Kirjoittaja Aihe: parannus ehdotukset  (Luettu 37827 kertaa)

Poissa Kasperi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 23
  • BMW K 1300 s vm 2012
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #45 : 06.01.12 - klo:08:02 »
BMW Motorrad Concept 6

Tommonen ois varmaan aika häijy kampe...

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #46 : 06.01.12 - klo:09:27 »
Meinasin omalla pyörälläni ja sen perällä ajaa niin kauan kuin se kestää tai takapyörässä alkaa tuntumaan klappia.

Pyörä on K1200S -05.

Öljyt on vaihdettu kerran vuodessa tai 10 tuhannen välein.

Jos se ei noilla opeilla kestä lähemmäs 100 tuhatta kilometriä, niin eipä siinä silloin ole paljon kehumista.

Carbon

  • Vieras
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #47 : 06.01.12 - klo:09:48 »

 Mites ketjut...? ashamed

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #48 : 06.01.12 - klo:12:24 »
Meinasin omalla pyörälläni ja sen perällä ajaa niin kauan kuin se kestää tai takapyörässä alkaa tuntumaan klappia.

Pyörä on K1200S -05.

Öljyt on vaihdettu kerran vuodessa tai 10 tuhannen välein.

Jos se ei noilla opeilla kestä lähemmäs 100 tuhatta kilometriä, niin eipä siinä silloin ole paljon kehumista.
MOi. Kuinka paljon ajettu "ikuisilla öljyillä". Takapyörän heiluttelulla ei saada juurikaan tietoa laakereiden kunnosta, koska akseliputki on lukittu kestovoidellulla laakerilla, sekä hammaskosketuksen väljyydestä on vaikea saada luotettava tietoa koska kardaania ei saada lukittua. Kun suoritetaan öljyvaihto kaardaani irti otettuna, voidaan booriakselia heiluttamalla ja pyörittämällä todeta mahdollinen väljyys. Takapyörää heiluttamalla ja pyörittämällä,  saadaan jotakin tietoa kestovoidellun laakerin kunnosta. Mielestäni tämän pikku vetopyörän akselin laakerointi on tämän perän heikkous, onhan tähän kohtaan tehty parannusta.






Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #49 : 06.01.12 - klo:12:32 »
Vastauksena 1234:lle, kiitos kysymyksistä. Olisko ollut ensimmäinen öljyn vaihto n.parinkympin kohdalla, sitten kymppitonnin välein. Pyörän kiinnityslaipan irroitin hydraulisella puristimella työntekemispaikallani. (Valmistin ko. peränpurkuun-kasaukseen tarvittavat "kikkareet" korjausrompun kuvia mallina käyttäen).  Osat tilasin PM Heinolta, maksoi n.250e, toimitus kesti ainakin 2-3viikkoa. (Hermo meinas mennä, kesän paras ajokausi meneillään, hankin myös "varaperän" eBay:sta hyllyyn) Tyhjennysroppua ei ollut perässä, enkä sellaista tehnyt, öljyn vaihto kun on melko helppo siitä takapropustakin, eihän siinä tartte irroitella muuta kuin reaktiotanko, takapyörä, ja tietysti ABS-anturi, helpottaa täyttöä, sekä tulee putsattua "rautasilppu" anturin päästä. Jarrusatulakin saa olla paikoillaan.  Jos tarkoitit peränkannen laakerilla sitä iso kuulalaakerin (muistaakseni 6013-2RSc- ) näytti ja tuntui ehjältä, silti uusin kaikki laakerit ja tiivisteet.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #50 : 06.01.12 - klo:16:26 »
Vaihdoin äsken 1300s peräöljyt. Öljyillä oli ajettu 10000 km. Aika kirkaat oli, mutta helppo ja nopea homma tehdä. Jatkossa pitää vaihtaa moottoriin ja perään 10000km välein öljyt yhtäaikaa. Jos sen tekee itse, se ei ole kustannuskysymys.
« Viimeksi muokattu: 06.01.12 - klo:16:50 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #51 : 06.01.12 - klo:17:53 »
Sullahan on juuri oikeanlainen tuo mp-nostin  hali_peukku
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #52 : 06.01.12 - klo:18:18 »
Ostin aikoinaan puuilosta 150€ kantavuus 400kg.
Ja uudet öljyt isolla ruiskulla sisään.
Bin laden

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #53 : 06.01.12 - klo:20:02 »
MOi. Ompa jäsen bin ladenillla komea mopo ja huoltopaikka. Näissä tiloissa voisi vaikka suorittaa umpisuolileikkauksen.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #54 : 06.01.12 - klo:20:52 »
no hätätapauksessa kyllä idea3, työpöydät on Kone oy:ltä hissien ovet- samaa materiaalia ne on leikkauspöydätkin. Valaistuksena on 18 kpl 58W loisteputkia. Talliin mahtuu 2 autoa ja yksi motukka helposti. Ja tarviketta, nykyistä ennen oli VTR
HONDA VTR 98
« Viimeksi muokattu: 06.01.12 - klo:21:03 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #55 : 07.01.12 - klo:15:26 »
MOi. Kyllä toisten passaa. Edellisellä sivulla olevat perän kuvat, en minäkään jarrulevyä ole joulukuuseen nostanut, vaan remonttipaikalla lähimpään paikkaa jossa ei olisi mutaa. Tämä paikka on myrskyn kaatamien puiden karsittu oksisto, taitaahan siellä vilahtaa lypsykonekin.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #56 : 10.01.12 - klo:19:41 »
MOi. Puretun perän tarkempi tarkastelu paljasti kummia. Pienen vetorattaan (Booriakselin) neulalaakeri oli malliltaan sellainen että k12 pyörissä ei pitäisi olla koskaan käytetty. Laakeri oli 30x15 vaikka pitäisi olla 08/06 saakka 30x16 ja siintä eteenpäi 32x16. Akselin pään pitäisiolla 16mm, mutta on 15mm. tälläistä akselia on käytetty jo 1982 R80RT:sä. Neulalaakeri on tunnettua Slovakialaista laatua.

Voihan olla, että Ukko BMW on käyttänyt kasauksessa kaikkia osia mitä hyllystä on löytynyt. Saattaahan olla, että kiireinen markkinoille tulo on vaatinut tälläisen järjestelyn. Ehkä tämä on ollut syy siihen, että piirimyyjät eivät saa avata vaihdettavia periä, vaan on toimitettava tehtaalle tutkimuksiin tai "naurettavaksi". Mitähän keräily osia pyöristä vielä löytyy.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #57 : 10.01.12 - klo:20:49 »
Voihan olla, että Ukko BMW on käyttänyt kasauksessa kaikkia osia mitä hyllystä on löytynyt. Saattaahan olla, että kiireinen markkinoille tulo on vaatinut tälläisen järjestelyn. Ehkä tämä on ollut syy siihen, että piirimyyjät eivät saa avata vaihdettavia periä, vaan on toimitettava tehtaalle tutkimuksiin tai "naurettavaksi". Mitähän keräily osia pyöristä vielä löytyy.

Nehän on ottaneet sitten mallia italialaisista. Noita Motoguzzeja kun entisöivät, niin joskus on vaikea näyttää toteen, että mitä osia on käytetty missäkin vuosimallissa. Tosin niissä on yleensä kyse lähinnä kosmeettisista osista. Tekniikka taasen on sitä samaa pidemmän aikaan kerrallaan ennen tarpeettomia uudistuksia...

Eihän ne Guzzin perätkään ole suunnittelultaan ihan parasta A-ryhmää, mutta kyllä niillä kuullemma sen 100 tuhatta ajaa ja laakerit löytyy tarvittaessa ihan mistä tahansa laakerikaupasta.
« Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo:21:25 kirjoittanut JTK »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #58 : 20.01.12 - klo:14:05 »
 
K1200GT -06,  n. 44000km.  Akseliputkella oleva "neulalaakeri" alkoi ahdistamaan ja koko pyörä tärisi kuin horkassa, pakko oli lopettaa ajaminen ensimmäiseen kohdalle osuneeseen autobahnliittymään.  Tunnin jäähdyttelyn/ihmettelyn jälkeen pääsi taas n. 20-30km.  "Yön yli jälkeen toimi siten, että pääsi varovasti   bmw_yllapito ajelemalla Saksasta pois.   Uusin perään kaikki tiivisteet ja laakerit, sen jälkeen pyörällä ajettu yli "toinen mokoma" oireitta.

MOi. perttip voisitko vastata vielä muutamaan kysymykseen. 1 oliko pyörässä paljon kuormaa. 2 Oliko ilma viileä / kylmä.  3 kun lähdit liikkeelle, tarviko Sinun ajaa kauan hiljaista nopeutta. 4 kun / jos pääsit isolle tielle, ajoitko suurta nopeutta. 5 oliko perässä jotakin tunnettua öljyä.  Jos voisit laittaa myös noin numerotietoja.
Kiitos etukätee. 

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #59 : 20.01.12 - klo:19:15 »
K1200GT -06,  n. 44000km.  Akseliputkella oleva "neulalaakeri" alkoi ahdistamaan ja koko pyörä tärisi kuin horkassa, pakko oli lopettaa ajaminen ensimmäiseen kohdalle osuneeseen autobahnliittymään.  Tunnin jäähdyttelyn/ihmettelyn jälkeen pääsi taas n. 20-30km.  "Yön yli jälkeen toimi siten, että pääsi varovasti   bmw_yllapito ajelemalla Saksasta pois.   Uusin perään kaikki tiivisteet ja laakerit, sen jälkeen pyörällä ajettu yli "toinen mokoma" oireitta.

MOi. perttip voisitko vastata vielä muutamaan kysymykseen. 1 oliko pyörässä paljon kuormaa. 2 Oliko ilma viileä / kylmä.  3 kun lähdit liikkeelle, tarviko Sinun ajaa kauan hiljaista nopeutta. 4 kun / jos pääsit isolle tielle, ajoitko suurta nopeutta. 5 oliko perässä jotakin tunnettua öljyä.  Jos voisit laittaa myös noin numerotietoja.
Kiitos etukätee.
Moikka!
Vastauksia kysymyksiin: 1= Kuljettaja (n.85kg) ja sivulaukut . 2= Ajoon lähdettäessä lämpö n. +2 c (Nordkapp), välillä -2 / -3 c (Norrköping), vian ilmetessä n.+20-+25 c(Rödbyhavn).  3= Pääsi heti n. 70-80 km:n rajoitukselle.  4= Sitä 70-80km:n nopeutta.  5= Voiteluaineena E**O Synt. 75W-90 GL5 

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal