Kirjoittaja Aihe: 1600 GT ja GTL  (Luettu 52430 kertaa)

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #30 : 21.07.12 - klo:21:57 »
Tänä kesänä 8000 km takana ja kyllä tämä omalta ja hyvältä tuntuu. Joskus tosin oon miettinyt korkeampaa plexiä. Onko kellään kokemuksia?

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #31 : 22.07.12 - klo:11:19 »
Miettinyt on, mutta en uskalla ostaa mutu-tuntumalla. Tuo GT:n pleksi ei tunnu parhaalta mahdolliselta, mutta mielestäni GTL:n pleksi on vielä huonompi. Ainakaan koeajamassani en saanut sitä järkevään asentoon mitenkään. Lisäksi suora yläreuna (toisin kuin GT:ssä) ei vaan ole jotenkaan käy minulle.

Pitäis päästä kokeilemaan eri versioita, ettei mene samanlaiseksi pelleilyksi kuin K 12 RS:n kanssa aikoinaan. Rahaa paloi, mutta lopulta orggispleksi osoittautui parhaaksi ratkaisuksi.

Jos joku tietää mikä olisi varmasti hyvä ja sopiva tällaiselle ~185 senttiselle, niin mieluusti otan minäkin vinkkiä vastaan. Saisipa vielä pienen koeajolenkin tehdä..  tongue2

Myös käsille kaipaisin enemmän suojaa, onko kenelläkään mitään havaintoa..? Vielä kun luistokytkimen? lonks-lonks välykset saisi pois, niin tuostahan voisi vaikka tykätä.

Eilen tarkoituksella viitisenkymmentä km hiekkatietestiä. Ongelmitta tuolla menee sorallakin - ainakin itsekseen ja ilman laukkuja..
« Viimeksi muokattu: 22.07.12 - klo:13:24 kirjoittanut j@ck »

Poissa jowin

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #32 : 22.07.12 - klo:12:19 »
GTL:n lasi on tuttuun BMW tyyliin kehitetty ilmmeisesti optimoiden polttoaineenkulutusta, mukavuuden kustannuksella. Samahan se oli LT:n laseissa. Mielellään kärsisi vaikka puolen litran lisäkulutuksen, jos löytyisi  LT:ssä käyttämäni CeeBaileysin veroinen tuulilasi. Eroa on helppo vertailla kun tuo LT:kin on vielä tallissa. Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta CeeBaileysin tuuletusaukollisesta lasista?
Viikko sitten käytiin myös testaamassa GTL:n sorotieominaisuuksia, 30 km sepelöityä metsäautotietä. Kalalla käytiin Vilmankairassa. Töisevä se on kun hiljaa ajaa, takana istuvan nopeudenrajoittajan ohjeiden mukaan. Ja kaikki laukut mukana täyteen pakattuina. Hieman kun lisää vauhtia, hyrrävoimat tulee auttamaan soutamiseen.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #33 : 23.07.12 - klo:19:26 »
Miettinyt on, mutta en uskalla ostaa mutu-tuntumalla. Tuo GT:n pleksi ei tunnu parhaalta mahdolliselta, mutta mielestäni GTL:n pleksi on vielä huonompi. Ainakaan koeajamassani en saanut sitä järkevään asentoon mitenkään. Lisäksi suora yläreuna (toisin kuin GT:ssä) ei vaan ole jotenkaan käy minulle.

Pitäis päästä kokeilemaan eri versioita, ettei mene samanlaiseksi pelleilyksi kuin K 12 RS:n kanssa aikoinaan. Rahaa paloi, mutta lopulta orggispleksi osoittautui parhaaksi ratkaisuksi.

Jos joku tietää mikä olisi varmasti hyvä ja sopiva tällaiselle ~185 senttiselle, niin mieluusti otan minäkin vinkkiä vastaan. Saisipa vielä pienen koeajolenkin tehdä..  tongue2

Myös käsille kaipaisin enemmän suojaa, onko kenelläkään mitään havaintoa..? Vielä kun luistokytkimen? lonks-lonks välykset saisi pois, niin tuostahan voisi vaikka tykätä.

Eilen tarkoituksella viitisenkymmentä km hiekkatietestiä. Ongelmitta tuolla menee sorallakin - ainakin itsekseen ja ilman laukkuja..
Oletko ajatellut kokeilla esim. MRA:n "lisälippaa",  Omassa k1300GT:ssä , sekä  r12000GSA:n alkuperäisessä visiirissä se on tuonut huomattavan parannuksen, ei uskoisi kuinka suuri vaikutus niillä on.  hali_peukku  Kypärän ravistelu ja humina on lähes poissa.  MRA X-creen saa visiirin yläreunaan puristettavilla kiinnikkeilläkin, joten pystyy kokeilemaan ilman visiiriin reikien porailua.  03Biker

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #34 : 24.07.12 - klo:11:10 »
Onnistuisikohan tämä linkki.. https://www.mrashop.de/erp/catalog/navigationPath//1.Sortiment/0.html?mral=1&type=%283234%2C19%2C0%29&form=%28376%2C20%2C0%29&spr=D

Melkein, mutta ei ihan.. Kun kuvan "farblos" linkkiä klikkaa, niin tulee lisäkuva jostan "XCC-Klemmestä. Mikä se mahtaa olla, joku säätöjuttuko ja onko se tarpeellinnen?
Ja sopiiko lippa oikeasti myös GT:n pleksiin, joka on yläreunastaan loiva V.

Ja onko näitä MRA lippoja myynnissä missään kotimaan liikkeissä, tekisi mieli vähän hiplata ensin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.12 - klo:12:08 kirjoittanut j@ck »

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #35 : 24.07.12 - klo:11:30 »
Minusta näytti että tuo XXC-Klemme olisi lisäpalikka jolla lippa saadaan kiinnitettyä visiiriin ilman reikiä. Muution menee reikien poraamiseksi?

Kyllähän tuon varmasti kiinni GT:n pleksiin saa mutta ei ehkä pyörän ulkonäköä ainakaan paranna... tietenkin makuasia sekin.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #36 : 24.07.12 - klo:12:25 »
Jaa, Stomillhan noita saattaisi ollakin ja reikien poraamiseenhan se jatkokysymykseni näköjään liittyi.

Ilmeisesti tuo lippa on sama kuin tässä Stormin linkissä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/tuulisuojat/yleistuulisuojat/x-creen-double-adapter-clear-xcdamra-katelasi/ eli yleismalli..?
« Viimeksi muokattu: 24.07.12 - klo:12:31 kirjoittanut j@ck »

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #37 : 24.07.12 - klo:12:27 »
Minusta näytti että tuo XXC-Klemme olisi lisäpalikka jolla lippa saadaan kiinnitettyä visiiriin ilman reikiä. Muution menee reikien poraamiseksi?

Kyllähän tuon varmasti kiinni GT:n pleksiin saa mutta ei ehkä pyörän ulkonäköä ainakaan paranna... tietenkin makuasia sekin.
Joo, se on ne lisäpalikat, millä voi kokeilla reikiä poraamatta lipan toimintaa, jättää muutaman päivän kiinniololla värimerkit pleksiin.
Eikös 1300GT:n ja 1600GT:n orig. pleksien yläreuna ole melko saman muotoinen.

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #38 : 24.07.12 - klo:12:51 »
1600GT:n originaali pleksissä on tuo lovi keskellä. Tuli muuten mieleen että voi vaikeuttaa säätöjä/vaikuttaa toimintaan.
« Viimeksi muokattu: 24.07.12 - klo:12:55 kirjoittanut Kardaani »

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #39 : 24.07.12 - klo:21:13 »
J@ck, jos haluat kokeilla ja sovitella, lainaan kyllä lippaa, ja reunaan kiinnityssarjaa, vaatii vaan hiukan askartelua...niin pääset kokeilemaan. hali_peukku

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #40 : 25.07.12 - klo:09:52 »
Jeps, kiitoksia vaan. Ihan mieluusti sovittelen, jos sellainen mahdollisuus on. Laitatko vaikka yv:llä puhelinnumeron, niin soitan sinulle.

Poissa utteli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 48
  • BMW K1600 GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #41 : 25.07.12 - klo:15:49 »
Laitatko J@ck sitten testi tulosta miten toimii. Olisi mielenkiintoista kuulla.

Poissa Leppis

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 1
  • BMW K1600GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #42 : 29.07.12 - klo:08:54 »
Itse ostin sian säkissä, eli Wunderlich Ergo-pleksin. 190cm kuskilla pelittää ok. Ei mitenkään mullistavasti parempi, kuin org pleksi, mutta hyvä ja lisäksi aika nätti. Savunharmaa sopii punaisen mopon kanssa kuin nenä päähän.

Poissa Antti V

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 31
  • K 1600 GT -15
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #43 : 03.08.12 - klo:17:16 »
Mulla on nyt ollut tuo GT vuoden ja n 25 tkm takana. Kun se mulle tuli, ajattelin kanssa vaihtaa tuota pleksiä, kun niin pieneltä tuntui. No pleksi on alkuperäinen, mutta kypärä vaihtui System 6:seen. Tuon kompinaation kanssa tuo toimii mielestäni erittäin hyvin, niin nomaaleissa suomalaisissa matkanopeuksissa, kuin myös pyörällä täysillä ajettaessa.

Uskoisin noiden aftermarket pleksienkin toimivan, mutta usein ne on joidenkin kompromissien summa. Ne saattavat toimia rauhallisessa, tai hivenen reippaamassa vauhdissa, mutta kovassa aiheuttaa taas omia manöövereita.

Se mikä on ollut erikoinen tuossa vakiopleksissä, niin se kolo lasin päällä, sillä mulla mittaa 182 ja mulle se toimii ihan pahuksen hyvin. Lasia ei tarvitse maantielläkään juurikaan nostaa, häviää kaikki pyörteet/äänet ja silti näkee tuon kolon kautta.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #44 : 05.08.12 - klo:20:40 »
Ensimmäinen vika +8 tkm kohdalla... Tuo pirun pleksi jumiutui yläasentoon. Tulee alas, kun virrat sammuttaa, mutta napista ei laskeudu. Ylöspäin kyllä nousi ja nyt kun pyörän käynnistää se on sitten ihan pystyssä ja pysyy, kele.. Ainakin lippa yms. kokeilut jää, kunnes vika saadaan korjattua.
« Viimeksi muokattu: 05.08.12 - klo:20:44 kirjoittanut j@ck »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal