Kirjoittaja Aihe: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)  (Luettu 15081 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #45 : 01.12.11 - klo:00:37 »
mopo on Minun mieleen, ihanan kallis.   
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:18 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #46 : 02.12.11 - klo:17:02 »
Moi. Mi16 .
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:18 kirjoittanut 1234 »

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #47 : 02.12.11 - klo:19:06 »
Moi. Mi16 . Kysyisin Sinulta seuraavaa. Kun Sinun mopoo suoritetaa öljysuodattimen vaihto, niin minne suodattimen sisällä oleva ilma johdetaa vai jääkö se sinne suodattimeen. Repalle sen verran että ilmapurkki on tarkoitettu sellaiseen asentoo että kiinnityslaipassa oleva kevennys tulee alas. Tämä on selvitetty asennusohjeessa. Jos asennetaa toisin voi laippa jäädä kantamaa alapuolelta. toiminnallista eroa ei ole asennetaanko mitenpäin haluaa.

mi16 pienellä m kirjaimella.

Oljynsuodattimen vaihdon jälkeen konetta käytetään hetken pienillä kierroksilla jotta ilma poistuu järjestelmästä. Ilma poistuu huohottimen kautta. Ketjunkiristäjässä on edelleen öljysäiliö ei ilmasäiliö. Minulla on yksi ylimääräinen tuolla pöydällä, voin lähettää sen korvausta vastaa jos joku haluaa tutustua laitteeseen.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #48 : 02.12.11 - klo:19:41 »
MOi. Pyydän anteeksi isoa M.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:19 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #49 : 08.12.11 - klo:15:00 »
MOi. Tämä jakopään ketjunkiristin
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:19 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #50 : 17.12.11 - klo:12:58 »
MOi. Tälläinen kiristin on oikein hyvä
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:20 kirjoittanut 1234 »

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #51 : 17.12.11 - klo:14:24 »
Kun lukee 1234 hemmon juttuja, jotka vaikuttavat erittäin asiantuntevilta ja vakuuttavilta. Niin voisit kertoa mihin asiantuntemuus perustuu, ihan vaan mielenkiinnosta. Itse olen näitä ajan tietä ja ajan välillä huoltoon. Hoidan itse renkaanvaihtoja, pieniä korjauksia mutta suuremmat jätän huoltoon.

 hesse_kalja bowdown bowdown
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #52 : 17.12.11 - klo:20:06 »
 offtopic
... Niin voisit kertoa mihin asiantuntemuus perustuu, ihan vaan mielenkiinnosta...

Joop, uusille ja vanhoille muistutukseksi että esittäytyäkin saa, niin halutessaan, TÄÄLLÄ.
Avautumisen määrä ja laatu on tietysti itse määriteltävissä ja vapaaehtoista.

Quot homines, tot sententiae.

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #53 : 21.04.13 - klo:09:01 »
Kone piti aivan kauheaa rällätystä alle 3000 kierroksen.
Ajelin tässä nämä muutamat päivät ja ihmettelin mikä on vikana.
Ei kehdannut edes parkkiin ajaa, kun kone pitää tuollaista meteliä.

3000 kierrosta kelloon ja kone hiljeni.

Ainoat hommat jotka olen tehnyt koneelle: nokkaketjun kiristimen vaihto ja öljyn vaihto.

No, otinpa nokkaketjun kiristimen irti. Säiliö pois ja öljyähän sieltä tuli. Vaikuttaa siltä, että on toiminut. Tarkistin vielä, että ei ole mitään tiettyä asentoa johon se pitäisi laittaa. Sehän käy kahteen asentoon. No vedin varmuuden vuoksi jousen ja tapin pois. Panin osat takaisin paikoilleen. Kiersin öljysäiliötä 180 astetta edellisestä asennusasennosta. Ja ruuvasin kiinni.

Ja nyt kone kehrää kuin kissa. No, vähän isompi sellainen.

Olisikohan tuon öljysäiliön kaula jumittanut kiristimen tapin niin, ettei se liikkunut aiemmin tarpeeksi? Ei tuossa kyllä mitään tiettyä asentoa itäisi olla.

Toimii nyt kuitenkin.

t. repa

Mulla ihan sama ongelma!!!
Tehtiin pyörään 50k huolto talvella ja samalla vaihdettiin nokkaketjun kiristin uuteen.
Aluksi rallatus käynnistyksen jälkeen hävisi kokonaan, mutta muutaman ajetun kilometrin jälkeen alkoi ihan karsea nokkaketjun kolina!
Kuului siis koko ajan eli kiristin ei toiminutkaan.... 2800rpm yläpuolella ääni hiljenee ja ajattelin sen johtuvan pikemminkin siitä että ketju kiristyy sen takia kun kierrokset ovat niin korkealla (!!??)
Nyt pyörä on Biketeamissä avattavana, täytyypä heti ma aamulla soittaa että ei välttämättä olekaan mitään muuta rikki!
gozamite.com

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #54 : 21.04.13 - klo:13:50 »
Moi. Eikai valtuutettuja BMW huoltoliikkeitä tarvitse neuvoa.

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #55 : 25.04.13 - klo:05:11 »
Kyllä tää keissi ainakin on menny neuvomisen puolelle!
Mun pyörään on nyt kokeiltu sitä ensimmäistä uutta ketjunkiristintä väärinpäin ja oikeinpäin. Plus vielä uudempaa ketjunkiristintä. Lisäksi on tehty se takaisinkutsuhuolto, eli lisätty se ohjuri sinne alas. Rallatus on ja pysyy!
Seuraavaksi laitetaan sitten uusi ketju ja rattaat. Ihanan kallista...
Yhden soiton tein R.M. Heinolle jossa sanoivat etteivät suosittele pelkän kiristäjän vaihtamista pyörään missä kilometrejä on alkanut kertymään. Eivät sanoneet että kuinka paljon niitä pitää kertyä...
gozamite.com

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #56 : 25.04.13 - klo:16:17 »
Ketju olisi pitänyt vaihtaa samalla kertaa kiristimen kanssa.
Pyydä vanha ketju takaisin.
Mielenkiintoista olisi verrata paljonko pidempi se on kuin uusi.
Veikkaisin että aika pirusti pidempi ja rallatus lakkaa uuden ketjun myötä.
Venynyt ketju on varmaan tehnyt tehtävänsä rattaidenkin osalta eli ne kanssa uusiksi.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #57 : 25.04.13 - klo:19:57 »
Ketju olisi pitänyt vaihtaa samalla kertaa kiristimen kanssa.
Pyydä vanha ketju takaisin.
Mielenkiintoista olisi verrata paljonko pidempi se on kuin uusi.
Veikkaisin että aika pirusti pidempi ja rallatus lakkaa uuden ketjun myötä.
Venynyt ketju on varmaan tehnyt tehtävänsä rattaidenkin osalta eli ne kanssa uusiksi.

Rattaat pitää vaihtaa jo sen takia että uusiketju on vahvempi ja eri jaolla.

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #58 : 25.04.13 - klo:21:09 »
No mun mielestä 50k km ei ole kovinkaan paljoa nokkaketjulle... tai ainakaan niin paljoa että olisi niin venynyt että alkaisi rallattamaan...???!!
gozamite.com

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #59 : 25.04.13 - klo:22:08 »
No mun mielestä 50k km ei ole kovinkaan paljoa nokkaketjulle... tai ainakaan niin paljoa että olisi niin venynyt että alkaisi rallattamaan...???!!

Mulla meni 12S:ssä alle 40k km ketju vaihtokuntoon. Kuten toisessa ketjussa kerroin, ota BMWhen yhteyttä ja neuvottele vastaantulosta. Hyvä peruste on, mikäli noin nopea kuluminen on normaalia, niin miksi sen vaihto ole huolto-ohjelmassa esim. 30k km kohdalla.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal