BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Pekkavee - 14.05.11 - klo:22:40
-
Teimme tänään 30.000 km huollot K1200S Bemariin, vuodelta 2005.
Muut hommat onnistuivat, mutta venttiilien välysten mittauksessa tuli ongelma.
Minkälaisella rakotulkilla sen välyksen saa mitattua sieltä nokka-akselin nokan ja sen vivun välistä ( Drag lever )?
Osa 9 tuossa kuvassa
Venttiilit (http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ShowImage.aspx?image=Diagrams/B0004339.png&rnd=19361910)
Laitettiin sitten venttiilikoppa kiinni tekemättä siellä sisällä mitään.
Pekka
hesse_wink2 hesse_wink2 hesse_wink2
-
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.
-
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.
Joo laitettiin vanhat tiivisteet paikalleen.
Siihen vasempaan päätyyn missä on se kaareva osuus laitettiin lisäksi tiivisteliimaa tiivisteen päälle.
Siinä oli liimaa ollut jo aikaisemminkin.
Koppa (http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ShowImage.aspx?image=Diagrams/B0004127.png&rnd=8555942)
Pekka
icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes
-
Moi. Ihan normaalilla rakotulkilla minä olen homman hoitanut. Hiukan mutkallehan se menee mutta toimii.
Itse olen useamman kerran vanhoilla tiivisteillä kasannut murheitta.
Nehän ovat kumitiivisteet ja joustavat kyllä tuossa paikassa ihan asianmukaisesti.
Tietysti uuden tiivisteen laittaminen on aina paras vaihtoehto, mutta ei kyllä välttämätön ainakään vielä noilla kilometreillä.
Aika ja lämpö saattavat kovettaa tiivisteen, muta en menisi murehtimaan asiaa ainakaan ennen 60 tkm huoltoa.
t. Repa
-
Moi. Ihan normaalilla rakotulkilla minä olen homman hoitanut. Hiukan mutkallehan se menee mutta toimii.
t. Repa
OK, kiitos tiedosta. Jatkossa sitten tungen niitä vakio rakotulkkeja sinne nokkien alle.
Pekka
icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes
-
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.
Noi tiivisteethän ovat aika samanlaisia kuin mun R1100GS pyörässä. eli paksua kumia, jotain 3 mm. R pyörien vastaavat tiivisteet ainakin kestävät pitkään. Mulla on 134.000 km ajettu pyörä ja siellä on alkuperäiset tiivisteet paikallaan. Eli ainakin 13 kertaa avattu venttiilikannet.
Kiristysmomentti noissa kopan pulteissa on samaa luokkaa molemmissa pyörissä. K1200S 10 Nm.
Bemarien huolto haluaa ehkä myydä tiivisteitä, kun uusien R Bemarien huolto-ohjeissa on kai toi tiivisteiden vaihto kanssa joka venttiilisäädössä.
No nyt sain kaverilta uudet tiivisteet, joten vaihdan ne seuraavassa venttiilien säädössä omaan pyörääni.
Pekka
icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes