Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 151497 kertaa)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #45 : 22.06.10 - klo:22:09 »
Apriliapalstalla siitä on kohtuu paljonki juttua - tuli joskus luettua ku Milleä kattelin. Kohtuu yleinen pikkuvaiva. Muistelen, että jonkun analyysin mukaan asiaan vaikutti nestekanavan muoto kytkinsylinterin lähellä (nesteeseen tulee kytkimen työliikeen palautusvaiheessa alipainetta ja ei tartte kova lämpö olla niin kuplii) - en vaan muista oliko kahvassa vai kytkimen päässä - joka altisti kuplien muodostumiselle. Joku modi oli oikein tehtaallakin tehty siihen vaivaan. Minusta kuullosti ihan uskottavalta.

Kuulostaa uskottavalta. Alipaineen syntyessä ei tarvita enää lämpöä kuplimisen aiheuttamiseen, joskin lämpö kyllä edesauttaa ilmiön syntymistä.
Tuo alipaineen muodostuminen ja kuplien syntyminen onkin sitten jo kriittisempi juttu.
Riskinä syntyy lisäksi kavitoiminen eli kanavan seinämästä alkaa irtoamaan materiaalihiukkasia.
Kanava syöpyy!

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #46 : 22.06.10 - klo:22:41 »
Sama efekti ku kavitoinnisa paitsi ei romahda voimalla kasaan, ku kytkin liikkuu periaatteessa käsivoimin ja kohtuu hitaasti. Tuloksena nesteeseen jäi vain pikkukuplia jotka sitte huononsi kytkimen toimintaa, ku liike pienenee kuplien painuessa kasaan. Rataketut ne kai niitä ilmaili silloin tällöin niin pääsi sillä eroon - ei kovin iso vaiva. Tuo vaan tuli mieleen, että jos tuolla tämän ketjun pyörällä ois ajeltu kovemmin radalla niin teoriassa ois samaoin voinu tulla nuo oireet. Nämä k1200S ja Rrätkään ku ei varsinaisia ratapyöriä ole niin vaikka samanlainen kohta kytkimessä löytyis ku Apriliassa niin ei välttämättä tulis esille kovinkaan monessa pyörässä. Tämä on mun arvaus kuinka kuplat on voineet päästä nesteeseen.

Periaatteessa joku kuristuskohta esim. liitos tai tiukka mutka nestekanavassa vois saada tuon aikaan.
« Viimeksi muokattu: 22.06.10 - klo:22:44 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #47 : 22.06.10 - klo:22:49 »
 hesse_biggrin  No ei ttuolla ainakaan minun toimestani ole radalla kovaa ajettu  ashamed,  Mutkapätkiä kyllä  semikovaa, eli tuskin tuosta on kyse..

 0003.gif

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #48 : 22.06.10 - klo:22:53 »
Ehkä vaan puristelet ja löysäät kytkintä kovinkin sporttisesti h :mrgreen:
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #49 : 22.06.10 - klo:23:25 »
Jos haluat verrata 50000km ajettuun niin ilmoittele, niin pääset testaamaan. Suosittelisin viemään ko. härpäkkeen Kymäläiselle.

Oletuksena mulla on, että järjestelmässä on ilmaa, mutta se ei selitä luistamisen tunnetta. Kytkinlevyjä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksiksi osiksi, vaan vaan koko paketti myydään "tasapainotettuna" kokonaisuutena. Joko levyt voi vaihtaa tai sitten kannattaa investoida samalla rahalla parempaan kytkimeen (ken tietää niin kertokoon).
Mulla tuli muuten öljyn vaihdon yhteydessä ulos noin 10mm halkaisijaltaan oleva vihreä O-rengas, jonka epäilen olevan kytkimestä. Hyvin on matka jatkunut ilman mokomaa O-rengasta ja toivottavasti jatkuu mutkaista tietä näkymättömiin.

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #50 : 23.06.10 - klo:00:02 »
Jos haluat verrata 50000km ajettuun niin ilmoittele, niin pääset testaamaan. Suosittelisin viemään ko. härpäkkeen Kymäläiselle.

Oletuksena mulla on, että järjestelmässä on ilmaa, mutta se ei selitä luistamisen tunnetta. Kytkinlevyjä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksiksi osiksi, vaan vaan koko paketti myydään "tasapainotettuna" kokonaisuutena. Joko levyt voi vaihtaa tai sitten kannattaa investoida samalla rahalla parempaan kytkimeen (ken tietää niin kertokoon).
Mulla tuli muuten öljyn vaihdon yhteydessä ulos noin 10mm halkaisijaltaan oleva vihreä O-rengas, jonka epäilen olevan kytkimestä. Hyvin on matka jatkunut ilman mokomaa O-rengasta ja toivottavasti jatkuu mutkaista tietä näkymättömiin.


No samt 50tkm  on ittellä tuossa( ja tuo luistamisen tunne tuolla alussa tais olla omaa tietämättömyyttä/tyhmyyttä) mutta tämä viimesin ongelma, on/oli todellinen, eli kytkin ei oikein irroitanut, tosin nyt taas tuntus toimivan..  Heinolla höpisi ilmakuplista, jotka kulkeutuvat pois kyllä tuolta järjestelmästä Kuulemma..  tiedä häntä sitten..     ashamed

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #51 : 23.06.10 - klo:00:31 »
Harri, alias MP-Kymäläinen, osannee ratkaista ongelman, ja on vieläpä samassa kaupungissa.

Olis kyllä kiva kokeilla miltä tuntuu toisen miehen yhtä paljon höylätty "mulkunjatke", vaikka olenkin naimisissa ja yli 99% hetero.

Ei ne varmaan ole hölmöjä Heinollakaan, mutta niillä menee hetken aikaa kunnes saavat koulutettua S-miehen (super-Hessun)
 kyvykkäästä henkilökunnastaan. Eli mun mielipiteenä on , että Mansesterissa saa parempaa huoltoa kuin hyvää merkkihuoltoa, kannattaa ottaa ilo irti






Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #52 : 23.06.10 - klo:00:36 »
Harri, alias MP-Kymäläinen, osannee ratkaista ongelman, ja on vieläpä samassa kaupungissa.

Olis kyllä kiva kokeilla miltä tuntuu toisen miehen yhtä paljon höylätty "mulkunjatke", vaikka olenkin naimisissa ja yli 99% hetero.

Ei ne varmaan ole hölmöjä Heinollakaan, mutta niillä menee hetken aikaa kunnes saavat koulutettua S-miehen (super-Hessun)
 kyvykkäästä henkilökunnastaan. Eli mun mielipiteenä on , että Mansesterissa saa parempaa huoltoa kuin hyvää merkkihuoltoa, kannattaa ottaa ilo irti







Samaa mietin tuosta kokeilusta, sovitaan juhannuksen  jälkeen ajankohta ja testataan mopot ristiin??

Juu Harrista kuullut pelkkää hyvää kyllä, mutta joulukuussa hankittu kampe, niin jonkun näköinen kuluttajansuoja velvoittaa heinoa mielestäni..

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #53 : 23.06.10 - klo:08:59 »
Saksan palstoilta lueskelin, että viimeinkin olisi saatavilla kunnolla toimiva kytkin myös K12-sarjaan. Ja pääsin myös käsitykseen, että olisi sama kuin K13-sarjassa. Täytyy nyt kattoo ton oman kanssa miksi 30tkm huollossa muuttuu öltyypin vaihdolla. Eihän siinä muuta ole kuin että ravistaa ja joskus äänteleekin (käyntivälykset!). Sitten jos tarvii vaihtaa K13-sarjan kytkin, niin ehkä koko mopo kannattaa laittaa samalla.  :drinking62:

