Kirjoittaja Aihe: Shoei Neotec  (Luettu 34262 kertaa)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Shoei Neotec
« : 17.06.12 - klo:15:03 »
Tuli ostettua Shoei Neotec katukäyttöön. Niitä harvoja kypäriä, missä on urat silmälaseille.
Ainoa pettymys oli, että piti olla hiljainen kypärä. Kävin oikein motorrad lehden toimituksesta hakemassa vanhan lehden numero 4. Lehdessä oli vertailu avattavista kypäristä.

Sitten vaan reippaasti kävin kokeilemassa kaupoissa kypäriä läpi. Nolan N104 tai Schuberth C3 olisi käynyt meikäläisen nuppiin.
Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?
Rata-ajossa luotan edelleen Arai Maveric kypärään.
http://www.youtube.com/watch?v=91hcAkADjRo
Bin laden

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #1 : 17.06.12 - klo:22:22 »
Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?

Ei taida sellaista löytyä joka sopisi kaikkien pyörien ja/tai kuskien kanssa.

Eka vuoden päristelin kooässällä Schuberthin C2:en päässä eikä tulppia tarvinnu, sitten vaihdoin saman merkin R1:een ja vaikkakin umpikypärä on (yleensä hiljaisempi) niin muotoilu tai jokin muu teki sen että yli 80 km/h vauhdeissa oli melkein pakko käyttää tulppia. Edelleen on sama R1:en päässä kun Nudan kanssa ajelen ja tulppia ei normaalisti tarvi, mutta jos lyön kypäräpuhelimen (Scala Q2) kiinni niin huomaa heti että melutaso nousee huomattavasti ja jos motarinopeuksia päästelee niin tulpat on kyllä tarpeen.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #2 : 18.06.12 - klo:07:54 »
Kate tekee sen. Minulla on mra plexi ilmanohjaimella. Siitä tulee vielä tavallista enemmän melua. Vakio plexi nostaa ilmavirran suoraan kurkkuun ja tekee kyytiläisen kanssa ikävän pyörteen. Nyt on paremassa tuulensuojassa ja saa olla kovemmassa kohinassa.
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #3 : 18.06.12 - klo:10:53 »
Mulla on juurikin samanlainen lipare ja laitettu saman ongelman vuoksi. Nyt on paree ajaa, mutta tuleehan sitä meteliä.

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #4 : 18.06.12 - klo:14:18 »

Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?



Kolmas kausi menossa Shubertin S1 Pro:n kanssa. Korvatulppia en ole käyttänyt ikinä. Alle moottoritievauhdeissa melutaso on riittävän hiljainen niin että musikin kuuntelukin onnistuu tarvittaessa Scala riderin avulla. Nyttemmin tosin musiikin kuuntelu on jäänyt koska kuuntelen ajellessa mieluiten kappaletta jonka melodiaa ja äänenkorkeutta voi säätää suoraan oikealla ranteella. hali_peukku
Puhelut toimivat kaikissa kokeilluissa vauhdeissa. Ainakin avopyörällä potta toimii mainiosti ja on ilmastoinniltaan paras mitä olen kokeillut.

Ajaessa käytän lähes aina aurinkolaseja, kypärässä on valmiit urat sangoille.
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #5 : 18.06.12 - klo:15:20 »
Niimpä, valmistajien meluilmoitukset perustuvat nakupyörällä ajoon. Heti kun ilmavirtauksia muutellaan katteilla, niin homma muuttuu, huonompaan suuntaan melumielessä. Muuten ehkä parempaan...

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #6 : 18.06.12 - klo:17:33 »
Laitoin vielä helibars tangon pätkät, millä saadaan hierottua ajoasento täydelliseksi.
Tilasin ne ebaystä, sai halvemalla ja tuli viikossa jenkeistä. Vaikuttaa ajoasentoon aika paljon ja ennenkaikkea paikallaan ja hitaassa ajossa pyörän hallittavuus paranee 50%.
Vakiotanko on tarkoitettu saksanbaanalle.
« Viimeksi muokattu: 18.06.12 - klo:17:37 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #7 : 18.06.12 - klo:20:06 »
Niimpä, valmistajien meluilmoitukset perustuvat nakupyörällä ajoon. Heti kun ilmavirtauksia muutellaan katteilla, niin homma muuttuu, huonompaan suuntaan melumielessä. Muuten ehkä parempaan...

