BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Renkaat => Aiheen aloitti: hidas57 - 06.11.09 - klo:15:27

Otsikko: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: hidas57 - 06.11.09 - klo:15:27
Tuohon K12R:ään, ja muihinkin bemareihin, sopivia renkaita löytää kätevästi mynetmoto.com sivustolta, kun syöttää pyörän mallin ja vanteen leveyden hakukoneeseen. Ehdotetut renkaat ovat ainakin omaan Sporttiini Saksassa 'tyyppihyväksyttyjä', eli se osaa tarjota erikoismerkinnöin olevia renkaita, ellei vakio käy.

Sieltä löytyy oma suosikkini MPP 6" takavanteelle, eteen erikoismerkintä B ja taakse W. On hyvä rengas, on. Ei ole kahdessa setissä ollut mitään lipsumisen merkkejä edes uutena, toisin kuin M3:ssa. Ja MPP on mukava ja vakuuttava ajella muutenkin, sekä kestääkin. Niin ja parhaimman näköinen.
Otsikko: Re: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: jarska - 06.11.09 - klo:16:09
Jep, tuolta firmasta olen minäkin jo kaksi sarjaa tilannut, nyt ässän alla uudet Contin sport attackit.  hesse_yahoo
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: Peter G - 02.03.10 - klo:20:47
Omaani k13rään taitaa tulla 190/50 sarjan
Continental sport Attack
Minkälaista kokemusta porukoilla on ko. renkaista?
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: spk_1978 - 02.03.10 - klo:21:55
Hyvä kiekko, toivottavasti profiili riittää.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: spk_1978 - 31.12.10 - klo:13:09
Mä laitoin K13R:ään alle Dunlopin Qualifier RR:t.
(Sport Smartit oli mielessä, mutta täällä hiekkalaatikolla mopon rengastus tuntuu oleban varsin hankalaa)
Ensivaikutelma on hyvä. Radalla toimi hienosti ja kovemmilla paineilla tielläkin varsin luotettavan tuntuinen kumi.
Radalla oli asennuksen jälkeen paineet 1,8 ja 2,0 bar. M3 meni varsin hankalaksi moisilla paineilla mutta nää tuntuu lämpenevän aika nopeasti ja sikäli kivat ajella radalla kun lämmöt (paineet) nousee ekalla kierroksella huomattavasti paremmin.

Vanhat M3:t oli aika kuluneessa kunnossa, on varsin hieno tunne herättää mopon ajo-ominaisuudet taas henkiin pyöreillä renkailla.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: hidas57 - 03.01.11 - klo:08:50
Elekee nyt ainakaan noita M3:a laittako.  horisko bmw_yllapito rules2
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: TommoKe - 03.01.11 - klo:12:11
Mä laitoin K13R:ään alle Dunlopin Qualifier RR:t.
(Sport Smartit oli mielessä, mutta täällä hiekkalaatikolla mopon rengastus tuntuu oleban varsin hankalaa)
Ensivaikutelma on hyvä. Radalla toimi hienosti ja kovemmilla paineilla tielläkin varsin luotettavan tuntuinen kumi.
Radalla oli asennuksen jälkeen paineet 1,8 ja 2,0 bar. M3 meni varsin hankalaksi moisilla paineilla mutta nää tuntuu lämpenevän aika nopeasti ja sikäli kivat ajella radalla kun lämmöt (paineet) nousee ekalla kierroksella huomattavasti paremmin.

Vanhat M3:t oli aika kuluneessa kunnossa, on varsin hieno tunne herättää mopon ajo-ominaisuudet taas henkiin pyöreillä renkailla.


Eikös tollaset 1.8/2.0 bar kylmäpaineet ole kovin alhaiset radallekkin m3:selle? Jonnin verta yli 2bar kummassakin päässä aluks kaiketi parempi, kumminkaan ei sitä maantiepainetta sentään...
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: spk_1978 - 03.01.11 - klo:13:43
Kai ne on jos ei kerran toimi =)

2.0 on toiminut molemmissa päissä ihan OK kunhan lämpiää.
Nyt oli tuon 1.8 edessä renkaanvaihdon jälkeen ja toimi hienosti.

Josko perjantaina pääsis opetteleen lisää..
Ei sillä että itsellä olis renkaista kiinni se vauhti, mutta kivaa silti fiilistellä.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: 180279 - 24.02.12 - klo:10:31
 hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: JiiPee66 - 24.02.12 - klo:10:43
hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Rosso II oli ainakin h..vetin hyvä pidoltaan, kuluivat tosin aika nopeaan
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: 180279 - 24.02.12 - klo:11:19
No joo, kun metrejä ei tuu kymmeniätuhansia vuodessa, niin taitaa se ajonautinto olla kuitenkin parempi noissa sport- kuin sporttouring-kumeissa.

Vaatiiko K12R + 97 kg kuski välttämättä sen vahvistetun takanakin, vai pärjäiskö ihan normirenkaalla? Jollain foorumilla korostettiin erikseen että laittakaa sitten se vahvistettu alle...
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: j@ck - 24.02.12 - klo:11:35
hesse_yahoo

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa.

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Laittaisin ilman muuta Mezelerin Z8, tai Michelinin Pilot Road 3:set. Pehmeämmät kuluu tourinkiajossa silmissä ja ajo-ominaisuudet loppuu alle 5 tkm.

Tämmönen löytyi.. Tuon perusteella voisin kokeilla muitakin. Uusimpia misukoita ja mezelerejä testistä ei tosin löydy.

Motorrad onlinen rengastesti 2010
Sport Touring renkaat
1. Michelin pilot Road 2
2. Pirelli Angel st
3. Bridgestonebt 023
4. Continental road attack 2
5. Dunlop Roadsmart
6. Metzler roadtec z6 interact
7. Avon storm 2 ultra
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: jarska - 24.02.12 - klo:12:08
hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Edelleen hehkutan Dunlopin SportSmartteja (http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/Sportmax_SportSmart.jsp) mainitsemaasi käyttöä ajatellen, kestää yllättävän hyvin kilometrejä, taittuu mutkiin hienosti, eikä mitään ongelmaa jos haluat joskus poiketa myös radalla, paineet alas ja menoksi, kyllä pitää kovissakin vauhdeissa.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: 180279 - 24.02.12 - klo:15:35
Kiitosta vain toverit!

Näkyy työhuoneen ikkunasta kolmostie, ja kivasti näyttää tie jo kuivuvan. Tai siis tavallaan, sulamisen kauttahan tuo vesi tuosta poistuu.  jumpie

Vielä tuosta takanakista, onko siinä merkittävää eroa vahvistetun ja tavallisen välillä normiajossa, kyytiläinen + laukut (yht. noin. 70 kg) kuormana?
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: Carbon - 24.02.12 - klo:15:51
Hämmennän vielä että menee entistä epävarmemmaksi. En ole rengastuntija mitenkään mutta muutama vuosi sitten ostin M5 setin.
Enemmänkin kahvila-ajoa, pari kertaa pikkuvauhtia radalla. Olivat mielestäni tod hyvät siihen. Taisin ajella niillä joku 9000 km. Kuluivat hyvin tasaisesti ym.
Ostimpa toiset samanlaiset heti perään kun niin hyvät olivat. Ne oli ihan erilaiset ! Paljon liukkaammat, ei vain niin miellyttävät.
Niillä ajoin max 4000 km, melkein jo loppu, mutta kun kyllästyin niihin.
Toiseksi: Mulla on S60 volvo. Ihan paska ! Aina rikki jostain. Naapurilla on samanlainen, saman ikäinen, kaikki samaa. Ei siinä ole koskaan ollut mitään vikaa?
Ne viatkin jotka mulle tulee ei johdu huollon puutteesta tai välinpitämättömyydesta.
Pointti oli se että ulkonaisesti samanlaiset tekeleet voivat olla käytössä täysin erilaiset...
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: JukkaE60 - 24.02.12 - klo:16:05
Toiseksi: Mulla on S60 volvo. Ihan paska ! Aina rikki jostain.
Jos se seisoo pyörän lähellä ja saa jotain alemmuuskomplekseja tms.? hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: 180279 - 24.02.12 - klo:16:28
 reps

Ei kait siinä auta ku tilata vaan jotkut 17-tuumaiset.

No joo, hyviä vinkkejä, kiitosta vain, noita Pilotteja on kyllä näköjään kehuttu ympäri maailmaa. Jos sitten sellaiset. Mynetmotolla Pilot Road2 -sarjan hinta rahteineen 258€, tosta muutaman kilometrin päästä Stormilta saa siihen hintaan näköjään pelkän takarenkaan.

 angst

Hyvää viikonloppua!
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: jarska - 24.02.12 - klo:16:34
Toiseksi: Mulla on S60 volvo. Ihan paska ! Aina rikki jostain.
Jos se seisoo pyörän lähellä ja saa jotain alemmuuskomplekseja tms.? hesse_biggrin

Eikös sulla ole se pashatauti päällänsä, kosta sille Vulvalle, mene nakuna sinne istuun ja anna tulla molemmista päistä oikeen kunnolla.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: Bozze - 24.02.12 - klo:16:49
Edelleen hehkutan Dunlopin SportSmartteja (http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/Sportmax_SportSmart.jsp) mainitsemaasi käyttöä ajatellen, kestää yllättävän hyvin kilometrejä, taittuu mutkiin hienosti, eikä mitään ongelmaa jos haluat joskus poiketa myös radalla, paineet alas ja menoksi, kyllä pitää kovissakin vauhdeissa.
Ääni täältä myös Dunlopeille, itse olen tosin tykästynyt Qualifier II:iin tuossa ässä-mallissa. Kuten tästä taulukosta näkee (http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/) niin sijouttuvat sportti- ja touringrenkaiden välimaastoon. Viime viikolla tuli hankittua kolmas satsi noita, ensimmäisellä ajelin n. 7 tkm, toisella sarjalla on nyt n. 8 tkm alla ja vielä sen verran reilusti pintaa että niillä myös tulee kausi avattua.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: j@ck - 24.02.12 - klo:17:45
Edelleen sitä mieltä, että jos kumit kestää tourinkia 7-8 tkm, niiden niiden ominaisuudet ovat kadonneet jo (liian) paljon aiemmin. Onhan tää mutua, mutta mutu on kuitenkin useammalla mopolla nähtyä ja koettua.
 
Siis jos kysytään rengasvinkkiä vahvasti maantie / mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun, niin miksi siihen pitäisi suositella jotain muuta kuin sport-touring rengasta, en ymmärrä? Sellainen rengas on vielä - jos ei parhaimmillaan - niin kuitenkin asiallisessa kunnossa noilla 7-8 tkm lukemilla ja vaihtokunnossa vasta >10 tkm ajelujen jälkeen.
Myös satunnaiseen ratailuun sport-touringit soveltuvat vallan mainiosti. Jos rataa enempi painotetaan, niin silloin minäkin suosittelisin muuta, tai pitäisin turpani ummessa  respekt

Ja niistä vahvistetuista renkaista. Ihmettelin joskus samaa, mutta ainakin EMC:n myyjä väitti papereita tutkittuaan, että K 12 ässään riittää ihan normikumit. Vahvistamattomia ne taisi olla mulla senkin jälkeen - lopullista totuutta en tiedä. Aiemmassa K 12 RS:ssä piti edessä(köseoli) olla vahvistettu malli.

Edit: Anteeksi ja wäärinkäsitysten välttämiseksi. Tuo "turpani ummessa" ei siis ollut tarkoitettu kenenkään arvosteluksi. Siis ihan vaan itselle, kun en ratarenkaista mitään ymmärrä.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: veetee - 26.03.12 - klo:15:43

Käykääpä tutkimassa tämän päivän markkinahinnat: http://www.mprengas-online.com (http://www.mprengas-online.com)

Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: hidas57 - 26.03.12 - klo:15:47
Nuohan on Suomen hintoja, yäk.

Pikkasen on kalliimpia kuin mynetmotossa, esmerkiksi.  smiley_hitler-t
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: Kurahousu - 28.10.13 - klo:09:22
Oma K1200R otti nyt alleen seuraavat gummit, ehkäpä vielä kerkee ajelmaankin. Onkohan huo kovin liukkaat märällä, varsinkin heti karhentamattomana?

CONTINENTAL 120/70 ZR17 SPORTATTACK
CONTINENTAL 190/50 ZR17 SPORTATTACK
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: hidas57 - 28.10.13 - klo:10:59
Contin kaksi suurinta vikaa lienevät
- kuluvat aika nopeasti
- liukkaat märällä

Nuohan ei siis ole Sportattack2, vaan edellinen versio? 2-versio sai oikein hyviä arvosteluja kuivalla, mutta oli edelleen märällä selkeästi muita heikompi. Motorradin testit lähinnä tässä pohjana.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: Kurahousu - 28.10.13 - klo:12:27
Juu, sitä perus sportattack rengasta jossa ei ole "2" merkintää. Todella nihkeät oli tallin lattiaa vasten kun ne vaihdoin alle mutta vielä en ole metriäkään ajanut niillä.
Otsikko: Vs: Rengasvinkkiä
Kirjoitti: hidas57 - 28.10.13 - klo:13:46
Varmaan kannattaisi kuivalla ajaa pinta karheaksi. Ja varoa niitä perinteisiä liukkaita paikkoja erityisesti. Nimim. kerran kippasin 30 vauhdissa liikenneympyrässä, mitä lie näkymätöntä liukastetta tiessä tai uudessa (100km sisäänajettu) renkaassa.

En itse ole ajanut Contilla yhtään, mutta muut näillä sivuilla ovat muistaakseni.