Kirjoittaja Aihe: Rata-ajo  (Luettu 7019 kertaa)

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #60 : 11.03.10 - klo:12:34 »
Mitenkäs se ratapäivä-hanke edistyy?

Kyllä sitä tänäkin kesänä varmaan on joku puolenkymmentä kertaa Bemarillakin kokeiltava. Nyt kun se kerran on kokonaan maksettu, niin joutaahan tuo jo kaatumaankin... :)

Motoparkki, Kemora tai Botniaring olisi minun mielestäni parhaat vaihtoehdot ja varmaan se olisi pakko arkena järjestää ihan vaan kustannuksien hillitsemiseksi.

Muuten ehdottaisin, että mennään vaan yhteisesti sopimalla porukalla johonkin "vapaa harjoittelu"-päivään, mutta kisaan treenajat ei varmaan hirveästi pidä isosta laumasta BMW-kuskeja radan tukkeena...

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #61 : 11.03.10 - klo:13:00 »
Mitenkäs se ratapäivä-hanke edistyy?

Kyllä sitä tänäkin kesänä varmaan on joku puolenkymmentä kertaa Bemarillakin kokeiltava. Nyt kun se kerran on kokonaan maksettu, niin joutaahan tuo jo kaatumaankin... :)

Motoparkki, Kemora tai Botniaring olisi minun mielestäni parhaat vaihtoehdot ja varmaan se olisi pakko arkena järjestää ihan vaan kustannuksien hillitsemiseksi.

Muuten ehdottaisin, että mennään vaan yhteisesti sopimalla porukalla johonkin "vapaa harjoittelu"-päivään, mutta kisaan treenajat ei varmaan hirveästi pidä isosta laumasta BMW-kuskeja radan tukkeena...

Psst,Kliks hali_peukku

Poissa BMWille

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 24
  • K1200R Sport
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #62 : 12.03.10 - klo:21:00 »
Mitenkäs se ratapäivä-hanke edistyy?

Kyllä sitä tänäkin kesänä varmaan on joku puolenkymmentä kertaa Bemarillakin kokeiltava. Nyt kun se kerran on kokonaan maksettu, niin joutaahan tuo jo kaatumaankin... :)

Motoparkki, Kemora tai Botniaring olisi minun mielestäni parhaat vaihtoehdot ja varmaan se olisi pakko arkena järjestää ihan vaan kustannuksien hillitsemiseksi.

Muuten ehdottaisin, että mennään vaan yhteisesti sopimalla porukalla johonkin "vapaa harjoittelu"-päivään, mutta kisaan treenajat ei varmaan hirveästi pidä isosta laumasta BMW-kuskeja radan tukkeena...

Nyt en oikein ymmärrä että BMW-kuskit radan tukkeena  hesse_blink. Viimeksi yritin roikkua parin n.60 bemari paapan perässä Zolderissa mutta kyllä kokemus pesi tehot. Boxeri vehkeet hävisi horisonttiin. Tosin myöhemmin kaverit kertoivat että ovat Bemarin edustajia ja ajelleet radoilla jo 60 luvulta bowdown.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #63 : 13.03.10 - klo:10:24 »


Nyt en oikein ymmärrä että BMW-kuskit radan tukkeena  hesse_blink. Viimeksi yritin roikkua parin n.60 bemari paapan perässä Zolderissa mutta kyllä kokemus pesi tehot. Boxeri vehkeet hävisi horisonttiin. Tosin myöhemmin kaverit kertoivat että ovat Bemarin edustajia ja ajelleet radoilla jo 60 luvulta bowdown.

Nuo onkin niitä piristäviä poikkeuksia, jotka rikkoo säännön:)

Ei kotimaan radoilla inakaan Kemorassa, Motoparkissa tai Botniaringillä kovin usein Bemareita näe. Siellä Cadwell parkin ratapäivillä viime kesänä ei ollut ketään muuta Bemarilla ajavaa kuin minä. Lähes kaikilla oli kisanahkat ym. muut releet viimeisen päälle, mutta ei se näemmä kaikista kovin nopeita tee. Kolme ryhmää siellä oli kuten yleensä Suomessakin ja hidas oli todella hidas, keskiryhmässä paljon vaihtelua ja nopea aivan sairaan nopea.

On muuten siinä mielssä hauska paikka, että siellä saa Bemarinkin keulimaan ihan kunnolla pelkällä kaasun käytöllä.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #64 : 13.03.10 - klo:10:28 »
Eikös Cadwell Parkissa rataohjukset mene molemmatkin renkaat ilmassa?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Rata-ajo
« Vastaus #65 : 14.03.10 - klo:08:18 »
Perjantaina olin radalla samaan aikaan paikallisten RR-kuskien kanssa, ja ihmettelin kuinka jaloissa mä olin.
Kaverit laskee luisussa mutkaan ja mutkasta ulos, samaan aikaan kun itse taistelin taas ihan perusteiden kanssa.

Toinen mitä ihmettelin oli missä vaiheessa ne aloittaa jarruttamisen suoralla. Tai paremminkin mihin saakka ne painaa munana kaasu pohjassa?

Siitä kun itse ajoi kyykkymopolla on hetki aikaa, kuinkahan paljon erilainen se nyt olisi ja oisko oikeesti helpompaa kuin Ärrällä?
Toisaalta S1000RR:llä on huomattavan paljon nolompaa olla hitaampi kuin tollasella katumopolla.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Rata-ajo
« Vastaus #66 : 14.03.10 - klo:09:16 »
Perjantaina olin radalla samaan aikaan paikallisten RR-kuskien kanssa, ja ihmettelin kuinka jaloissa mä olin.
Kaverit laskee luisussa mutkaan ja mutkasta ulos, samaan aikaan kun itse taistelin taas ihan perusteiden kanssa.

Toinen mitä ihmettelin oli missä vaiheessa ne aloittaa jarruttamisen suoralla. Tai paremminkin mihin saakka ne painaa munana kaasu pohjassa?

Siitä kun itse ajoi kyykkymopolla on hetki aikaa, kuinkahan paljon erilainen se nyt olisi ja oisko oikeesti helpompaa kuin Ärrällä?
Toisaalta S1000RR:llä on huomattavan paljon nolompaa olla hitaampi kuin tollasella katumopolla.

Kannattaa käydä kokeilemassa jos oma valinta tuntuu väärältä.

Ja ei se tod ole noloo olla radalla hitaampi kun joku toinen, ainakin mun ego kestää ihan hyvin vaikkapa papan joka ajaa Pan Europeanilla ohi vaikka itselläni olisi 600n kyykky alla.

parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Rata-ajo
« Vastaus #67 : 14.03.10 - klo:09:36 »
Ei se tunnu väärältä valinnalta, paremminkin ratakärpänen pääsi hiukan puraisemaan, ja nyt vaan funailee että kuinka paljon ketterämpi kyykky olis..
Ei sillä että Ärränkään suorituskyvyssä olisi mitään valittamista kuskiin verrattuna.



« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo:10:11 kirjoittanut jarska »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Rata-ajo
« Vastaus #68 : 14.03.10 - klo:10:12 »
Ei se tunnu väärältä valinnalta, paremminkin ratakärpänen pääsi hiukan puraisemaan, ja nyt vaan funailee että kuinka paljon ketterämpi kyykky olis..
Ei sillä että Ärränkään suorituskyvyssä olisi mitään valittamista kuskiin verrattuna.





Tätä ratakärpäsen puremaa mäkin hieman pelkään ja vielä kun olen muutenkin himoinnut salaa tuota RR:ää. innocent

Ps. sori spk_1978, kirjoitin aluksi vahingossa sun viestin sisälle.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Rata-ajo
« Vastaus #69 : 14.03.10 - klo:10:38 »
RR on kyllä makea ilmestys.
Ratapäivillä on yksi valkopunasininen rassi ja menee niin pirusti.

Siinä saattaa sitten tulla rajun luokan ylilyönti jos moisen itselle menis laittamaan.
Lähinnä funannu jotain käytettyä kusiaista missä olis kuitenkin kaikki säädöt niin sais ruuvailla taukojen aikana kaikkia muttereita miten sattuu. idea3

Tarvis taas saada kunnon resetti ettei mopojen määrä taloudessa enää nouse.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Rata-ajo
« Vastaus #70 : 14.03.10 - klo:10:51 »
Vielä on kalenterissa vapaita päiviä vuokramopolle , rohkeesti vaan  hali_peukku

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #71 : 14.03.10 - klo:12:15 »
Eikös Cadwell Parkissa rataohjukset mene molemmatkin renkaat ilmassa?

Ei siihen ilmeisesti kovin kummoista "rata-ohjusta" edes tarvitse. Bemarillakin riitti siihen "mountain"-kohtan vaan kevyt avaus kakkosvaihteella, niin keuli komeasti. Siinä sattuu varmaan paljon vahinkoja, kun uuden kyykkypyörän ostaneet avaa kunnolla siitä hitaasta oikeasta jos eivät tiedä paikkaa. Siinä tulee aika karsean näköistä woblausta, kun sitten tullaan alas etupyörä vinossa ja siinä on sitten melkein heti perään sellainen ässä-mutka.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #72 : 14.03.10 - klo:13:36 »
Perskuta!
Tuolla jos saa keskeltä ajettua kiekon sileeks niin on syytä katsoo jo peiliin..

Pojat painaa tosissaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F9hJoSQADHg&feature=related[/youtube]
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #73 : 14.03.10 - klo:15:03 »
Näyttää ihan Kemoran hommilta, JTK,spk_1978 ja Matso siellä keulilla ja muut yrittää saada kiinni. icon_rolleyes

Komeen näköstä kun sen osaa!!

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Rata-ajo
« Vastaus #74 : 14.03.10 - klo:15:19 »
Tuossa Cadwell parkin radassa on melkoisesti korkeuseroja ja se muistuttaa aika paljon Ahvenistoa. Se on jännä juttu, että Ahvenistolla olen ajanut vaan kerran ja en pitänyt yhtään, mutta tuolla Cadwell parkissa ajaminen oli hauskaa ja jotenkin siinä ei ollut ihan samaa vaaran elementtiä kuin Ahvenistolla. Aidat on molemmissa ympärillä, mutta ehkäpä se muutama metri nurmikkoa enen niitä aitoja tekee sen eron?

PS. varma tapa saada tonnisen MV Agustan kuski yliyrittämään on ohittaa se matkabemarilla jarrutuksessa... :)

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Bemujammu
30.04.24 - klo:18:27

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal