Olen tuollaisella jopa päässyt ajamaan. Nostalogia alkaa kolkuttelemaan täälläkin. Nyt päähän on tullut ajatus että jostain pitää löytää Honda CR500 crossipeli. Tai sellaisen kone ja laittaa se vähä modernimpaan runkoon.
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 17.02.12 - klo:12:37Olen tuollaisella jopa päässyt ajamaan. Nostalogia alkaa kolkuttelemaan täälläkin. Nyt päähän on tullut ajatus että jostain pitää löytää Honda CR500 crossipeli. Tai sellaisen kone ja laittaa se vähä modernimpaan runkoon.Joku 90-luvun 2-t kevari voisi olla sopiva runko, mihin sen koneen laittaa. Tulisi kevyt ratalelu.
kaks- tai kolmepuolikkaalla MZ:llä, jossa uusi moottori, jonka Rotax osti, jolla hän pesi mennen tullen koko muun kaartin. Sen saman moottorin pohjalta sitten tehtiin nämä viissatasetkin RR-moottorit. Junnuissa SM-kisoissa menestynyt Ari Riihinen Kertoi minulle tämän moottorin perusidean olleen se, että rivinelonen katkaistiin keskeltä poikki, ja pantiin peräkkäin kaksi kampuraa. Ei V-kone, vaan ikään kuin kaksi moottoria yhdessä alakerrassa. Kampurat rattailla yhdessä. Tämä oli MZ:n keksintö, mutta niin vaan loppui rahat kehittäjältä, ja oli pakko myydä sitten pois.
Suomessa on jossain piilossa kymmeniä 1990-2005 väilliä tehtyjä oikeita 250cc 2t kisapyöriä. Tehoa paljon enemmän ratakäyttöön kuin tuollaisessa CRssä ja noilla on aikoinaan ajettu sen ajan renkailla kovempaa kuin kukaan tän foorumin ukoista pääsee edes nykymopoilla.Jos haluaa oikeasti hyvän ratapyörän halvalla, tuollaista kannattaisi etsiä. Osien saatavuus saattaa tosin olla ongelma, en tiedä.
Toistamiseen tuli tänään käyttyä ja jostain kummasta aloitin hieromaan kauppaa 800r -> 1000rr (öhlins alustalla varusteltuna)... Tulis jo se kevät.