Vein pyörän ('05 K1200R) 30tkm:n huoltoon vähän etuajassa (mittarissa n 27tkm), kun on pitempi reissu tulossa.Yllättävä puhelu tulikin sitten Heinolta...nokkaketju on niin venynyt, että pakko vaihtaa...ja maksaa n.300€ ylimääräistä Kuulostaa aika lyhyeltä käyttöiältä nokkaketjulle, vai Pyörään vaihdettiin BMW:n "Goodwillinä" viime kesänä ketjun kiristäjä parempaan malliin kun rallatteli käynnistäessä...ei toki sitäkään vapaaehtoisesti tehty vaan piti osata vaatia huollosta.Kysyin huollon kaverilta, olisiko alkuperäisellä huonosti toimineella kiristäjällä yhteys ketjun venymiseen? Oli muutama muukin venynyt ketju ollut ja BMW ei kuulemma ollut mitään halunnut maksaa. En kyllä vakuuttunut vastauksesta, joten ajattelin soitella itse maahantuojalle..ei siinä mitään ainakaan häviä.Onkos muilla nokkaketjut venähdellyt näin nopeasti?
En kyllä vakuuttunut vastauksesta, joten ajattelin soitella itse maahantuojalle..ei siinä mitään ainakaan häviä.
No mistä tämä johtuu? Eiköhän olisi aika lopettaa arvoitukset ja lyödä kortit pöytään. Kun toisaalta ketju on 'millilleen saman mittainen' oli sillä ajettu kuinka paljon vaan, mutta toisaalta ketju on niin venynyt, että hyppii yli kun kiristäjästä loppuu säätövarat. Aika vaikea tästä on ottaa selkoa, eikä kuva-arvoitukset asiaa helpota. Enkä aio avata omaa konettani tehdäkseni vertailevia tutkimuksia, kun ei ole mitään syytä, enkä myöskään ihmeitä asiasta ymmärrä. Tällä hetkellä olen todella tyytyväinen moottorin toimintaan kokonaisuutena. Mutta en tiedäkään mitä osia kopan sisällä on ja mitä ei.Edit: Lueskelin saksalaisten palstaa tästä ketjuasiasta, ja onhan sielläkin paljon juttua aiheesta, vaan konkreettisia ongelmatapauksia ei oikein löytynyt. Ketjun ylihyppäyksen estävä muovinen suoja on varaosakataloogin kuvissa mukana myös 2004 mallin pyörissä. Varmaan unohtunut asentaa jos sellaista ei löydykään...
Ketjut venyy ja koneet hajoo, näin se vaan on."Tavara tykkää kun sitä käytetään"
Moi.Oletko Sinä saannut huollosta tiedon että kiristäjästä on loppunut säätövarat. Voiko olla että minulla oleva kiristin on ketjuystävällisempi kuin ukko bmw:n kiristin.