BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: ducati851 - 06.07.15 - klo:18:20
-
Elikkä olis ongelma et toi etupumppu heittäyty aika hervottomaksi ja pitäis varmaan alkaa sitä irroitteleen.
minkälainen operaatio on klyseessä,riittääkö irroitus noista pallonivelistä vai pitääkö muuta purkaa??onko noissa pallonivelissä kartiot niinkuin autoissa,,,,eli miten piukat on aukaista......Kiitos etukäteen ;)
-
Siellä oli jokin kohta joka vaati erikoistyökalun. Teetätin vaihdon huollon yhteydessä. Ei se iskari rikki ollut, vaan 60tkm ajettu ja tuumasin laittaa vähemmän käytetyn, kun sellainen löytyi. Pajalla tuo oli pikkuhomma, kun niillä on nosturi, että saa keulan vedettyä eteenpäin jotta iskarin saa ulos.
Käsittääkseni testerillä voi tsekata jotain ESA:sta, jos on sellainen. Luulisi iskarin menevän ennemmin lötköksi kuin jumiin, vaan rikki tuo taitaa olla.
-
Oli sit iskari irti ja huollettiin pälkäneellä,mut eipä se oikeastaan muuttunut tuskin ollenkaan.Melko lötkö se on ja esa säätö ei vaikuta ollenkaan.huomenna kattovat heinolla esasta vikakoodit ja yrittävät resetoida???...
Luulen vahvasti että menee pyörämerkki uusiksi,ei saa olla mielestäni näin hintavassa laitteessa noin heikkoa laatua......
-
OK. Vielä pari juttua, joita voisi kokeilla. ESA:han ei toimi jos virrat ei ole päällä. Kun virta on päällä, ESA-vaimennusta vaihtaen (comfort-normal-sport) kun vähän odottaa, niin kuulee keulasta selvän äänen kun venttiilin asentoa muutetaan. Sitten kun virrat katkaisee, kuuluu sama ääni ja käsittääkseni venttiili ajetaan aina comfort-asentoon, jossa se on lepotilassa. Eli aika lotkö jos virta on pois. Mutta kun noita asentoja käy läpi virrat päällä odottaen aina välissä sen äänen, eli säätötapahtuman, niin eroa pitäisi olla. Tuolla nyt voisi todeta että yrittääkö se edes, eli kuuluuko ääni.
-
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
-
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
ei siellä venttiiliä ole vaan pieni servomoottori joka säätää kartiopäistä neulaa joka vaikuttaa öljyn kulkuun. kyllä on kokeiltu ihan oikeaoppisesti virrat päällä ja kone käynnissä,eilenkin parinsadan kilsan verran ja ei siellä vaimennus toimi.tänään sit kuulee mitä heinon huoltomies on mieltä
-
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.
-
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.
Jep,diagnoosi tuli et on luulosairautta ;) ei kuulemma vikaa elegtroniikassa.
Kait se on teetettävä siihen uudet sisäkalut.
Kundi sano et se on niin pieni se esan säätö et sitä ei ees huomaa,mut kyl mun mielestä se
toimiessaan vaikutti tosi paljon ajoon.En tiedä mitä mieltä muut on asiasta...
-
Huomaa sen selvästi, kun säätö muuttuu. Nyökkiminen pehmeimmässä asennossa on selkeämpää ja pintapehmeyttä selvästi enempi. Pienellä viivellä vaihtuu säätö mulla eli menee jokunen sekunti sen jälkeen, kun moodi vaihtuu että tuntee eron.
Käy koittaan toista vastaavaa pyörää onko iso ero.
-
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.
-
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.
Kyllä ny pelaa,mut takaiskari;) Skog racing Otalampi.puh.0505111920
Kyllä on osaava hemmo,oli se esan neula täysin jumissa.eli oli mun perse tarkempi ku Heinon testerit ;).
Etuiskari pitää viel kerran käyttää auki ja viedä tonne niin saa senkin sit kuntoon(siinä kans se neulka varmaan jumissa)
Tuonne kannattaa eteläsuomen wp toimittaa huoltoon.
-
Kuten aiemmin arvelinkin, niin ei se testeri neulan liikkeistä tiedä. Elektroniikka voi ollakin kunnossa. ESA:aa kannattaa myös säädellä välillä, eikä vetää aina samoilla asetuksilla.
Oliko minkä hintaista tuo iskarin huolto? Mulla originaali etuiskari on hyllyssä, kun laitoin vähemmän ajetun tilalle, ja voishan sitä uudistaa.
-
Joo, kiinnostaa kovasti tuo hinnoittelu kans.... ihan se tossa nurkilla näköjään on toi paikka
-
Tänään heitin runsaan 600 kilsan lenkin ja takanen pelas loistavasti,päätin sit tempasta ton etuiskarin irti ja huomenna vien huoltoon.Paukutti niin käsille.
Kannattaa soitella Skogille hinnoista,mulla toi takaiskari makso 140 egee,ku joutu taisteleen sen neulan kanssa......
-
Ei paha.
-
Googletin huoltopaikkoja vähän lähempää, ja tässä yksi:
MP-Huolto Jarkko Honkanen
Ratakatu 31
76100 Pieksämäki
Kirjoitti näin:
Takaiskari on tuttu. Olen korjannut/huoltanut. BMW:ltä ei ilmeisesti saa huoltoa, eikä huolto-ohjeita. Käsittääkseni ainoastaan uuden iskarin myyvät.
Keulaa en ole huoltanut, mutta ei pitäisi olla ongelma.
Iskareiden sähköiset asetukset minimiin. Sen jälkeen liittimet irti ja iskarit irti.
Huolto maksaa n. 250euroa + mahdollisesti tarvittavat varaosat ja tarvukkeet, sekä keulaöljy.
Väittipä Jarkko vielä, että BMW:llä on WP:n kanssa sopimus, jonka mukaan WP ei saa antaa huoltotietoja eteenpäin. Tarkoitus lienee vain myydä uutta (kallista) osaa.
-
WP on toimittanut linjan jossa nää iskarit tehdään bemariin,siks näihin ei saa osia itävallasta wp tehtailta.Tää Ari on ollu siellä sillon ku tää valmistuslinja on koottu,nii ties kertoo.Tää etuiskari on silleen kinkkisempi ku siinä ei oo sitä kaasun täyttöventtiiliä ollenkaan.
-
Joo, muistelen kyllä jonkin putiikin tehneet tuohon etuiskariin modauksen, jolla lisätään tuo venttiili. Näillä palstoilla jossain siitä oli mainintaa.
-
WP on toimittanut linjan jossa nää iskarit tehdään bemariin,siks näihin ei saa osia itävallasta wp tehtailta.Tää Ari on ollu siellä sillon ku tää valmistuslinja on koottu,nii ties kertoo.Tää etuiskari on silleen kinkkisempi ku siinä ei oo sitä kaasun täyttöventtiiliä ollenkaan.
Tuntuu tälläkin etuiskari vahän löysältä vaikka jousta olen vähän tiukentanut. Yhtä astetta tiukemmat vieterit jos saisi huollon yhteydessä niin saattaisi parantua. Takaiskari huollettiin pari vuotta sitten, parani mutta vähän sekin saisi tiukempi olla. Pitäisi käydä uutta pyörää testaamassa niin osisi verrata. Talven aikana pitäää syventyä asiaan
-
Joo, muistelen kyllä jonkin putiikin tehneet tuohon etuiskariin modauksen, jolla lisätään tuo venttiili. Näillä palstoilla jossain siitä oli mainintaa.
Täällä (http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=1323.msg23277#msg23277)
-
K13-sarjaan laittoivat jäykemmän alustan ainakin testien ja palstojen mukaan. Sakemannien mielestä kovuussäätö oli kova-kovempi-kovin.
Kaikkihan riippuu kuljetettavista massoista. Itse en ole täydessä lastissakaan kokenut alustaa löysäksi, kunhan vedän jäykkyyden maksimiin ja vaimennus tilanteen mukaan jokin niistä kolmesta.
Etujousenkin (ESA) perusjäykkyyttä voi säätää mekaanisesti, mutta helppoa se ei ole.
-
OK. Vielä pari juttua, joita voisi kokeilla. ESA:han ei toimi jos virrat ei ole päällä. Kun virta on päällä, ESA-vaimennusta vaihtaen (comfort-normal-sport) kun vähän odottaa, niin kuulee keulasta selvän äänen kun venttiilin asentoa muutetaan. Sitten kun virrat katkaisee, kuuluu sama ääni ja käsittääkseni venttiili ajetaan aina comfort-asentoon, jossa se on lepotilassa. Eli aika lotkö jos virta on pois. Mutta kun noita asentoja käy läpi virrat päällä odottaen aina välissä sen äänen, eli säätötapahtuman, niin eroa pitäisi olla. Tuolla nyt voisi todeta että yrittääkö se edes, eli kuuluuko ääni.
Eipä ollu ihme et ei paljoo muuttunu siel pälkäneen sällin huollos.
Kyllä hevosmies on hevosmies,vaihto muka tiivisteen.Laittanu saatana pari milliä pienemmän ja sit viä tempassu o-renkaan lisäksi ku ei ollu täyttäny sitä asennustilaa.Nehän tuli varmaan ennen paikalleen asennusta jo kaasut pihalle ja öljyt alkop tihkuun parisadan kilsan jälkeen.Oli viimonen remppa RM.heinon suositteleman racing kaukosen pajas.
Vittu mikä pelle...
Vittu......
tää menee ihan pelleilyksi tää iskarihomma.
viimeviikol sen vei korjattavaks ja viä on reisus,kuulemma nii vaikee se nippa laittaa siihen yläpäähän.Olivat hitsannu ja sit kuitenki vuotanu ja taas homma uusiks,ei voi ymmärtää....
Nyt on iskari sit paikoillaan ja kyllä sen eron huomaa heti paikallaankin pumpatessa.190 egee makso toi nipan laitto ja huolto.Ja eikun baanalle kokeilemaan.......