BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => HP2 & R1200S & R1100S/RS & R1150RS/R => Modaukset => Aiheen aloitti: ruostekasa - 16.07.10 - klo:09:26

Otsikko: HP2 Sport virittelyä
Kirjoitti: ruostekasa - 16.07.10 - klo:09:26
Mitä kokemuksia löytyy tälläsen/suunnilleen vastaavan boxerin putkisto/ruisku-virittelystä? Löytyykö netistä jostain kokemuksia aiheesta? Itte en oo hirveemmin bongannut mitään konkreettista M Tecin lisäksi. Sinne jo postia laittelinkin aiheesta. Vakiona tuo mopo tuntuu olevan aika laihoissa säädöissä.

Ajatus oli laittaa tuohon kokoputkisto ilman kattia ja joku ruiskunsäätösysteemi ja dynota sitten set-uppi kohdilleen.
Otsikko: Vs: HP2 Sport virittelyä
Kirjoitti: Eka - 12.12.10 - klo:10:33
Mulla on PC V ja Autotune. Kyllä tuo vaikuttaa selkeästi. Ennen ei alkanut vetää konetiellä kunnolla kutosella alle jostain 150:stä, vaan piti heittää pienempää, mutta nyt kiihtyy ihan hyvin. Tosin kilometrien kertyessä vetää muutenkin koko ajan paremmin. Mulla tulee 30tkm ihan justiin. Anturia ole vaihtanut putkesta toiseen aina välillä, niin saa kummallekin pytylle oman kartan. Ohjelmassa voi copy/paste taulukoita siten, että ottaa toisen pytyn kartan vanhasta talletetusta ja toisen pytyn autotunen säädön jälkeen. Trimmitaulukko kannattaa ajaa varmaan 1000km ennen hyväksymistä, niin ei muokkaa karttaa jonkun hetkellisen tilanteen mukaan. Jossain vaiheessa täytyisi hitsauttaa o2-sensorille oma kiinnike yhdysputkeen tai ostaa toinen autotune, niin on molemmissa oma, vaikka kai se yhdenkin pytyn perusteella säätää tilanteen mukaan. Ajossa siis säätää molempia pyttyjä, mutta mittaa vaan toisesta. PC:ssä on myös "kiihdytyspumppu", mikä lisää syöttöä nopeassa kaasun avauksessa. Sen säätäminen on vielä hakusessa. Nyt mulla on ylimääräinen läppäri, minkä jätän talliin jahka pääsen Espanjaan, niin voi vaikka joka lenkin jälkeen räpeltää.

Olen kanssa ajatellut sorkkia sen katin pazkax tai teettää t-haaran sen tilalle. Pakoputken läppäservoservo kannattaa ottaa pois. Tulee kanssa selkeästi paukkua, kun tuo ei ole tulppaamassa.

Isompi imutorvi olisi kanssa hyvä. Mulla on Megamotossa. Tähän Sporttiin saa hiilikuituista, mutta se maksaa ihan kohtuuttomasti. Sen sijaan tein imutorven sisäpuolelle pitkän aukon, josta se hörii ilmaa. Aukko alkaa isona aika läheltä ilmanputsaria ja pienenee kiinni ennen tukitappia. Ei tuossa mitään ram-efektiä ainakaan enää tule, mutta harvoin sitä neljääsataa pääsee ajamaan. Alkuperäisen imutorven suu on muutenkin niin kuristettu. Toi hiilikuituinen on alpha technik:llä 759€. Aivan sikahinta yhdestä putkesta:
http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?Bereich=f_Artikelansicht&ArtikelID=23326&SternpaketeID=0


Otsikko: Vs: HP2 Sport virittelyä
Kirjoitti: TommoKe - 12.12.10 - klo:14:42
Lähetä mailia tonne alphalle ja kysy tarjous, tai sama joltain jälleenmyyjältä esim. tampereen  R.M.Heinolta, kuten minä omista tarvikkeistani tein. Hinta on hiukan erilainen ja tavara tulee nopsasti hyvän palvelun kera. 
Otsikko: Vs: HP2 Sport virittelyä
Kirjoitti: Eka - 14.12.10 - klo:17:36
No tämä räävitty torvi toimii ihan ok. Dynojetilta on näköjään tullut/tulossa kahden lamdan autotune AT-300. Sain tämmöistä postia Dynojet UK:lta, kun kyselin molemmille pytyille omaa autotunea:

Hello,
 
For this application I would recommend the AT-300, this is a twin sensor unit conveniently packaged in a single control box. This allows individual cylinder mapping and I have run these to great success on the BMW engines.
 
If you require any more information please don't hesitate to contact me.
Regards, Martin.
 
Martin Winstanley
Dynojet UK
martin@dynojet.co.uk
01995 600500