Mulla oli aikoinaan 1998 mallin K 12 RS, johon edellinen omistaja oli tehnyt jotain.. En tiedä mitä, mutta kun vaihdoin sen uuteen, niin Bike Worldin penkissä mittasivat siitä 130 heppaa takapyörältä.
Siihen uuteen 2002 RS:ään tehtiin lastuviritys ja parannettiin hieman imuilman virtauksia, putki taisi olla merkkiä Remus. En muista enää mitattuja tehoja, mutta ero entiseen oli ihan näppituntumallakin huomattava ja mielestäni rahat ei menneet hukkaan.
Joku Powercommander olisi varmaan hyvä, mutta ainakaan silloin commanderin asennus ei onnistunut, sitä ei vaan saatu toimiaan ko. pyörässä - miten lie nykyään?
Lastun tilasin Wunderlichiltä ja paikalleen sen asensi mp-paja, joka oli silloin Sipoon suunnalla - myöhemmin Järvenpäässä, nykyään??? Nimi ei tule nyt mieleen.
Kai sen lastun vaihtaisi itsekin, ei siinä mahda edes tinakolvia tarvita? Enkä usko, että on mitenkään tarkkaa sen putken merkin kanssa..
Lisätään nyt vielä jotain, kun tuli mieleen. Jos pyörä on sinulle uusi tuttavuus, niin tässä pari vinkkiä:
- pidä öljyn pinta vain mittalasin puolivälissä, niin ei savuta käynnistettäessä vaikka olisi seissyt sivutuen varassa.
- pienikin määrä liikaa öljyä moottorissa saattaa pullauttaa kampiakselin stefan ja sitten on kytkinremontti edessä. Öljymäärä kannattaa tarkistaa vasta, kun pyörä on seissyt pitkään keskituella.
Muistuikin virittäjän nimi mieleen, se on Harri Piensalmi. Sivut löytyy täältä
ViaberTässä vielä toinen linkki, näyttäis siihen commanderikin nykyään löytyvän
Dynojet-Powercommander-III-USB-fuer-BMW-K-1200-RS-GT-97-04Ja kolmas lnkki, ilmeisen hyväksi arvostellusta dynopajasta. Tuonne veisin säädettäväksi ja siellä käytinkin K 12 ässän - taisi olla kesällä 2009. Vaatimaton verstas omakotitalon autotallissa, mutta kaverilla on homma hanskassa ja ilmiselvästi myös mielenkiintoa hoitaa työnsä hyvin
Bikefox