BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1600GT/GTL => Modaukset => Aiheen aloitti: Eka - 12.02.12 - klo:22:09

Otsikko: Selkäsuojan taskuun lämmitin ja ohjaus penkinlämppäristä
Kirjoitti: Eka - 12.02.12 - klo:22:09
Tuommoinen on ihan näppärä ja toimiva lämpöelementti:

http://www.boxer-design.de/en/detail.asp?ID=74&pID=887 (http://www.boxer-design.de/en/detail.asp?ID=74&pID=887)

(http://www.boxer-design.de/img.aspx?W=500&P=/admin/uploads/ProductImages/887/IMG_2197_os.jpg)

Kytkin sen rinnakkain kuskin penkin lämpöelementin kanssa:

(http://s15.postimage.org/aegmqew93/DSC03005.jpg) (http://postimage.org/image/aegmqew93/)

(http://s15.postimage.org/r3i2mbsuf/DSC03006.jpg) (http://postimage.org/image/r3i2mbsuf/)

(http://s13.postimage.org/5c0ohr1rn/DSC03003.jpg) (http://postimage.org/image/5c0ohr1rn/)

Elektroniikka ei alkanut nikotella yhtään. Koitin myös repsikan penkki täysillä ja hyvin pelittää. Volttimittarilla näyttäisi, että ohjaus on pulssikoodattua, eli pätkii sähköä siten, että täysillä on jännite pitempään päällä. Parkissa tyhjäkäynnillä näytti, ettei ole läheskään koko aikaa jännite päällä täysilläkään. Ei kauhean tehokkaasti tuntunut selkääkään lämmittävä. Sitten kun pääsi vauhtiin, niin alkoi myös lämmittää, joten tuossa lienee jokin systeemi vauhdin ja/tai lämpötilan mukaan. No vuorilla meni lämpö auringon laskettua nollaan. Hyvin pärjäsi. Mulla ei ollut vuoria takissa, vain t-paita ja ohut villapaita takin alla. Nättöön tuli ensimmäistä kertaa varoitusmerkki kylmästä:

(http://s15.postimage.org/rqgzbupqf/DSC02998.jpg) (http://postimage.org/image/rqgzbupqf/)

Maksimiasennossa penkki tulee ennenpitkää kuumaksi. Jos nostaa persuuksen vähäksi aikaa ylös, niin penkki jäähtyy ja pöksyt tuulettuu sen verran, että kestää taas pitkään ennenkuin alkaa kankut tiristä.

Halpa ja helppo modi. Motonetistä joskus ostin noita liittimiä. Tuo johto ja lämppäri voi olla selkäsuojan taskussa koko ajan varalla - ei haittaa mitään. Näppärä lisälämmitin, jos jostain syystä tulee kylmä.