BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1600GT/GTL => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: piiisiepe - 26.08.11 - klo:09:38

Otsikko: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: piiisiepe - 26.08.11 - klo:09:38
Joo. Pistetääs pikku kyssäri. Montako näitä jo on. Meinaan ku niihin törmää melkein joka paikassa. bmw2_smilie
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Antti V - 26.08.11 - klo:11:22
Talvella puhuttiin, että Suomen kiintiö olisi ollut 130 pyörää (muistaakseni 60 GT:tä ja 70 GTL:ää) ja tuo munkin pyörä pitäis olla ylimääräinen (tuosta nyt en ole ihan varma) ja tietääkseni noita ei ole ihan kauhean paljoa myymättä. No semmoinen, joka ihan tosissaan on käynyt pyörää ostomielessä kokeilees, eikä vain potkiis renkaita, niin on kyllä aikalailla joutunut ottaa kättä pois taskusta myyjän edessä.
Eilen kanssa kun pikku mutkan kävin tekemässä, yritin ihan tosissaan pitää naamaa peruslukemilla, sillä onhan toi ihan mahtava matkapyörä 03Biker bmw2_smilie
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Kardaani - 26.08.11 - klo:17:43
Tervehdys kaikki foorumilla olijat ja kävijät. Tässäpä tuore jäsen pää täynnä tyhmiä kysymyksiä (kyllä ne siitä pikkuhiljaa vähenee ja järkiintyy ajan kanssa ... tai sitten ei).

Kävin pikaisesti testaamassa 1600GT :tä ja semmoinen pieni miinus että jo lyhyehkön lenkin jälkeen ajaminen rupesi käymään hieman käsille. Johtuneeko siitä että olen tähän saakka putputellut vain ja ainoastaan jonkinlaisella customilla (jossa enemmänkin roikutaan taaksepäin kuin nojataan eteenpäin) ja nyt eka kokemus tuon tyyppisestä pyörästä ja erilainen ajoasento vain vähän oudoksutti? Toisaalta ohjaustangon asentoa ei ilmeisesti ole mahdollista säätää (korjatkaa jos olen väärässä) ja voiko olla että tämänkokoiselle (190 cm) kaverille ei vakiasento passaa?

Anyway ... aattelin kysästä, kun tällä foorumilla olevilla on varmaankin jo aikalailla kokemusta ko pyörästä, kertoisiko joku suurinpiirtein samankokoinen kaveri miten on pyörä käteen sopinut? Väsyykö kädet pidempään ajettaessa, miten vakio-plexi, onko riittävä vai kaipaisiko isompaa? Miltä istuma-asento tuntuu pidemmällä reissulla?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jiihoo - 26.08.11 - klo:19:29
Näiden kuuspyttyisten määrästä puhuin tänään BMW Suomen edustajan kanssa. En tiedä paljonko se alkuperäinen Suomen "kiintiö" oli, mutta ne myytiin jo keväällä loppuun ja kesällä saatiin lisää. Nyt nekin on käytännnössä myyty ja kohta tulee jo ensimmäinen erä 2012-malleja Suomeen.

Tilastojen mukaan BMW on tänä vuonna yli 500cc luokassa Suomen myydyin prätkä. Sopivasti kun valitsee luokat niin jokainen on jossain paras  :)
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: hidas57 - 26.08.11 - klo:21:06
Joo, hyvin noita kuutosia näkyy. Vielä kun näkis kuutos-sportin. hali_sikalovena
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Antti V - 26.08.11 - klo:21:43
Näiden kuuspyttyisten määrästä puhuin tänään BMW Suomen edustajan kanssa. En tiedä paljonko se alkuperäinen Suomen "kiintiö" oli, mutta ne myytiin jo keväällä loppuun ja kesällä saatiin lisää. Nyt nekin on käytännnössä myyty ja kohta tulee jo ensimmäinen erä 2012-malleja Suomeen.
No tuokin kuvaa vähän tuota BMW motokuume kamppanjaa, jossa kaikkien uusien pyörien ostaja saa 1000 € edestä BMW tarviketta, muttei tietysti näiden K 1600 GT/GTL:n osalta.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jiihoo - 27.08.11 - klo:08:58
BMW motokuume kamppanja, jossa kaikkien uusien pyörien ostaja saa 1000 € edestä BMW tarviketta, muttei tietysti näiden K 1600 GT/GTL:n osalta.

Myyjällähän intressissä on myydä kauden tässä vaiheessa niitä laitteita joita "uhkaa" jäädä varastoon ylivuotisiksi.

Tarkkaan ottaen Bemarin motokuumekampanjassa luvataan 1000 eurolla BMW-ajo- tai lisävarusteita niihin uusiin Bemareihin, jotka ovat joko jälleenmyyjän, maahantuojan tai tehtaan varastossa.

1600-mallit kai jäävät siitäkin syystä jo pois tästä kampanjasta, että ne valmistetaan pääasiassa asiakastilauksina ja asiakkaan haluamilla varusteilla.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: mchuurre - 28.08.11 - klo:10:29
Kuvalla on muuten ainakin, misjööt, yksi GTL myymättä, (juu se sama joka oli siellä Hattulassa mun alla..), että ei mennyt kaikki.

Eilenä kun kävin paikallisliikennettä harjoittamassa, Tuupovaarassa ja saman tien takasi (770km), omalla LT:llä niin kyllä tuli muuten taas mieleen miten hyvin on LT:n voimansiirto tehty ilman mitään veto-klokns, veto pois-glonkgs, veto -klong: välyksiä, samoin kuin cruisen toimivuus..... bowdown

Että pantiin liian aikaisin nuo kutoset markkinoille?  hesse_blink
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: zetor6 - 05.09.11 - klo:20:58
Hyvin niitä oli ainakin heinäkuun lopulla saatavissa.  GT:n toimitusaika oli n. 6 tuntia.

