Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 23.09.10 - klo:08:17Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen.
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) - Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat.Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) - Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat käyttöön.Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
Lainaus käyttäjältä: Nasu - 30.09.10 - klo:13:26Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.
Lainaus käyttäjältä: tahvo - 30.09.10 - klo:16:18Lainaus käyttäjältä: Nasu - 30.09.10 - klo:13:26Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.Tuota, kyllä Heinonkin kaveri oli sitä mieltä että sen kytkimen tarkoitus ennemmin on kuskia suojaamassa kuin moottoria. Ihmetteli myös asiaa kun selvisi ettei muissa malleissa sellaista ole. Japanin vehkeissä ja muissakin tollanen on ollut jo vuosia. No eipä tuo silti nyt mikään maailmaa kaatava asia ole, ollaan ilman kun moista kerran ei tuohon tekniikan riemuvoittoon ole saatavilla. Eikä ne kaadot ja kaatumiset aina ole kiinni holtittomasta / osaamattomasta ajosta. Itse en ole kokenut, mutta nuo kotiloiden liikkeetkin välillä ovat melko mielenkiintoisia liikenteessä.