Mitenkäs se ratapäivä-hanke edistyy?Kyllä sitä tänäkin kesänä varmaan on joku puolenkymmentä kertaa Bemarillakin kokeiltava. Nyt kun se kerran on kokonaan maksettu, niin joutaahan tuo jo kaatumaankin... Motoparkki, Kemora tai Botniaring olisi minun mielestäni parhaat vaihtoehdot ja varmaan se olisi pakko arkena järjestää ihan vaan kustannuksien hillitsemiseksi.Muuten ehdottaisin, että mennään vaan yhteisesti sopimalla porukalla johonkin "vapaa harjoittelu"-päivään, mutta kisaan treenajat ei varmaan hirveästi pidä isosta laumasta BMW-kuskeja radan tukkeena...
Nyt en oikein ymmärrä että BMW-kuskit radan tukkeena . Viimeksi yritin roikkua parin n.60 bemari paapan perässä Zolderissa mutta kyllä kokemus pesi tehot. Boxeri vehkeet hävisi horisonttiin. Tosin myöhemmin kaverit kertoivat että ovat Bemarin edustajia ja ajelleet radoilla jo 60 luvulta .
Perjantaina olin radalla samaan aikaan paikallisten RR-kuskien kanssa, ja ihmettelin kuinka jaloissa mä olin.Kaverit laskee luisussa mutkaan ja mutkasta ulos, samaan aikaan kun itse taistelin taas ihan perusteiden kanssa.Toinen mitä ihmettelin oli missä vaiheessa ne aloittaa jarruttamisen suoralla. Tai paremminkin mihin saakka ne painaa munana kaasu pohjassa?Siitä kun itse ajoi kyykkymopolla on hetki aikaa, kuinkahan paljon erilainen se nyt olisi ja oisko oikeesti helpompaa kuin Ärrällä?Toisaalta S1000RR:llä on huomattavan paljon nolompaa olla hitaampi kuin tollasella katumopolla.
Ei se tunnu väärältä valinnalta, paremminkin ratakärpänen pääsi hiukan puraisemaan, ja nyt vaan funailee että kuinka paljon ketterämpi kyykky olis..Ei sillä että Ärränkään suorituskyvyssä olisi mitään valittamista kuskiin verrattuna.
Eikös Cadwell Parkissa rataohjukset mene molemmatkin renkaat ilmassa?