Kirjoittaja Aihe: GT:n testausta  (Luettu 13216 kertaa)

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
GT:n testausta
« : 31.03.11 - klo:10:22 »
Miepä kävin eilenä:

Nonni ! Nysse on ajettu. Lupasivat vaan Zentrumissa liikoja kun eihän siellä niitä GTL:iä vielä ollut, tulee vasta toukokuun lopuilla....  ...mutta menihän tuo GT:kin sitten "paremman" puutteessa 

Ja niitä kokemuksia tuoreeltaan n 100km:n ja 90 minuutin jutaukselta tässä:

(Verrokkina on sitten oma K1200LT että jos sikseen..)

-Kevyt on, kevyempi kuin mitä se 60kg:n painoero (vai mitä se nyt olikaan) mutta helppo käänneellä ja pakittaa vaikka ei sitä pakkia enää ole. Vai onko sitten kovilla rengaspaineilla osuuttaa myös asiaan ?

-Parannettu polviote, nyt sen saa (vrt. LT) !

-Tärinöitä/värinöitä ei ole. Ei tuntunut huipuissa (240km/h) jolloin peileistäkin näki jos vain muisti (tarvi enää.. ) kahtoa.
-Jaksaa lähteä valoista vaikka kakkosella. Kolmosellakin jos vähän luistattaa !
-Jaksaa vetää 6:lla vaikka 40 kympistä!
-Cruise menee päälle jo n. 35km/h (LT:ssä 60km/h!)
-Äänet on kyllä parhaat siellä 6 tonnin ja 7 tonnin jälkeen !
-Lähtee (hyökkää) ohituksissa 4:llä rajusti 120Km/h nopeuksista kun vain "raottaa"
-Tasan 100km/h kiekit on 2900rpm.
-Kaasulla on viive, kun se on "Ride By Wire" niin vaijereitahan siinä ei ole ja se jos mikä tuntui oudolta. Kiekit nousee kuin "unessa" ja varsinkin RAIN-modella sen huomaa selvästi !
Voin kuvitella että joiltakin jää tuo ajokampe ostamatta....tai toisaalta, eipä ole kilpailijoita tuossa sarjassa oikein !!

-Ajomodeja on 3:
RAIN, ROAD, ja DYNAMIC. Aloitin ROAD:illa ja vedin kaikki lävitse useampaan otteeseen mutta jopa tuolla D:llä oli se viive joka haittasi. Toki siihen varmaan tottuu mutta-mutta?
-Tuulilasin leikkaus häiritsi meikäläistä ! Se vino leikkaus tulee näkökenttään haitallisesti paitsi jos malttaa pitää se riittävän alhaalla ! Mutta meikäläiselle (182cm) se tarkoittaa lähes puolta tuon nostovaran tarpeettomuutta!
-Ylimmässä asennossa ja max.nopeudella tulee selkään takaa melkoiset pyörteet niin että ajopusero nousee ilmaan.
-Cruise ei poistu vaihdevivulla, kuten ei LT:ssäkään.
-Ilman käsiä jutaessa on vakaa mutta ainakin tuo yksilö pyrki kaartamaan vasemmalle vaikka tienpinnat oli erilaiset joissa tuota kokeilin. Suoraa menee mutta vartalolla pitää korjata siis?
-Keskuslukitus on näppärä, napista, ohjastanko, oikea puoli.
-Radio ei lisää volumea automaattisesti (vrt. LT) vauhdin kasvaessa ??!! (OBS. tähän korjaus: löytyy valikosta on/off)
-Lukittavat 2 katteen lokeroa ovat naurettavan pienet. Sopii vain karkkipussit kumpaankin  ?
-Valoja en päässyt testaamaan kun ei päässyt hämärällä....varsinkin ne adaptiiviset kaarteen mukaan, You Know....olisi pitänyt saada kokeilla jossain 
-Radio oli herkkä ja helppo menusta ja säätöpyörästä (revolveri) käyttää.
-Kahvalämppärien sekä penkkien 6 portaista tehoa en päässyt (voinut) kokeilla...~ +20´C he hee....
-ESA:sta en voi sanoa kun vain gessuje esoilla olen ajellut. Mulla se oli koko ajan 1 hlö/ilma kasseja
-Samoin kovuus oli normal/sport modet, eikä autobahnilla tullut kuoppia enkä hiekkateitä lähtenyt ehtimään.