Laitanpa tähän jo aikaisemmin .org -sivuilla julkaisemani GT-kokemukset yli 2000 km Lapin reissulta:

Taustaksi aikaisemmat laitteet eli vertailupohjat: K1300R, Diavel,  F650GS, Vmax1600, R1200GS, Hayabusa, zzr1400, gtr1400, FZ1S, ZX12R, 1100XX,...,

Oleskelu pyörän päällä ajaessa n. 24 h /vrk:

Tällaiselle tumpille perusasetus eli satula alhaalla tuntui alkupuolella matkaa oikein hyvältä. Ajoasentoa voi muuttaa kohtuullisen paljon ajon aikana. Istuin  on riittävän kapea (jalkoja voi roikuttaa helposti) ja minulle sopivan kova.

Koneen värinät ja muut tärinät eivät häiritse lainkaan. Peileistä näkee hyvin taakse. 

Tuuliasin asennoista löytyy minulle, minun kypärälleni ja kulloisellekin nopeudelle ja tuulelle sopiva asetus, jolla voin katsella tuulilasin yli. Siihen se lasin yläosan leikkaus on juuri oikein tehty.  Matkaan sisältyi myös moottoriteitä, ja varsinkin niillä nopeuksilla aerodynamiikka on kerrassaan mainiolla tasolla.

Jonkinlainen yllätys oli kuitenkin se, että ajamisen loppuosalla oleminen pyörän päällä kävi huomattavasti tuskaisemmaksi kuin esimerkiksi F650GS:llä tai Vmax:lla ajamissani rautapyllyajoissa. Luultavasti satula olisi pitänyt nostaa ylempään asentoon (20 mm korkeammalle) polvikulman pienentämiseksi.  Sitä täytyy kokeilla. Parkkipaikalla voi silloin tulla ylimääräistä touhua, sillä pyörä on painava.
Seisaltaan ajaminen ei tuntunut GT:llä kovin luontevalta, mutta toki se auttaa puutumiseen nopeasti.

Nappula- ja mittaristokäyttöliittymä:

Vasemman käden valintarengas ei ole täydellisen onnistunut, mutta saa sillä valittua haluamansa asetukset näytollle, jousitukseen, tms.  Diavelin monivalintakytkin on onnistuneempi.  Muut näppäimet toimivat odotetusti. Saksalaiset voisivat kyllä kopioida vilkkukytkimen logiikan lisäksi myös kytkimen fyysiset ominaisuudet mistä tahansa japanilaisesta esikuvasta. Se on liian pieni ja ennen kaikkea tunnoton.

Jarrut:

Poroalueella jarruja tulee kokeiltua usein ja kunnolla, ja niistä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Niiden toiminta (osittainen integrointi, ABS, puristusvoima,..) on eleetöntä ilman mitään yllätyksiä. Hidastuvuus oli aivan riittävää näinkin painavalle pyörälle ja kuskille.

Jousitus:

Olin jo aikaisemmin testaillut eri asetukset minulle sopiviksi.
En muuttanut jousituksen säätöjä kertaakaan koko reissulla. Teiden laatu vaihteli lähinnä leveyden suhteen. Pinnat olivat erinoimaisessa kunnossa koko lenkillä, ja juosituksen säätö ei tullut mieleen kertaakaan.

Vaihteisto, vetolinja:

Vaihteisto ja vetolinja kolisevat tarpeettoman paljon. Ehkä se tekee hyvää kokea olevansa aloittelija jossain liikennevaloissa tai huoltoasemalla, kun herättää ympäristön  huomion äänillä, jotka eivät oikein ole tältä vuosituhannelta. Ajoin joskus kuorma-autokortin ns. "pulla-Sisulla", josta lähti samanlaisia kolinoita.

Valot:

Valot tuli testattua poikkeuksellisen perusteellisesti läpi yön ajelulla 4-, 9- ja 3-teillä. Kaukovalot ovat todella hyvät. Tie olivat niin suoria, että valojen kääntymisellä ei ollut juurikaan merkitystä. Valokeila on riittävän leveä ja pitkä, jotta syntyi harhainen kuvitelma hirvien näkyvyydestä.  Ohitustilanteissa näki selvästi, että useimmilla autoilla oli huonommat kaukovalot.

Vaihtaminen lähivaloille aiheutti sitten kerta toisensa jälkeen tilanteen, että sata metriä aikaisemmin valaistua tietä hävisi näkyvistä. Kontrasti on todella tai jopa liian suuri. Jos ajaisin enemmän pimeällä, niin lisälähi- tai sumuvalot olisivat tarpeelliset.  Ne löytyvät toki GT:n laajasta lisävarustelistasta.

Tehokkuus, kiihtyvyys:

GT ei ole mikään ohjus, mutta ulkonäköönsä, ajoasentoonsa ja painoonsa verrattuna se on varsin ripeä laite. En tarvitse toista pyörää tästä syystä. Ohitukset ovat hyvin helppoja, vaihtamisen tarve tällä vääntöhirmulla on minimaalinen.  Vakioputken tuottama äänimaailma on sopivan erilainen kuin mihin olen tottunut.

Mukavuusvälineet:

Kahvan- ja penkinlämmittimet oilvat tällä reissulla mukavat, ja osittain jopa tarpeeliset (tuntien ajaminen 6,7,8 asteen lämpötiloissa).  Aikaisemmin olen itsekseni ihmetellyt yhdistelmää vakionopeussäädin ja moottoripyörä. En ihmettele enää, sillä sen avulla voi lepuuttaa oikea kättä. Tätäkään ei minulle oltu aikaisemmin kerrottu.

Yhteenvetoa:

GT on mielestäni oikein hyvä sporttinen matkapyörä olematta äärimmäisen hyvä kummassakaan. Se on toimiva kompromissi, jolla ei ole asiaa esimerkiksi hiekkateille.

Pikkukessu säilyy pihassa.

Jostain syystä repsikka haluaa vain GT:n kyytiin.

Pisteet GT:lle 88/100.    03Biker
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 05.09.11 - klo:22:18
^Osittain samaa mieltä - mutta en kuitenkaan täysin. Näin tosin vasta K 16 GT / 1 pv kokemusten jälkeen, viikon päästä osannen kertoa lisää..
Ajatus.. hesse_blushing En ole vielä sellaista pyörää omistanut, jolla ei hiekkateille olisi ollut asiaa - tässäkö se sitten ja jos, niin miksi..? Siis normaaleja sorateitä tarkoitan, en mitään metsäpolkuja, enkä edes metsäautoteitä..

Siitäpä tulikin mieleen... Maantiepyörillä ja kyykyillä ajelevat..?
Kierrättekö ja vältättekö hiekkateitä ja jos, niin miksi? Meinaan, kun eihän niissä ole mitään ihmeellistä  ässälläkään, eikä edes painavammalla RS:llä.. Olenko ihan omituinen, kun joskus ja useinkin ajelen hiekkateitä ihan tarkoituksella.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Bozze - 05.09.11 - klo:23:41
Siitäpä tulikin mieleen... Maantiepyörillä ja kyykyillä ajelevat..?
Kierrättekö ja vältättekö hiekkateitä ja jos, niin miksi? Meinaan, kun eihän niissä ole mitään ihmeellistä  ässälläkään, eikä edes painavammalla RS:llä.. Olenko ihan omituinen, kun joskus ja useinkin ajelen hiekkateitä ihan tarkoituksella.

Kyllähän noita tulee ajeltua harva se viikko, tuossa kun nopeasti laskeskelin niin tainnut mennä liki tuhannen km verran soralla tänä kesänä. Hieman raskas ja kankea tuo kooässä kylläkin on tuohon homman mutta pärjäähän silläkin paremman puutteessa (ts. ei ole tilaa pitää toista mopoa). Usein löytynyt myös huippu asfalttipätkiä kun noita ajellut, ensiksi päästellyt jotain 4-numeroista hetken -> päällyste loppuu -> 20 km soraa jonka jälkeen taas hyvä asfalttipätkä  ajelu
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Raaseri - 06.09.11 - klo:08:38
Siitäpä tulikin mieleen... Maantiepyörillä ja kyykyillä ajelevat..?
Kierrättekö ja vältättekö hiekkateitä ja jos, niin miksi? Meinaan, kun eihän niissä ole mitään ihmeellistä  ässälläkään, eikä edes painavammalla RS:llä.. Olenko ihan omituinen, kun joskus ja useinkin ajelen hiekkateitä ihan tarkoituksella.

En aja edes autolla soratiellä jos ei ole pakko. Saati sitten sporttimopolla. Crossipyörä on sitä varten.

Omiin rahoihini nähden molemmat autot ja sporttimopot on aivan liian kalliita että viitsisin helmoja/alakatetta/muita osia pippuroida hiekka- ja kivisuihkulla.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 06.09.11 - klo:12:11
Siitäpä tulikin mieleen... Maantiepyörillä ja kyykyillä ajelevat..?
Kierrättekö ja vältättekö hiekkateitä ja jos, niin miksi? Meinaan, kun eihän niissä ole mitään ihmeellistä  ässälläkään, eikä edes painavammalla RS:llä.. Olenko ihan omituinen, kun joskus ja useinkin ajelen hiekkateitä ihan tarkoituksella.

Kyllähän noita tulee ajeltua harva se viikko, tuossa kun nopeasti laskeskelin niin tainnut mennä liki tuhannen km verran soralla tänä kesänä. Hieman raskas ja kankea tuo kooässä kylläkin on tuohon homman mutta pärjäähän silläkin paremman puutteessa (ts. ei ole tilaa pitää toista mopoa). Usein löytynyt myös huippu asfalttipätkiä kun noita ajellut, ensiksi päästellyt jotain 4-numeroista hetken -> päällyste loppuu -> 20 km soraa jonka jälkeen taas hyvä asfalttipätkä  ajelu

Juuri noin se menee minullakin, eli soralle pääsee usein niitä nelinumeroisia ajellessa. Vaan eipä tule mieleen takaisinkaan kääntyä, alkaa se asfaltti kuitenkin taas jossain. Joskus ihan tarkoituksellakin soralle.. Esim. kun lähden mökiltä (Savonlinna, Ahvensalmi) Heinäveden ja/tai Joensuun suuntaan, niin aina ajan ~40 km soratien kautta ihan siksi, että se oikaisee n. 30 km. Sama homma Kerimäen suuntaan, siinä saa ajaa samanmoisen pätkän ihan kohtuukuntoista soratietä.

Ei katupyörällä, tai kyykyllä mennä soralla kuin crossarilla, vaan rauhallisesti - ilman mitään hiekka ja kivisuihkuja. Minkäänmoisia vaurioita en ole huomannut, tosin likaiseksi mopon saa vallankin kurakelillä.
Täytyy myös myöntää, ettei ole nautinto ajaa kenenkään perässä julmetussa pölypilvessä. Vaan hiljaistahan noilla pikkuteillä useimmiten on.

Menikin taas ihan ohvitopikiksi.. oops2

Eli vielä GT asiaa.. Siis onko se pikakiinnitteinen takalaukku (joo, oli varusteena) niin pöllösti suunniteltu, että pitää irottaa matkustajan istuin ennen kuin sähköpiuhan saa irti? Se penkki kun näyttäis olevan kahdella ruuvilla kiinni..
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Antti V - 06.09.11 - klo:15:00
Eli vielä GT asiaa.. Siis onko se pikakiinnitteinen takalaukku (joo, oli varusteena) niin pöllösti suunniteltu, että pitää irottaa matkustajan istuin ennen kuin sähköpiuhan saa irti? Se penkki kun näyttäis olevan kahdella ruuvilla kiinni..

Kyllä se on siten, että matkustajan istuimen joutuu irroittamaan, sillä sen sählöjöhdon kautta kulkee myös keskuslukituksen piuha ja jos siihen pääsisi helposti käsiksi, niin... Tai näin olen sen ainakin itselleni perustellut. Tuohon samaiseen telineeseen sopii myös se vanhemman takalaukku ilman muutoksia.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 08.09.11 - klo:20:18
^Se laukusta lähtevä piuha on 20 cm näkyvillä siinä oikean takavilkun päällä. Eli käsiksi pääsee helpostikin. Siksi ihmettelen, miksei liitin ole siinä välissä..? No, onpahan pikku puuhaa talvella.

Edit: Piuha ei ilmeisesti ole oikein asennettu, sillä näyttäishän siellä joku ura olevan.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: hidas57 - 09.09.11 - klo:08:17
Hirveetä tuuninkin tohinaa tuntuu aiheuttavan tämä uutuuskin.  BMWsmile :mrgreen:
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: piiisiepe - 09.09.11 - klo:09:46
Hirveetä tuuninkin tohinaa tuntuu aiheuttavan tämä uutuuskin.  BMWsmile :mrgreen:
Joo. Älä muuta virka veli. Omankin pesin eilen ja pikku puunauksen sen päälle. jumpie
Ps oman gt käytin 10000km huolossa emc:llä. Lasku 161 ekee. Ei paha.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jite - 13.09.11 - klo:19:57
Kuuluuko navin muistikortilla oleva musa pyörän stereoista? Itsellä kun tuota radiota ei ole niin en pääse testaamaan asiaa. Kaveri  vaan kyselee kun haluaa tietää ennenkuin latailee biisit kortille. Eikös sulla J@ck viimeksi jotain humppaa sieltä soinut kun kävit pyörää näyttämässä?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Antti V - 13.09.11 - klo:20:50
Jos on stereot pyörässä, niin ei kuulu, ilmoittaa vain, että käytä pyörän omaa äänentoistojärjestelmää. Sitä en tiedä, mutta oletettavasti toimii silloin navin kautta, jos noita stereoita ei ole.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 13.09.11 - klo:23:24
Humpat kuului radiosta ja samoin navin opastus kuuluu kaiuttimista, jos volyymiä on tarpeeksi. En ole perehtynyt, saisko pelkän navin opastuksen kuulumaan radion kautta, siis ilman radion huudattamista. Sillä voisi olla käyttöä.. Navin muistikortilla olevasta musasta ja sen kuuluvuudesta ei hajuakaan.

Sano kaverille, että hommaa napit korviin jos ei ole sitä jo tehnyt. Kaiuttimet toimii jotenkin vain kaupunkinopeuksissa, maantiellä niistä kuuluu lähinnä epämääräistä mölinää.. Radio on aika turha laite ilman korvanappeja.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Eka - 14.09.11 - klo:00:36
Muistikortilta voi soittaa musaa. En tiedä mitä kaikkia tiedostoja soittaa, mutta ainakin mp3:t toimii. Lähteeksi vaan valitaan USB. Shufflen saa päälle pitämällä poppikoneen mode-nappia vähän aikaa pohjassa.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jite - 14.09.11 - klo:13:36
Täytyypi viedä korttia kaverille lainaksi ja kokeilla. Kiitos. Outoa että lähteeksi pitää valita USB jos navillakin on oma valikko.
USB-liitinhän on siellä kotelossa joten sen kyllä tajuaa.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Eka - 14.09.11 - klo:16:55
Ai nyt tajusin väärin. Siis tarkoitan, että juuri siihen oikean jalan edessä olevan kotelon USB-liittimeen voi tökätä muistikortin suoraan ja soittaa siitä musaa. En ole navin muistikortilta koittanutkaan, kun tuo on mulle sopivampi ratkaisu.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jite - 14.09.11 - klo:21:18
Näin vähän arvelinkin. Täytyy itse kokeilla viikonloppuna kuin homma pelittää.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Matti - 06.12.11 - klo:11:26
Uusi jäsen vanhoilla metkuilla. Keväällä tulossa 1600 GTL Heinolta. Pidin jo tuosta 1300 Gtstä jolla ajoin vaivaiset 12 tonnia, mutta jotain vielä kaipasi, siispä pyörä vaihtoon ja uutta kehiin, kun sain tarjouksen josta en voinut kieltäytyä.

Matkasuunnitelmia kehitellessä meneekin tässä osa talvea ja eipä sitä muuta voikaan tehdä, kun pyörä on vielä missä sitten onkin.

Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Bem-Ari - 06.12.11 - klo:11:34
Onnittelut uutukaiselle,kunhan se sieltä saapuu.Odottavan aika on varmaan pitkä  hesse_biggrin
Ja tervetuloa foorumille.  hesse_hellou BMWsmile
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: GSR600 - 06.12.11 - klo:12:05
Uusi jäsen vanhoilla metkuilla. Keväällä tulossa 1600 GTL Heinolta. Pidin jo tuosta 1300 Gtstä jolla ajoin vaivaiset 12 tonnia, mutta jotain vielä kaipasi, siispä pyörä vaihtoon ja uutta kehiin, kun sain tarjouksen josta en voinut kieltäytyä.

Matkasuunnitelmia kehitellessä meneekin tässä osa talvea ja eipä sitä muuta voikaan tehdä, kun pyörä on vielä missä sitten onkin.

Onnittelut uuden pyörän johdosta  hesse_kalja
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Jussipolo - 07.12.11 - klo:21:26
Onnittelut hyvän pyörän vaihdosta toiseen hyvään! Ja tervetuloa joukkoon!  shakehands bmw2_smilie
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Eka - 07.12.11 - klo:21:44
Onnee
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: utteli - 21.07.12 - klo:20:31
Tervehdys kaikki foorumilla olijat ja kävijät. Tässäpä tuore jäsen pää täynnä tyhmiä kysymyksiä (kyllä ne siitä pikkuhiljaa vähenee ja järkiintyy ajan kanssa ... tai sitten ei).

Kävin pikaisesti testaamassa 1600GT :tä ja semmoinen pieni miinus että jo lyhyehkön lenkin jälkeen ajaminen rupesi käymään hieman käsille. Johtuneeko siitä että olen tähän saakka putputellut vain ja ainoastaan jonkinlaisella customilla (jossa enemmänkin roikutaan taaksepäin kuin nojataan eteenpäin) ja nyt eka kokemus tuon tyyppisestä pyörästä ja erilainen ajoasento vain vähän oudoksutti? Toisaalta ohjaustangon asentoa ei ilmeisesti ole mahdollista säätää (korjatkaa jos olen väärässä) ja voiko olla että tämänkokoiselle (190 cm) kaverille ei vakiasento passaa?

Anyway ... aattelin kysästä, kun tällä foorumilla olevilla on varmaankin jo aikalailla kokemusta ko pyörästä, kertoisiko joku suurinpiirtein samankokoinen kaveri miten on pyörä käteen sopinut? Väsyykö kädet pidempään ajettaessa, miten vakio-plexi, onko riittävä vai kaipaisiko isompaa? Miltä istuma-asento tuntuu pidemmällä reissulla?

Samoja fiiliksiä myös täällä, varsinkin kaasukäsi tahtoo puutua eli vakkaria tulee käyteltyä aika ahkeraan. Customilla minäkinen ennen ajelin. Ajoasentoon tottuu aika nopeasti eli sen suhteen ei ole ongelmia. Itse olen 193cm pitkä ja GT tuntuu ihan passelilta, GTL oli liian matala.

Pleksi menee varmaan jossain vaiheessa vaihtoon, hieman on matala mutta hyvin silläkin pärjää.

Kaiken kaikkiaan 700km jälkeen olen erittäin tyytyväinen pyörään. Kokeilin jopa GTL satulaa omaan GT:hen ja silloin kyllä ajokorkeus oli mukavampi mutta jalat auttamattoman koukussa. Tuo matalampi ajokorkeus myös vaikutti selvästi käsien puutumiseen. Jostain olin kuulevinani että tankoon saisi pienen korokepalan, jopa suht halvalla, tuo varmasti auttaisi.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Kardaani - 21.07.12 - klo:21:57
Tänä kesänä 8000 km takana ja kyllä tämä omalta ja hyvältä tuntuu. Joskus tosin oon miettinyt korkeampaa plexiä. Onko kellään kokemuksia?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 22.07.12 - klo:11:19
Miettinyt on, mutta en uskalla ostaa mutu-tuntumalla. Tuo GT:n pleksi ei tunnu parhaalta mahdolliselta, mutta mielestäni GTL:n pleksi on vielä huonompi. Ainakaan koeajamassani en saanut sitä järkevään asentoon mitenkään. Lisäksi suora yläreuna (toisin kuin GT:ssä) ei vaan ole jotenkaan käy minulle.

Pitäis päästä kokeilemaan eri versioita, ettei mene samanlaiseksi pelleilyksi kuin K 12 RS:n kanssa aikoinaan. Rahaa paloi, mutta lopulta orggispleksi osoittautui parhaaksi ratkaisuksi.

Jos joku tietää mikä olisi varmasti hyvä ja sopiva tällaiselle ~185 senttiselle, niin mieluusti otan minäkin vinkkiä vastaan. Saisipa vielä pienen koeajolenkin tehdä..  tongue2

Myös käsille kaipaisin enemmän suojaa, onko kenelläkään mitään havaintoa..? Vielä kun luistokytkimen? lonks-lonks välykset saisi pois, niin tuostahan voisi vaikka tykätä.

Eilen tarkoituksella viitisenkymmentä km hiekkatietestiä. Ongelmitta tuolla menee sorallakin - ainakin itsekseen ja ilman laukkuja..
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jowin - 22.07.12 - klo:12:19
GTL:n lasi on tuttuun BMW tyyliin kehitetty ilmmeisesti optimoiden polttoaineenkulutusta, mukavuuden kustannuksella. Samahan se oli LT:n laseissa. Mielellään kärsisi vaikka puolen litran lisäkulutuksen, jos löytyisi  LT:ssä käyttämäni CeeBaileysin veroinen tuulilasi. Eroa on helppo vertailla kun tuo LT:kin on vielä tallissa. Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta CeeBaileysin tuuletusaukollisesta lasista?
Viikko sitten käytiin myös testaamassa GTL:n sorotieominaisuuksia, 30 km sepelöityä metsäautotietä. Kalalla käytiin Vilmankairassa. Töisevä se on kun hiljaa ajaa, takana istuvan nopeudenrajoittajan ohjeiden mukaan. Ja kaikki laukut mukana täyteen pakattuina. Hieman kun lisää vauhtia, hyrrävoimat tulee auttamaan soutamiseen.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: perttip - 23.07.12 - klo:19:26
Miettinyt on, mutta en uskalla ostaa mutu-tuntumalla. Tuo GT:n pleksi ei tunnu parhaalta mahdolliselta, mutta mielestäni GTL:n pleksi on vielä huonompi. Ainakaan koeajamassani en saanut sitä järkevään asentoon mitenkään. Lisäksi suora yläreuna (toisin kuin GT:ssä) ei vaan ole jotenkaan käy minulle.

Pitäis päästä kokeilemaan eri versioita, ettei mene samanlaiseksi pelleilyksi kuin K 12 RS:n kanssa aikoinaan. Rahaa paloi, mutta lopulta orggispleksi osoittautui parhaaksi ratkaisuksi.

Jos joku tietää mikä olisi varmasti hyvä ja sopiva tällaiselle ~185 senttiselle, niin mieluusti otan minäkin vinkkiä vastaan. Saisipa vielä pienen koeajolenkin tehdä..  tongue2

Myös käsille kaipaisin enemmän suojaa, onko kenelläkään mitään havaintoa..? Vielä kun luistokytkimen? lonks-lonks välykset saisi pois, niin tuostahan voisi vaikka tykätä.

Eilen tarkoituksella viitisenkymmentä km hiekkatietestiä. Ongelmitta tuolla menee sorallakin - ainakin itsekseen ja ilman laukkuja..
Oletko ajatellut kokeilla esim. MRA:n "lisälippaa",  Omassa k1300GT:ssä , sekä  r12000GSA:n alkuperäisessä visiirissä se on tuonut huomattavan parannuksen, ei uskoisi kuinka suuri vaikutus niillä on.  hali_peukku  Kypärän ravistelu ja humina on lähes poissa.  MRA X-creen saa visiirin yläreunaan puristettavilla kiinnikkeilläkin, joten pystyy kokeilemaan ilman visiiriin reikien porailua.  03Biker
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 24.07.12 - klo:11:10
Onnistuisikohan tämä linkki.. https://www.mrashop.de/erp/catalog/navigationPath//1.Sortiment/0.html?mral=1&type=%283234%2C19%2C0%29&form=%28376%2C20%2C0%29&spr=D (https://www.mrashop.de/erp/catalog/navigationPath//1.Sortiment/0.html?mral=1&type=%283234%2C19%2C0%29&form=%28376%2C20%2C0%29&spr=D)

Melkein, mutta ei ihan.. Kun kuvan "farblos" linkkiä klikkaa, niin tulee lisäkuva jostan "XCC-Klemmestä. Mikä se mahtaa olla, joku säätöjuttuko ja onko se tarpeellinnen?
Ja sopiiko lippa oikeasti myös GT:n pleksiin, joka on yläreunastaan loiva V.

Ja onko näitä MRA lippoja myynnissä missään kotimaan liikkeissä, tekisi mieli vähän hiplata ensin.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Kardaani - 24.07.12 - klo:11:30
Minusta näytti että tuo XXC-Klemme olisi lisäpalikka jolla lippa saadaan kiinnitettyä visiiriin ilman reikiä. Muution menee reikien poraamiseksi?

Kyllähän tuon varmasti kiinni GT:n pleksiin saa mutta ei ehkä pyörän ulkonäköä ainakaan paranna... tietenkin makuasia sekin.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 24.07.12 - klo:12:25
Jaa, Stomillhan noita saattaisi ollakin ja reikien poraamiseenhan se jatkokysymykseni näköjään liittyi.

Ilmeisesti tuo lippa on sama kuin tässä Stormin linkissä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/tuulisuojat/yleistuulisuojat/x-creen-double-adapter-clear-xcdamra-katelasi/ (http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/tuulisuojat/yleistuulisuojat/x-creen-double-adapter-clear-xcdamra-katelasi/) eli yleismalli..?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: perttip - 24.07.12 - klo:12:27
Minusta näytti että tuo XXC-Klemme olisi lisäpalikka jolla lippa saadaan kiinnitettyä visiiriin ilman reikiä. Muution menee reikien poraamiseksi?

Kyllähän tuon varmasti kiinni GT:n pleksiin saa mutta ei ehkä pyörän ulkonäköä ainakaan paranna... tietenkin makuasia sekin.
Joo, se on ne lisäpalikat, millä voi kokeilla reikiä poraamatta lipan toimintaa, jättää muutaman päivän kiinniololla värimerkit pleksiin.
Eikös 1300GT:n ja 1600GT:n orig. pleksien yläreuna ole melko saman muotoinen.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Kardaani - 24.07.12 - klo:12:51
1600GT:n originaali pleksissä on tuo lovi keskellä. Tuli muuten mieleen että voi vaikeuttaa säätöjä/vaikuttaa toimintaan.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: perttip - 24.07.12 - klo:21:13
J@ck, jos haluat kokeilla ja sovitella, lainaan kyllä lippaa, ja reunaan kiinnityssarjaa, vaatii vaan hiukan askartelua...niin pääset kokeilemaan. hali_peukku
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 25.07.12 - klo:09:52
Jeps, kiitoksia vaan. Ihan mieluusti sovittelen, jos sellainen mahdollisuus on. Laitatko vaikka yv:llä puhelinnumeron, niin soitan sinulle.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: utteli - 25.07.12 - klo:15:49
Laitatko J@ck sitten testi tulosta miten toimii. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Leppis - 29.07.12 - klo:08:54
Itse ostin sian säkissä, eli Wunderlich Ergo-pleksin. 190cm kuskilla pelittää ok. Ei mitenkään mullistavasti parempi, kuin org pleksi, mutta hyvä ja lisäksi aika nätti. Savunharmaa sopii punaisen mopon kanssa kuin nenä päähän.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Antti V - 03.08.12 - klo:17:16
Mulla on nyt ollut tuo GT vuoden ja n 25 tkm takana. Kun se mulle tuli, ajattelin kanssa vaihtaa tuota pleksiä, kun niin pieneltä tuntui. No pleksi on alkuperäinen, mutta kypärä vaihtui System 6:seen. Tuon kompinaation kanssa tuo toimii mielestäni erittäin hyvin, niin nomaaleissa suomalaisissa matkanopeuksissa, kuin myös pyörällä täysillä ajettaessa.

Uskoisin noiden aftermarket pleksienkin toimivan, mutta usein ne on joidenkin kompromissien summa. Ne saattavat toimia rauhallisessa, tai hivenen reippaamassa vauhdissa, mutta kovassa aiheuttaa taas omia manöövereita.

Se mikä on ollut erikoinen tuossa vakiopleksissä, niin se kolo lasin päällä, sillä mulla mittaa 182 ja mulle se toimii ihan pahuksen hyvin. Lasia ei tarvitse maantielläkään juurikaan nostaa, häviää kaikki pyörteet/äänet ja silti näkee tuon kolon kautta.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 05.08.12 - klo:20:40
Ensimmäinen vika +8 tkm kohdalla... Tuo pirun pleksi jumiutui yläasentoon. Tulee alas, kun virrat sammuttaa, mutta napista ei laskeudu. Ylöspäin kyllä nousi ja nyt kun pyörän käynnistää se on sitten ihan pystyssä ja pysyy, kele.. Ainakin lippa yms. kokeilut jää, kunnes vika saadaan korjattua.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Kardaani - 06.08.12 - klo:08:09
Mulla meni 10 tkm kohdalla vasemman kahvan katkaisijapaketti vaihtoon kun pleksin käyttökytkin rupesi temppuilemaan. Varsinkin sateella tuntui ettei pelitä millään ja sai peukalo kipeänä yrittää vemputtaa pleksiä ylös. Navissa oli myös outo vika kun keskellä kirkasta auringonpaistetta saattoi heittää yönäytölle. Päivitin siihen ohjelmistot ja sen jälkeen on ainakin toistaiseksi pelannut.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: atomic - 06.08.12 - klo:16:25
Navissa oli myös outo vika kun keskellä kirkasta auringonpaistetta saattoi heittää yönäytölle. Päivitin siihen ohjelmistot ja sen jälkeen on ainakin toistaiseksi pelannut.

Mulla aikoinaan sama vika Zumo 550:sen ohjelmassa. Päivitys korjas vian.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 06.09.12 - klo:15:27
Pyörä kävi huollossa sekä renkaiden vaihdossa ja nyt toimii jälleen pleksin säätökin. Kun piti jotain ajanvietettä keksiä, niin ajelin ensin sähköskootterilla Lahdessa ja kävin sitten Heinon viereisessä Stormin myymälässä.

Stormilta jäi mukaan Mra X-Creen Lippa, jonka porailin viime viikonloppuna paikoilleen. Vähän arvailua asennus oli pleksin V-mallista johtuen, mutta taisipa se kohdalleen osua.
Jo ihan vaan mutu säädöllä suhinat vaimenivat todella paljon - oikeastaan niin paljon, ettei tuota tarvinne sen enempää säädelläkään. Asentelin sen paikkaan, jossa lippa ei tule juurikaan näkökenttään ja pleksin yli näkee siinä missä aiemminkin. Hyvältä siis vaikuttaa  tongue2

Piti tähänkin pyörään tehdä vacci-öljykokeilu, eli oli omat ölpät mukana. Sanokoot kuka mitä vaan, niin  ero on selkeä entisiin merkkihuollon synteettisiin suositus-Castroleihin verrattuna. Vaihteet menevät mukavammin ja äänettömämmin päälle ja ihan kuin luistokytkimen lonksahdukset olisivat pienentyneet. Melkein sanoisin, että moottorikin kehrää karvan verran sivistyneemmin.
Pelkkää mutuahan tämä, mutta kun näin kesken kauden vaihtaa, niin eroa ei voi olla huomaamatta.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: huttma - 07.09.12 - klo:07:13
Mitä öljyä laitoit. Oliko pyörässäsi öljynkulutusta Castrolin kanssa.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 07.09.12 - klo:13:34
Öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan, eli sellaiseen vaivaan ei tarvinnut hakea parannusta. Koneessa on nyt Mobil Delvac MX 15W-40 mineraaliöljyt, jotka täyttävät valmistajan öljyluokitukset.

Mobililta saamani infon mukaan:

Mineraaliperustainen Mobil Delvac MX 15W-40 soveltuu hyvin sekä vesijettiin että moottoripyörään. Tuo (märkä) luistokytkin on aika yleinen konstruktio, ja sen toimiva voitelu edellyttää sopivaa viskositeettia ja lisäksi että käytetään nimenomaan mineraaliöljy. Synteettisen öljyn nestekitka on liian alhainen, jolloin kytkin luistaa likaa. Mineraaliöljyllä kitkaa on riittävästi, jolloin kytkin toimii oikein.

Mobil Delvac MX 15W-40 on ensisijaisesti raskaan kaluston dieselmoottoriöljy, ja tämän vuoksi sille ei ole haettu JASO MA hyväksyntää.
Todennäköisesti tuote tämän luokituksen täyttäisi, jos se testattaisiin, mutta virallista hyväksyntää ei siis ole.

Ystävällisin terveisin
Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU EAME Technical Help Desk, L&S Planning & Technology
Sähköposti: TechDeskEurope@exxonmobil.com
Puhelin:    0800 114181

Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: piiisiepe - 07.09.12 - klo:14:05
Joo. Pistämpä minäkin tähän muutaman rivin. Kesän alppireissulla meidänkin 16 GT rupesi "syömään" kans öljyä. Ajotietokone kertoi, että lisää öljyä. No, minä poika nostin sitä uutta pitkää öljytikkua ja harmikseni huomasin, että eihän se kastunut yhtään ashamed. Öljynä on castroilin joku rasinki laatu. Ajotapa oli ykkös kakkos vaihteella hanikat kaakkoon periaatteela. Ja olihan se emäntäkin kyydissä. Ensimmäistä kertaa sain takarenkaan kyljet kulumaan enempi kuin keskeltä  hali_peukku.  Ja sit vielä. EMC:llä vaihdettiin meillekin vasemman puoleinen nappula hässäkkä. Taisi ottaa kosteutta itteensä mee tiedä. Toivottavasti olisi kelejä vielä jäljellä. Olis pikkusen virtaa vielä jäljellä.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: JukkaE60 - 07.09.12 - klo:15:18
Piti tähänkin pyörään tehdä vacci-öljykokeilu, eli oli omat ölpät mukana. Sanokoot kuka mitä vaan, niin  ero on selkeä entisiin merkkihuollon synteettisiin suositus-Castroleihin verrattuna. Vaihteet menevät mukavammin ja äänettömämmin päälle ja ihan kuin luistokytkimen lonksahdukset olisivat pienentyneet. Melkein sanoisin, että moottorikin kehrää karvan verran sivistyneemmin.
Pelkkää mutuahan tämä, mutta kun näin kesken kauden vaihtaa, niin eroa ei voi olla huomaamatta.

Millä vaihtovälillä meinaat mennä vaccien kanssa?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 08.09.12 - klo:15:25
Viimeisen 14 v sisään on joka vuosi tullut mittariin ~10 tkm ja sen mukaan olen öljyjäkin vaihdellut. Jos ei ole ollut isompaa huoltotarvetta, niin kuitenkin aina ennen seisontaan laittoa uudet öljyt niin moottoriin, kuin peräänkin. Myös määräaikaishuollot on yleensä tehty aina kauden lopuksi, pienemmät välihuollot olen tehnyt itse.
Vaihtoväli käytännössä siis 1 vuosi, olipa koneessa sitten mopilia tai kastrollia.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: JukkaE60 - 08.09.12 - klo:20:24
Pitänee kokeilla ässäänkin tuota delVaccia. Maallikkona on sama fiilis että öljy on liian juoksevaa, yksi huomio on että kylmälllä koneella vaihteet ei ronksu lainkaan, mutta kun vähänkin lämpenee ja vapaalta laittaa ykköselle niin jo....
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: sysija - 08.09.12 - klo:20:54
Kävin ajamassa k 1600 gt tutut kolinat vaihtaessa ja vaihteen päälle laitossa.
Positiivinen yllätys 6 koneen väännössä. Kaasu vaatii tottumista, kytkin kevyt käyttää.
Olisiko vaihto delvac öljyyn hyvä idea?? Ajoasento oli hyvä ja rento. Matkustaja piti istuimesta
eikä valittanut pyörteistä.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 27.09.12 - klo:14:29
Jäi mainitsematta.. Valittelin joskus aiemmin lähivalon suuntausta, joka mielestäni näytti turhan lähelle. Mainitsin asiasta huollossa ja totesivatkin suuntauksen olevan huomattavasti liian alas säädetty. Nyt on kuin eri valoilla ajelisi.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: sysija - 02.10.12 - klo:23:01
Nyt lähti vanha K 1300 GT vaihtoon, Uusi K 1600 GT tuli talliin. vanhalla pyörällä tuli kelkottua n 20000km
ilman mitään vikoja. Toivottavasti uusi kampe toimii yhtä hyvin   03Biker
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: Veppe - 03.10.12 - klo:00:11
Jäi mainitsematta.. Valittelin joskus aiemmin lähivalon suuntausta, joka mielestäni näytti turhan lähelle. Mainitsin asiasta huollossa ja totesivatkin suuntauksen olevan huomattavasti liian alas säädetty. Nyt on kuin eri valoilla ajelisi.
Tyhmä kysymys; eikö sitä itse voi säätää mieleiseksi?
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: hidas57 - 03.10.12 - klo:08:30
Minäkin kuulin jotain legendaa xenonien säätämisen suhteen, mutta omasta Skeidasta (se on auto) kyllä löytyi aivan selkeä ruuvit, joista pyöräyttäen alkoi lähivalojen keila olemaan sellainen ettei kaukovaloja juuri edes tarvitse. Vielä yhden talven jälkeen ei ole kukaan vilkutellut valojaan häiriintymisen merkiksi. Ihan turha on pelkkää eturengasta valaista, jos tehoja löytyy.
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: piiisiepe - 03.10.12 - klo:09:25
Joo. Onneksi olkoon Sysija uuden Gin Tonicin johdosta. shakehands
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: j@ck - 03.10.12 - klo:20:23

Tyhmä kysymys; eikö sitä itse voi säätää mieleiseksi?

Voi kyllä, en vaan jaksanut perehtyä ja huoltoon viedessä sitten muistin..
Otsikko: Vs: 1600 GT ja GTL
Kirjoitti: jowin - 04.10.12 - klo:10:01
GTL:n lasi on tuttuun BMW tyyliin kehitetty ilmmeisesti optimoiden polttoaineenkulutusta, mukavuuden kustannuksella. Samahan se oli LT:n laseissa. Mielellään kärsisi vaikka puolen litran lisäkulutuksen, jos löytyisi  LT:ssä käyttämäni CeeBaileysin veroinen tuulilasi. Eroa on helppo vertailla kun tuo LT:kin on vielä tallissa. Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta CeeBaileysin tuuletusaukollisesta lasista?

Eilen sain tullista ulos uuden pleksin. Tilasin CeeBaileysin ekstrawide, normaalikorkuisen, tuuletusräppänällisen light gray.
Tuohan piti heti ruuvata paikoilleen ja kokeilla: n.40 km koeajon perusteella sanoisin, että kypärämelu pieneni selvästi, lasia voi pitää alempana kuin alkuperäistä, joten lasin yläreuna on selkeästi näkökentän alareunassa. Alkuperäistä piti pitää niin ylhäällä, että lasin yläreuna oli häiritsevästi keskellä näkökenttää. Paikoilleen pantuna uusi on keskeltä lasia n. 1cm alempana ala-asennossa kuin alkuperäinen. Takatuulta on selvästi enemmän kuin alkuperäisessä, kun tuuletusräppänä on kiinni. Räppänää raottamalla tai avaamalla kokonaan voi säädellä takatuulen miltei kokonaan pois. 80-100 nopeuksissa voi ajaa visiiriauki ilman  silmiin puhaltavaa ajoviimaa, ja kuitenkin reilusti katsella lasin yli. Kaksi päällä ei vielä ole ehditty testaamaan, joten takamatkustajan mukavuusmuutoksista ei vielä ole kokemuksia.
Hintaa lasilla oli tehtaalla 345 $, ja siihen +us tax 25 $, +rahti 99 $, +suomen alv ja tulli 95 €, siis veroineen, rahteineen ja tulleineen vapaasti Torniossa vajaa 470 euroa