Sama ryhmä. Siinä ei passaa varmaankaan missailla vaihtamisien kanssa, kun on niin lyhyt pätkä kuitenkin. Sekunninkin verran kun vedättää liian pitkälle pykäliä, on hukattu satoja metrejä suoran päässä kelata viimeiset kierrokset moottorista.
Carbon on oikeessa, helposti unohtuu mailin mittaisella matkalla ihan perusasiatkin, kun pulssi ja jännitys kasvavat.Insinöörilogiikalla ajateltuna tosiaan ei pitäisi loppunopeuden kannalta olla suurta haittaa, vaikka eka varttimaili menisi mahdollisimman nopeesti. Mutta viime syksyn Lappeenrannan kenttäajojen tulosten perusteella mailin loppunopeudella ja ekan varttimailin ajalla ei näyttänyt olevan suurta korrelaatiota (samalla pyörällä).Ajettiin eukon kanssa vuorotellen samalla pyörällä, mulla oli varttimailiajat järjestetään 0,3 - 0,9 sek parempia, mutta hävisin silti perheen sisäisen kilpailun.Tulokset nähtävillä www.liy.fi/tulokset , reknrolla WS-685.
Tarkoittaako tämä 5% vetoluisto, että tuon verran takapyörä pyörii nopeammin, kun vauhti edellyttäisi?