Mulla oli edellisessä mopossa sellainen viimasuoja että että piippua olis voinu poltella sateessa ajellessa ongelmitta. hesse_biggrin

mutta mutta :grin:

Jotenkin nakupyörässä on mulle enemmän sitä moottoripyörää. Viima, vauhdintuntu, ilmanpaine.. viisaammat saat selittää. Toki pikkuplexi on aivan kohdallaan rintapainetta poistamassa, mutta isommasta ei mulle ole väliä.
Vielä en ole katteiden taakse takaisin halunnut vaikka kaatosateessa on joskus hieman tupannutkin ketuttamaan. Yhtä kurjaa se meno on joka tapauksessa. Ja nyt lämpimillä ilmoilla kate olisi aivan turha. Nakupyörällä saa enemmän irti kauniista keleistä. Eikä tolla mun natsisahalla täällä niin pitkään pysty täysillä ajaan että isommasta katteesta olis jotain iloa hesse_biggrin
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #8 : 19.06.12 - klo:08:54 »
Minulla pitää taas olla polvet suojassa viimalta, muuten alkaa vihlomaan kuin hammaslääkärissä hampaan juurihoidossa. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän alkaa kiinnittämään huomiota mukavuuteen: kahvalämppärit, satulanlämmitin, kate, navi yms.
happybikeday
« Viimeksi muokattu: 19.06.12 - klo:08:57 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #9 : 25.09.12 - klo:16:47 »
No nyt se on kotona ! Omani sain Jyväs-Marinesta (JKL) hintaan 420€ (Ovh 560 € valkoinen), kun oli kuulemma ollut yhtenä koeajopäivänä käytössä. No ei tuosta mistään mitään kyllä huomannut että/jos oli ollut? Mutta ONHAN se niin hyvä kuin silloin keväällä sitä koetin ja muistelinkin
Monenlaisia olen pitänyt ja käyttänyt, joista viimeksi BMW System IV josta olen toki pitänyt mutta aika tekee tehtävänsä. Sen lukitus klonksuu, avaus paukahtaa jne, mutta pahimpana pidin tuota kun se leukaosa ei enää pysynyt reilusti ylhäällä vaan pienestäkin heilahduksesta saattoi pudota silmille  ,että jos ei nyt ihan vaaratilanteita olisi aiheuttanut mutta lähes!!

Eli verrokkina siis System IV ja vaihdoin potan tulomatkallani ajossa joten tuoretta vertailua tässä:
NEOTEC istuu omaan päähäni kuin "hansikas". Koko M (vastaa Bemarin 56-57). Eli kiinniasennossa tuntuu aivan kuin olisi integraalikypärä päässä vaikka onkin avattava systeemi! Tukee mukavasti myös poskista, korvien takaa sekä leuasta mitä Bemari ei vastaavasti tee, bemarissa kun kasvot jää aivan kuin jotenkin "luukun reunoille".

Näkökenttää mainostettiin tuossa bemarissa aikoinaan erityisen laajana, mutta nyt kun vertaan NEOTEC:iin niin on muuten vieläkin laajempi! Hyvin esim. huomasin ja pystyin seuraamaan ajon aikana laskuun tulevaa HN-parvea (4) kun sattumoisin on tuossa tuo Ruska2012-harjoitus käynnissä.

