Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Viat & Huollot / Vs: K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut mp71 20.05.22 - klo:09:17 »
Ilmeisesti ne paineistavat, koska vesikanava on sen mallinen, että sinne jää helposti ilmaa. Itse vaihdoin K1200Ssään (sama tekniikka kuin GT) tulpat ja nesteet venttiilinvälysten tarkistuksen yhteydessä ja ilmat kyllä tuli ulos perinteiselläkin menetelmällä syyläri ja paisuntasäiliö ensin täyteen ja sitten käyntiin ja ilmausta. Ilmasin vain useamman kerran. Vesipumpun kyljessä on ainakin yksi ilmausproppu. En muista onko jossain ylempänä moottorissa ilmausproppua.

Nesteen täytön jälkeen moottori käyntiin ja ilmausproppu auki ainakin vesipumpusta, kunnes ei tule enää ilmaa ja proppu kiinni. Välillä moottorin sammutus ja anna jäähtyä ja lisää nestettä ja toista tuo pari kertaa. Tai noin minä tein - ei oo pakko toistaa  hali_peukku. Joutuu sen minusta autoissakin ilmaamaan - yleensä.
42
Viat & Huollot / K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut eerolehtinen 20.05.22 - klo:07:03 »
Meinasin vaihtaa tulpat k1200gt:hen. Silleen hätäiseen samalla kun vaihdan öljyt. En sitten vaihtanutkaan kun huomasin, että joudun irrottamaan jäähdyttimen, että pääsen tulppiin käsiksi. Vaihdoin vain öljyt ja suodattimen.
Kotiin päästyäni sain idean, että Youtubesta löytyy hyviä vinkkejä miten homma hoidetaan. Ja löytyihän sieltä ja siksi nyt tässä kirjoittelen. Hämmennys oli suuri.
Kun päästän jäähdytysnesteet pois ja irroitan jäähdyttimen ja kaikki härpäkkeet ja vaihdan tulpat ja kokoan systeemin takaisin kasaan, niin en oikein ymmärtänyt, että miksi videossa ilmattiin, vai ymmärsinkö väärin, jäähdyskanava paineilmalla? Sieltä vasemmasta olevasta mustasta pömpelistä. Saattaa olla että testattiin myös vuotojen tarkastamiseksi. En okein ymmärtänyt mitä siinä tarkoitettiin vaikka kuuntelin monta kertaa. Mulla on lontoo välillä vähän hakusessa.

Kun laitan uudet jäähdytysnesteet, niin voinko vain laittaa nesteen sisään, laittaa koneen käyntiin, sammuttaa kone ja tarkastaa nesteen määrä?
Niin kuin autoissa tehdään?
43
Moro

Täällä Jyväskylässäkin on 27.5. Muuramessa tapahtuma. Aion osallistua kun päiväsaikaan pystyn osallistumaan ja ulkomaanlomakin loppuu edellispäivänä. Hyvä asia ja kannattaa osallistua. Normityöläiselle arkipäivät on kyllä vaikeita osallistua.

Moi, hienoa että pääset mukaan! Nähdään Muuramessa!

Marko
44
Moro

Täällä Jyväskylässäkin on 27.5. Muuramessa tapahtuma. Aion osallistua kun päiväsaikaan pystyn osallistumaan ja ulkomaanlomakin loppuu edellispäivänä. Hyvä asia ja kannattaa osallistua. Normityöläiselle arkipäivät on kyllä vaikeita osallistua.
45
K1200S & K1300S / Vs: Pleksien vaihtelua
« Uusin viesti kirjoittanut mp71 16.05.22 - klo:11:30 »
Oma pituus varmasti vaikuttaa myös paljon. Olin Ässään aika tyytyväinen tuplakuplalla ja myös vakiopleksillä yksin ajaessa. Siinä vaiheessa taas kun matkustaja tuli kyytiin (itse 186 cm, matkustaja 173) aerodynamiikka järkkyi pahasti ja kuskin kypärään tuli järjetön määrä turbulenssia, josta eroon pääsemiseen en keksinyt ratkaisua - säädettävä deflektori auttoi toki jonkin verran. Pahin nopeus oli ehkä 120 mittarinopeus. Eri kypärämallit ei mulla tuossa tilanteessa tuoneet suurta eroa.
46
K1200S & K1300S / Vs: Pleksien vaihtelua
« Uusin viesti kirjoittanut Sytky 15.05.22 - klo:18:25 »
K1300S:ään on matkan varrella asennettu vaikka minkäläisia pleksejä ja lippoja.

Shuberth C4 pron hankinnan jälkeen ainoastaan alkuperäisen kokoinen MRA savupleksi on käyttökelpoinen. Muilla plekseillä tulee kuulovaurio, eikä kypäräpuhelinta voi hyödyntää lainkaan.

Säätö loppui nyt ja kypärää voi käyttää hesse_wink2
47
MKKV:n koulutapahtumakausi alkaa jälleen pitkän "koronatauon" jälkeen.
Koko toukokuuksi on siis taas luvassa mahtavia kokemuksia ja iloisia ilmeitä kun vierailemme lukuisissa Suomen kouluissa. HUOM! Facebookin tapahtumasivut kun ei aina näytä kaikkia tapahtumia, niin muistathan katsoa tarkat tiedot nettisivultamme, www.mkkv.fi ...

Motoristeille on apuna myös appi, josta löytyvät kaikki tarvitsemasi tiedot. Appi on saatavilla Android- ja iOS-laitteille.

https://play.google.com/store/apps/d....technoir.mkkv
https://itunes.apple.com/fi/app/mkkv...0294?l=fi&mt=8

Lähes joka arkipäivä toukokuun lopulle asti on jollain paikkakunnalla koulutapahtuma johon toivotaan suuri määrä motoristeja paikalle. Aivan... tarkoitan juuri sinua!
Tapahtumiin ovat tervetulleita kaikki nais- ja miesmotoristit, riippumatta siitä kuulutko kerhoon vai et, tai millä pyörällä ajat!

Osallistuaksesi sinun ei tarvitse olla MKKV:n jäsen, riittää että saavut kokoontumispaikalle. Kerromme paikanpäällä miten toimitaan, joten ensikertalaisetkin voivat tulla leppoisin mielin. MKKV ei pyydä tai vaadi rahaa yhdeltäkään motoristilta, kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja lasten koulukiusaamisen vähentäminen on se tärkein asia!


Lisätietoja saat: marko.saarinen@mkkv.fi
48
Viat & Huollot / Vs: Keskiseisontatuen koko K 1200 GT 2006
« Uusin viesti kirjoittanut Jussipolo 27.04.22 - klo:11:20 »
Terve

K1200S mallissani on keskiseisontatuki ollut nyt 12 vuotta. Ei mitään ongelmaa toiminnassa, ainoastaan hiekkasuihku kuluttanut maalia. Täytyy kesällä maalata se. Mutta aika jännä ongelma kun noin pettää keskituki. Onkohan edes orkkis keskituki? Tämä ässäni malli on original ja bmw liikkeessä asennettu vuonna 2010.
49
Viat & Huollot / Vs: Keskiseisontatuen koko K 1200 GT 2006
« Uusin viesti kirjoittanut Myny 25.04.22 - klo:19:59 »
Sama ongelma oli minulla aikoinaan 1200GT 2007 kanssa, sitten keskiseisontatukeen vaihdettiin 2 kappaletta uusia "linkkuja" kuluneitten tilalle ja taas toimi kuten pitääkin. Minulla on vielä vanhat "linkut" tallessa ja ne voisi hyvin itse korjata täyttöhitsaamalla kuluma paikkoihin.
50
Viat & Huollot / Keskiseisontatuen koko K 1200 GT 2006
« Uusin viesti kirjoittanut eerolehtinen 25.04.22 - klo:12:33 »
Ostin käytettynä K 1200 GT:n vm. 2006. Heitin polleasti pyörän keskiseisontatuelle ja totesin että menipä helpolla. Vähän kummalta kyllä näytti. Seuraavana aamuna lähdin töihin ja laitoin pyörän käymään ja hyppäsin kyytiin. Meinasin heilauttaa pyörän pois keskiseisontatuelta. Eihän se heilahtanut mihinkään. Molemmat pyörät melkein kiinni asfaltissa ja keskiseisontatuella tukevasti. Pari kertaa yritin mutta eihän se lähtenyt. Ei auttanut kuin sammuttaa pyörä ja nostaa pyörä pois keskiseisontatuelta. Lähtihän se mutta hiki tuli ja oli pieni pelkokin miten siinä käy. Painaa kuitenkin melkoisesti.
Japsipyörissä olen tottunut, että rivakka heilautus takapyörälle ja siitä pieni rykäisy eteen päin, niin heilahtaa pois keskiseisontatuelta. Tällä siihen ei ole mitään mahdollisuuksia.

Katselin tuota keskiseisontatukea ja ihan hyvältä se muuten näytti mutta kumman matalalle se jättää pyörän. Ei siitä paljon apua ole jos esimerkiksi rengasta vaihtaa. Eikä sitä viitsi muutenkaan käyttää jos noin vaikeasti lähtee pois päältä.

Ajattelinkin kysyä ihmisiltä, että onko tuo ihan normaalia, että on noin alhaalla renkaat kun on keskiseisontatuella?
Ja jos on, niin onko siihen jotain kikkaa miten saa helpommin pois keskiseisontatuelta?
Mahtaako mulla olla väärän pyörän keskiseisontatuki?
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10