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #54 : 23.06.10 - klo:10:31 »
kantsii vaihtaa tai vaihdattaa ne kytkinnesteet. Ilmaus tulee hoidettua samalla. Se ei paljoa maksa. Ja hyvällä tuurilla voit päästellä toiset 50 tkm enneku uudet kuplat tulee nesteeseen. Ei siellä tarvi olla sen kummempaa vikaa. Kumma ettei ne Heinolla heti vaihtaneet niitä nesteitä (vaikka teoriassa onki huoltovapaat). Ei vaadi eriyistaitoja, mutta oikeaa nestettä toki pitää olla. Kun ilmaa/kuplia on seassa niin kytkimen huono irrottainen on suora seuraus tuosta. Je ei ne sieltä poistu ilmaamatta, vaikka Heinolla sanoiski niin. Asentajalla menee aikaa vartti - puoli tuntia + nestettä hiukan.
« Viimeksi muokattu: 23.06.10 - klo:10:34 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #55 : 23.06.10 - klo:11:07 »
Jos haluat verrata 50000km ajettuun niin ilmoittele, niin pääset testaamaan. Suosittelisin viemään ko. härpäkkeen Kymäläiselle.

Oletuksena mulla on, että järjestelmässä on ilmaa, mutta se ei selitä luistamisen tunnetta. Kytkinlevyjä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksiksi osiksi, vaan vaan koko paketti myydään "tasapainotettuna" kokonaisuutena. Joko levyt voi vaihtaa tai sitten kannattaa investoida samalla rahalla parempaan kytkimeen (ken tietää niin kertokoon).
Mulla tuli muuten öljyn vaihdon yhteydessä ulos noin 10mm halkaisijaltaan oleva vihreä O-rengas, jonka epäilen olevan kytkimestä. Hyvin on matka jatkunut ilman mokomaa O-rengasta ja toivottavasti jatkuu mutkaista tietä näkymättömiin.


Mielestäni moottorissa ei ole missään kohti käytetty vihreitä O-renkaita.

Vihreä väri viittaa bensan kestävyyteen ja väri+koko bensaletkun pikaliittimen O-renkaaseen.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #56 : 23.06.10 - klo:11:08 »
kantsii vaihtaa tai vaihdattaa ne kytkinnesteet. Je ei ne sieltä poistu ilmaamatta, vaikka Heinolla sanoiski niin. Asentajalla menee aikaa vartti - puoli tuntia + nestettä hiukan.

Komppaan tätä.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #57 : 23.06.10 - klo:11:26 »
Tommonen sieltä pohja propusta kuitenki löytyi. Huonosta kuvasta ei käy ilmi, että rengas on poikki.

 http://www.aijaa.com/v.php?i=6358953.jpg

Mulla on semmonen mutu, että kytkimessä saattaisi olla 3 vihreätä O-rengasta, jotka on venytetty johonkin ja toimivat värinän poistajina.
Mukavinta olis jos tuo rengas olisi todellakin vieras esine ja joutunut moottoriin kasaus vaiheessa.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #58 : 23.06.10 - klo:12:28 »
Tommonen sieltä pohja propusta kuitenki löytyi. Huonosta kuvasta ei käy ilmi, että rengas on poikki.

 http://www.aijaa.com/v.php?i=6358953.jpg

Mulla on semmonen mutu, että kytkimessä saattaisi olla 3 vihreätä O-rengasta, jotka on venytetty johonkin ja toimivat värinän poistajina.
Mukavinta olis jos tuo rengas olisi todellakin vieras esine ja joutunut moottoriin kasaus vaiheessa.
Voit vaikka olla oikeassa tuon kytkimen värinänpoistokumin suhteen. Useinhan niissä on sellaiset. Ja vielä vihreät.  
Muistelen että tuossa minunkin kytkinpakassa sellaiset löytyvät, mutta ei niitä kuitenkaan kuvassa näy.








t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #59 : 23.06.10 - klo:13:06 »
Se on ollut tuossa:



Tuo on Repan pyörästä alkuperäisellä kytkimellä. STM-luistokytkimeen tuli uusi pakka myöhemmin ja mielestäni siinä ei ollut noita enää.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

 

Uusimmat viestit

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
eilen kello 15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Powered by EzPortal