BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => F800S/ST/R => Modaukset => Aiheen aloitti: tonibergholm - 22.07.11 - klo:10:16
-
eli tilattu uusi ohjausiskari (Matris M4R), säädettävät etujouset (Matris fork springs) ja muuta pientä. NYt vielä mietin, että olisiko voimakomentaja ja autotune tarpeen? Mielipiteitä? Takajouseksi tulee Öhlins, kunhan nuo muuta romut saapuu maailmalta.
-
Mopon alusta olis nyt kuosissa, ohjausiskarina matrix M4R, takana öhlins, keulaputkissa matris F05KE MJL-huollon asentamana ja painumatkin katottiin kohdalleen. PCV + autotune menee huomenna Dyno-mightiin säätöön (ja josko sen samara dynottaisikin) ja 17.9. pääsee alastaroon kokeilemaan miltä mopo tuntuu. Niin ja leovincen kokoputkikin mokäjää (killerillä varustettuna tosin vielä) mukana.
-
(http://dl.dropbox.com/u/382924/dyno_f800r.jpg)
Eli takapyörältä samoissa kuin vakio kampuralta. Ei siis ilmeisesti ihan persiilleen mennyt virittely... :)
-
Niinhän sitä sanotaan, että viritys on onnistunut jos ei teho laske hesse_ok
Dynotitko vakiona, vai vertaatko valmistajan ilmoittamiin arvoihin? Bike-lehdessä 8.2009 penkittivät R:lle 86,1hv / 81Nm. Huomaako noita virityksen lisäämiä muutamia heppoja ajossa, tai onko koneen veto noin muuten parantunut?
-
Valmistajan ilmoittamiin vertaan, mutta kyllä tuon käytös on ihan persdynossakin parantunut. Esim. keulii kaasulla (tosin vaan ykkösellä). Olikos tuon Bike-lehden tulos renkaalta? Pääasiallinen parannus tuntuu tasaisena kaasuna koko kierrosalueella, eli ei enää pätkimistä ja muuta ärsyttävää vaan tyhjäkäynnistä punarajaan tasainen veto ja käynti.
-
Käppyröiden kuvatekstissä sanotaan "Takapyörätehot penkitettiin Honda City-liikkeessä Tukholmassa". Oletettavasti siis vertailukelpoisia.
Tuo koko kierrosalueen parempi toiminta kuulostaa hyvältä. Omassa vakio-ST:ssä on tosiaan havaittavissa pientä rykimistä kun lähtee matalilta kierroksilta kiihdyttämään. Jos alkaa tuo oikein paljon nyppiä, hyvä tietää että sille on jotain tehtävissä.