Kirjoittaja Aihe: Tour de Baltique 2013  (Luettu 929 kertaa)

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Tour de Baltique 2013
« : 03.08.13 - klo:23:37 »
Kesätyöpaikan työt saadaan näillä näkymin maanantaina pakettiin ja tiistai aamulla ajateltiin suunnata kohti Via Balticaa ensimmäisellä laivalla Helsingistä. Takaisin tullaan lauantain iltalaivalla Tukholma-Turku. Aikataulu vois olla vähän löysempi, mutta tällä reissulla mennään ainakin alustavasti näin. Lähdössä matkaan juke, jaana, meeri, katri ja kolme pyörää R1200GSA, F800ST ja F650GS.  03Biker

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: Tour de Baltique 2013
« Vastaus #1 : 04.08.13 - klo:00:23 »
Huskaa reissua teille! Itse VB:lla ei kyllä ole näkemistä mutta sivuun poiketen jotain voi löytyä ja ainahan se on mukavaa vieraissa 03Biker

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Tour de Baltique 2013
« Vastaus #2 : 05.08.13 - klo:00:49 »
Tämä on meidän eka reissu Via Balticaa myötäillen. Suunnitelma on vähän tarkentunut, eli lähtö ja paluu Turku ja tarkoitus on ajaa:
1. päivänä Kaunakseen
2. päivänä Gdanskiin
3. päivänä Koserowiin
4. päivänä Kööpenhaminaan
5. päivänä Tukholmaan

Toivotaan kohtuullisia kelejä. Sadevaatteet jätettäneen kotiin, mutta katsotaan vielä ennuste huomenna.
2. ja 3. päivänä ei mitään erityistä ohjelmassa, joten jos joku tietää sopivia kohteita matkan varrella, niin oltais kiitollisia vinkeistä?

Passi oli päässyt menemään vanhaksi, joten Kaliningradiin ei ole asiaa.

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: Tour de Baltique 2013
« Vastaus #3 : 05.08.13 - klo:09:43 »
Gdyniassa mukava pieni auto/MPmuseo:
http://www.inyourpocket.com/poland/gdynia/sightseeing/museums/Motor-Museum_40099v

Malborgin saksalaisen ritarikunnan päälinna:
http://www.adrian.fi/detail3.asp?tsub=Gdansk&title=Puola&detail=7&ctry=15&pg=11

Peenemundessa Saksan koilliskulmassa tekniikan museo:
http://www.peenemuende.de/?&L=1

Grugenin lomakeitaassa ihmisen jälkiä:
http://www.thirdreichruins.com/prora.htm
« Viimeksi muokattu: 05.08.13 - klo:09:54 kirjoittanut RiKe »

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Tour de Baltique 2013
« Vastaus #4 : 11.08.13 - klo:12:58 »
Reissu tehty ja kotona ollaan. Kiitokset vinkeistä!

Kaikkki meni melkein suunnitellusti, mutta aikataulu oli vähän turhan kireä, eikä ruuhkiin ym. viivästyksiin oltu riittävästi varauduttu. Tästä syystä jäi RiKe:n ehdottamat Gnydian ja Peenemunden museot katsomatta. Gnydiaan oltiin menossa Sopotin kautta heti torstai aamulla, mutta 1,5 tuntia kun oli tehty matkaa Gdanskista oltiin vasta puolessa välissä (matka vähän yli 20km). Sen verran ahdasta oli, että ei pystynyt siinä kohdin spittaamaan. Yritettiin vielä motarin kautta, mutta kun 2,5 tunnin kohdalla oli trippimittarissa 60km, niin päädyttiin ohittamaan Gnydia. Vielä oli mahdollisuus ainakin teoriassa ehtiä käymään Peenemundessä.  Sekin mahdollisuus tuhraantui viivytyksiin matkan varrella. Täytyy sanoa, että Puolassa on tiestöön nähden ainakin puolet liikaa autoja.

Olen nyt myös täysin samaa mieltä JukkaE60:n kanssa siitä, että Via Balticalla ei oikein ole mitään näkemistä. Tulemme jatkossakin suosimaan Ruotsin ja Tanskan läpi ajamista, vaikka nekin tuntuvat joskus puuduttavilta, mutta VB:hen verrattuna ollaan kuitenkin kaikkien palvelujen äärellä, jos vaikka alkaa nälättää tai janottaa. Kaiken maailman koheltajia oli VB:lla päivässä suunnilleen saman verran kuin muualla näkee vuodessa.

Yksi aivan uusi Midlandin BT NEXT simahti sadekuuroon Ruotsissa, joka iski tyypilliseen tapaan Vätternin ohituksessa. Saas nähdä saadaanko takuuseen uusi?!? Iltapäivän aurinko kuivatteli kuskit nopeasti, joten sadevaatteiden kotiin jättäminen ei harmittanut. Muuten koko reissu oli poutaa ja hellettä.

F650GS:ään asennettu Scottoiler annosteli helteessä vähän liikaa öljyä, kun päivälämpötilat olivat reilusti yli 30 asteen Baltiassa (max 35,5). Öljy loppui täydestä säiliöstä jo matkan puolessa välissä. Siihen on näköjään saatavilla vähän kankeampaa öljyä yli 30 asteen lämpötiloja varten. Täytynee hankkia yksi pullo sen varalta, että vielä joskus ko. pyörä pääsee helteeseen.
« Viimeksi muokattu: 11.08.13 - klo:15:49 kirjoittanut juke »

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal