ajan renkailla kovempaa kuin kukaan tän foorumin ukoista pääsee edes nykymopoilla.

Jos haluaa oikeasti hyvän ratapyörän halvalla, tuollaista kannattaisi etsiä. Osien saatavuus saattaa tosin olla ongelma, en tiedä.

Olen keskustellut yhden kaverin kanssa, joka ajelee tuommoisella vielä kisoja muualla euroopassa lähinnä katuradoilla.

On sitten aivan varmasti hyvä kisapeli tuommoinen RS250-Honda, mutta liikkuvien osien käyttöikä on lyhyt ja pyörän hankintahinta kallis.

Muistaakseni mm. kampiakselin vaihtoväli oli jossain 800 kilometrin paikkeilla, mutta kestänee kuulemma ajaa liki tuplakilometrit. Männillä ei sitten montaa sataa kilometriä ajella ennen vaihtoa. Lisäksi kaupan päällehän voi saada jonkun ennakoimattoman konerikon, mitä nyt 2-t-vehkeissä silloin tällöin tapahtuu.

Tässä niitä syitä varmaan on, miksi ne nelarit on nykyään suositumpia harrastajien tai "harrastelijoiden" keskuudessa.

Poissa tonibergholm

  • Yleisvalvoja
  • Sport sr.
  • *****
  • Viestejä: 159
  • S1000RR -12
Vs: MP-messut 2012
« Vastaus #56 : 17.04.12 - klo:14:07 »
Toistamiseen tuli tänään käyttyä ja jostain kummasta aloitin hieromaan kauppaa 800r -> 1000rr (öhlins alustalla varusteltuna)... Tulis jo se kevät. :)

Punainen RääRää tilattu (Race ABS + ASC Luistonesto, Vaihdeavustin, Lämpökahvat, Datalogger)... hesse_blushing

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal