Eee , siis olisi pitänyt vaihtaa säiliö eikä korkki-ko? Ja vaihtavat korkkeja joissa ei vikaa? Gyntheriltä on homma karannut tyystin käsistä, pakko todeta. Ehkä mullakin ovat tuon vaihtaneet, en vaan muista kun ei ole haitannut.
Moi. Miksi kirjoitin korkista vasta vuosien päästä, Tämä korkki tulee mieleen aina 4 vuoden välein kun suoritan nelivuotis huoltoa. Tässä huollossa vaihdetaan korkkiin liittyvä osa jonka varaosa numero on, 17217675681 Vent hose. Tästä alkaa oma keksimä selitelmä. Öljysäiliö on avoin järjestelmä, jotta tämä pysyisikin avo järjestelmänä. vaihdan vent hosen 4 vuoden välein, ymmärtääkseni tämä vent hose on osa joka voisi muuttaa tämän avo järjestelmän suljetuksi järjestelmäksi, jos tästä tulisi suljettu järjestelmä, silloin tarvittaisi tätä uutta korkkia öljysäiliön, jäähdyttäjän sekä jäähdytys putkiston suojaksi. Kun moottori käynnistetää öljypumppu pumppaa öljyä voitelu kohteisiin sekä toinen pumppu imee kampikammiosta öljyä ja ilmaa, jonka se pumppaa jäähdyttäjän kautta öljysäiliöön. Säiliössä ilma erottuu öljystä ja siirtyy vent hose:a pitkin vaihdelaatikoon ja sieltä öljypumpulle, aloittaakseen uuden kierron. kenties siihen rajaan jolloi uusi korkki avautuisi. Kun kirjoitin, korkki on minulle liian vaarallinen. Vaarallisuus alkaa siintä kun korkki avautuu.Jos säiliössä on ohjekirjan mukaisesti öljyä, silloin uuden korkin avautuminen oksentaisi satulan alle paineistettua voitelu öljyä 2,5-7,5dl. Tälläinen tilanne melkoisella varmuudella kastelisi taka virsun. Kun näin on tapatunut, sulkeutuu korkki. Vaikka korkki avautuisi uudestaan, Tämä oksennus kohtaus ei toistu, ennen kuin täytetään säiliö ohjekirjan mukaisesti. Matka voi jatkua, jos ollaa vielä pystyssä. Tästä tapahtumasta ei ole moottorille haittaa. Että tällä tavalla.
Moi. Kai Sinulle Repa tuli selväksi miksi kyseinen nivellevy vaihdettiin. Tuliko Sinulle myös selväksi miksi öljysäiliön korkki vaihdettiin.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 08.01.13 - klo:15:58Moi. Miksi kirjoitin korkista vasta vuosien päästä, Tämä korkki tulee mieleen aina 4 vuoden välein kun suoritan nelivuotis huoltoa. Tässä huollossa vaihdetaan korkkiin liittyvä osa jonka varaosa numero on, 17217675681 Vent hose. Tästä alkaa oma keksimä selitelmä. Öljysäiliö on avoin järjestelmä, jotta tämä pysyisikin avo järjestelmänä. vaihdan vent hosen 4 vuoden välein, ymmärtääkseni tämä vent hose on osa joka voisi muuttaa tämän avo järjestelmän suljetuksi järjestelmäksi, jos tästä tulisi suljettu järjestelmä, silloin tarvittaisi tätä uutta korkkia öljysäiliön, jäähdyttäjän sekä jäähdytys putkiston suojaksi. Kun moottori käynnistetää öljypumppu pumppaa öljyä voitelu kohteisiin sekä toinen pumppu imee kampikammiosta öljyä ja ilmaa, jonka se pumppaa jäähdyttäjän kautta öljysäiliöön. Säiliössä ilma erottuu öljystä ja siirtyy vent hose:a pitkin vaihdelaatikoon ja sieltä öljypumpulle, aloittaakseen uuden kierron. kenties siihen rajaan jolloi uusi korkki avautuisi. Kun kirjoitin, korkki on minulle liian vaarallinen. Vaarallisuus alkaa siintä kun korkki avautuu.Jos säiliössä on ohjekirjan mukaisesti öljyä, silloin uuden korkin avautuminen oksentaisi satulan alle paineistettua voitelu öljyä 2,5-7,5dl. Tälläinen tilanne melkoisella varmuudella kastelisi taka virsun. Kun näin on tapatunut, sulkeutuu korkki. Vaikka korkki avautuisi uudestaan, Tämä oksennus kohtaus ei toistu, ennen kuin täytetään säiliö ohjekirjan mukaisesti. Matka voi jatkua, jos ollaa vielä pystyssä. Tästä tapahtumasta ei ole moottorille haittaa. Että tällä tavalla. Tarina sisältää useita virheitä: tässä ei mainita öljyn siirtoa turbolle, sen jälkeistä välisäiliötä eikä imupumppua, jolla öljy siirretään takaisin vaihteistoon. Ja sitten tuo "Jos tämä yhteys säiliön ja vaihdelaatikon välillä sulkeutuisi, silloin ilma jäisi säiliöön ja nostaisi säiliössä painetta,..".Voihan sitä yhtä hyvin jossitella ihan millä vaan. Mutta tuo väli on vain suora letku, miksi se nyt yht'äkkiä menisi tukkoon? Perusteluja kiitos. Miksi korkki on vaihdettu? Itse en tiedä, mutta luotan sokeasti saksalaiseen insinööriin. Jos se vaihdetaan takuuseen niin kyllä siihen on joku hemmetin hyvä syy.