Tuli viime vuonna huhtikuussa pyörittyä tuolla Balkanilla. Bulgaria oli positiivinen yllätys ja Romania sitä mitä odotinkin. Romaniassa eräässä mustalaisghetossa oli tulla väkivaltainen kanssakäyminen. Ainoa kerta mitä meikäläisen kohdalle on osunut pärräreissuilla. Pahimmat slummit mä näin Kosovossa ja Makedoniassa. Trafalgarasin olisin käynyt ajamassa, mutta oli kiinni vielä noin keväällä.
Rr kesti kohtuullisesti nuo Balkanin huonot tiet (Kosovo ja Albania olivat pahimmat). Sivuseisontatuen kiinnitykset piti kiristää Podgorican BMW-liikkeessä, muuten osaset pysyivät tiiviisti paikallaan. Takarengas piti vaihtaa Skopjessa, mutta se naula nyt olisi mennyt paksummastakin renkaasta läpi?
Missään nimessä rr ei ole paras valinta noiden "kehitysmaiden" (toivottavasti kukaan ei loukkaannu), mutta se onnistunee. Kiersihän se yksi hollantilainen ukko r1:llä maailman. No, mietin tuota itäsuuntaa ensi talvena.
Jottei mene täysin
; vastauksia kysymyksiin pyörän säilyttämisestä Euroopassa (Unkarissa) on tullut sieltä ja täältä. Vastauksien kirjohan on ollut laaja. Siitäkin huolimatta, että orgin puolelta ei ole tullut yhtään vastausta. Kokoan tänne speksit ennen reissuun lähtöä, jos niistä on jollekulle hyötyä.