Kun vaihdat ne tulpat, niin tarkista puolat..
Lamda vian luulisi näkyvän tuolla testerillä. Lamdan johdon voi ottaa irti, kone käy silloin jollain peruskartalla. Polttoainesuodatinvika tulee esiin kierroksilla ja vedättäessä, ei kävelyvauhdissa. Edelleen puolavika ei näy testerilä. Polttoainesuutin? No koita eliminoida vika kerrallaan.
Käykö hyvin tyhjäkäyntiä ja pysyykö kierrokset vakaina? Lähteekö heti vetämään, kun pienillä kierroksilla avaa kaasua reilummin?
Hei! Pane GS-911 kiinni ja kone käyntiin. Tämän jälkeen pystyt lukemaan lambda-arvot koneen käydessä. Samalla voit lukaista polttoaineen paineen. Sama olisi hyvä tehdä "ajaessa" jolloin nämä lukemat saisi talteen hetkellä jolloin nykimistä tapahtuu. Saisi ainakin varmistettua lambdan toiminnan ja saavatko suuttimet tarpeeksi polttoainetta.Ettei vaan vika olisi tyhjäkäynnin ilmasuuttimessa airboxin pohjassa?
En tiedä onko kaukana kotoa mutta mulla oli vastaavaa K13R:ssä.Sitä ihmeteltiin huollossakin kunnes putsasivat tyhjäkäyntiventtiilin(?) (Idle valvesta puhuivat)Hyvin veti sen jälkeen.Tuo on K13 alkupään mopoissa jonkin sortin ominaisuus joka kai on osa huolto-ohjelmaakin.
En tiedä mitä puhdistaminen auttaa, koska ei ole omakohtaista kokemusta. Ainakin alkuvaiheessa nämä oli integroitu airboxiin kiinteästi eli vaihto ei ole ainakaan halpa operaatio.