Oho,oliko huollossa jotain extrahommia, kun tuonverran maksoi.Tuntuu aika hintavalta.
Jos venttiilinvälykset on tarkastettu niin sehän se tuossa varmaan maksaa. Siinähän joutuu purkamaan aika paljon. Herää kysymys, paljonko maksaa sitten jos venttiilit joudutaan säätämään. Nokka-akselit irti yms. Sikakallista, mulla on 17 000 mittarissa, pitää varmaan alkaa jo säästämään. Ei saakeli, en maksa, hommaan työkalut ja huoltorompun ja teen ite. 20 000 menköön vielä liikkeessä, sitten laadin kyllä oman huolto-ohjelman. Tolla hinnalla saa tosiaan aika paljon asennus/rentouttamisjuomia ja kun varaa tuohon pari päivää aikaa ja mielellään aktiivisen ajokauden ulkopuolella niin se tulee tehtyä huolella. Tai jos osuu ajokaudelle niin Mussukkahan liikkuu kyllä vaikka natsisaha olis telakalla...Onko joku tehnyt noita venttiilihommia ite?
Repahan kertoi kaiken oleellisen,mutta sellainen asia täytyy vielä huomioida,että kytkimen nestevälityksessä EI SAA käyttää jarrunestettä.Siellä on sellainen vihreä öljy,jota käytetään Bemarin autoissa ja joissain iskunvaimentimissa.Voin käydä katsoon tarkemminkin tuolta tallin puolelta,jos jotakuta kiinnostaa.Myydään litran pulloissa ja maksoi jotain 17-18e.Riittää varmaan 10 vuotta.Jos tähän kytkinnestehommaan ryhtyy,niin onnistuu parhaiten,kun täyttää alhaalta päin ja imee säiliöstä ylimääräiset pois.Siinä työsylinterin kyljessä ei ole kuin sulkutulppa.Sen tilalle voi kiertää ilmausruuvin,muistaakseni M6 kierre.Hyvä apuväline hommaan on apteekissa myytävä suurin injektioruisku (maksoi n.4e).Sillä on muuten helppo työntää öljyä myös sinne maanmainioon perävälitykseen.
Kaikessa haastavuudessaan jarrunesteiden vaihto tuntuu aika houkuttelevalta. Nettihän on pullollaan ohjeita, mutta mihin niistä voi luottaa? Onko BMW:n huoltorompulla ohjeita?Tässä yksi melko vakuuttava ohje jonka löysin intterwebin syövereistä, se on Gessuun servo-ABS3-jarruilla, eräällä toisella foorumilla sanottiin, että menetelmä on aivan sama servollisissa K-pyörissä:http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/service_abs3.pdfTässä on vielä ilmaussuppilon rakennusohjeet, tähän siis kaadellaan uudet nesteet samalla kun vanhoja pumppaillaan servon avulla pois:http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/ab ... dapter.pdfOvatko päteviä ohjeita?Löytyykös venttiilinsäätöohjeita jostain? Olen tähän mennessä moponi itse huoltanut ja aion kyllä tuon puimurin kanssa jossain vaihessa jatkaa perinnettä.
Löytyykös venttiilinsäätöohjeita jostain?
Entäs se jäähdytysjärjestelmän ilmaus?