Näillä muutoksilla toivon saavani kytkimen lähemmäs japanilaista.
-Kytkimen etupään öljysuutin
-Kytkinsylinteri K16
Nämä toimenpiteet eivät parantaneet kytkimen toimintaa. Tässä vaiheessa luulin että kytkinkorin neulalaakerille tulee öljyä. Kaikki tietävät että kuiva laakeri on äänekäs.
[/quote]
Moi. Olen yrittänyt saada kytkintä lähemmäs japanilaista. Tämä kaikki on ollut turhaa. BMW suomi on ilmoittanut seuraavaa. Lainaus: "Saksalainen on kuitenkin suunnitellut rakenteen kytkimen osalta toisin kuin Japanilainen. konstruktio ei ole varsinainen märkäkytkin vaan voitelu tapahtuu öljysumulla".Lainaus kiinni. Kytkinkorin neulalaakerin voitelu. Lainaus: " Tuon akselin porauksen sijainti on vastaava kuin muissa saman sarjan laitteissa". Lainaus kiinni. Eivät ottaneet kantaa onko poraus oikein.
Lainaus: "Kytkimestä kuuluu paljon huhua ja keskustelua, toki niitä on uusittukin, mutta yleensä levyjen kuluneisuuden takia.
kytkin lasketaan kuluvaksi osaksi ja moottoripyörän käyttö määrää kulumistahdin / keston. Kolahduksia syntyy ja niitä kuuluu normaalisti näissä laitteissa. Normaalit välykset sakaroiden ja korin välillä reiluissa kiihdytyksissä, korin jouset voivat pitää ääntä.Toisissa isommin toisissa pienemmin". Lainaus kiinni. Tässä osa BMW. kirjeestä.
[/quote]
BMW:ltä on tullut selkeitä suoraselkäisiä vastauksia ja faktaa.
Kytkimiä on vaihdettu ja ne kolisevat jos kolisevat. Ja kuluvat toisinaan.
Yllättäen.
Mitä muuta odotit vastaukseksi?