Rupesimpas kevään kunniaksi, hiukan myöhässä tekeen 60 tkm huoltoa. Venttiili välysten tarkastus on menossa ja muutama imuventtiili näyttäs olevan ylärajan yläpuolella (n 0.30). Mitenhän tässä konetyypissä venttiili välykset tyyppillisesti muuttuu? Pienenee vai suurenee? Aikaisemmat kokemukset lähinnä Kawoista on että välykset pieneni ja säätöpaloja vaihdeltiin matalammiksi.
Toinen juttu; Mielestäni jakoketju pitää lämpimänä sen verran ääntä että on ruvennut ärsyttämään. Niimpä aattelin samoilla tulilla vaihtaa sen + rattaat + ohjurit sekä laittaa alapäähän ylihyppäyksen estimen. Uudemman mallinen ketjunkiristin oli yllätyksekseni jossain huollossa jo vaihdettu! Onkos kukaan omatoimisesti ketjua vaihdellut? Ensimmäisenä mielessä on, että mitenhän tuon kampuran rattaan kanssa kannattaa tehdä? Jostain jenkkiläiseltä sivulta lueskelin että kampuran ratasta ei saisi helposti irti eikä sitä siten ruukata vaihtaa. Mitehän oikeesti?