No sitten ilmastoinnista: Avasin kypärän päällä olevan vivun ja johan alkoi päähän tuulemaan vaikka olikin Windstopper-ajohuppu käytössä (+9´C). Ja kun kypärän sisälle katsoo niin siinähän onkin melkoiset ja suorat reijät läpi ulkokuoreen ettei mikään ihme. No sitten kun vielä avasin leukaosassa olevan tuuletusläpän niin aivan kuin olisi jokin tuuletin lähtenyt päälle! Että on vaan melkoinen tuulenväre kypärin sisällä jos molemmat luukut avaa...

Leukaosan avaus onnistuu helposti ajokinthaat käessäkin mitä taas bemarin kypärällä ei voinut tehdä ilman ähellystä. Leukaosan avauspainike on myös paremmalla paikalla, edessä kun bemarilla se on alhaalla, piilossa. Lukitus ei klonksu eli ei mitään klappeja mutta katsotaan mitä aika tekee sitten...
Hihnan lukitus on NEOTEC:issä avattavissa yhdellä kädellä, kevyesti sormella vetäen. Bemarissa taas tarvitaan (yleensä) kahta kättä ja sitten pitää jollaikin sormella painaa lujahkosti. Bemarin hihnalukon olen muuten saanut pari-kolme kertaa "lukkoon" niin ettei se tahdo aueta -ei sitten niin millään! Syytä moiseen käytökseen en tiedä vaikka olen sen mekanismia koettanut selvittää.

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut. Bemarissa jouduin aikoinaan työstämään styroksia pois. Paino molemmissa kutakuinkin sama (NEOTEC M -koko 1565gr-1600gr) ja visiirin irroitus on NEOTEC:issä helpompaa bemariin verrattuna ja muutenkin on tuo viriisin lukitus erikoisempaa perinteisiin kypäriin verrattuna koska NEOTEC:issä visiiri menee "vetäytymällä" (3 jousta), kiinni aivan loppumetreillä tiivistyen näin huulia vasten! Tuosta huolehtii erikoinen mekanismi tuossa jonka selvästi näkee kun osat ovat kirkasta muovia.

Vivusta laskeutuva aurinkovisiiri vaikuttaa viimeistellyltä ja laadukkaalta, eikä sen sävytys ole niin tumma kuin olettaisi. Sen käyttö meikäläisellä voi sitten olla toinen juttu kun muutenkin ajan aina laseilla (tummat/keltaiset)?
Pin-Lock vakiona on varmaan ihan hyvä olla olemassa ja jees...?

Melusta: No mitään a i v a n selvää eroa en noitten välillä vielä päässyt (vain 60-80km/h nopeuksilla), tekemään, mutta molemmissa on leukaosa alhaalta käsin suojattu, bemarilla verkkokankaalla ja NEOTEC.illä läpinäkymättömällä eli tukevammalla. Siitä päätellen NEOTEC on tod.näk varsinkin autobahn-nopeuksilla hiljaisempi?

No mitä huonoa bemariin?
No System IV:sta saa 4 erilaista kypärää, eli ehkä nyt se voisi olla se huonoin juttu? Tosin ei tuota ole tullut riisuttua aiemminkaan avomalliseksi, leukaosaa toki olen ottanut silloin tälllöin aina pesua varten pois mutta en muuta.

Että nyt system IV jää kyllä talviajoihin (sähkövisiiri on) sekä muuten rymyajoja varten
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #10 : 25.09.12 - klo:17:22 »
No nyt se on kotona ! Omani sain Jyväs-Marinesta (JKL) hintaan 420€ (Ovh 560 € valkoinen), kun oli kuulemma ollut yhtenä koeajopäivänä käytössä. No ei tuosta mistään mitään kyllä huomannut että/jos oli ollut? Mutta ONHAN se niin hyvä kuin silloin keväällä sitä koetin ja muistelinkin
Monenlaisia olen pitänyt ja käyttänyt, joista viimeksi BMW System IV josta olen toki pitänyt mutta aika tekee tehtävänsä. Sen lukitus klonksuu, avaus paukahtaa jne, mutta pahimpana pidin tuota kun se leukaosa ei enää pysynyt reilusti ylhäällä vaan pienestäkin heilahduksesta saattoi pudota silmille  ,että jos ei nyt ihan vaaratilanteita olisi aiheuttanut mutta lähes!!

Eli verrokkina siis System IV ja vaihdoin potan tulomatkallani ajossa joten tuoretta vertailua tässä:
NEOTEC istuu omaan päähäni kuin "hansikas". Koko M (vastaa Bemarin 56-57). Eli kiinniasennossa tuntuu aivan kuin olisi integraalikypärä päässä vaikka onkin avattava systeemi! Tukee mukavasti myös poskista, korvien takaa sekä leuasta mitä Bemari ei vastaavasti tee, bemarissa kun kasvot jää aivan kuin jotenkin "luukun reunoille".

Näkökenttää mainostettiin tuossa bemarissa aikoinaan erityisen laajana, mutta nyt kun vertaan NEOTEC:iin niin on muuten vieläkin laajempi! Hyvin esim. huomasin ja pystyin seuraamaan ajon aikana laskuun tulevaa HN-parvea (4) kun sattumoisin on tuossa tuo Ruska2012-harjoitus käynnissä.

No sitten ilmastoinnista: Avasin kypärän päällä olevan vivun ja johan alkoi päähän tuulemaan vaikka olikin Windstopper-ajohuppu käytössä (+9´C). Ja kun kypärän sisälle katsoo niin siinähän onkin melkoiset ja suorat reijät läpi ulkokuoreen ettei mikään ihme. No sitten kun vielä avasin leukaosassa olevan tuuletusläpän niin aivan kuin olisi jokin tuuletin lähtenyt päälle! Että on vaan melkoinen tuulenväre kypärin sisällä jos molemmat luukut avaa...

Leukaosan avaus onnistuu helposti ajokinthaat käessäkin mitä taas bemarin kypärällä ei voinut tehdä ilman ähellystä. Leukaosan avauspainike on myös paremmalla paikalla, edessä kun bemarilla se on alhaalla, piilossa. Lukitus ei klonksu eli ei mitään klappeja mutta katsotaan mitä aika tekee sitten...
Hihnan lukitus on NEOTEC:issä avattavissa yhdellä kädellä, kevyesti sormella vetäen. Bemarissa taas tarvitaan (yleensä) kahta kättä ja sitten pitää jollaikin sormella painaa lujahkosti. Bemarin hihnalukon olen muuten saanut pari-kolme kertaa "lukkoon" niin ettei se tahdo aueta -ei sitten niin millään! Syytä moiseen käytökseen en tiedä vaikka olen sen mekanismia koettanut selvittää.

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut. Bemarissa jouduin aikoinaan työstämään styroksia pois. Paino molemmissa kutakuinkin sama (NEOTEC M -koko 1565gr-1600gr) ja visiirin irroitus on NEOTEC:issä helpompaa bemariin verrattuna ja muutenkin on tuo viriisin lukitus erikoisempaa perinteisiin kypäriin verrattuna koska NEOTEC:issä visiiri menee "vetäytymällä" (3 jousta), kiinni aivan loppumetreillä tiivistyen näin huulia vasten! Tuosta huolehtii erikoinen mekanismi tuossa jonka selvästi näkee kun osat ovat kirkasta muovia.

Vivusta laskeutuva aurinkovisiiri vaikuttaa viimeistellyltä ja laadukkaalta, eikä sen sävytys ole niin tumma kuin olettaisi. Sen käyttö meikäläisellä voi sitten olla toinen juttu kun muutenkin ajan aina laseilla (tummat/keltaiset)?
Pin-Lock vakiona on varmaan ihan hyvä olla olemassa ja jees...?

Melusta: No mitään a i v a n selvää eroa en noitten välillä vielä päässyt (vain 60-80km/h nopeuksilla), tekemään, mutta molemmissa on leukaosa alhaalta käsin suojattu, bemarilla verkkokankaalla ja NEOTEC.illä läpinäkymättömällä eli tukevammalla. Siitä päätellen NEOTEC on tod.näk varsinkin autobahn-nopeuksilla hiljaisempi?

No mitä huonoa bemariin?
No System IV:sta saa 4 erilaista kypärää, eli ehkä nyt se voisi olla se huonoin juttu? Tosin ei tuota ole tullut riisuttua aiemminkaan avomalliseksi, leukaosaa toki olen ottanut silloin tälllöin aina pesua varten pois mutta en muuta.

Että nyt system IV jää kyllä talviajoihin (sähkövisiiri on) sekä muuten rymyajoja varten

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut.

Repäise "läpyköistä" ylimääräiset pehmusteet irti. Kaijuttimet kuuluvat paljon paremmin ja kypärä ei ala painamaan korvia.
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #11 : 25.09.12 - klo:19:14 »
Huurus hehkuttaa Neoteciä, on vielä sama koko kuin itsellä, M. Tuolla on sikälis merkitystä, että siinä on pienempi kuorikoko kuin L:ssä. Mitäkö tuo sitten vaikuttaa? Sitä että M:ssä on huomattavasti ohuemmat pehmusteet (koska muu osa on sama kuin koossa S ja XS, jossa siis paksuimmat), minkä kyllä huomaa jonkin ajan päästä. Alkaa tuntumaan se kova styroksi vähän joka kohdassa, vaikka varsinaisesta puristamisesta ei ole kyse. Ja kaiutinnapit pyrkivät puristamaan korvia, otin ne orig pehmikkeet kokonaan pois. Olisi ne kuopatkin voinnu olla syvemmät. Miksei siihen kohdalle tehdä samanlaisia tiiviitä kuppeja kuin kuulosuojaimissa?  Ei ainakaan ole yhtään hiljaisempi kuin vanhempi Multitec L (jossa kuorikokonsa paksuimmat pehmusteet) kauluksineen. Kypäräpuhelimen murikan aiheuttama virtausmelu on tosi häiritsevä, jotkut tulpat pakko olla. Pitäisköhän askarrella vanhaan Multiteciin kuulosuojainkupit sisään, hmmm.

Hankin tuon Neotecin kyllä sen vuoksi, että se on aerodynaamisempi ja sisältää aurinkovisiirin. Siinä mielessä ok.

Laajemmat marinat Orgin kypärämarinaketjussa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.12 - klo:19:23 kirjoittanut hidas57 »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #12 : 25.09.12 - klo:20:56 »
Miksei siihen kohdalle tehdä samanlaisia tiiviitä kuppeja kuin kuulosuojaimissa?
Tulee vähän törkeen näköiset avomallina:
http://www.ajovaruste.com/marushin-monocolour-flatblack-p-8570.html
umpinaisena voisi mennäkin:
http://www.autoracing.fi/486
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #13 : 26.09.12 - klo:10:51 »
Joo, joskus havaitsinkin tuon Sparcon, mutta nuo kuulosuojainmallit on tehty ajoviimattomaan ympäristöön, lippa ja kaikki.

Mikähän systeemi poliiseilla on? Luulisi niiden tarvitsevan hyvän kuulosuojauksen ja kuuluvat radioyhteydet samaan aikaan. En ole havainnut niiden asenteleavn ennen ajoon lähtöä mitään tulppia tai nappeja.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Shoei Neotec
« Vastaus #14 : 26.09.12 - klo:12:35 »
keskustelin asiasta Hyvinkääläisen mopopoliisin kanssa ja niillä on tätä mallia;
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/x-lite-x-1002/x-lite-x1002-n-com-3-kypara-musta/

on kuulemma surkea. Hankintakeskus päättä mitä niille ostetaan.
Kypäräpuhelin piuhat oli kiinteää mallia. Messuilla voi tutkia tarkempaa, mutta ei niillä kovin ihmeellisiä varusteita ole.
Ukko ihasteli Neotec kypärää.


Bin laden

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal