BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Modaukset => Aiheen aloitti: Kartsa - 09.01.10 - klo:17:45
-
Onkos porukoilla kokemuksia tarvike xenoneista? GT:n umpio on hyväksytty myös xenonille, joten voisi vaikka miettiä
asentamista, jos kunnon satsin löytäisi.
-
Ulkomaalaisilla sivustoilla on paljon näitä HID-modauksen tehneitä.
Ärräänkin on monet laittaneet xenonit.
Mitä tuo umpion xenon hyväksyntä käytännössä tarkoittaa.. mikä on syy ettei joihinkin saisi moisia laittaa.
Virtaahan noi haukkaa syttyessään kohtuullisen paljon, mutta se on hetkellistä joten piuhoissa riittänee varat kaikissa bemuissa.
-
Umpiosta löytyy merkintä DC, joka tarkoittaa lähivaloxenonia. Automaattista korkeudensäätöä ei prätkissä vaadita.
-
Olisko umpionlasissa tai heijastin pinnassa erinlainen kuvio mikä tekee xenonin hyväksytyksi ?
-
Xenonissa umpiolasin pitää olla sileä. Tuo DC-merkintä vaaditaan, jotta umpio olisi hyväksytty lähivaloxenoneille, DR=xenon pitkät ja DCR=xenon lyhyet ja pitkät.
-
Nyt on Xenon valo paikalla k 1200 gt :ssä ei pala ylimääräisiä valoja mittaritaulussa.
Pientä askartelua asennus vaati mutta valoteho on nyt aivan toinen .
-
Minkä satsin asensit? Onko E-hyväksytty? Asennuksesta olisi kiva saada lisää matskua.
-
Xenonissa umpiolasin pitää olla sileä. Tuo DC-merkintä vaaditaan, jotta umpio olisi hyväksytty lähivaloxenoneille, DR=xenon pitkät ja DCR=xenon lyhyet ja pitkät.
Mites kun mulla lukee R:n pimeydenpoistajissa HCR ja sekin vaan kaukovalon lasissa?
Lähivalossa ei lue mitään, lasi on kyllä sileä.
-
Kauppa on tämä
http://www.euro1supply.com/xenon-valot-xenon-muutossarjat-c-2654_2710_2843.html?language=fi
Asennus ei ollut vaikea tuulilasi ja yläsuoja pois ja mittaristo pois paikaltaan ei tarvi edes johtoja irroittaa.
Tilauksessa ohut Ballast: ultra-slim.Paikka löyty hyvin. Lampun muovisuojaan pieni reikä johtojen
läpivientiin..
-
Minun tietääkseni ei ole yhtään moottoripyörän umpiota, mihin tuollainen jälkiasennusxenon olisi laillinen. Ei se Xenon-sarjan E-hyväksyntäkään välttämättä mitään merkitse, jos sitä ei ole hyväksytty tähän ko. ajoneuvoluokkaan. Varmasti laillisia Xenon-valaisimia ovat vain ne, joissa on valmiiksi Xenon-poltin. Ja harvoin näyttää noilla muutossarjoilla saatavan kelvollista valokuviota. Usein hajavaloa ylöspäin tulee niin paljon, että heijastavat liikennemerkit hehkuvat kaukana pyörän edessä. Sitten noissa muutossarjoissa on aika usein vielä se ongelma, että syttyvät mokomat kovin hitaasti. Viime vuonna tuli puuhattua niiden kanssa niin paljon, että ei tarvitse puhua vain muiden kokemuksista. Parhaimmillaan omassa Gessussa surisi kuusi ballastia.
Tänä kesänä valoa on PALJON enemmän, vaikkei niitä ballasteja ole kuin kaksi.
-
k13gt:n umpio on laillinen, siitä löytyy
asianmukaiset hyväsynnät. hajavalo on
varmasti ongelma, mutta juuri siksi pitäisi
olla kaikki palikat hyväksyttyjä.
-
Minun tietääkseni ei ole yhtään moottoripyörän umpiota, mihin tuollainen jälkiasennusxenon olisi laillinen. Ei se Xenon-sarjan E-hyväksyntäkään välttämättä mitään merkitse, jos sitä ei ole hyväksytty tähän ko. ajoneuvoluokkaan. Varmasti laillisia Xenon-valaisimia ovat vain ne, joissa on valmiiksi Xenon-poltin. Ja harvoin näyttää noilla muutossarjoilla saatavan kelvollista valokuviota. Usein hajavaloa ylöspäin tulee niin paljon, että heijastavat liikennemerkit hehkuvat kaukana pyörän edessä. Sitten noissa muutossarjoissa on aika usein vielä se ongelma, että syttyvät mokomat kovin hitaasti. Viime vuonna tuli puuhattua niiden kanssa niin paljon, että ei tarvitse puhua vain muiden kokemuksista. Parhaimmillaan omassa Gessussa surisi kuusi ballastia.
Tänä kesänä valoa on PALJON enemmän, vaikkei niitä ballasteja ole kuin kaksi.
Olisiko sulla jäänyt H7-korvaussarjaa ja haluaisitko lupua siitä? Kenen valmistama sarja on?
-
onko kukaan yrittänyt laittaa/ laittanut normaaleja isoja pallasteja K12GT:hen.Vois talvi-iltojen kuluksi asennella pitkiin valoihin. Itsellä jäänyt autosta neljä kipaletta tarvike xenoneja hyllyyn.
-
Xenon syttyy aika hitaasti, liekö hyvä pitkissä?
-
Xenon syttyy aika hitaasti, liekö hyvä pitkissä?
Autossa oli lyhyissä ja pitkissä tarvike xenonit, eka sytytys oli hidas. seuraavilla kerroilla syttyi saman tien niin kauan kun polttimot olivat lämpöiset. Jos joutui ajamaan lyhyillä useita minuutteja niin taas eka sytytys oli hidas.
-
Jos laitat xenonit niin kannattaa jättää toinen pitkien H7 lamppu alkuperäiseksi. 1 lyhyt ja 1 pitkä xenoniksi. Silloin kun vaihdat pitkät päälle, niin se viive on liian pitkä. Jos pelkät lyhyet on xenonit, niin pitkillä ei näe mitään. Edellisessä pyörässäni oli bi-xenonit ja ajoon lähtiessä lyhyet eivät syttyneet joka kerta.
Tuleeko vikailmoitus ajotietokoneen näyttöön, jos xenonit ei syty? Onkohan joku huomannut tähän, joka on jälkikäteen asentanut xenonit?
tuolta olen ostanut autoon ja pyörään tuikut:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/%22Muutossarjat%20moottoripy%C3%B6riin%22