BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Carbon - 18.10.10 - klo:21:36

Otsikko: No bike, no like
Kirjoitti: Carbon - 18.10.10 - klo:21:36

      Morjens
Sydämenpurkaus: Ostin loppukesästä Vantaan Biketeamista ärärrän. Se oli ollut esittelypyörä (jossain).
Jo kotiin, Poriin ajaessa (vaimo ajoi ajelu, minä autolla perässä hedari) pyörään syttyi pari kertaa DTC valo,
parin sekunnin black out, ja sitten ryntäys taas eteenpäin?? Minä kun hyppäsin kotona vihdoin puikkoihin, ajoin 120 km. Pyörä teki sen 8 kertaa!! Sen jälkeen kokeilin nuo modet:
Rain: sutii, keulii, ei abseja,mielestäni kaikki tehot.
Sport: sama perstuntuma.
Race: sama perstuntuma.
Slick: edelleen sama perstuntuma!
(Snow mode oli hyvä, siinä kahvat, sarvet, jalkatapit ja perse lämpenee..)
Tämä nyt on ihan  633:stä. Vein tänään pyörän huoltoon, kun ensin oli osia tilattu kuukausi.
Eipä tuo tuosta mihinkään muuttunut. Houston, we have a problem. Sinne jäi mopo, kausi oli siinä!
Apua angst, onko kenellekään tuttua?
Pyörässä ei ole mitään lisävarusteita laitettu.
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: JiiPee66 - 19.10.10 - klo:12:55
Ompas  outoa...yleensä koeajopyöriin saa täyden takuun joten tiukkana pitää olla.Olen huomannut että ...vetin moisen metakan kun nostaa niin asiat saa edes pikkasen vauhtia knuppel2.Tsemppiä vaan caseen.
Ps. oliko paljon ajettu?
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: jarska - 19.10.10 - klo:13:09
Kerran viime kesän helteillä teki niin et yhtäkkii hävis vedot ja melkein hyyty siihen paikkaan, olin juuri tulossa omaan talliin ja "nilkuttamalla" pääsin perille.

Ei syttynyt mitään valoja ja seuraavana päivänä toimi taas kuten pitääkin, enkä sen koommin moista oiretta tavannut, mikä lie.

Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: hidas57 - 19.10.10 - klo:13:20
Oliko niin, että ABS ei antanut mitään valomerkkejä? Joissakin pyörissä on ehkäpä renkaanvaihdon yhteydessä tullut vauriota renkaan pyörimisnopeuden tunnistimeen, rei'itetyt kiekot keskiöissä. Tämän pitäisi kyllä antaa myös ABS-häiriötä, vaan kuka tietää.

Noin selkeän häiriön luulisi antavan myös selkeät vikakoodit. Tsemppiä, ja  32 myyjälle
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: spk_1978 - 19.10.10 - klo:13:44
Onkohan siellä kauppa käynyt kuinka tiuhaan jos koeajomopo on susi?

Jos ABS/sutimisenestovalo ei pala näytössä ja tekee moista niin ei hyvä.
Ilmeisesti vikakoodejakaan ei löytynyt jos huollon jälkeen tekee moista.

ZX-10R... airrev
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: hidas57 - 19.10.10 - klo:15:18
Joo, toki lastentaudeista pääsee eroon kun hankkii terveen 'lapsen', ZXYFZW-R.  airrev
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: Carbon - 19.10.10 - klo:18:47

      Morjens
Sydämenpurkaus: Ostin loppukesästä Vantaan Biketeamista ärärrän. Se oli ollut esittelypyörä (jossain).
Jo kotiin, Poriin ajaessa (vaimo ajoi ajelu, minä autolla perässä hedari) pyörään syttyi pari kertaa DTC valo,
parin sekunnin black out, ja sitten ryntäys taas eteenpäin?? Minä kun hyppäsin kotona vihdoin puikkoihin, ajoin 120 km. Pyörä teki sen 8 kertaa!! Sen jälkeen kokeilin nuo modet:
Rain: sutii, keulii, ei abseja,mielestäni kaikki tehot.
Sport: sama perstuntuma.
Race: sama perstuntuma.
Slick: edelleen sama perstuntuma!
(Snow mode oli hyvä, siinä kahvat, sarvet, jalkatapit ja perse lämpenee..)
Tämä nyt on ihan  633:stä. Vein tänään pyörän huoltoon, kun ensin oli osia tilattu kuukausi.
Eipä tuo tuosta mihinkään muuttunut. Houston, we have a problem. Sinne jäi mopo, kausi oli siinä!
Apua angst, onko kenellekään tuttua?
Pyörässä ei ole mitään lisävarusteita laitettu.

No niin.
Taisin vähän panikoida! Huoltomies soitteli ja sanoi että pyörä pelittää taas.
Joku ohjausyksikkö nollattiin ja asennettiin uusi ohjelma. Se on kai näissä kohta ongelmana, niin autoissa kuin pyörissäkin, elektroniikkaa on niin paljon että mahdollisuus vikoihin on suuri?
Mutta silti, on se niin hieno pyörä ajettavaksi että huh huh. Ajattelin ottaa sen sängyn viereen talveksi.
Kiitoksia osanotosta suruun.
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: spk_1978 - 20.10.10 - klo:00:11
Aattele nyt. perämurikkaa vaihdetaan yhtenä kyynärpäänä ja jengi huristaa maailman tehokkaimmalla aapparaatilla maailman tappiin..(paitsi jaRRska joka just ja just pääsee talliin)
Ei moinen käy päinsä!
Kawa on kieltämättä tuuppaamassa mielenkiintoista mopoa ilmoille. ekat +200hp..  monikohan on ostanut buimurin max tehojen takia?

Foorumilla tuskin kukaan(?)
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: hidas57 - 20.10.10 - klo:08:20
Aattele nyt. perämurikkaa vaihdetaan yhtenä kyynärpäänä ja jengi huristaa maailman tehokkaimmalla aapparaatilla maailman tappiin..(paitsi jaRRska joka just ja just pääsee talliin)
Ei moinen käy päinsä!
Kawa on kieltämättä tuuppaamassa mielenkiintoista mopoa ilmoille. ekat +200hp..  monikohan on ostanut buimurin max tehojen takia?

Foorumilla tuskin kukaan(?)

Imperiumin (bmw) 'vastaiskusta' huhutaan jo vuodelle 2011.

Moni varmaan on bemarin tehojen takia hommannut, mutta onhan siinä edelleenkin myös eniten tekniikkaa samassa paketissa. En huomannu shifteriä Kawassa? No tehojen takia sitäkin tullaan hommaamaan, ja onhan se aina luotettava ja hyväksytty japsi.

Ainiin, hienoa jos Carbonin pyörä on taas iskussa kevättä varten.
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: jarska - 20.10.10 - klo:08:41
monikohan on ostanut buimurin max tehojen takia?
Foorumilla tuskin kukaan(?)

En minä ainakaan, ostin sen loistavien tourinki ominaisuuksien takia ja plussana tuli kaupan päälle kun huomasin et sillä pystyy ajaan radallakin. hali_sikalovena

(paitsi jaRRska joka just ja just pääsee talliin)

Ymmärrän tämän täysin, vikuroi alkuun kun pakkasin emännän,raskaan laukun ja muita tourinki härpäkkeitä täyteen, sittemmin kuskasi ongelmitta 20000km. ajelu

Hyvä juttu Carbon kun saatiin mopo pelaamaan. jumpie
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: Nasu - 20.10.10 - klo:08:52
monikohan on ostanut buimurin max tehojen takia?
Foorumilla tuskin kukaan(?)

En minä ainakaan, ostin sen loistavien tourinki ominaisuuksien takia ja plussana tuli kaupan päälle kun huomasin et sillä pystyy ajaan radallakin. hali_sikalovena

(paitsi jaRRska joka just ja just pääsee talliin)

Ymmärrän tämän täysin, vikuroi alkuun kun pakkasin emännän,raskaan laukun ja muita tourinki härpäkkeitä täyteen, sittemmin kuskasi ongelmitta 20000km. ajelu

Hyvä juttu Carbon kun saatiin mopo pelaamaan. jumpie

JaRRska hei, se on nimenomaan syntynyt sinne radalle.  hesse_biggrin
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: Anatooli - 09.12.10 - klo:07:52
Hola!

Tämä on siis ilmeisesti ominaisuus. Mulla samat ongelmat. Ensimmäisen kerran esiintyi toukokuussa. Mopo sammui, ajattelin osuneeni sormellani tappokatkaisimeen.

Seuraavaksi vika ilmentyi kunnolla heinäkuussa. Kiihdytin Kariston 180 asteen rampilta motarille Heinolan suuntaan (kaikki tietää kuinka kivoja ne rampit on), sutas, luistonesto puuttui peliin, menetti kierrokset totaalisesti ja jäin melkeen autojen alle. Tienviereen käynnistelemään. Valot paloi kun joulukuusessa. Tilana oli ilmeisesti automaattina Slick, näytön mukaan siihen jäi Race mutta luistonesto eikä ABS:t toimineet.

Varasin ajan heinäkuussa korjaamolle Vantaalle BikeTeamiin. Ei vikakoodeja. Nuori heppu kävi "testaamassa" (ilman kypärää ja vehkeitä) parkkipaikalla ilmoitti, että nyt toimii. Noh, lähdin pihasta ja kun pikkasen keulin (siis sehän on kivaa kun luistonesto ja ajohallintajärjestelmä pelaa) niin taas hyytyi. Vein takaisin, löytyi vikakoodi ABS-anturista. Tilattiin tehtaalta tuli noin kk:n päästä. Vaihdettiin. Heppu "testas"... Lähdin pihasta ja sama homma.

Noh, ryhtyivät selvittelemään. Siinä välissä totuin ajamaan ilman tekniikkaa, jonka vuoksi olin periaatteessa ostanut koko pyörän.

Se hallittu malli meni niin, että heti alkuun lähtiessä piti yrittää keulia tai polttaa kumia. Kone menetti tehonsa silloin hallitusti heti ensimmäisellä kerralla käynnistyksestä. Aina muutaman sekunnin blackout ja valoja kuin joulukuusessa... Ei mahdollisuutta vaihtaa modea, ei ABS:ja, ei luistonestoa. (Epäilen, että silti ei kaikki tehot mukana).
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: Anatooli - 09.12.10 - klo:08:01
Lokakuun loppupuolella taas selvittelyyn BikeTeamiin. Marraskuun puolella tuli ilmoitus, että pitäisi olla kunnossa. Häneen oli vaihdettu kuulemma uusi johtosarja. Testaaja oli kuulemma ajanut 30km vaikeissa oloissa. Noh, silloinhan oli talvi ja en sitten päässyt tietenkään itse testaamaan.  Ei kyllä juuri huvittanut hakeakaan, mutta sinne se sai onneksi jäädä talvehtimaan.

Saas nähdä miten keväällä käy. Voin etukäteen jo arvailla, että mun verenpaine ja ympäristön desibelimittarit nousevat infernaalisiin sfääreihin jos se ei ole kunnossa.

Kilsoja kasassa 19tkm. Tuli ajettua kesällä aika paljon tourinkia mm. 11tkm Eurooppaa ympäri. Ehkä se onkin väärin pyörän luonnetta kohtaan, että lihava keski-ikäinen mies ajaa tuurinkia RR:llä...? Loppukesän ratailut jäi kokonaan (syy 2 jonka vuoksi ostin RR:n) kun toimivuudesta tai toimimattomuudesta ei juuri ollut tietoa.

Vähän pska maku siinä mielessä, että puolet kertyneistä kilometreista on ajettu ilman niitä ominaisuuksia jonka vuoksi oikeastaan ostin RR:n.
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: hidas57 - 09.12.10 - klo:10:20
Ilmeiseltä vaikuttaa, että kovemmalla kädellä käyttäen, jolloin nuo tekniikkavimpaimet vasta saavat tilaisuuden aktivoitua, tulee noita vikojakin esiin. Huoltopajan koeajaja tuskin edes ottaa koeajolla sellaisia riskejä, että viat tulisi esiin.

Bemarin kannattaisi satsata diagnoosipuoleenkin ja kouluttaa se asentajille.
Otsikko: Vs: No bike, no like
Kirjoitti: jarska - 09.12.10 - klo:10:50
Bemarin kannattaisi satsata diagnoosipuoleenkin ja kouluttaa se asentajille.

Tää on kyllä niin totta, RR:ssä kesti about 5 tuntia ettiä paikka minne se kaatumatunnistin asennetaan, netistä kaivamalla tai multa kysymällä olis selvinnyt nopeempaa et se tulee sinne penkin alle, oikean puoleiseen vapaaseen liittimeen.

Ja jos ei joka kerta niin joka toinen kerta ei onnistu huoltotunnistimen nollaus, aika heikoilla kantimilla on koulutus.