Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.
Jos nokkaketju on käynnistyksessä löysällä, sen kuulee kyllä, rolahtaa pahalla äänellä, ja silloin on ylihyppäyksen vaara, mutta jos käynnistettäessä ei "rolaha", niin ylihyppäystä ei pitäs päästä tapahtumaan
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 13.06.14 - klo:14:11Lainaus käyttäjältä: riviural - 12.06.14 - klo:20:52Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.Moi. Mielestäni, jos sinun mopossa tapahtuu ylihyppäys, On suurin mahdollisuus käynnistäessä. Hyvin hyvin pieni mahdollisuus ajossa.Käynnistettäessä koska öljynpaineet silloin vielä matalat. Itse ei kai voi pienentää riskiä pitämällä kaasua pohjassa käynistyksessä. Entäpä jos nostaa kierroksia sammutuksessa jotta kiristäjään jäisi isompi paine...?
Lainaus käyttäjältä: riviural - 12.06.14 - klo:20:52Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.Moi. Mielestäni, jos sinun mopossa tapahtuu ylihyppäys, On suurin mahdollisuus käynnistäessä. Hyvin hyvin pieni mahdollisuus ajossa.
En tästä viimeisestä paljoa ymmärtänyt...vaan ei tuo haittaa. Nokkaketjuhan siis klassisesti pitää lyhyen pärähdyksen startatessa, jonka jälkeen ei pitäisi äännellä. Eihän vaan kuulu kytkimestä, kuuluuko kytkin pohjassa?
Lainaus käyttäjältä: riviural - 14.06.14 - klo:00:44Lainaus käyttäjältä: 1234 - 13.06.14 - klo:14:11Lainaus käyttäjältä: riviural - 12.06.14 - klo:20:52Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.Moi. Mielestäni, jos sinun mopossa tapahtuu ylihyppäys, On suurin mahdollisuus käynnistäessä. Hyvin hyvin pieni mahdollisuus ajossa.Käynnistettäessä koska öljynpaineet silloin vielä matalat. Itse ei kai voi pienentää riskiä pitämällä kaasua pohjassa käynistyksessä. Entäpä jos nostaa kierroksia sammutuksessa jotta kiristäjään jäisi isompi paine...?Moi. Olin löytävinäni kysymyksen tai ainakin kysymysmerkin. Hidas57 on antanut ohjeen miten on meneteltämä jos löytää kysymyksen.Jos olet katsonut miten tohtori V Rossi kyykistyy mopon viereen ennen ajoa. Uskon että nämä sinun ehdottamasi konstit ylihyppäyksen estoon ovat yhtä hyviä kuin V Rossin. Tai vaikka eivät olisi yhtä tehokkaita, eivät ne ainakaa herätä niin paljon huomiota kahvilta lähdettäessä.mara h:la on kiristimessä rengas jota ukko bmw yritti jäljitellä jo alkupään K sarjalaisissa. mara h:n mopossa ylihyppäys on lähes mahdoton vaikka öljyn painetta ei olisi yhtää.