Mitähän vielä....ai niin. Pakko sanoa:
-JOS haluaa olla huomion keskipisteenä ja varastaa mm liikennevaloissa "Show:n" niin tuolla se onnistuu. 6:n äänet kyllä erottaa ja jos ei heti päät käänny niiin ainakin sitten kun pikkasen vingauttaa 
-Kotilot yritti väkisellään tulla rinnalle ja ikkunoissa olikin sitten naamat kiinni, mutta siihen löytyy helppo lääke ....!
-Valoissa edelleen, porukat oikein pysähtyy katsomaan ja jää paikoilleen tsiigaamaan !

HUONOA:

-No ainakin tuo sähkökaasu
-Radiossa vain etukaiuttimet (vrt. LT 8 kpl)
-Volumen säätö manuaalinen
-Tuulilasin leikkaus
-Kaikki TSIIGAA niin maan perusteellisesti jos kone on käynnissä ! 
Niin ja se hinta tietysti ...

Kuvia ja videoita tulee kun ennättää !  03Biker

« Viimeksi muokattu: 01.04.11 - klo:18:55 kirjoittanut mchuurre »
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
GT:n testausta
« Vastaus #1 : 31.03.11 - klo:11:06 »
Hyvä yhteenveto testiajosta  bowdown
Muistihan mainita edustavas BMWSBF foorumia   airrev  innocent  hesse_biggrin
« Viimeksi muokattu: 31.03.11 - klo:11:25 kirjoittanut atomic »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #2 : 31.03.11 - klo:14:15 »
Loistoraportti, kiitokset Huurre. hesse_ok

Mielenkiinnosta  pitää molemmat kutvoset kyllä  koeajaa. ajelu

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #3 : 31.03.11 - klo:17:10 »
Jo vain! Alkaa löytyä Huurteesta uusia piirteitä. Kommentteja tulee kuin Tuulilasin toimittajalta. Hyviä kommentteja!  respekt ajelu
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #4 : 01.04.11 - klo:01:33 »
Hyvä raportti!

Tosta vehkeestä kun sais kutitetun K 1600 R version niin hesse_wub  airrev
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #5 : 01.04.11 - klo:18:52 »
Jatkoa...

Juu, tuo kaasu hidasajossa pääsi meikäläisenkin pariin otteeseen yllättämään (ekat 2-3 km), itse asiassa onnistuin jopa kerran "stumppaamaan" sammuksiin ekoissa liikennevaloissa  !

Nimittäin, kyllähän kun puhutaan kutosen koneesta niin lähtökohtaisestihan se pitäisi vääntää laajalla vääntöalueella, elikkäs mm heti alakierroksilta alkaen. Pärrän luovuttanut Uberfuhrerkin kyllä sanoin evästäessään meikäläistä matkalle että muista !  No, heti pihasta lähdettyäni kaasua tulee tarjottua liikaa johtuen tuosta "unikaasustakin" että kun se tuolee sieltä viiveellä. Eli kaasun annostelussa menee alkuunsa tovi ennen kuin sen oppii ja / mutta toisaalta, parhaat soudit noista uruista lähtee kun antaa vähän reilummin...

No sitten ajosta muuten:
Se "Ride by Wire" tuli jo tuolla aiemmin, eli en tykännyt, varsinkaan kun luulisi että se olisi noilla 3 -modella erilainen, elikkäs DYNAMIC-modessa lähes kuin "oikea" vaijerikaasu? Hirveätä eroa en noissa modeissa huomannut.

Pärrähän on nyt sellainen kun pärrän kuuluisi olla, elikkäs siihen mennään päälle, jalka yli vaan että heilahtaa ja menoksi, kuten esim. malleissa 1200GT/1300GT. LT:ssähän mennään pärrän "sisään", ohjaamoon ja siinä sulla on sitten sellainen Scanian tuulilasi (joka siis on hyvä, ei moite ! ) ja sellainen 50kg:n perunasäkki Desh:illä, etkä alas näe 
LT:n keula on painava, eturengasta et tiedä missä se menee mutta vastaavasti kulkee suoraan kuin juna, ilman käsiä myös !

GT:n eturenkaan näkee tarvittaessa, keulan paino on kevyt, painopiste taaempana (olikohan muuten ohjausiskaria lainkaan?), ja ajoasento on nyt aavistuksen sportti. LT:n ohjaustankohan tuntuu "papan kottikärryn aisoilta" joka myös vähän antaa myöten. GT:n tanko on värinätön ja kapeampi, tai ainakin se siltä tuntui, joten ohjaus on nopeampi (sportti).

Hidasajo ja käsittely vaikka keilaradalla ei liene ongelma. Istuin + istumaasento on luonteva (182cm/75kg), pyörä on muutenkin kapea ja mm jalkatapit, vaihde-, jarrupolkimet on juuri siellä missä ne pitääkin olla.
Kahvat ovat säädettävissä portaattomasti, (vrt. LT:n 5-asentoa.) Rekkojen ilmaiskuja en päässyt tuntemaan (6-kaistaa), eli siitä en pysty kertomaan, mutta uskon GT:n olevan vakaampi jo ihan pienemmän otsapinta-alan takia.

Jarrut tosi hyvät, mutta tuntuma oli sellainen että kun etusella jarrutti, tuntui että vain etunen jarruttaa ja vastaavasti kun polkimella jarrutti, tuntui kuin molemmat jarrut olisivat olleet käytössä....?

Kaasun avaus jo mutkassa (ramppien liittymät) oli helppoa ja turvallisen tuntuista leveän takarenkaan (ja gyron?) takia. Ei tullut missään vaiheessa "hui"-ilmiötä. Vastaavasti moottorijarrutus oli miedompaa kaikilla vaihteilla kuin mitä oletin, että taisi olla se "luistokytkin" pelissä vahvasti mukana?
(eikös tässä mallissa ollut se, korjatkoon pomppe / somebody)

Toiveena olis ollut sadekeli, (juuri näin !), että olisi päässyt testaamaan kuinka tuossa kastuu? Kate vaikka onkin suojaava niin kyllä kädet ovat aivan suojaamatta, (vrt. LT jossa peilien sijoittelulla hoidetaan homma jo pieniltäkin nopeuksilta), ja samoin olisi kuullut kuinka sutimisenesto yhdessä RAIN-moden kanssa pihistää/leikkaa tehoja pois!

No tietenkin olisihan se voinut tulla luntakin että olisin nähnyt miten tuo malli kerää lunta ja missä se jäänmuodostus tulee ongelmaksi.....no - juu   

Mutta matkakampehan tuo on, ei siinä ole mitään epäselvää!
Satula tuntui hyvältä tuon 90 minuuttisen aikana ja sehän tarkoittaa jo niksmannien teillä yli 200km:n ajomatkaa...

Mutta tuota max.nopeutta jäin vielä miettimään että onko noissa eri modeilla vaikutusta. Nyt tuo maximi jäi kyllä alle mitä siltä odotin, vaikka olikin laukut kiinni ja selkä suorana ? 


Tässä huomaatte tuon "Ride by Wire:n" selvästi....(viiveen  hedari )
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OwUdgm_-NcA[/youtube]

MENU-valikko on sitten aikas monipuolinen että meinaa ajohommat unohtua tykkänään... tongue2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YUacN21QgbY[/youtube]

Rauhallista ajua kun polizei on tuolla sillalla tutkaamassa (tulin juuri tuolta edestä edellisessä videossa..)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fUTMfXardNg[/youtube]

No sitten audio testiä liikennevaloissa  icon_rolleyes
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dkQcfiVGIt8[/youtube]

Ja sitten vähän kiihkeämpää menoa mutta käsi tärisee jo, ei pyörä...(ei ollu tukea)  oops2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N8Z6MtKYteM[/youtube]

Lopuksi puheohjelman kuuntelua (kielen opiskelua  hali_peukku)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w7apXCfNGRU[/youtube]
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #6 : 01.04.11 - klo:20:54 »
Hyvä raportti!

Tosta vehkeestä kun sais kutitetun K 1600 R version niin hesse_wub  airrev

Turbokin vois olla ihan kiinnostava...
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #7 : 01.04.11 - klo:22:05 »
Hyvä raportti!

Tosta vehkeestä kun sais kutitetun K 1600 R version niin hesse_wub  airrev

Mitäs tuo motti painaa jos vertaa K12/K13 koneisiin?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa K1600GTL

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 10
  • BMW K 1600 GTL
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #8 : 01.04.11 - klo:22:39 »
Tosi hyvä raportti,kiitos siitä! Mulle tulossa K1600GTL,menen huomenna Tallinnaan messuille katsomaan!

Poissa Veppe

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 81
  • K1300S -11
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #9 : 01.04.11 - klo:23:46 »
Hyvä raportti!

Tosta vehkeestä kun sais kutitetun K 1600 R version niin hesse_wub  airrev

Turbokin vois olla ihan kiinnostava...
ei aina noita turbo kommentteja...
- Veppe

Poissa K1600GTL

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 10
  • BMW K 1600 GTL
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #10 : 09.04.11 - klo:19:43 »
Eipä ollut Bemareita Tallinnan messuilla mutta ei se mitään saan alkavalla viikolla oman GTL.n 1kk etuajassa,paistaa se aurinko joskus risukasaankin!

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #11 : 10.04.11 - klo:06:29 »
Se on mukavaa kun homma toimii joskus etupainoitteisesti ja saa vaikka mopon etuajassa! Sama kävi itsellä kun aikanaan tilasin autoon manuaali-ilmastoinnin ja tilausaika oli toukokuu. Kaveri sanoi tiskillä että menee 3 kk. Minä monttu auki että kesähän on sitten mennyt... No meni 3 viikkoa ja soitti että on jo tullut. Minä hymyillen että eikun asentamaan. Meni päivä ja se oli siinä. Ja siitä laitteesta oli iloa sinäkin kesänä. Onneksi näitä sattuu... Hyvä!

 ajelu respekt
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa ttdriver

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 72
  • BMW C 650 GT -12
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #12 : 10.04.11 - klo:22:03 »
Jatkoa...
......Kahvat ovat säädettävissä portaattomasti, (vrt. LT:n 5-asentoa.) ....

Ai onks LT:ssä säädettävät kahvat? Facelift-mallissakin?
« Viimeksi muokattu: 10.04.11 - klo:22:06 kirjoittanut ttdriver »

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #13 : 11.04.11 - klo:11:51 »
Jatkoa...
......Kahvat ovat säädettävissä portaattomasti, (vrt. LT:n 5-asentoa.) ....

Ai onks LT:ssä säädettävät kahvat? Facelift-mallissakin?

No niin-niin, siis jos nyt puhutaan kahvojen etäisyyden säädöistä, ei siinä mitään "clíp-oneja" tietenkään ole ! smiley_hitler-t
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: GT:n testausta
« Vastaus #14 : 11.04.11 - klo:18:44 »
Berliinin pojat on saaneet kulutuksen aika siedettäviin lukemiin: bowdown
(www.bmw-motorrad.fi tiedottaa)
Kulutus/100 km (90 km/h)    0,46 l
Kulutus/100 km (120 km/h) 0,59 l
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal