Kirjoittaja Aihe: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)  (Luettu 1744 kertaa)

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)
« Vastaus #15 : 12.08.13 - klo:18:26 »
Hyvä kuulla, että Tiaisella homma toimii. Ei tuokaan paikka ole missään nimessä pois suljettu, varsinkin kun väellä on siitä hyviä kokemuksia. Tulevaisuudessa kenties sinne. Kuten moneen kertaan on tullut ilmi, tuo Aurinkorannikon seutu on mitä mainiointa mopoilumaastoa.

Ensi syksyn, talven ja kevään menen kuitenkin tuon Unkarin suunnan kanssa. Keskieuroopan seutu on nyt tähtäimessä (ja kenties Moldova ja Ukraina...).

Nyt menee mulla pois otsikon aiheesta, mutta jos tuolla seudulla liikut niin tuota: http://turanza.eu/fi/roadtrips/the-transfagarasan on monessa paikassa kehuttu...

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)
« Vastaus #16 : 12.08.13 - klo:21:09 »
Hyvä kuulla, että Tiaisella homma toimii. Ei tuokaan paikka ole missään nimessä pois suljettu, varsinkin kun väellä on siitä hyviä kokemuksia. Tulevaisuudessa kenties sinne. Kuten moneen kertaan on tullut ilmi, tuo Aurinkorannikon seutu on mitä mainiointa mopoilumaastoa.

Ensi syksyn, talven ja kevään menen kuitenkin tuon Unkarin suunnan kanssa. Keskieuroopan seutu on nyt tähtäimessä (ja kenties Moldova ja Ukraina...).
Jos olet menossa Ukrainaan mene helikopterilla tai vähintää GS:llä. Moldovaan ei mene edes Ukrainan kansalaiset. Kurjuutta ei kannata harjoitella, jos kohdalle tulee niin kyllä sen oppii. Mene Romaniaa ja Bulgariaa siellä on kurjuutta nähtävissä mutta löytyy myös edullisia / laadukkaita hotelleja sekä tiet ovat melko hyviä.

Poissa Jone76

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • S 1000 RR 2012
Vs: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)
« Vastaus #17 : 13.08.13 - klo:13:50 »
Tuli viime vuonna huhtikuussa pyörittyä tuolla Balkanilla. Bulgaria oli positiivinen yllätys ja Romania sitä mitä odotinkin. Romaniassa eräässä mustalaisghetossa oli tulla väkivaltainen kanssakäyminen. Ainoa kerta mitä meikäläisen kohdalle on osunut pärräreissuilla. Pahimmat slummit mä näin Kosovossa ja Makedoniassa. Trafalgarasin olisin käynyt ajamassa, mutta oli kiinni vielä noin keväällä.

Rr kesti kohtuullisesti nuo Balkanin huonot tiet (Kosovo ja Albania olivat pahimmat). Sivuseisontatuen kiinnitykset piti kiristää Podgorican BMW-liikkeessä, muuten osaset pysyivät tiiviisti paikallaan. Takarengas piti vaihtaa Skopjessa, mutta se naula nyt olisi mennyt paksummastakin renkaasta läpi?

Missään nimessä rr ei ole paras valinta noiden "kehitysmaiden" (toivottavasti kukaan ei loukkaannu), mutta se onnistunee. Kiersihän se yksi hollantilainen ukko r1:llä maailman. No, mietin tuota itäsuuntaa ensi talvena.

Jottei mene täysin offtopic; vastauksia kysymyksiin pyörän säilyttämisestä Euroopassa (Unkarissa) on tullut sieltä ja täältä. Vastauksien kirjohan on ollut laaja. Siitäkin huolimatta, että orgin puolelta ei ole tullut yhtään vastausta. Kokoan tänne speksit ennen reissuun lähtöä, jos niistä on jollekulle hyötyä.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)
« Vastaus #18 : 13.08.13 - klo:14:03 »
Totally OFF Topic:

Noita R1:llä maailmaa kiertäviä on useampiakin.
Ainakin Hollandaise Sjaak Lucassen on kiertänyt palloa aika huolella Rykkösellä.
Lisäksi Britti Nick Sanders on kiertänyt maailman useammallakin mopolla mukaanlukien R1 ja järjestää moisia retkiä niille jotka haluavat koko pallon ympäri mennä.
(Tai kenen perse oikeasti kestää)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jone76

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • S 1000 RR 2012
Vs: Pyörän säilytys euroopassa (Akac Tanya)
« Vastaus #19 : 13.10.13 - klo:14:20 »
Pyörä jätetty Unkariin Akac Tanyalle. Paikka vaikutti parin päivän kokemuksella oikein mukavalta. Eipä tuossa mitään erikoista ole. Saman suuntainen setti kuin kotimaassakin. Tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä setiltä.
 Pyörän vientiin liittyvä matkastoori löytyy Orgin matkakertomuksia osiosta.

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal