Kirjoittaja Aihe: K1200S 30 tuhannen huolto  (Luettu 58066 kertaa)

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #60 : 20.09.12 - klo:23:03 »
Huoltomies kertoi takarengasta huoltopukilla heilutellessa kuuluvan kovan klonksauksen, koetti saada mulle kännykällä ääninäytettä -en minä mitään tosin kuullut kun olin työpaikalla pahuksenmoisen metakan keskellä. Remontin jälkeen näin ruosteisen laakerin, jossa oli selvää väljyyttä käsin koetettaessa. Ajossa huomasin selvän eron uuden hyväksi.
Oma arvaus on, että stefat on joillekkin osunut maanantaierästä tai huonosti paikallaan, joten vesi pääsee tärvelemään laakerin. Omaani ei ole ainakaan painepesurilla tärvellyt.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #61 : 11.01.13 - klo:21:02 »
Moi. Tätä laakeria ei suojella stefoilla

Poissa Ilkka

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
  • BMW K 1300 GT
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #62 : 10.04.13 - klo:09:53 »
Vielä jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta.
Repalla on hyviä vinkkejä asiasta, mutta en saa Mac:llä kuvia auki aiheesta joten en näe millainen
ilmauspumppu pitää olla?
Käykö esim sähkökäyttöinen öljynvaihtopumppu?
Entä jarrujen ilmauslaitteet?
Terv. Ilkka
Terveisin Ilkka

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #63 : 10.04.13 - klo:15:39 »
Vielä jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta.
Repalla on hyviä vinkkejä asiasta, mutta en saa Mac:llä kuvia auki aiheesta joten en näe millainen
ilmauspumppu pitää olla?
Käykö esim sähkökäyttöinen öljynvaihtopumppu?
Entä jarrujen ilmauslaitteet?
Terv. Ilkka

Duoda-duoda, ilmauslaite jäähdytysnesteelle ? Siis, eikö se ole pyörässä itsessään, se vesipumppu...  innocent
Täyttää vaan mitä ensin menee ja sitten antaa koneen käydä. Sitten tarkistaa ja lisää jos mitä tarvii eli kun on ilmat tulleet pihalle.
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #64 : 10.04.13 - klo:16:26 »
Vielä jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta.
Repalla on hyviä vinkkejä asiasta, mutta en saa Mac:llä kuvia auki aiheesta joten en näe millainen
ilmauspumppu pitää olla?
Käykö esim sähkökäyttöinen öljynvaihtopumppu?
Entä jarrujen ilmauslaitteet?
Terv. Ilkka

Isommalla voi vaihtaa jäähdytysnesteet ostettu motonetistä
Pienemmällä jarrunesteet ostettu hessumobiilista

http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=3371
« Viimeksi muokattu: 10.04.13 - klo:16:28 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #65 : 11.04.13 - klo:15:43 »
Vielä jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta.
Repalla on hyviä vinkkejä asiasta, mutta en saa Mac:llä kuvia auki aiheesta joten en näe millainen
ilmauspumppu pitää olla?
Käykö esim sähkökäyttöinen öljynvaihtopumppu?
Entä jarrujen ilmauslaitteet?
Terv. Ilkka

Isommalla voi vaihtaa jäähdytysnesteet ostettu motonetistä
Pienemmällä jarrunesteet ostettu hessumobiilista

http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=3371


Moi!
Tuo Motonetin fluid extractor on aika hieno peli jäähdytysnesteiden vaihtoon paineilmakäyttöisenä.
Samainen käsikäyttöisenä riittää erinomaisesti. On aivan peto peli tuohon hommaan.



Jarrunesteiden vaihdossa ei tarvitse imureita. Ainakaan itse en ole käyttänyt.
Jos omaa mopon servotehostimella eli S/R/GT 2006/2007 (ja 2004 tai uudempi lotja, ja joitakin muita puimurimalleja) niin sitten joutuu olemaan jarrunesteiden vaihdossa hiukan varovaisempi.

Eli oleellista on varautua siihen, että ABS-yksiköstä ei pääse jarrunestepinta laskemaan liian alas nestettä poistettaessa. Muuten tulee murheita ISOLLA ÄMMÄLLÄ ilman muodossa.
 
Tuossa tehostetussa mallissa homma käy sutjakkaasti: virrat päälle, jarrunestetäyttö ABS-yksikköön suppilolla tai letkulla niin että siinä on kokoajan nestettä, letkut ilmausliittimiin, liittimet auki ja jarrua painamaan. Kevyellä painalluksella pumppu pumppaa järjestelmän nesteet astiaan oikein siististi ja tilalle tulee uuden nesteet letkusta/suppilosta. Jos innostuu painamaan kahvasta vähän reilummin, niin sitten menee turbovaihde päälle ja nesteen vaihto kiivastuu merkittävästi. Tässä vaiheessa on äärimmäisen helppo päästää imaa ABS-yksikköön, jos uuden nesteen tulosta ei huolehdi riittävän nopeasti. 

Niin, jos tulee murheita niin tuossa ABS yksikössähän on useampia korkkeja, joiden kautta ilmat poistetaan tietyssä järjestyksessä...
Kerron vain näin kokemusta omaavana...




Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #66 : 11.04.13 - klo:17:12 »
Se on helppo homma vaihtaa kompperessori + jarrunesteenvaihtokannu + kaveri, mikä täyttää jarrunestettä kokoajan ja vahtii että mikään ei tyhjene. Itse sitten vaan availlee ja sulkee jarrunippoja. Ilman kaveria en suosittele vaihtelemaan K1200S sähköjarruja. 2 kertaa olen sen tehnyt. Viimeksi edellisenä viikonloppuna.

K1300s jarrut olen helppo homma tehdä yksin, jos on kompura + jarrunesteen vaihtokannu.
Bin laden

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #67 : 11.04.13 - klo:18:46 »
Moi. Olen täyttänyt tyhjän K12 jäähdytysjärjestelmän usean kerran. Aina on jäähdyttimen täyttö sekä ilmojen poistoon pumpun ilmausruuvin avaus sekä termostaatin letkussa olevan ilmausruuvin avaus muutaman kierroksen.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #68 : 18.04.13 - klo:07:27 »
Taitaa olla viisain huoltaa itse omat mopot- ja moottoripyörät, jos työkalut pysyvät kädessä.
Vuodesta toiseen on ollut karseaa lukea näitä huoltotestejä:
http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/vertailut/tm-vertailu-mopohuollot
Bin laden

Poissa Ilkka

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
  • BMW K 1300 GT
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #69 : 21.04.13 - klo:18:11 »
Nyt on jäähdytysjärjestelmä ilmattu ja mopo pelaa kuin enkeli.
Ilmaus tuotti alkuun ongelmia koska ilmausnippa vuoti kierteestä, vaikka olin käyttänyt
valkoista putkiteippiä (mitä lienee teflonia). Kierteen kautta siis tuli systeemiin ilmaa,
joka ei tietenkään loppunut ennenkuin vaihdoin kierteeseen pellavaa eli putkimiehen
karvoja. Tämä siis vinkkinä muille. Tiivistäkää kierre KARVOILLA:
Kiitoksia kaikille auttajille etenkin Repalle.
Terv. Ilkka
Terveisin Ilkka

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #70 : 27.04.13 - klo:10:34 »
Se on helppo homma vaihtaa kompperessori + jarrunesteenvaihtokannu + kaveri, mikä täyttää jarrunestettä kokoajan ja vahtii että mikään ei tyhjene. Itse sitten vaan availlee ja sulkee jarrunippoja. Ilman kaveria en suosittele vaihtelemaan K1200S sähköjarruja. 2 kertaa olen sen tehnyt. Viimeksi edellisenä viikonloppuna.

K1300s jarrut olen helppo homma tehdä yksin, jos on kompura + jarrunesteen vaihtokannu.

no ei paljon kustanna, jos on kompura

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Jarrujen-ilmauslaite-191531/
Bin laden

Poissa Villevvp

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
  • BMW k1300s hp
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #71 : 01.08.13 - klo:02:09 »
tuota kyselin tässä tuolle 30000km huollolle hintaa + ton nokkaketju päivityksen ettei vaa hajoa reissun päällä... kuulostaako hyvät ihmiset tuo huollon hinta 1000 egee??? (toi summa olis kuulemma maksimi riippu ihan työ tunneista) hirveältä??? 5 paikasta kysyin ja hinta haitari alle 50 egen sisällä (helsinki-espoo-lahti-vantaa) ja siis pyöräni on k1200s vm.05

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #72 : 01.08.13 - klo:08:58 »
Varmaankin nokkaketjun takia joutuu avaamaan niin paljon paikkoja? Itsellä tehtiin paljon muutakin, eikä hinta ollut paljoa suurempi. Eli tehtiin koko 60tkm huolto (kaikki öljyt+suodatin ja jarrunesteet, tulpat), nokkaketjun vaihto, TPS-anturin vaihto ja etuiskarin vaihto. Lisäksi pesivät K&N-ilmansuottimen ja koko pyörän, ei näy erikseen laskussa. Työtä veloitettiin kaikkineen muistaakseni noin 6h, vein klo 9 ja hain klo 17.

En näkisi tarpeellisena nokkaketjun vaihtoa 30tkm kohdalla, jos edes 60tkm kohdallakaan. Mutta onhan näissä pyörissä eroja jostain syystä. Itse teetätin homman, koska paikkoja purettiin joka tapauksessa venttiilien ja TPS:n (ruiskurunko piti irroittaa) takia. Ketju ja ratas näyttivät tosiaan aivan loistokuntoisilta. Laahaimista en osaa sanoa minkälaiselta niiden kuuluisi näyttää, omaan silmään nekin näytti hyviltä.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #73 : 01.08.13 - klo:09:06 »
Kyllähän sille hintaa tulee, kun pitää purkaa pyörä. Tavallinen palkansaaja saa käydä 2 viikkoa töissä, että saa niin paljon rahaa jolla maksaa huoltolasku.

Ei ole paljon järkeä tässä nykyhetkessä.

Itse otin pelkän venttiilien tarkistuksen heinolta, vähän yli pari sataa. Öljyt vaihdoin itse ja tein huoltorompun mukaan muut jutut. Louis:ilta ja motonetista sain tarvikkeet.

Jos itse ottaisin syylärin irti niin hommaisin airliftin, olisi auton huoltoon myös käyttöä.

Onko jollakin airlift käytössä? Ja mistä hankit?

http://www.louis.de/

http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuotekuvasto/tuotteet/auto/12_Auto.pdf

http://www.amazon.com/550500-AirLift-Economy-Cooling-Refiller/dp/B000IHK1VI/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1375334540&sr=8-3&keywords=airlift
« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo:09:08 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #74 : 01.08.13 - klo:09:29 »
Halvemmalla toki voi päästä, kun osaa ja hankkii sopivat välineet. Muistelen kuitenkin jonkin osaavan kaverin taannoin saaneen aikaiseksi savumerkkejä ja murskaantuvan metallin ääniä, kun jotain pientä meni vikaan.  ::) Parikin kertaa. No ei ollut ihan kyse näistä perushuolloista.

Onhan tonnin laittaminen ehjään pyörään melkoinen summa, on.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal