Kirjoittaja Aihe: Kymppiärrä Nordscleifella.  (Luettu 1172 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Kymppiärrä Nordscleifella.
« : 12.09.11 - klo:17:16 »
Aika vaivattoman näköistä menoa.
Mistä sais tollasen gyroskooppisen kameran tai fiksun kokoisen standin?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rCOt78MB5vM&feature=player_embedded#![/youtube]
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #1 : 12.09.11 - klo:17:31 »
Kappas, siinähän oli samat renkulat jotka mullekki tänään tuli ens kautta varten. airrev

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #2 : 12.09.11 - klo:21:01 »
Raiwokasta tyrkkäystä. Komeeta kuvaa tuollainen gyrokamera antaa. On kyllä kuskilla jokunen sata rundia grüne Hölleä takana.  airrev

Jäi tältä kesää koittamati mopolla, ehkä ensi vuonna. Istuin viime syksynä Touristfahrenissa ystäväni kyydissä kun ajoi autolla BTG:n 7.48, parhaimmillaan ko kaveri ajaa 7.20 eli puol minsaa Kawakuskin ajasta pois...  autolla. Tuossa 7.48 kiekassa ohitti varmaan 50+ muuta sokkaajaa. Ristus että oli adrenaliinit kohdallaan ja pelottikin välillä.  bowdown

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #3 : 12.09.11 - klo:21:20 »
Hurjaa vauhtia mennään joissain mutkissa, ja mopo aivan kallellaan kanttareita nuollen.
Kamera antaa todella hienon vaikutelman siitä, mitä kyyti on. Tuollaisen kun sais vaikka vuokralle ratapäivän ajaksi. Ostaa ei liene varaa.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #4 : 13.09.11 - klo:00:05 »
Mahtavaa menoa.  bowdown Homma näyttää käyvän. Tuli käytyä heinäkuussa Nordschleifen portilla kääntymässä ja ajaminen oli mielessä. Tuli sade rankka ja ajaminen siellä jäi...

Mutta.. I'll be back! On se niin upea pätkä.  BMWsmile
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #5 : 13.09.11 - klo:06:40 »
Käsittääkseni gyroskooppisen kameratelineen teko ei ole kauhean kallista, niitä vaan ei mopokäyttöön soveltuvia pahemmin tullut vastaan vaan jengi on itse väkertänyt niitä.

Ihan hauska rojekti olis ja nuo videot on ihan mahtavia.
Viime vai edellisvuonna oli Rossin mopossa Laguna Segassa. Korkkiruuvi on ihan uskomattoman näköinen.
Video löytyy MotoGP.com-sivustolta mutta vaatii tunnukset.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #6 : 13.09.11 - klo:07:11 »
Contour HD on Rajala kamerassa nyt 199,- ja HD GPS 299,-. Gyro on sitten toinen juttu, mutta tuohon perus HD:n olen tosi tyytyväinen vaikka itse maksettu mainos onkin.

Poissa keke

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #7 : 13.09.11 - klo:07:34 »
Nopeuslukemia ei oikein näkynyt, mutta lujaa meni. Ei varmaan yhtä lujaa olisi menty kesällä Jussipolon kanssa, mikäli oltaisi päästy ajamaan. Tai olisihan sitä päästy ajamaan, mutta luonto ei antanut periksi lähteä rundille kaatosateessa. Ehkä ensi vuonna.
 03Biker

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #8 : 13.09.11 - klo:08:30 »
Contour HD on Rajala kamerassa nyt 199,- ja HD GPS 299,-. Gyro on sitten toinen juttu, mutta tuohon perus HD:n olen tosi tyytyväinen vaikka itse maksettu mainos onkin.

Mulla kanssa Cobtour HD.
Hyvä kamera mopoiluun. Järkevän kokoinen ja muotoinen.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #9 : 13.09.11 - klo:10:28 »
Tuossa kuvaa miltä gyrokuva näyttää kun se laitetaan nopean mopon päälle. Ratana Hockenheim.

http://www.youtube.com/watch?v=vMCvuxeBi0c

Ehkä tässä joutuu talven aikana miettimään josko kokeilis rakentaa RC-helikopterigyrosta ja jostain tarkkuuslaakerista telineen Contourille. Hiilikuitua ja alumiinia on tallissa tarpeiksi... Hmmm... Jos täällä on joku rakettitieteen tohtori, se voisi auttaa millä tavalla lasketaan riittävä vauhtipyörä tuolle vajaa 200g kameralle. Ei millään pysty menemään niin paljon taaksepäin aivokopassa että jaksaisi MAOLin kanssa itse jaksaa laskemaan.

Edit: Eipä tuo nyt ihan mahdottomalta tempulta näytä, toki kallistuskulmaa pitää saada 60-asteeseen saakka (as if...). http://hackedgadgets.com/2007/09/17/gyro-stabilized-camera/ Riittävän nopea servo vaan kallistamaan kameraa... Hmm*2...

BTW. Jos keli on kohdallaan ensi la, menen Alastaroon kokeilemaan muutamalla kanavalla dataloggausta. Olen mukana pikkuisen rahoittamassa hanketta jossa nämä vermeet on tarkoitus saada markkinaan kadunmiehelle/harrastajalle sopivalla hinnalla. Oikein pelottaa mitä kaikkea tyhmyyttä se paljastaa...
« Viimeksi muokattu: 13.09.11 - klo:10:46 kirjoittanut Raaseri »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #10 : 13.09.11 - klo:11:07 »
Niin, tossa Kawa-videossa ei juuri menty yli 45 asteen kallistuksiin, tuskin välttämättä tarpeenkaan noin nopealla radalla. Tuon gyron kanssa asiaa on aika vaivaton seurata, koska pyörän kallistuskulman näkee suoraan suhteessa pystyakseliin. Hitaammalla radalla ainakin pitää liimarenkailla päästä 60 asteen kallistuksiin, joita mm MotoGP:ssä näkee. Siinä vaivoin jalka mahtuu pyörän ja radan väliin, ei tarvii ojennella.  airrev

Raaserin viteossa käytetään noin 50 asteen kallistuksia aika paljon.

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Kymppiärrä Nordscleifella.
« Vastaus #11 : 13.09.11 - klo:19:33 »
Pitää ja pitää. Yli 50 asteen alkaa olemaan kaupan mopoilla paljon, jalkatapit tulee ekana vastaan, alusta melko pian sen jälkeen. S1000 kärsii kallistaa melko hyvin, mulla ei ainakaan raavi mikään maata, kenkä välillä vähän iskee kipinää, mutta tuo A* kenkä on niin leveälestinen että sirompi kenkä sopisi paremmin. Gillesit on kyllä alimmassa asennossaankin vakioita ylempänä. Vähän stiffimpi alusta luultavasti kantaisi keskimutkassa paremmin, nyt vakiota ei voi jäykistää kun herkkyys ja tuntuma on aika rajalla. Ihan ilman modeja ja kivitalon kokoisia testikkeleitä yli 60 asteen ei kaatumati helpolla mennä.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal