Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
K1200S & K1300S / K1300S kokemuksia ja korjausopasta
« Uusin viesti kirjoittanut petehak 27.06.22 - klo:13:30 »
Hei,

Uusi kulkija tällä foorumilla, tuli hommattua vm-09 50tkm mittarissa oleva kulkupeli.
Mitähän tämän kanssa on odotettavissa? Onko jotain erityistä seurattavaa?

Löytyyköhän tähän korjausopasta jostain?



32
Modaukset / Vs: Kilkkeitä vesigessuun
« Uusin viesti kirjoittanut mek 23.06.22 - klo:08:33 »
Otanpa sen verran takaisin, että kun reklamoin sähköpostitse Hexcodelle, niin sain oikein hyvää asiakaspalvelua ja nopeasti. Vähän lisäohjeita vielä, miten boksia voisi yrittää tietokoneella elvyttää (kaikki johdot irti 10 minuutiksi ja sitten tietokoneeseen oikealla USB-kaapelilla kiinni), mutta ei auttanut. Tämän jälkeen antoivat reklamaationumeron ja pyysivät ilmoittamaan sen myyjäliikkeeseen, josta saisi uuden tilalle.

Lähetin seuraavaksi sähköpostia Espanjaan Motorvistalle josta vastattiinkin seuraavana päivänä. Uusi on tulossa nyt postitse tilalle. Vanhasta piti leikata johdot poikki ja lähettää valokuva. Eli erinomaista asiakaspalvelua myös Motorvistalta. Toivottavasti uusi purkki on pitkäikäisempi kuin nyt kärähtänyt.
33
K1200S & K1300S / Vs: Keulan pallonivelet
« Uusin viesti kirjoittanut hidas57 13.06.22 - klo:18:39 »
Vuosi sitten ei saletisti ollut keulassa väljää, nyt siis oli(ko).
34
Modaukset / Vs: Kilkkeitä vesigessuun
« Uusin viesti kirjoittanut mek 07.06.22 - klo:10:35 »
Nyt se paska sitten hajosi, eli Hex ezcan. Sulake ja virransyöttö purkille on tarkistettu, kaikki johtoliitännät tarkistettu. Bemarin varashälytin toimii normaalisti eikä siitä Motoscanilla löydy vikakoodeja. Ezcan on täysin pimeä, yksikään led ei syty eikä vilku, lisävalot eivät tietystikään toimi. Kevään ensi ajeluissa maaliskuun lopulla tuo vielä pelasi. Takuuaika meni umpeen helmikuussa, joten tämä on osaltani taputelti. Jos jokin tulee tilalle, niin ei ainakaan saman valmistaja romu.
35
K1200S & K1300S / Vs: Keulan pallonivelet
« Uusin viesti kirjoittanut zzhot 07.06.22 - klo:09:53 »
Mopon luikerteluun hiljaisilla nopeuksilla ei syynä välttämättä olekaan pallonivelissä.Mulla syyksi osoittautuivat ylätukivarren laakerit.Osano:07119904949.Ei kannata etsiä laakerikaupasta,löytyy ainoastaan alkuperäisenä varaosana.Hinta n.50 kpl.Ja 2 niitä tarvitaan.Alatukivarren laakerit löytyy kyllä laakerikaupasta,mutta niitä tuskin tarvii vaihtaa.Ovat normaalit kartiorullalaakerit 17x40x13,25.
36
Viat & Huollot / Vs: Kaikki vaihteet ei näy näytöllä
« Uusin viesti kirjoittanut Jussipolo 03.06.22 - klo:11:19 »
Vaihdenäyttö temppuilee samalla tavalla kuin 2011. Uusi anturi tilattu ja vaihto KVR:llä Jyväskylässä lähiaikoina. Kestää kuulemma 2 viikkoa saada se uusi anturi. On pitkä aika osien saapumiselle. Tällä kertaa. No ei auta. Ajamaan kyllä pystyy, ei siinä.
37
Viat & Huollot / Vs: K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut zzhot 26.05.22 - klo:09:11 »
Eniten ilmaa tulee moottorin oikealla puolella olevasta ilmausruuvista joka on nokkaketjunkiristäjän vieressä.Mopo sivujalakselle käyntiin,nestettä syyläriin ja annat käydä niin kauan että termostaati aukeaa.(puhallin käynnistyy).Lisäilet nestettä ja ilmailet.Hoituu kerralla eikä tarvi jäähdytellä välillä.Vesipumpusta lähtevässä letkussa on myös muovinen tulppa josta voi ilmata mutta ei sieltä juurikaan ilmaa tule.Iridiumtulppia jos käyttää niin ei tarvitse juurikaan vaihdella,koska se ei käytännössä kulu.Olen ajanut nykyisillä tulpilla yli100tkm.Venttiilien välyksiä tuli aikaisemmin kurkisteltua muutaman kymppitonnin välein.mutta ensimmäinen säätö piti tehdä vasta kun mittarissa oli 198tkm.Että turha häärätä rakotulkin kanssa ainakaan joka viikko.
38
Viat & Huollot / Vs: K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut mp71 21.05.22 - klo:09:26 »
Vaan se tulppien vaihto on sen verran iso homma, että suosittelen tekeen samaan aikaan kuin venttiilinvalysten tarkistus. Se ei oo kovin iso homma tuon lisäksi. Purkaminen, syylarin irrotus, ilmaukset jne. on isoin homma.
39
Viat & Huollot / Vs: K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut mp71 20.05.22 - klo:09:17 »
Ilmeisesti ne paineistavat, koska vesikanava on sen mallinen, että sinne jää helposti ilmaa. Itse vaihdoin K1200Ssään (sama tekniikka kuin GT) tulpat ja nesteet venttiilinvälysten tarkistuksen yhteydessä ja ilmat kyllä tuli ulos perinteiselläkin menetelmällä syyläri ja paisuntasäiliö ensin täyteen ja sitten käyntiin ja ilmausta. Ilmasin vain useamman kerran. Vesipumpun kyljessä on ainakin yksi ilmausproppu. En muista onko jossain ylempänä moottorissa ilmausproppua.

Nesteen täytön jälkeen moottori käyntiin ja ilmausproppu auki ainakin vesipumpusta, kunnes ei tule enää ilmaa ja proppu kiinni. Välillä moottorin sammutus ja anna jäähtyä ja lisää nestettä ja toista tuo pari kertaa. Tai noin minä tein - ei oo pakko toistaa  hali_peukku. Joutuu sen minusta autoissakin ilmaamaan - yleensä.
40
Viat & Huollot / K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut eerolehtinen 20.05.22 - klo:07:03 »
Meinasin vaihtaa tulpat k1200gt:hen. Silleen hätäiseen samalla kun vaihdan öljyt. En sitten vaihtanutkaan kun huomasin, että joudun irrottamaan jäähdyttimen, että pääsen tulppiin käsiksi. Vaihdoin vain öljyt ja suodattimen.
Kotiin päästyäni sain idean, että Youtubesta löytyy hyviä vinkkejä miten homma hoidetaan. Ja löytyihän sieltä ja siksi nyt tässä kirjoittelen. Hämmennys oli suuri.
Kun päästän jäähdytysnesteet pois ja irroitan jäähdyttimen ja kaikki härpäkkeet ja vaihdan tulpat ja kokoan systeemin takaisin kasaan, niin en oikein ymmärtänyt, että miksi videossa ilmattiin, vai ymmärsinkö väärin, jäähdyskanava paineilmalla? Sieltä vasemmasta olevasta mustasta pömpelistä. Saattaa olla että testattiin myös vuotojen tarkastamiseksi. En okein ymmärtänyt mitä siinä tarkoitettiin vaikka kuuntelin monta kertaa. Mulla on lontoo välillä vähän hakusessa.

Kun laitan uudet jäähdytysnesteet, niin voinko vain laittaa nesteen sisään, laittaa koneen käyntiin, sammuttaa kone ja tarkastaa nesteen määrä?
Niin kuin autoissa tehdään?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10